Trzeba kompromis wyregulować na tym gwincie
[ Almera] Almera GTI + Kompresor 0.35bara by Maro
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
W warszawie nawiało śniegu pięknie nie wiem co na to te obniżone wozy 
Trzeba kompromis wyregulować na tym gwincie
			
									
									Trzeba kompromis wyregulować na tym gwincie
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Właśnie Neptune na kompresorach jest odwrotnie 
 idzie do 5000 fajnie a potem sprawność spada na łep na szyję i umiera 
 tyczy to się wszystkich kompresorów typu roots 
 Swego czasu też myślałem nad głową ve ale przy włączeniu zmiennej fazy zazawyczaj spada boost i w sumie z tych 0,35b robi się pewnie z 0,2... Niech maro zmierzy koło pasowe i na kompresorze, wyliczymy jaką prędkość uzyskuje i czy można jeszcze ciut szybciej nim zakręcić. Jest natomiast opcja na wyciszenie wycia oraz niesyczenie na światłach.
			
									
									Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Nie jestem specem od kompresorów ale czytałem kiedyś na różnych forach że idzie z m45 wycisnąć 0,5-0,6 bara. Trzeba by przeliczyć ile obrotów teraz generuje na obecnym pasku i kółku ... seryjnie pracuje chyba na krótszym pasku niż jest w Almerze teraz. Tak czy inaczej mniejsze kółko na pewno dały by nieco ciosa i suma sumarum ze 220-230 km. 
Co do niuta to wykres przy kompresorze jest dość płaski i nie ma ostrego spadku tylko stopniowy. Ja przy 0,8 bar mimo ciosa turbo miałem tyle samo niuta przy 7000 co 0,35 bar na m45. Porównuje tutaj do małej suszarki jaką jest T#3 większe dmuchają dłużej i więcej. Przy turbo między 6 a 7 tys. spadek miałem na poziomie 100nm... to było czuć
 ale to na starym silniku ze średnią komprechą itd. 
Tak czy inaczej podoba mi się jazda na kompresorze bo jeździ się jak normalnym-seryjnym autem ze sporą mocą tylko dźwięk inny
 W przyszłym sezonie trzeba trzeba skonfrontować P11Turbo 0,8B z lżejszą Almą 0,4B 
			
									
									Co do niuta to wykres przy kompresorze jest dość płaski i nie ma ostrego spadku tylko stopniowy. Ja przy 0,8 bar mimo ciosa turbo miałem tyle samo niuta przy 7000 co 0,35 bar na m45. Porównuje tutaj do małej suszarki jaką jest T#3 większe dmuchają dłużej i więcej. Przy turbo między 6 a 7 tys. spadek miałem na poziomie 100nm... to było czuć
Tak czy inaczej podoba mi się jazda na kompresorze bo jeździ się jak normalnym-seryjnym autem ze sporą mocą tylko dźwięk inny
Nissan Primera SR20DE+T
						Z tym 0,6 to bym się nie zapędzał bo nie wiem czy mi m62 tyle dmuchnie  
  Szukał bym mocy w oddzieleniu gorącego powietrza podgrzewającego dolot...Myślę, że stabilne 0,5 jest do zrobienia na dobrym dolocie i wtedy te 25 koni więcej. 
[ Dodano: 2012-12-19, 20:51 ]
PS pasek to tu nie ma nic do gadania, może kąt opasania gdyby się ślizgał... liczy się ratio koło na wale/koło kompresora
			
									
									[ Dodano: 2012-12-19, 20:51 ]
PS pasek to tu nie ma nic do gadania, może kąt opasania gdyby się ślizgał... liczy się ratio koło na wale/koło kompresora
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Poszperaj na necie ile można kręcić m45. m62 wg mapy wydajności można kręcić do 13500, a ludzie kręcą do 16000 i jakoś chodzi  
			
									
									Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Czyli zamiast co 80.000km to co 60.000kmyapko pisze:+1Pawel18PL pisze: PS pasek to tu nie ma nic do gadania, może kąt opasania gdyby się ślizgał... liczy się ratio koło na wale/koło kompresora
im więcej obr. tym trzeba częściej regenerować kompresor. Ot tyle
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
Maro umyj wsio, zapodaj ładne silikony i wypiepsz co nie potrzebne 
Ps. mam do sprzedania M112 w idealnym stanie z Jaguara V8 - chyba ciut wydajniejszy od obecnego by był
 
			
									
									Ps. mam do sprzedania M112 w idealnym stanie z Jaguara V8 - chyba ciut wydajniejszy od obecnego by był
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
[ Dodano: 2012-12-21, 11:08 ]
Trzeba zapodać m62 i odpowiednio kanały zmodzić
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Już z m45 były problemy aby zmieścić go w miejscu sprężarki klimy, m62 jeszcze większy...
doczytałem że faktycznie ratio to koło na wale i koło kompresora...
 
	
Tu jest trochę info o wyliczeniach http://www.mercedes-clk.pl/forum/viewtopic.php?t=2646
Trzeba by pomierzyć wszystko. Tak czy inaczej jest opcja na power up... w sumie większość setupu jest i można by zapodać turbinę
 Tylko kołek wyspawać i turbo dorwać w dobrej cenie. Tylko czy dziewiczy nieodprężony silnik by wytrzymał  
			
									
									doczytałem że faktycznie ratio to koło na wale i koło kompresora...
Tu jest trochę info o wyliczeniach http://www.mercedes-clk.pl/forum/viewtopic.php?t=2646
Trzeba by pomierzyć wszystko. Tak czy inaczej jest opcja na power up... w sumie większość setupu jest i można by zapodać turbinę
Nissan Primera SR20DE+T
						m62 jest mniejszy niż m45 
 to raz a dwa, to te wyliczenia do pupy są bo jakbym nie liczył, robił arkusze w excelu, formuły w mathcadzie to nigdy mi nie wychodzi to co temu gościowi;]. Gdyby się zgadzało to miałbym teraz nie 0,45 a 0,8b 
.
			
									
									Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
M62 jest większy od M45. M45 jest co najwyżej dłuższy. Wyliczenia są jak najbardziej ok, ale pozwalają policzyć tylko względne doładowanie przy maks obr. silnika i kompresora zarazem. To co się dzieje po drodze należy odnieść do mapy kompresora - trzeba umieć ją czytać 
 Mathcad do tego nie jest potrzebny. Ja to ogarnąłem bez problemu w excelu. Sporo zależy od tego czy Ci się przypadkiem pasek nie ślizga, stanu powłok na rototrach i szczelności dolotu, pamiętam jak sam się z tym borykałem.
Mam teraz po zmianie kółka 0,4 do 4000obr, 0.5 przy 5000 i 0,6 przy odcince.
2L motor mazdy, mający 115KM w serii, stopien sprezania 9:1, pod odcinką cofnięty zapłon

			
									
									
						Mam teraz po zmianie kółka 0,4 do 4000obr, 0.5 przy 5000 i 0,6 przy odcince.
2L motor mazdy, mający 115KM w serii, stopien sprezania 9:1, pod odcinką cofnięty zapłon

U mnie stan rotorów też dobry, kąt opasania bliski 270 stopni więc brak możliwości uślizgu, dolot szczelny. Co do wielkości to kompresor m62 jest wyższy o 0,8 cala w stosunku do m45 za to jest krótszy i o to chodzi bo montując go w miejsce klimy nie masz się jak wywinąć z stroną ssącą bo wychodzie na przeciw kolektora wydechowego i o ile dobrze pamiętam to nowy kolektor ma maro pod kompresor. Więc przejść z dłuższego m45 na krótszy m62 będzie łatwiej niż jakby było odwrotnie. Ja mathcada nie użyłem po to, żeby zapomnieć jak się czyta mapę wydajności, a po to by sprawdzić czy od strony matematycznej wyliczenia są dobre.
			
									
									Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
dalej nie kumam tej Twojej akcji z mathcadem 
 To tak, jakbyś z karabinu do much strzelał. Musiałeś coś źle zdefiniować. Co do rozmiarów M62 i M45 to jak najbardziej się zgadza. Sporo zależy od przepływu powietrza przez głowice - niektóre silniki mają większe inne mniejsze, stąd różne wartości doładowania. Kompresory rozpatruje się pod kątem przepompowywania danej ilości litrów powietrza - jak pompy. Więc kwestia używania "doładowania" jako wyznacznika jest dyskusyjna.
			
									
									
						- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
Kompresor to nie turbo - trzeba wrzucić największy jaki się zdoła upchnąć 
			
									
									WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
onyxx pisze:dalej nie kumam tej Twojej akcji z mathcadem
Przeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem przecież napisałemJa mathcada ... po to by sprawdzić czy od strony matematycznej wyliczenia są dobre
Coobcio, wydaje mi się, że gdyby wyspawać na wymiar chłodnicę wchodzącą w pas przedni to dałoby to możliwość wrzucić o wiele większy kompresor ale trzeba by się bawić sporo z osiowaniem takiego zestawu.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
Chłodnice można zapodać tuningową dedykowaną do Hondy - jest ona o połowę węższa 
			
									
									WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Taką też ma maro. Ona nie rozwiąże tematu w przypadku m112...
			
									
									Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
A co chciałeś sprawdzać w mathcadzie? Że 2+2=4? LitościPawel18PL pisze:onyxx pisze:dalej nie kumam tej Twojej akcji z mathcademPrzeczytaj jeszcze raz ze zrozumieniem przecież napisałemJa mathcada ... po to by sprawdzić czy od strony matematycznej wyliczenia są dobre![]()
Coobcio, wydaje mi się, że gdyby wyspawać na wymiar chłodnicę wchodzącą w pas przedni to dałoby to możliwość wrzucić o wiele większy kompresor ale trzeba by się bawić sporo z osiowaniem takiego zestawu.
Chłodnicę możesz wyrzucić przed pas przedni. W niektórych ciężarówkach są z rdzeniami niższymi o połowę i równie szerokimi.
Zawsze można wywalić kolektor ssący i zbudować customowy z rdzeniami laminova w obudowie kompresora - wszystko kwestią funduszy. Ale szczerze nie wiem na ch.. m112 do 2.0?
- killer2000
 - fanatyk nissana
 - Posty: 2169
 - Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
 - Lokalizacja: Łódź
 
Kółko jedno jak i drugie zmierzone i okazuje się że można pasowe troszkę zwiększyć co powinno wpłynąć na lepsze doładowanie 
 
Wczoraj zamówiliśmy gwint wiec w końcu gleba będzie
 
Plan:
-zmiana koła pasowego
-założenie gwintu
-zrobienie porządku pod machą
-wymiana przegubów (jutro będą zamówione)
-ogarnięcie budy
			
									
									
						Wczoraj zamówiliśmy gwint wiec w końcu gleba będzie
Plan:
-zmiana koła pasowego
-założenie gwintu
-zrobienie porządku pod machą
-wymiana przegubów (jutro będą zamówione)
-ogarnięcie budy
Ale na kompresorze trzeba dać mniejsze 
 pasowego na wale nie ruszaj 
			
									
									Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Wtedy cały osprzęt będzie chodził szybciej co może go uszkodzić. Na m45 spokojnie można mniejsze koło zrobić i to łatwiej niż na m62 bo nie ma elektrosprzęgła.
			
									
									Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx