[P/WP11.144] OPIS MODELU
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Ja jak wymieniałem aparat na używany to wziąłem dokładnie taki sam (oznaczenie na aparacie się zgadzało) a i tak z kopułką i palcem ze starego nie działał. Wymieniłem na nowe YEC i silnik zagadał od kopa. Ale przynam się szczerze, że myślałem, że nie działa z powodu jakości elementów (jakieś włoskie były, niecały rok używane). Do tego oznaczenie w katalogu IC jest do dupy, nie ma tam palca dla P11.144 SR20DE po roku produkcji 09.2000, a kopułki już są.
pozdr. Kamil
To ja dodam małe info nt silnika SR20DE. Jest różnica w wersjach do i po 09.2000, silniki różniły się głowicą. W głowicach przed 09.2000 wałki rozrządu ślizgają się po Y-grekach, a nad wałkami znajdują się przewody/rurki służące do natrysku oleju na wałki. W silnikach typu Roller Rocker nie ma tych natrysków, natomiast same Y-greki mają wbudowane małe rolki, dzięki czemu nie ma ślizgu między wałkami a Y-grekami, rolki toczą się po krzywkach wałków. Zastosowano też inne sprężyny zaworowe (odcinka jest niżej), inne pokrywy zaworów, dlatego te z silników RR nie pasują do tych wcześniejszych. Ogólnie cały temat tutaj: http://www.sr20forum.com/technical-info ... hread.html
I foty:
I foty:
pozdr. Kamil
Drobne różnice między p11.144 do 09.2000 a po tej dacie czyli tzw lifcie liftu. Niestety oprócz estetyki inne zmiany to raczej cięcia kosztów:
po 09.2000
- inne zegary (wsk. temp silnika poniżej wsk. paliwa, obrotek do 8 tys z niższą odcinką - 6600, dioda immo na zegarach nie na podszybiu.
- inny wyswietlacz komp pokładowego, zn inaczej rozmieszczone wyśw informacje
- inne "pokrętło" reg elektycznej lusterek (okrągłe takie jak w p12)
- inna kierownica (jak w p12)
- antena radiowa przeniesiona na przód dachu
- wsk. poziomu płynu spryskiwaczy (nie jestem pewien czy we wcześniejszych też nie było, w ostatnim wypuście jest na pewno)
- trochę inna gałka zmiany biegów ? (z taką plastikową plakietką)
a teraz z cięć niestety
- pojedyńcze uszczelki drzwiowe zamiast podwójnych, tzn są tylko te wokół otworu drzwiowego karoserii, brak tych biegnących spodem samych drzwi! (niestety róznica w wytłumieniu zauważalna)
-brak uszczelek maski silnika (dwóch nad reflektorami i środkowej wzdłuż chłodnicy)
- brak uszczelek pod migacze boczne te w błotniku!
- brak stopki, podstópki, podnóżka (jak zwał tak zwał) lewej nogi. Zn nie ma tej gumowo plastikowej łatki , jest czysta wykładzina! Bardzo mnie to irytuje.
- brak plastikowych szybek/osłonek na wyświetlaczach reg temp i nawiewu klimatyzacji.
- lampka bagażnika nie przykręcana na wkręty a jedynie na wcisk (nie na 100%)
- brak regulacji podświetlenia zegarów
- z mechanicznych to Primy po tym okresie teoretycznie powinny mieć z tyłu znowu mniejsze tarcze tj 257mm zamiast 278 i "nowe" wsp hamulców. Lecz u mnie sie to nie sprawdza, gdyż ja również powinienem mieć wg wszelkich katalogów z tyłu tarcze 257 a mam 278mm.
- brak egr (nie na 100%)
- zmiany w elektryce. Brak osobnego modułu odpowiedzialnego za sterowanie c. zamkiem. Ma on swoją nazwę lecz teraz nie pamiętam. Najlepsze jest to że schematy elektryczne do modeli po 2001r nie istnieją a są trochę inne. Ja miałem jazdy jak zakładałem sobie alarm (ale to już inna historia)
- brak osłony przewodu paliwowego idącego do baku w lewym tylnym nadkolu
- mocowanie/pasy przytrzymujące trójkąt w bagażniku po prawej stronie zrobione ze zwykłej szerokiej gumki (jak od majtek) zamiast gumowych regulowanych pasów
To tyle z tego co pamiętam. Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę
po 09.2000
- inne zegary (wsk. temp silnika poniżej wsk. paliwa, obrotek do 8 tys z niższą odcinką - 6600, dioda immo na zegarach nie na podszybiu.
- inny wyswietlacz komp pokładowego, zn inaczej rozmieszczone wyśw informacje
- inne "pokrętło" reg elektycznej lusterek (okrągłe takie jak w p12)
- inna kierownica (jak w p12)
- antena radiowa przeniesiona na przód dachu
- wsk. poziomu płynu spryskiwaczy (nie jestem pewien czy we wcześniejszych też nie było, w ostatnim wypuście jest na pewno)
- trochę inna gałka zmiany biegów ? (z taką plastikową plakietką)
a teraz z cięć niestety
- pojedyńcze uszczelki drzwiowe zamiast podwójnych, tzn są tylko te wokół otworu drzwiowego karoserii, brak tych biegnących spodem samych drzwi! (niestety róznica w wytłumieniu zauważalna)
-brak uszczelek maski silnika (dwóch nad reflektorami i środkowej wzdłuż chłodnicy)
- brak uszczelek pod migacze boczne te w błotniku!
- brak stopki, podstópki, podnóżka (jak zwał tak zwał) lewej nogi. Zn nie ma tej gumowo plastikowej łatki , jest czysta wykładzina! Bardzo mnie to irytuje.
- brak plastikowych szybek/osłonek na wyświetlaczach reg temp i nawiewu klimatyzacji.
- lampka bagażnika nie przykręcana na wkręty a jedynie na wcisk (nie na 100%)
- brak regulacji podświetlenia zegarów
- z mechanicznych to Primy po tym okresie teoretycznie powinny mieć z tyłu znowu mniejsze tarcze tj 257mm zamiast 278 i "nowe" wsp hamulców. Lecz u mnie sie to nie sprawdza, gdyż ja również powinienem mieć wg wszelkich katalogów z tyłu tarcze 257 a mam 278mm.
- brak egr (nie na 100%)
- zmiany w elektryce. Brak osobnego modułu odpowiedzialnego za sterowanie c. zamkiem. Ma on swoją nazwę lecz teraz nie pamiętam. Najlepsze jest to że schematy elektryczne do modeli po 2001r nie istnieją a są trochę inne. Ja miałem jazdy jak zakładałem sobie alarm (ale to już inna historia)
- brak osłony przewodu paliwowego idącego do baku w lewym tylnym nadkolu
- mocowanie/pasy przytrzymujące trójkąt w bagażniku po prawej stronie zrobione ze zwykłej szerokiej gumki (jak od majtek) zamiast gumowych regulowanych pasów
To tyle z tego co pamiętam. Jak coś jeszcze sobie przypomnę to dopiszę
Ostatnio zmieniony 2013-09-15, 19:46 przez elmer80, łącznie zmieniany 2 razy.
na razie 120KW/270Nm
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
To ja mam kilka pytań. A mianowicie, Piotrek_S, wymienileś oświetlenie deski na diodowe czy to zwykłe zarówki bo przyznam że jarzy się elegancko
Moje to ledwo widać,a od km,temp i przebiegu w ogóle bo się przepaliło;/Od klimy też zmieniałeś,bo u mnie świeci się na taki żółtawo-biały
Ja mam p11.144 (lift liftu) z lutego 2001 r CD20T ,i mam
wyposażenie seryjne:
4x poduszka powietrzna
elektryczne szyby przód + tył
Elektryczne lusterka
2 podłokietniki
czujnik temperatury zewnętrznej
klimatronik
elektryczne podgrzewane lusterka
halogeny przód
6x głośników
centralny NATS z diodą na desce rozdzielczej
kontrolka niezapiętych pasów to jest "coś" dołożone bo była kontrolka obok sterownia wysokością relfektorów
czujnik poziomu płynu w spryskiwaczu (odkryty dosłownie 2 dni temu) w czasie wymiany płynu na zimowy
ABS
wspomaganie hamulca BAS ( nie wiem co to jest ale pewnie mam)
tarcze przód 280 mm
tarcze tył 257 mm
EGR był ale sobie poszedł
Turbine garreta
Regulacja reflektorów
Otwieranie zamków i bagażnika na "przycisk" we wnętrzu auta (elektrozamek)
Nie posiadam podświetlenia tego schowka za gałką zmiany biegów oraz podświetlenia schowka tego dużego ale tam chyba nie było wogóle żadnej żarówki a przyznam że przydałoby się
Chromowane nerki,klamki wew i zew,dokładki na progi w kolorze nadwozia (fabrique)
Samopoziom oraz xenon ale nie fabryczny
Moje to ledwo widać,a od km,temp i przebiegu w ogóle bo się przepaliło;/Od klimy też zmieniałeś,bo u mnie świeci się na taki żółtawo-biały
Ja mam p11.144 (lift liftu) z lutego 2001 r CD20T ,i mam
wyposażenie seryjne:
4x poduszka powietrzna
elektryczne szyby przód + tył
Elektryczne lusterka
2 podłokietniki
czujnik temperatury zewnętrznej
klimatronik
elektryczne podgrzewane lusterka
halogeny przód
6x głośników
centralny NATS z diodą na desce rozdzielczej
kontrolka niezapiętych pasów to jest "coś" dołożone bo była kontrolka obok sterownia wysokością relfektorów
czujnik poziomu płynu w spryskiwaczu (odkryty dosłownie 2 dni temu) w czasie wymiany płynu na zimowy
ABS
wspomaganie hamulca BAS ( nie wiem co to jest ale pewnie mam)
tarcze przód 280 mm
tarcze tył 257 mm
EGR był ale sobie poszedł
Turbine garreta
Regulacja reflektorów
Otwieranie zamków i bagażnika na "przycisk" we wnętrzu auta (elektrozamek)
Nie posiadam podświetlenia tego schowka za gałką zmiany biegów oraz podświetlenia schowka tego dużego ale tam chyba nie było wogóle żadnej żarówki a przyznam że przydałoby się
Chromowane nerki,klamki wew i zew,dokładki na progi w kolorze nadwozia (fabrique)
Samopoziom oraz xenon ale nie fabryczny
możesz zapodać zdjęcie jak to wygląda?kontrolka niezapiętych pasów to jest "coś" dołożone bo była kontrolka obok sterownia wysokością relfektorów
Jezeli mówisz o popielniczce to podświetlenia nie raczej nigdy miała w p11.144. Natomiast podświetlenie schowka jak najbardziej. Zajrzyj w lewy górny róg schowka, powinna tam być żarówka.Nie posiadam podświetlenia tego schowka za gałką zmiany biegów oraz podświetlenia schowka tego dużego ale tam chyba nie było wogóle żadnej żarówki a przyznam że przydałoby się
na razie 120KW/270Nm
Nie masz nawet miejsca na żarówkę w schowku? (choć ona i tak jest kiepsko rozwiązana, bo pali się cały czas w przypadku włączonych świateł - dokładnie jest całe podświetlenie deski...)Mateusz_P11_144 pisze: Nie posiadam (..) podświetlenia schowka tego dużego ale tam chyba nie było wogóle żadnej żarówki a przyznam że przydałoby się
[+]elmer80, uprzedziłeś mnie
Wydaje mi się, że nie ma na myśli podświetlenia popielniczki (ale to też w sumie dziwne, bo w p11 przed liftem było), ale tego schowka dalej (pomiędzy popielniczką i zapalniczką, a konsolą) - czasami trafiało się podświetlenieelmer80 pisze:Jezeli mówisz o popielniczce to podświetlenia nie raczej nigdy miała w p11.144. Natomiast podświetlenie schowka jak najbardziej. Zajrzyj w lewy górny róg schowka, powinna tam być żarówka.Nie posiadam podświetlenia tego schowka za gałką zmiany biegów oraz podświetlenia schowka tego dużego ale tam chyba nie było wogóle żadnej żarówki a przyznam że przydałoby się
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Mam prośbę: czy ktoś mający ww uszczelki, szczególnie w przednich i tylnych drzwiach mógłby zrobić im zdjęcia? Tak, żeby było widać w których miejscach się zaczynają na drzwiach i jak przebiegają (do której powierzchni są przymocowane)? Plus interesowałaby mnie ich wysokość/szerokość w mm. To są raptem 3 zdjęcia na jedne drzwi. Co prawda w mojej P11 coś tam widać jak one powinny przebiegać ale chciałbym to w praktyce zobaczyć.elmer80 pisze: - pojedyńcze uszczelki drzwiowe zamiast podwójnych, tzn są tylko te wokół otworu drzwiowego karoserii, brak tych biegnących spodem samych drzwi! (niestety róznica w wytłumieniu zauważalna)
-brak uszczelek maski silnika (dwóch nad reflektorami i środkowej wzdłuż chłodnicy)
Plan mam taki, żeby przykleić uniwersalne, gumowe uszczelki żeby coś bardziej auto wygłuszyć. W tej chwili najbardziej przeszkadza mi szum z okolic drzwi, szczególnie dobrze go słychać jak się jedzie wzdłuż barier przy drodze, a zanim wygłuszę całe drzwi chciałbym spróbować czegos tańszego i szybszego.
pozdr. Kamil
Ja np mam, z jednej strony Ale to bym zrobił może jutro jak znajdę czas. Te uszczelki można kupić na szrocie lub allegro. Niestety drzwi bez tych uszczelek fabrycznie, maja zaspawane lub po prostu nie nawiercone otwory pod spinki do ich montażu. Ślady są. Sam myślałem nad tym aby zakupić owe uszczelki bez spinek i przykleić na dwustronną taśmę. Choć mam wątpliwości co do trwałości takiego rozwiązania. Szczególnie w zimie jak lód przyłapie i uszczelka odejdzie od drzwi. Przeszło mi przez myśl nawiercenie tych paru otworków, ale to już chyba było by przegięcie hehe
p.s
te do maski zakupiłem jakiś czas temu za 4 dyszki kpl. Plus jest taki że komora silnika jest ciut bardziej wygłuszona i mniej się syfi. Minus to natomiast to że syrenę alarmową słabiej słychać
p.s
te do maski zakupiłem jakiś czas temu za 4 dyszki kpl. Plus jest taki że komora silnika jest ciut bardziej wygłuszona i mniej się syfi. Minus to natomiast to że syrenę alarmową słabiej słychać
na razie 120KW/270Nm
elmer80, ja mam na oku coś takiego: http://allegro.pl/uszczelka-do-drzwi-z- ... 07724.html
I nawet w serwisówce jest schemat i rysunek, jak te uszczelki mniej-więcej są ułożone względem drzwi tylko nie da się po tym dojść jak to wygląda na płaszczyźnie od strony zawiasu. Co do mrozu i przymarzania - myślę, że wazelina techniczna albo jakiś inny smar silikonowy powinny załatwić sprawę.
Albo takie coś, sporo tańsze: http://allegro.pl/samoprzylepna-uszczel ... 72776.html
I nawet w serwisówce jest schemat i rysunek, jak te uszczelki mniej-więcej są ułożone względem drzwi tylko nie da się po tym dojść jak to wygląda na płaszczyźnie od strony zawiasu. Co do mrozu i przymarzania - myślę, że wazelina techniczna albo jakiś inny smar silikonowy powinny załatwić sprawę.
Albo takie coś, sporo tańsze: http://allegro.pl/samoprzylepna-uszczel ... 72776.html
pozdr. Kamil
Ta druga jest za niska żeby dobrze uszczelnić, sprawdziłem i wychodzi, że trzeba z 10mm wysokości. Tylko tak, na przednie drzwi to tak z 2,2m i na tył ok. 2m potrzeba, byłem jeszcze zmierzyć. Czyli impreza dość droga za tą uszczelkę porowatą. Ja zrobię tak, kupię coś takiego -> http://allegro.pl/tasma-rozprezna-15-x- ... 72366.html (w castoramie/lm powinny być) i jak będzie efekt zauważalny to zainwestuję i wymienię na tą gumową.
PS: jakby się moderatorowi chciało to można te posty o uszczelkach wydzielić na osobny temat, żeby tutaj nie śmiecić.
PS: jakby się moderatorowi chciało to można te posty o uszczelkach wydzielić na osobny temat, żeby tutaj nie śmiecić.
pozdr. Kamil
vincetti, dzięki. Możesz jeszcze zrobić foty od strony zawiasów i przednich i tylnych drzwi?
Dla mnie jest już chyba wszystko jasne, stare wersje mają podwóje uszczelki dookoła całych drzwi, nowe mają podwójne tylko od linii szyb wzwyż (drugą uszczelką jest ta idąca od maski, przez styk dachu z drzwiami aż do tylnego błotnika). Czyli chcąc poprawic wygłuszenie powinno się dodać uszczelki od linii okien w dół na około całych drzwi. Ja zamówiłem już te piankowe, jak przyjdą przed weekendem to zamontuję i opiszę efekty.
Dla mnie jest już chyba wszystko jasne, stare wersje mają podwóje uszczelki dookoła całych drzwi, nowe mają podwójne tylko od linii szyb wzwyż (drugą uszczelką jest ta idąca od maski, przez styk dachu z drzwiami aż do tylnego błotnika). Czyli chcąc poprawic wygłuszenie powinno się dodać uszczelki od linii okien w dół na około całych drzwi. Ja zamówiłem już te piankowe, jak przyjdą przed weekendem to zamontuję i opiszę efekty.
pozdr. Kamil
przy mojej wp 11.144 2000 r jest i nawet działa
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz