[P/WP11.144] 2001r turbodiesel 90km przebieg 136000 limuzyna
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] 2001r turbodiesel 90km przebieg 136000 limuzyna
Proszę o pomoc od tygodnia włącza mi się CHECK ENGINE i samodzielnie się wyłącza w czasie jazdy. Gdy zamykam auto pilotem check mruga mi 122 (długi po czym krótkie znowu długi i po 12 długim 2 krótkie czyli 122) Np: rano wsiadam odpalam i jadę do pracy wszystko ok po pracy wracam na trasie się włączy i tak dojadę do domu wieczorem jade do marketu i sam w trakcie jazdy gaśnie wracam po zakupach znowu się zapala i tak w koło. Sprawdzałem w układzie i filtrze nie ma wody.Proszę o pomoc i jakieś sugestie.Przeglądałem forum i nic nie znalazłem.[/i]
hmm a jest sonda lambda w 2.0TD ? bo w moim np katalizatora napewno nie ma a sondy nie widziałem.
Jak sprawdzałeś te błedy ? zwierałeś razem piny tak jak w instrukcji na forum ?
Najlepiej nagraj filmik jak to miga i wklej
viewtopic.php?t=6405&highlight=kody+b%B3%EAd%F3w
viewtopic.php?t=158
Jak sprawdzałeś te błedy ? zwierałeś razem piny tak jak w instrukcji na forum ?
Najlepiej nagraj filmik jak to miga i wklej
viewtopic.php?t=6405&highlight=kody+b%B3%EAd%F3w
viewtopic.php?t=158
Nie ma i lambdy, i katalizatora.Toshiba pisze:hmm a jest sonda lambda w 2.0TD
W ten sposób sprawdziłeś błąd, że zamknąłem samochód pilotem i Ci wymrugało coś? Dziwne... w drugim linku w poście wyżej masz instrukcję jak to zrobić i kody. A jakieś objawy są jeszcze? Czy tylko się pokazuje i gaśnie?ziukp1 pisze:Gdy zamykam auto pilotem check mruga mi 122
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Powiem tak. Przerabiałem temat jakies 2 tyg temu.wiecznie zapał mi się Check. Do tego pojawiły się błedy:
Wybłyskał 14 długich i 4 krotkie a po nich 14 długich i 1 krótki.
czyli 144 i 141
Wykasuj błędy i spróbuj odpalić jak wyskoczy check to znowu diagnostyka i zobacz czy się powtórzą błędy.
Mi wymigiwało te błędy a okazało się że do wymiany czujnik położenia walu korbowego. a zauważyłes żeby CI auto szarpało,spadały obroty,zaczęło dymić na czarno lub gasło?
nie masz problemów z odpalaniem ciepłego silnika?
Wybłyskał 14 długich i 4 krotkie a po nich 14 długich i 1 krótki.
czyli 144 i 141
Wykasuj błędy i spróbuj odpalić jak wyskoczy check to znowu diagnostyka i zobacz czy się powtórzą błędy.
Mi wymigiwało te błędy a okazało się że do wymiany czujnik położenia walu korbowego. a zauważyłes żeby CI auto szarpało,spadały obroty,zaczęło dymić na czarno lub gasło?
nie masz problemów z odpalaniem ciepłego silnika?
auto zachowuje się normalnie odpala na zimnym i gorącym silniku jedynie zauważyłem jak go przegazowałem na postoju to nie wrócił do wolnych obrotów tylko zgasł zrobiłem powtórkę i to samo za trzecim razem z wysokich obrotów zeszłem na wolne za pomocą wolnego ujmowania gazu to wówczas nie zgasł i kręcił na wolnych obrotach.Z rury nie dymi, nie szarpie, w czasie jazdy na zakrętach,skrzyzowaniach, rondach itp nie gaśnie, temp normalna wskazówka w połozeniu pionowym srodkowym, zauważyłem też że blokuje mi radio jak jest włączone ale nie zawsze nie można go wyłączyń lub jest wyłączone i nie można włączyć
.Pinów nie zwierałem bo nawet nie wiem gdzie one są
[ Dodano: 2012-11-19, 10:14 ]
http://www.youtube.com/watch?v=IKcbb0kb ... VpYAaMIZW5
to jest film i tak to wygląda
.Pinów nie zwierałem bo nawet nie wiem gdzie one są
[ Dodano: 2012-11-19, 10:14 ]
http://www.youtube.com/watch?v=IKcbb0kb ... VpYAaMIZW5
to jest film i tak to wygląda
Na prawdę to jest dziwne, też mam przecież immo, ale na podszybiu i nigdy mi się tak nie działo... Nigdy nie miałeś problemu z odpalaniem, w sensie problemu z immobilaizerem?
A złącze diagnostyczne znajduje się pod bezpiecznikami. Otwierasz tą klapkę kolo lewej nogi kierowcy. W drugim linku w poście kolegi Toshiba jest instrukcja do Twojego gniazda diagnostycznego.
A co do tego gaśnięcia to standardowo sprawdź przepływomierz (tzn zmierz napięcie na nim).Poszukaj na forum.
A złącze diagnostyczne znajduje się pod bezpiecznikami. Otwierasz tą klapkę kolo lewej nogi kierowcy. W drugim linku w poście kolegi Toshiba jest instrukcja do Twojego gniazda diagnostycznego.
A co do tego gaśnięcia to standardowo sprawdź przepływomierz (tzn zmierz napięcie na nim).Poszukaj na forum.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
http://chomikuj.pl/ziukp1
1.tutaj są fotki na 3 i 4 są dwa gniazda po lewej stronie nogi kierowcy te diagnostyczne to nr 3 ?
2. foto 1 i 2 to ta przepływka ? - jak ją wykręcić ?
3. Znalazłam na forum instrukcje do diagnozowania błędu i tu mam pytanie:
instrukcja do OBD1 w TD (gniazdo prostokątne)
1 włączasz zapłon
2 zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny
3 odczytujesz błędy (są to powtarzane na okrągło sygnały błyskowe: długie - dziesiątki , krótkie - jedności)
4 wyjmujesz zworkę
5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach
6 Miga kod 55 (brak błędów)
7 wyłączasz zapłon
Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6
ja mam gniazdo prostokątne a w drugim pkt pisze " 2 zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny"
jak widać na fotce u mnie górny prawy pin jest pusty-wolny czy to nie jest jakaś pomyłka prosze o pomoc i możliwe proste wyjaśnienie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
1.tutaj są fotki na 3 i 4 są dwa gniazda po lewej stronie nogi kierowcy te diagnostyczne to nr 3 ?
2. foto 1 i 2 to ta przepływka ? - jak ją wykręcić ?
3. Znalazłam na forum instrukcje do diagnozowania błędu i tu mam pytanie:
instrukcja do OBD1 w TD (gniazdo prostokątne)
1 włączasz zapłon
2 zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny
3 odczytujesz błędy (są to powtarzane na okrągło sygnały błyskowe: długie - dziesiątki , krótkie - jedności)
4 wyjmujesz zworkę
5 wkładasz ponownie po około 5-ciu sekundach
6 Miga kod 55 (brak błędów)
7 wyłączasz zapłon
Jeśli nie chcesz wykasować błędów omijasz punkt 5 i 6
ja mam gniazdo prostokątne a w drugim pkt pisze " 2 zwierasz na stałe górne krańcowe prawe piny"
jak widać na fotce u mnie górny prawy pin jest pusty-wolny czy to nie jest jakaś pomyłka prosze o pomoc i możliwe proste wyjaśnienie. Z góry dziękuję i pozdrawiam
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
ziukp1,
1)tak to jest gniazdo ale masz je odwrócone. Zwierasz 9 i 16 pin
liczysz od lewej i zwierasz spinaczem
2) Tak to jest przepływka. Trzeba nacisnąć ten plastikowy wtyk,i pociągnąć do góry.i wtyczkę masz odłączoną, jak dawno nie bylo sciągane to może cieżko isć ale jak troche poruszasz to wyskoczy. Teraz (tak jest wygodniej) bierzesz jakiś śrubokręt i odkręcasz ten zacisk alumioniowy i jak Ci wyjdzie to odłączasz złączki na filtrze powietrza i wyciągasz calość (przepływkę z obudową filtra)
Bierzesz na stół,odkręcasz te srubki którymi jest przymocowana przepływka do obudowy filtra,przekładasz przepływke i skręcasz razem w odwrotne klolejnośći jak rozkąłdałeś. Proste
3) Tak jka wczesniej napsiałem masz odwrócone gniazdo OBD. Zwieraj dolne piny
Mam nadzieje ze pomoglem

A wogóle to po co chcesz sciągać przepływke??
Jak nie masz objawów padniętej to po co ją ruszać?
POD ZADNYM POZOREM NIE WYCIĄGAJ JEJ ZEBY WYCZYŚCIC bo tego się nie czysci tylko nową zakłada. Zmierz opór na przepływomierzu. na wolnych obrotach powinno być 1.9-2.2 Ohm im mmniej to gorzej. A jak przygazujesz to wartości powinny wzrosnąć nawet do 6
Dokładne sprawdzanie błędów:
1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda OBD 2])
2 włączam zapłon
3 sczytuję błędy ( check miga błędy )
4 wyjmuję zworkę ( check pali stałym światłem )
5 czekam min 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
6 wkładam zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
7 wyjmuję zworkę ( światło stałe check )
8 Uruchamiam silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )
Kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1
A i uzupełnij profil bo nei wiem czy masz diesel czy benzyna
1)tak to jest gniazdo ale masz je odwrócone. Zwierasz 9 i 16 pin

liczysz od lewej i zwierasz spinaczem
2) Tak to jest przepływka. Trzeba nacisnąć ten plastikowy wtyk,i pociągnąć do góry.i wtyczkę masz odłączoną, jak dawno nie bylo sciągane to może cieżko isć ale jak troche poruszasz to wyskoczy. Teraz (tak jest wygodniej) bierzesz jakiś śrubokręt i odkręcasz ten zacisk alumioniowy i jak Ci wyjdzie to odłączasz złączki na filtrze powietrza i wyciągasz calość (przepływkę z obudową filtra)
Bierzesz na stół,odkręcasz te srubki którymi jest przymocowana przepływka do obudowy filtra,przekładasz przepływke i skręcasz razem w odwrotne klolejnośći jak rozkąłdałeś. Proste

3) Tak jka wczesniej napsiałem masz odwrócone gniazdo OBD. Zwieraj dolne piny

Mam nadzieje ze pomoglem


A wogóle to po co chcesz sciągać przepływke??
Jak nie masz objawów padniętej to po co ją ruszać?
POD ZADNYM POZOREM NIE WYCIĄGAJ JEJ ZEBY WYCZYŚCIC bo tego się nie czysci tylko nową zakłada. Zmierz opór na przepływomierzu. na wolnych obrotach powinno być 1.9-2.2 Ohm im mmniej to gorzej. A jak przygazujesz to wartości powinny wzrosnąć nawet do 6
Dokładne sprawdzanie błędów:
1 wkładam zworkę ( pin 9 i 16 [ końcowe w szerszej części gniazda OBD 2])
2 włączam zapłon
3 sczytuję błędy ( check miga błędy )
4 wyjmuję zworkę ( check pali stałym światłem )
5 czekam min 5 sek ( następuje wykasowanie błędów )
6 wkładam zworkę ( miga kod 55 - brak błędów )
7 wyjmuję zworkę ( światło stałe check )
8 Uruchamiam silnik i wszystko jest OK ( check gaśnie )
Kody błędów błyskowe takie same jak dla OBD 1
A i uzupełnij profil bo nei wiem czy masz diesel czy benzyna

Dzień dobry witam ponownie
Zdiagnozowałem błędy i za pierwszym razem check pokazał mi błąd 18 i 144 błędy te wykasowałem i tak jeżdziłem za drugim razem bo znowu zapalił mi się check zdiagnozowałem i tym razem pokazał mi tylko błąd 18 czyli elektryczny nastawnik hdk dawki paliwa, którego ponownie wykasowałem ale podczas jazdy znowu zapalił się check i po zdiagnozowaniu wykazał ten sam błąd 18. Mam pytanie gdzie znajduje się ten nastawnik i czy można go jakoś sprawdzić,przeczyścić lub naprawić.Czytałem w necie i tutaj że można do ON dolać mixolu czerwonego w proporcji ok 300ml na 7-10l ON i tak jeżdzić gdyż spowoduje on przesmarowanie pewnych elementów w środku nastawnika które się zacierają lub przycinają.
Pomierzyłem też przepływomierz powietrza i jest na zimnym silniku 2,1V a na ciepłym 2,25 czyli jak wyczytałem jest ok.
Mruganie (122) immo przy zamykaniu auta nadal występuje.
Czy cena 300zł za regenerowany nastawnik jest przystępna z tym że trzeba oddać swój a jak nie to 200zł więcej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Zdiagnozowałem błędy i za pierwszym razem check pokazał mi błąd 18 i 144 błędy te wykasowałem i tak jeżdziłem za drugim razem bo znowu zapalił mi się check zdiagnozowałem i tym razem pokazał mi tylko błąd 18 czyli elektryczny nastawnik hdk dawki paliwa, którego ponownie wykasowałem ale podczas jazdy znowu zapalił się check i po zdiagnozowaniu wykazał ten sam błąd 18. Mam pytanie gdzie znajduje się ten nastawnik i czy można go jakoś sprawdzić,przeczyścić lub naprawić.Czytałem w necie i tutaj że można do ON dolać mixolu czerwonego w proporcji ok 300ml na 7-10l ON i tak jeżdzić gdyż spowoduje on przesmarowanie pewnych elementów w środku nastawnika które się zacierają lub przycinają.
Pomierzyłem też przepływomierz powietrza i jest na zimnym silniku 2,1V a na ciepłym 2,25 czyli jak wyczytałem jest ok.
Mruganie (122) immo przy zamykaniu auta nadal występuje.
Czy cena 300zł za regenerowany nastawnik jest przystępna z tym że trzeba oddać swój a jak nie to 200zł więcej.
Z góry dziękuję i pozdrawiam
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
ziukp1, a więc tak:
Jestem świeżo po wymianie nastawnika który zakupiłem u tegi same sprzedającego na którego patrzyłeś i skąd wziąłeś cenę 300 kaucja 200 ;Da dokładniej HDK+SERVICE Pana Piotra Gierlacha. Bardzo konkretny człowiek-POLECAM tam nawiasem
Nastawnik znajduję się na czapie pompy wtryskowej na górze takie srebrne coś z grubym kablem z lewej strony
O nastawniku jest bardzo duzo informacji poszukaj. Pierw się go czyści ale tego raczej samemu nie zrobisz bo trzeba po wyjęciu go ustawiac dawke paliwa a jak to źle zrobisz to albo nie odpalisz auto bo będzie za mała albo nie zgasisz bo będzie za duza. Z tym trzeba jechać do zakąłdu a najlepsze do tego są :
"Q service" taka nazwa sieci zakładów. Osobiście polecam zakład Aleksandra Mazanka w Kaletach. Dobrze robi i nie zdziera jak za zboże.
Na początek wymień filtr paliwa. Mixolu możesz nalać ale zwykły olej silnikowy też da radę. Ja dolewałem platinum mineral ok półtorej litra na cały bak bo miałem jeszcze z poprzedniego auta
Ale u mnie akurat to nic nie dało.
O nastawniku jest milion postów- poszukaj!!:)
Jestem świeżo po wymianie nastawnika który zakupiłem u tegi same sprzedającego na którego patrzyłeś i skąd wziąłeś cenę 300 kaucja 200 ;Da dokładniej HDK+SERVICE Pana Piotra Gierlacha. Bardzo konkretny człowiek-POLECAM tam nawiasem

Nastawnik znajduję się na czapie pompy wtryskowej na górze takie srebrne coś z grubym kablem z lewej strony

O nastawniku jest bardzo duzo informacji poszukaj. Pierw się go czyści ale tego raczej samemu nie zrobisz bo trzeba po wyjęciu go ustawiac dawke paliwa a jak to źle zrobisz to albo nie odpalisz auto bo będzie za mała albo nie zgasisz bo będzie za duza. Z tym trzeba jechać do zakąłdu a najlepsze do tego są :
"Q service" taka nazwa sieci zakładów. Osobiście polecam zakład Aleksandra Mazanka w Kaletach. Dobrze robi i nie zdziera jak za zboże.
Na początek wymień filtr paliwa. Mixolu możesz nalać ale zwykły olej silnikowy też da radę. Ja dolewałem platinum mineral ok półtorej litra na cały bak bo miałem jeszcze z poprzedniego auta

Ale u mnie akurat to nic nie dało.
O nastawniku jest milion postów- poszukaj!!:)
Mateusz dziękuję za posta.
Stąd wziołem cenę 300 zeta plus 200 kucja jak nie oddasz starego:
http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtrys ... 23446.html
http://archiwumallegro.pl/nastawnik_hdk ... 16230.html
dziękuję za namiary do P.Mazanka czy to są Kalety koło Koszęcina,Tarnowskich Gór ? jeżeli tak to mam b.blisko ok 14km
Filtr wymienię ale dopiero po przepaleniu silnika ON z mixolem.
Dziękuję i pozdrawiam
Stąd wziołem cenę 300 zeta plus 200 kucja jak nie oddasz starego:
http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtrys ... 23446.html
http://archiwumallegro.pl/nastawnik_hdk ... 16230.html
dziękuję za namiary do P.Mazanka czy to są Kalety koło Koszęcina,Tarnowskich Gór ? jeżeli tak to mam b.blisko ok 14km
Filtr wymienię ale dopiero po przepaleniu silnika ON z mixolem.
Dziękuję i pozdrawiam
- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie
Tak ;)HDKSerwis Piotra Gierlacha 
Dokładnie te Kalety
Kalety-Miotek
Ul. Jana 6
nr kom: 607-840-414
Powiedz że ode mnie z polecenia przyjechałeś
(jak powiesz ze polecił Ci ten zakład chłopak który był u Pana z Ojcem srebrną primerą na wymianie nastawnika to na bank będzie wiedzial o kim mowa
) Bardzo mily i rzeczowy facet i co najważniejsze-NIE ZDZIERA KASY TYLKO POMAGA bo naprawde sie zna na tym temacie!!! 
Z tym Mixolem to tez tak różnie
Bo sa opinie że nagar sie po nim robi
Ja osobiście nalewalem oleju mineralnego platinum
Taki sam efekt
Piona!!:)
Daj znac co z tematem

Dokładnie te Kalety

Kalety-Miotek
Ul. Jana 6

nr kom: 607-840-414
Powiedz że ode mnie z polecenia przyjechałeś

(jak powiesz ze polecił Ci ten zakład chłopak który był u Pana z Ojcem srebrną primerą na wymianie nastawnika to na bank będzie wiedzial o kim mowa


Z tym Mixolem to tez tak różnie

Bo sa opinie że nagar sie po nim robi

Ja osobiście nalewalem oleju mineralnego platinum

Taki sam efekt

Piona!!:)
Daj znac co z tematem

- Mateusz_P11_144
- wiem o czym pisze
- Posty: 64
- Rejestracja: 2012-05-25, 22:18
- Lokalizacja: Opolskie