[N14] Obrotomierz żyjący własnym życiem ;)
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
Mam podobny objaw, mianowicie po uruchomieniu silnika obrotomierz skaczę sobie jak chce. Słyszałem o tych zimnych lutach, ale jeszcze się za to nie zabrałem. Ma ktoś może schemat takiego obrotka? Powiem tyle, że obrotek jest po prawej stronie a prędkościomierz po lewej...
Audi A4 B6 '01 automat
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38
VW Polo 6n '98 automat - sold
Nissan Sunny n14 '95 automat - sold
Zestaw CB Teddy ASC + AT 71 &
Johnny II ASC + Omega Sirio 27 // Alan 38
potwierdzam, u siebie po poprawieniu zimnych lutów problem obrotomierza minął.
100NX... 17 rok i nadal jeździ..
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=20517
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=15049
http://nissanzone.pl/viewtopic.php?t=6859
jeżeli występuje kondensatorek i mimo poprawy zimnych lutów nadal są problemy to należy ten kondensatorek wymienic (podobno znajduje sie z tyłu obrotka), w licznikach od 200sx wystepuje. Ja u siebie nie mialem, za to mimo poprawienia zimnych lutów nadal mam problem i nie wiem jak go rozwiązać.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Popraw wszystkie luty. Miałem przypadek w którym po poprawieniu widocznych uszkodzeń na płytce obrotek milczał. Dopiero jak przeleciałem po wszystkich lutach, ożył.Jastrząb pisze:jeżeli występuje kondensatorek i mimo poprawy zimnych lutów nadal są problemy to należy ten kondensatorek wymienic (podobno znajduje sie z tyłu obrotka), w licznikach od 200sx wystepuje. Ja u siebie nie mialem, za to mimo poprawienia zimnych lutów nadal mam problem i nie wiem jak go rozwiązać.
Z tyłu obrotka jedyne co mi się kojarzy to piszczyk od świateł, ale jak będę miał jakiś obrotek to mu się przyjrzę. Chyba, że masz jakieś foty.
polo1976 mam, btw mój temat był wałkowany i zero. Zaraz go znajdę to wkleję linka.
[ Dodano: 2012-11-02, 17:33 ]
viewtopic.php?p=224150&highlight=#224150
[ Dodano: 2012-11-02, 17:34 ]
[ Dodano: 2012-11-02, 17:33 ]
viewtopic.php?p=224150&highlight=#224150
[ Dodano: 2012-11-02, 17:34 ]
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
No to na mój gust jeszcze raz przeleć wszystkie luty. Nie ma bata żeby nie działał. Pytanie, wcześniej było OK? czy teraz też czasami zadziała? czy wogóle zdechł? Sugnał do obrotka idzie z ecu jak się orientuję może tu jeszcze być problem, ale rzadko spotykane aby na tej lini coś było nie tak, co nie znaczy że niemożliwe. Masz serwisówkę? Kuknij skąd idzie impuls i do której kostki w zegarach, jeśli z ECU to który pin. Jak wyczaisz który to do sprawdzenia czy działa podpięty na osobnym kablu. Wtedy będziemy wiedzieć czy czasami wiązka nie padła(ale jak pisałem to ewenement). Jak pisałem wczaśniej podgrzej dobrze wszystkie luty i zobacz czy nie ma przerw na ścieżkach. Jeśli są zrób mostek. Do sprawdzenia też folia z tyłu zegarów czy gdzieś nie ma uszkodzeń na lini kostka-obrotek.Jak nie masz serwisówki to postaram się w niedzielę pokukać może coś namierzę.
Daj mi lepszą fotę jeśli możesz. polo1976@gmail.com to mój mail. I jeszcze jedno lutowałeś na całych zegarach czy tylko na obrotku po jego wymontowaniu z zegarów?
Daj mi lepszą fotę jeśli możesz. polo1976@gmail.com to mój mail. I jeszcze jedno lutowałeś na całych zegarach czy tylko na obrotku po jego wymontowaniu z zegarów?
Ostatnio zmieniony 2012-11-02, 18:13 przez polo1976, łącznie zmieniany 1 raz.
polo1976, mam manuala i idzie dojść gdzie skąd idzie sygnał. Obrotek działa, ale z rana lub jak zimno sobie skacze lub pokazuje zawyżone wartości. Kilka razy już poprawiałem i dalej to samo, jest jeden główny problem w tym wszystkim ponieważ za prędkościomierzem jest mini komputerek, przez niego też przechodzi sygnał na obrotomierz, poprawiałem i tam zimne luty, jakaś poprawa jest ale to jest mega precyzyjna robota i ku**wa ze 150 miejsc gdzie trzeba by było poprawić.
[ Dodano: 2012-11-02, 18:14 ]
DubSon niestety albo stety ale z ECU.
[ Dodano: 2012-11-02, 18:14 ]
a skąd ECU ma sygnały na obrotomierz to tak w manuala się nie zagłębiałem.
[ Dodano: 2012-11-02, 18:14 ]
DubSon niestety albo stety ale z ECU.
[ Dodano: 2012-11-02, 18:14 ]
a skąd ECU ma sygnały na obrotomierz to tak w manuala się nie zagłębiałem.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Jak pisałem wydaje mi się że z ECU ale 100% pewien nie jestem. Trzeba kuknąć do serwisówki. Wydaje jednak mi się że w tej wersji już raczej nie z cewki, przynajmniej tak wnioskuję z postów kolegi Jastrzębia.DubSon pisze:a nie z cewki?polo1976 pisze:Sugnał do obrotka idzie z ecu
Dobra to w niedzielę kuknę do serwisówki. Może dojdę jak to leciało. Auto to Almera GTI tak? I który rok?
To jest z instrukcji do Pulsara . KTos niedawno wrzucałna forum. Jak znajde to wrzuce link. Jak nie to sam wrzuce.
Jest tam nawet procedura sprawdzenia obortomierza.
Teraz nie mam akurat czasu za bardzo. NAjpóźniej jutro to zrobie.
PS
znalazłem
viewtopic.php?t=10271
Jest tam nawet procedura sprawdzenia obortomierza.
Teraz nie mam akurat czasu za bardzo. NAjpóźniej jutro to zrobie.
PS
znalazłem
viewtopic.php?t=10271
Mógłby ktoś palcem pokazac które miejsca lutownicze trzeba poprawić?
Ja porpawiłem tylko te kilka co widac na wierzchu i nic to nie pomogło. Moze gdzies pod tą folią jeszcze są?
Napiece z ECU sprawdzałem i przy niskich obrotach mam ok 10mV, a przy ok 4-5tys mam 50mV, także tu jest chyba wszystko ok.
Ja porpawiłem tylko te kilka co widac na wierzchu i nic to nie pomogło. Moze gdzies pod tą folią jeszcze są?
Napiece z ECU sprawdzałem i przy niskich obrotach mam ok 10mV, a przy ok 4-5tys mam 50mV, także tu jest chyba wszystko ok.
Jastrząb pisze:polo1976, mam manuala i idzie dojść gdzie skąd idzie sygnał. Obrotek działa, ale z rana lub jak zimno sobie skacze lub pokazuje zawyżone wartości. Kilka razy już poprawiałem i dalej to samo, jest jeden główny problem w tym wszystkim ponieważ za prędkościomierzem jest mini komputerek, przez niego też przechodzi sygnał na obrotomierz, poprawiałem i tam zimne luty, jakaś poprawa jest ale to jest mega precyzyjna robota i ku**wa ze 150 miejsc gdzie trzeba by było poprawić.
Hej
Pokukałem trochę w serwisówkę i jeśli poprawa lutów nie pomogła to problem może leżeć po stronie tego komputerka jak to nazwałeś. Jeśli kumasz po angielsku daj maila to wyślę Ci serwisówkę odpowiednią do Twojego licznika. Masz tam po kolei proces sprawdzania co mogło wysiąść. Krok po kroku powinieneś dojśc co go boli.
[ Dodano: 2012-11-04, 17:23 ]Musisz poprawić luty na samym obrotku, tj rozebrać zegary, wymontować obrotomierz, i poprawić luty na płytce na samym obrotomierzu. Najczęściej do poprawy są luty na takim scalaku(takie dwa równoległe rzędy lutów) Jak możesz to zrób fotkę samego obrotomierza(widok na płytkę) to zaznaczę co do poprawy.vulture30 pisze:Mógłby ktoś palcem pokazac które miejsca lutownicze trzeba poprawić?
Ja porpawiłem tylko te kilka co widac na wierzchu i nic to nie pomogło. Moze gdzies pod tą folią jeszcze są?
Napiece z ECU sprawdzałem i przy niskich obrotach mam ok 10mV, a przy ok 4-5tys mam 50mV, także tu jest chyba wszystko ok.
sooorki za zwłokę, luty na obrotku poprawialem (czy jak by to zwał silniczek do którego jest podpięta wskazówka, to poprawiałem ze 3 razy aby mieć pewność, dodatkowo w szczelinki najpierw sprężone powietrze a następnie kontaktol).
Jutro nie dam rady się ogarnąć ale w środę powinienem zdążyć wytargać i zrobić foty.
[ Dodano: 2012-11-05, 20:36 ]
Ps. chyba nie muszę przypominać że w tej wersji obrotomierza bierze on sygnał z 4rech ścieżek, cos+, cos-, sin+ i sin-.
Jutro nie dam rady się ogarnąć ale w środę powinienem zdążyć wytargać i zrobić foty.
[ Dodano: 2012-11-05, 20:36 ]
Ps. chyba nie muszę przypominać że w tej wersji obrotomierza bierze on sygnał z 4rech ścieżek, cos+, cos-, sin+ i sin-.
Masz pękniętą lub zerwaną poduszkę skrzyni biegów w Almerze GTi, napisz a dowiesz się jak naprawić.
Wrzuć też fotki ale to dotyczyło bardziej kolegi vulture30 U Ciebie jeśli nie pomogło przelutowanie płytki obrotka to tak jak pisałem diagnoza tego komputerka jak go nazwałeś. W serwisówce jest krok po kroku jak to zrobić. Ze schematu na szybko wydumałem, że on odpowiada również za prędkościomierz wskaźnik paliwa i coś jeszcze ale nie pamiętam już co. Ogólnie przez niego przechodzą styki do każdego wskaźnika na wskazówki. O przypomniałem sobie, jeszcze temp. cieczy chłodzącej.Jastrząb pisze:sooorki za zwłokę, luty na obrotku poprawialem (czy jak by to zwał silniczek do którego jest podpięta wskazówka, to poprawiałem ze 3 razy aby mieć pewność, dodatkowo w szczelinki najpierw sprężone powietrze a następnie kontaktol).
Jutro nie dam rady się ogarnąć ale w środę powinienem zdążyć wytargać i zrobić foty.
[ Dodano: 2012-11-05, 20:36 ]
Ps. chyba nie muszę przypominać że w tej wersji obrotomierza bierze on sygnał z 4rech ścieżek, cos+, cos-, sin+ i sin-.
Nie podobają mi się cztery luty zaznaczone na fotce. Nie wiem czy je poprawiałeś(ale tak mi wygląda) płytka jest przegrzana i może nie ma styku ze scieżkami. Przyjrzyj się temu dokładnie. Jeśli ścieżki są wypalone zrób mostki i zobacz czy hula. W innym przypadku do diagnozy ten komputerek, bo reszta wygląda mi OK.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
polo1976 one tak były, ale je poprawiłem na wszelki wypadek, ścieżki są ok.
Mam nadzieję że wiesz o tym że to jest prędkościomierz, z obrotka taśmą sygnał idzie własnie do tego ustrojstwa, dodatkowo poprawiłem wszystko co się da, totalnie wszystko a powiem że nie było łatwo, dodatkowo poprawiłem na samym obrotku i z tyłu na ścieżkach całych zegarów.
Poprawa jest, ale przy pierwszym rozruchu silnika wskazówka sobie troszkę przekłamywała dalej, z 4min później uspokoiło się i było ok.
Mam nadzieję że wiesz o tym że to jest prędkościomierz, z obrotka taśmą sygnał idzie własnie do tego ustrojstwa, dodatkowo poprawiłem wszystko co się da, totalnie wszystko a powiem że nie było łatwo, dodatkowo poprawiłem na samym obrotku i z tyłu na ścieżkach całych zegarów.
Poprawa jest, ale przy pierwszym rozruchu silnika wskazówka sobie troszkę przekłamywała dalej, z 4min później uspokoiło się i było ok.
Pytanie tylko czy te zaznaczone luty łączą sie prawidłowo ze ścieżkiami. Czasami wygląda OK a jednak tak nie jest. Wtedy robię mostek pomiędzy uwalonym lutem a stykiem do którego idzie ścieżka od tego walniętego lutu. Jednak u Ciebie jest jeszcze ten komputerek. Z serwisówki wynika że przez niego przechodzą sygnały do wszystkich wskazówek tj. prędkościomierz, obrotek, wskaźniki paliwa i temp. Jeśli z nim jest coś nie halo to poprawianie lutów nic nie pomoże. Serwisówka przedstawia diagnostykę tego kompa i co może być uwalone. Jednakże jeśli widzisz poprawę to ja na razie bym zostawił i zaobaczył co się będzie dziać. Może po poprawieniu lutów powoli się budzi do życia?Jastrząb pisze:polo1976 one tak były, ale je poprawiłem na wszelki wypadek, ścieżki są ok.
Mam nadzieję że wiesz o tym że to jest prędkościomierz, z obrotka taśmą sygnał idzie własnie do tego ustrojstwa, dodatkowo poprawiłem wszystko co się da, totalnie wszystko a powiem że nie było łatwo, dodatkowo poprawiłem na samym obrotku i z tyłu na ścieżkach całych zegarów.
Poprawa jest, ale przy pierwszym rozruchu silnika wskazówka sobie troszkę przekłamywała dalej, z 4min później uspokoiło się i było ok.
Obrotomierz naprawiony.
Po wymontowaniu go z obudowy stwierdziłem że oddam luty do poprawienia komuś bardziej doświadczonemu z lepszym srzętem. Niby lutowałem juz drobniejsze elementy SMD i nigdy żadnego scalaka nie upaliłem, ale w tym wypadku nie było miejsca na "pierwszy raz"
Dałem obrotka koledze z Hot Airem, przy okazji wymienił kondesator 1000uF. Stary wyglądał ok ale przy oakzji nie zaszkodzi ( jeszcze go pomierzę).
Poniżej zamieszczam pare fotek jak to u mnie wyglądało oraz schemat i prcedury testów dla potomności.
Jakby ktoś sprawdzał czy ECU podaj na obrotomeirz prawidłowe napięcie to jesli dobrze pamietam u mnie było 10mV przy 1000obr i dalej proporcjonalnie.
Cały manual:
http://realgy.blogspot.com/2010/06/niss ... anual.html
Po wymontowaniu go z obudowy stwierdziłem że oddam luty do poprawienia komuś bardziej doświadczonemu z lepszym srzętem. Niby lutowałem juz drobniejsze elementy SMD i nigdy żadnego scalaka nie upaliłem, ale w tym wypadku nie było miejsca na "pierwszy raz"
Dałem obrotka koledze z Hot Airem, przy okazji wymienił kondesator 1000uF. Stary wyglądał ok ale przy oakzji nie zaszkodzi ( jeszcze go pomierzę).
Poniżej zamieszczam pare fotek jak to u mnie wyglądało oraz schemat i prcedury testów dla potomności.
Jakby ktoś sprawdzał czy ECU podaj na obrotomeirz prawidłowe napięcie to jesli dobrze pamietam u mnie było 10mV przy 1000obr i dalej proporcjonalnie.
Cały manual:
http://realgy.blogspot.com/2010/06/niss ... anual.html
Witam wszystkich...
Jestem tu nowy .. znalazłem ten temat... bo mam taki sam problem...
Mam nissna n15 1,6 1996 rok... i mój obrotomierz też skacze jak chce..
Ale .. najciekawsze jest to że już kupiłem dwa liczniki i w obu po upływie około 4 - 6 miesięcy problem wraca... tak jak by coś uszkadzało ten nieszczęsny wskaźnik obrotów...
Szukam pomocy jak to zweryfikować .. co wymienić lub co naprawić by było dobrze..
Cewkę w aparacie zapłonowym wymieniłem... nic nie pomogło .. jestem załamany a ta skacząca wskazówka doprowadza mnie do szału!!!!....
Pomocy help ....
_________________
Jestem tu nowy .. znalazłem ten temat... bo mam taki sam problem...
Mam nissna n15 1,6 1996 rok... i mój obrotomierz też skacze jak chce..
Ale .. najciekawsze jest to że już kupiłem dwa liczniki i w obu po upływie około 4 - 6 miesięcy problem wraca... tak jak by coś uszkadzało ten nieszczęsny wskaźnik obrotów...
Szukam pomocy jak to zweryfikować .. co wymienić lub co naprawić by było dobrze..
Cewkę w aparacie zapłonowym wymieniłem... nic nie pomogło .. jestem załamany a ta skacząca wskazówka doprowadza mnie do szału!!!!....
Pomocy help ....
_________________
Pozdro for all
...Almera N15 1,6 16v 96r. 3d
...Almera N15 1,6 16v 96r. 3d
Ja 2 dni temu sobie sam go zregenerowałem
Wymieniłem kondensator 1000uF/16V (przez 21 lat MÓGŁ już wyschnąć) i całość płytki obrotomierza wyczyściłem z utleniającej cyny i rozlanej kalafonii.
Następnie użyłem dosyć mocnej suszarki do włosów i porządnie nagrzałem płytkę, żeby zniwelować zimne luty. Po tych zabiegach dla pewności lutownicą ruszyłem jeszcze większość lutów.
Obrotomierz żyje
Niestety to do czego nie doszedłem to dlaczego mój obrotomierz działa ze sporym opóźnieniem....
Wskazania ma dobre, ale bardzo wolno reaguje
Wymieniłem kondensator 1000uF/16V (przez 21 lat MÓGŁ już wyschnąć) i całość płytki obrotomierza wyczyściłem z utleniającej cyny i rozlanej kalafonii.
Następnie użyłem dosyć mocnej suszarki do włosów i porządnie nagrzałem płytkę, żeby zniwelować zimne luty. Po tych zabiegach dla pewności lutownicą ruszyłem jeszcze większość lutów.
Obrotomierz żyje
Niestety to do czego nie doszedłem to dlaczego mój obrotomierz działa ze sporym opóźnieniem....
Wskazania ma dobre, ale bardzo wolno reaguje
PrzeeMOC, akumulatory tu masz dobry? U mnie w wp11 działał z opóźnieniem, jak aku bylo bardzo wyladowane...
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Podróże małe i duże
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
Pomoc prawna: Adwokat Wrocław
Z YT: "JDM wants to be USDM, Euro wants to be USDM and USDM wants to be Euro."
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW