[P11/WP11] wymontowanie pompy wody
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] wymontowanie pompy wody
Witam
Mam pytanie chce wymontować pompe wody w autku ale nie mogę zdjąć paska klinowego z opisu z książki "sam naprawiam" nie bardzo wiem jak go poluzować.Prosiłbym o w miare szczegółowe podpowiedzi co trzeba odkręcić żeby zdjąć ten pasek i w którym miejscu.Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Mam pytanie chce wymontować pompe wody w autku ale nie mogę zdjąć paska klinowego z opisu z książki "sam naprawiam" nie bardzo wiem jak go poluzować.Prosiłbym o w miare szczegółowe podpowiedzi co trzeba odkręcić żeby zdjąć ten pasek i w którym miejscu.Z góry dziękuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam
Trzeba alternator i pompę wody poluzować ( https://www.gates-online.com/GatesEU/pl ... /S2022.jpg ). Nie wiem jak w 1,6 (ale podejrzewam, że podobnie jak w sr20de) są 2 napinacze, odkręcasz blokadę napinacza i wkręcając lub wykręcając długą pionowo ułożoną śrubę (nie pamiętam dokładnie) opuszczasz alternator (jak nie będzie chciał pójść niżej, trzeba poluzować jeszcze długą poziomą śrubę, która go trzyma). Analogicznie z pompą wspomagania.

niestety u mnie pompa wody jest na jednym pasku razem z pompą wspomagania.Obok pompy wspomagania jest chyba napinacz(tzn pionowa śruba i druga wkręcona w jej bok) poluzowałem to ale nic to nie dało. Także dostęp do pompy wspomagania jest utrudniony i nie mogę jej poluzować żeby pasek jakoś ściągnąć. Głowie się już nad tym pare godzin i nie wiem jak do tego podejść.
Pozdrawiam
Musisz jeszcze poluzować śruby mocowania alternatora , te na dole. To one zaciskają jeszcze alternator. Tak samo jest na pompie wspomagania.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej

Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Kręcisz śrubą odpowiadającą za napięcie paska przy pompie wspomagania tak, żeby można było na maksa ją poluzować. Tak samo robisz z alternatorem. Jak będziesz kręcił, to zobaczysz, że w jedną stronę się napina, a w drugą stronę luzuje. Choć jeśli dawno nie było ruszane, może się okazać, że po kręceniu w drugą stronę, wcale się nie luzuje. Nie stresuj się, trzeba ruszyć to czymś, podważyć, bo może się lekko zapiec.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik
Tu gdzie jest zaznaczone na zielono jest przykręcony napinacz paska. Musisz poluzować jeszcze śruby tam gdzie jest zaznaczone na czerwono. Inaczej nie poluzujesz paska. Podobnie jest z pompą wspomagania.


BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej

Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie