[P11/WP11] Rozpórka z Alledrogo
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P11/WP11] Rozpórka z Alledrogo
Mam kilka pytań odnośnie tej rozpórki z alledrogo.
Pierwsze zasadnicze. Montował ja ktoś do zwykłej P11? Jak na moje oko to rozstaw uchwytów pasuje do seryjnych 3 otworów i obejdzie się bez wiercenia (jak w przypadku chęci montażu rozpórki z GT).
Kolejne pytanie: jak ją montować, na opuszczonym aucie, podniesionym (naczytałem się trochę i nie wiem, która szkoła jest słuszna). No i jaki wpływ na sposób montażu ma to, że rozpórka jest regulowana (bo po zdjęciach wydaje mi się że jest).
Dzięki za wszelkie sugestie.
Pierwsze zasadnicze. Montował ja ktoś do zwykłej P11? Jak na moje oko to rozstaw uchwytów pasuje do seryjnych 3 otworów i obejdzie się bez wiercenia (jak w przypadku chęci montażu rozpórki z GT).
Kolejne pytanie: jak ją montować, na opuszczonym aucie, podniesionym (naczytałem się trochę i nie wiem, która szkoła jest słuszna). No i jaki wpływ na sposób montażu ma to, że rozpórka jest regulowana (bo po zdjęciach wydaje mi się że jest).
Dzięki za wszelkie sugestie.
Znajomy miał zamontowaną rozpórkę w golfie 3 najpierw na opuszczonym aucie a potem na podniesionym i twierdził, że przy montażu na podniesionym aucie lepiej się sprawuje i ma większą sztywność, więc jeżeli kupisz i będziesz miał możliwość i czas to sprawdź swoje odczucia na obu sposobach montażu.
Była Padlina:
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
Sajmooon'owa "Padlina"
Była Gruzz Operacyjna:
Sentra B15 Gruzz in da Haułs
Nissan jeszcze będzie... coming soon [2022]
jezeli mowa o tej pro raacing czy jakos tak... to tez taka nabylem.... niestety u mnie nie zmiescila sie pod maska bo mialem palniczek gazowy na gazniku.
a teraz z kolei mam dolot wykonany z aluminium i tez jest akurat na lini prostej miedzy kelichami. mam w plana probowac ja lekko wygiac zeby ominela dolot ale nie wiem czy sie nie zrobi zalamanie.... mozna sprobowac w oryginalnej postaci nada mi sie najwyzej na zupe.... i to nawet nie smaczna
a moze ktos juz mial ten problem i go rozwiazal
a teraz z kolei mam dolot wykonany z aluminium i tez jest akurat na lini prostej miedzy kelichami. mam w plana probowac ja lekko wygiac zeby ominela dolot ale nie wiem czy sie nie zrobi zalamanie.... mozna sprobowac w oryginalnej postaci nada mi sie najwyzej na zupe.... i to nawet nie smaczna
a moze ktos juz mial ten problem i go rozwiazal
moje 4kola na YT
http://www.youtube.com/watch?v=3myj2s0peR0
http://www.youtube.com/watch?v=3myj2s0peR0
IvanH, po mojemu to ta rozpórka jest regulowana chodz nie dam sobie reki uciąc, najlepiej byłoby poprostu zadzownic i sie dopytac..
a co do sposobu montowania to mysle ze z fizycznego punktu widzenia lepiej jest ja zamontować na podniesionym aucie gdy kielichy nie sa obciązone cieżarem auta
a co do sposobu montowania to mysle ze z fizycznego punktu widzenia lepiej jest ja zamontować na podniesionym aucie gdy kielichy nie sa obciązone cieżarem auta
P11 GT Top Sport
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
P11 GT
P10 2.0 Invitation
P11 1.6 SLX
czy taka rozporka podejdzie do 2,0 TD ? wydaje mi sie ze tak ale wole jeszcze zapytac.
http://moto.allegro.pl/rozporka-kielich ... 52077.html
http://moto.allegro.pl/rozporka-kielich ... 52077.html
Toshiba, jak Ci się jakoś bardzo nie spieszy to poczekaj jeszcze z tydzień, bo zamówiłem rozpórkę u kolegi foo z forum i mogę wrzucić zdjęcia jak już będzie na aucie. Tutaj masz szczegóły: http://tnij.org/p3bd
pozdr. Kamil
równie dobrze może się rdza zbierać na ramie tym się zainteresuj...Toshiba pisze:bo poszła mi znowu przednia szyba i musze w srode wymienic (prawdopodobnie od kamyka) ale usztywnienie pasuje zrobić przed wymianą wiec zrobiłem, 120 zł wyszło za rozpórke.
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
Rysiu83 pisze:równie dobrze może się rdza zbierać na ramie tym się zainteresuj...Toshiba pisze:bo poszła mi znowu przednia szyba i musze w srode wymienic (prawdopodobnie od kamyka) ale usztywnienie pasuje zrobić przed wymianą wiec zrobiłem, 120 zł wyszło za rozpórke.
to są zdjecia zaraz po wycieciu szyby widac poprzedi podkład co w marcu był robiony, teraz zostało zamalowane jeszcze raz czarnym podkładem. Za miejscem gdzie jest klej pod deską rozdzielczą nie ma śladu rdzy.
170PLN, cena jest w linku do forum 100nx: http://tnij.org/p3bdpolo33 pisze:ile takie cudo ? moze byc na pw
pozdr. Kamil
@wod2u
Siema Kamil, wiesz, że ja dopiero teraz zajarzyłem, ze Ty to Ty wod2u
Zresztą, gdyby była lypa:
- to sam bym nie podejmował tego tematu, tylko odkładał $$$ na ultraracing, gdzie średnia kwota to ~90$ za sztukę + transport i modlił się, że będzie pasować bez rzeźby po ~1cm na stronę,
- po drugie, miałbym od ludzi feedback, że coś jest nie teges, a tu oczy się otwierają i uczą wozów na nowo
- trzy, to nie jest masówa, tylko custom, każda rozpórka jest wykonana wg. wymiarów, które właściciel samochodu ściąga ze swoich kielichów lub mocowań pasów. Tak jak zmierzysz, tak będziesz miał +/- 1mm,
- zawsze można napisać PW do ludzi, którzy już mają.
Podsumowując epopeję, w przypadku 100NX, Sunny, "rekordzista" ma rozbieżność rozstawu kielichów 2cm!! Primery troszkę lepiej wypadają, ale też szału nie ma... Przy średnicy śrub mocujących 9mm, wykonanie uniwersalnej jednoelementowej jest po prostu niemożliwe - no nie ma co się dziwić, że na allegro/ebay jest co jest.
Pozdr,
foo
Siema Kamil, wiesz, że ja dopiero teraz zajarzyłem, ze Ty to Ty wod2u
Poszukaj stronki firmy ultraracing, znajdziesz tam testy rozpórek skręcanych i jednoelementowych. Streszczając: co skręcane, to lookstajla gadżet, z rozpórką nie ma za wiele wspólnego. Może zabrzmi to nieskromnie, ale reklamować się nie muszę sposób na swoje rozpórki wypracowałem próbując - jak się później okazało, nad wyraz skutecznie - usztywnić Nissan'a 100NX, który to gnie się jak wóz drabiniasty, przez dach targi i fatalną konstrukcję progów (woda z rynienek dachu, jest odprowadzana do progów raj dla rudej), a o nadkolach nie wspominając itd.polo33 pisze:ciekawe czy jest różnica między tą co kupił Toshiba, oprócz wyglądu na korzyść tej co zrobił foo.
Zresztą, gdyby była lypa:
- to sam bym nie podejmował tego tematu, tylko odkładał $$$ na ultraracing, gdzie średnia kwota to ~90$ za sztukę + transport i modlił się, że będzie pasować bez rzeźby po ~1cm na stronę,
- po drugie, miałbym od ludzi feedback, że coś jest nie teges, a tu oczy się otwierają i uczą wozów na nowo
- trzy, to nie jest masówa, tylko custom, każda rozpórka jest wykonana wg. wymiarów, które właściciel samochodu ściąga ze swoich kielichów lub mocowań pasów. Tak jak zmierzysz, tak będziesz miał +/- 1mm,
- zawsze można napisać PW do ludzi, którzy już mają.
Podsumowując epopeję, w przypadku 100NX, Sunny, "rekordzista" ma rozbieżność rozstawu kielichów 2cm!! Primery troszkę lepiej wypadają, ale też szału nie ma... Przy średnicy śrub mocujących 9mm, wykonanie uniwersalnej jednoelementowej jest po prostu niemożliwe - no nie ma co się dziwić, że na allegro/ebay jest co jest.
Pozdr,
foo
foo, zrobię jeszcze dwie rzeczy z autem i może się przedstawię w projektach, chociaż moja P11 to taka typowa fura na co dzień, więc tak za bardzo to nie ma czym się chwalić. Ale przynajmniej będzie wiadomo kto jest kto.
Co do rozpórki... U mnie sytuacja jest taka, że nadal boję się przesadzić w zakrętach, jak jadę za szybko to mam wrażenie, że auto by jeszcze mogło ale opony już nie bardzo. Na wiosnę wpadną nowe letnie to może akurat będzie można na spokojnie poćwiczyć te zakręty i jeszcze trochę szybciej je przejeżdżać.
Dla zainteresowanych ciekawy i krótki artykuł o rozpórkach z obrazkami: http://www.mickey-garage.pl/warsztat/12 ... c-rozporki
Tak a propo, to zacząłem się teraz nad tą dolną przednią też zastanawiać, czy ona miałaby sens w P11 i czy jej założenie byłoby odczuwalne...
Co do rozpórki... U mnie sytuacja jest taka, że nadal boję się przesadzić w zakrętach, jak jadę za szybko to mam wrażenie, że auto by jeszcze mogło ale opony już nie bardzo. Na wiosnę wpadną nowe letnie to może akurat będzie można na spokojnie poćwiczyć te zakręty i jeszcze trochę szybciej je przejeżdżać.
Dla zainteresowanych ciekawy i krótki artykuł o rozpórkach z obrazkami: http://www.mickey-garage.pl/warsztat/12 ... c-rozporki
Tak a propo, to zacząłem się teraz nad tą dolną przednią też zastanawiać, czy ona miałaby sens w P11 i czy jej założenie byłoby odczuwalne...
pozdr. Kamil
foo - Twoje rozpórki zakładasz na podniesionym aucie, czy na "stojącym" ?
Rozpórki w GT wychodzą łątwo na normalnie stojącym aucie, czy też je trzeba lewarować ?
Generalnie te skręcane rozpórki nie wiem po co są, jeśli mają blokować możliwość ruchu karoserii w pionie, a one nawet w poziomie tego ruchu tak naprawdę nie blokują poprzez za mały przekój poprzeczny.
Konstrukcja Foo wygląda dużo lepiej, bo widać, że blokuje i skręcanie i ruch karoserii góra dół
Rozpórki w GT wychodzą łątwo na normalnie stojącym aucie, czy też je trzeba lewarować ?
Generalnie te skręcane rozpórki nie wiem po co są, jeśli mają blokować możliwość ruchu karoserii w pionie, a one nawet w poziomie tego ruchu tak naprawdę nie blokują poprzez za mały przekój poprzeczny.
Konstrukcja Foo wygląda dużo lepiej, bo widać, że blokuje i skręcanie i ruch karoserii góra dół
Bardzo słuszna kwestia, generalnie tak z biegiem czasu widzę, że zwolenników montażu na podniesionym aucie, jak i opuszczonym jest pewnie tyle samo co przeciwników. Jedni piszą, że masa podnoszona ma znaczenie, drudzy, że można "zgubić geometrię", jeszcze inni, że wóz ma własną masę, która rozkłada się na 4 koła i nie sposób znaleźć ile przypada tak na prawdę na kielichy i podłużnice, bo przecież jest jeszcze masa nie resorowana i jak "wyczaić" jak wysoko podnieść auto by skompensować naprężenia, a co w przypadku późniejszego dokładania rozpórki dolnej, obrócić wóz do góry nogami, czy może podrzucić i dokręcić górną, a jak opada to dolną? czy może odwrotnie, itd. itp. ...wod2u pisze:counterox, fooster zakłada rozpórki na aucie stojącym na ziemi, zresztą jak mierzysz rozstaw śrub to też auta nie będziesz podnosił.
By uniknąć w/w dywagacji, pozostawiam to właścicielowi. Przy montażu na miejscu, przykręcam tak jak przyjechało auto. Dodatkowo, wszystkie flansze jakiś czas temu przeprojektowałem by miały delikatne owale zamiast otworów, co zostawia pole manewru, tak dla sposobu przykręcania, jak i ew. błędu ściągania wymiaru z auta (przykładowe foto flanszy 100NX tył, góra).
Trudno mi się nie zgodzić i cieszę się, że ten wniosek nie wyszedł ode mnie bezpośrednio, tylko wynikł ze świadomej analizy budowycounterox pisze:Konstrukcja Foo wygląda dużo lepiej, bo widać, że blokuje i skręcanie i ruch karoserii góra dół
[P/WP11.144] Rozpórka górna przód do P11.144 - home made
Witam!
Jak w tytule - wykonuje ktoś obecnie solidne rozpórki górne przód do P11? Na allegro same pręty na śrubie rzymskiej, a to niezbyt mnie przekonuje...
Widziałem że użytkownik foo robił porządne, ale chyba zaprzestał
Wdzięczny będę za jakiekolwiek info.
Pozdrawiam
Jak w tytule - wykonuje ktoś obecnie solidne rozpórki górne przód do P11? Na allegro same pręty na śrubie rzymskiej, a to niezbyt mnie przekonuje...
Widziałem że użytkownik foo robił porządne, ale chyba zaprzestał
Wdzięczny będę za jakiekolwiek info.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2014-09-03, 20:02 przez siwek755, łącznie zmieniany 3 razy.
z P11 GT poszukaj, solida jest
My GTline viewtopic.php?t=20447
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
SPRZEDAM:
pozostałości po P10 HB 2.0D, P11 2.0TD, GT i WP11.144 2.0B
Instalacja gazowa Ci nie przeszkodzi w tym przypadku, w razie czego możesz trochę z wężykami pokombinować. P11 GT ma 5 śrub na kielichach, a reszta cywilnych wersji ma po 3.
P11 Turbo Diesel Intercooler <-- klik