Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Możliwa awaria aku?

Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Keidro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2012-08-31, 12:33
Lokalizacja: Jelenia Góra

Możliwa awaria aku?

Post autor: Keidro » 2012-10-05, 18:44

Cześć,
nie wiedziałem gdzie z tym wpaść więc wpadam tu. Dziś sąsiadka padł akumulator i akurat poprosiła mnie bym jej pomógł to pomogłem tylko jakoś dziwnie podpieła kable, + do +, - do - i kazała odpalić silnik. Jak mu powiedziałem że z mojego minusa powinno iść uziemienie do maski to stwierdziła, że ma 12 lat prawko i ej bracia tirowcy też tak robią.. Po kilku chwilach rwała się do odpalania silnika i tak przez około 10 min.. po odpięciu kabli miałem problem z ponownym odpaleniem samochodu, a później był jakiś taki niemrawy.

A moje pytanie to: czy sąsiadka nie rozładowała mi aku, a może skrócił mi żywotność aku w ten sposób lub coś innego?

Awatar użytkownika
DubSon
fanatyk nissana
Posty: 2938
Rejestracja: 2011-07-14, 13:23
Lokalizacja: WLKP / St. Tuchorza

Post autor: DubSon » 2012-10-05, 18:48

Stu66orn pisze:jakoś dziwnie podpieła kable, + do +, - do - i kazała odpalić silnik. Jak mu powiedziałem że z mojego minusa powinno iść uziemienie do maski to stwierdziła, że ma 12 lat prawko i ej bracia tirowcy też tak robią..
Nie rozumiem, ja zawsze daję +/+ i -/-, auto które 'daje' prąd jest odpalone, a nawet powinno się potrzymać je na obrotach rzędu 3kRPM dla benzyniaka.

Awatar użytkownika
Keidro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2012-08-31, 12:33
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Keidro » 2012-10-06, 07:56

W książce naprawczek - idzie do masy, nawet gdzieś w jakiejś gazecie motoryzacyjnej o tym mówili, bo coś tam - dlatego pytam.

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-10-06, 09:05

Zalecane jest do masy, ale i tak 99% przytyka plus do plusa i minus do minusa. Działa to wtedy jak spawarka i może klema zostać na amen z aku. Na bank 10 minut to za długo na próby odpalenia. Można było podłączyć na 5 minut, ale ona nie powinna kręcić, aby jej aku trochę wstał

Awatar użytkownika
Keidro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2012-08-31, 12:33
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Keidro » 2012-10-06, 16:35

Sprawdziłem dziś samochód i obroty mi wzrosły.. z 700-800 do 1100-1200 na jałowym...

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-10-06, 18:31

Stu66orn pisze:do 1100-1200 na jałowym...
Pewnie dzisiaj zimno jest i ssanie sie właczyło :)

Awatar użytkownika
radziejwwl
fanatyk nissana
Posty: 1593
Rejestracja: 2009-12-10, 18:09
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: radziejwwl » 2012-10-07, 18:06

Jakas panike siejesz :) Jest jakies 5% szans ze cokolwiek moglo sie stac. Odpalony samochod miales ? Z opisu wynika ze nie , moze rozladowales swoj aku to zera ? Wysokie obroty , jak mowil Bombel to ssanie.

Awatar użytkownika
zecikk
fanatyk nissana
Posty: 559
Rejestracja: 2009-12-09, 11:54
Lokalizacja: PT/Gdynia/Coventry

Post autor: zecikk » 2012-10-08, 21:42

Stu66orn pisze:Jak mu powiedziałem że z mojego minusa powinno iść uziemienie do maski
jeszcze nigdy o czyms takim nie słyszałem :P
Stu66orn pisze:tylko jakoś dziwnie podpieła kable, + do +, - do - i kazała odpalić silnik
wszystko 100% tak jak powinno byc zrobiła twoja sasiadka :)
Transit 2,3 Pb/Lpg , Honda CR-V II 2.0 vtec

Awatar użytkownika
Maniek-ol
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-04, 16:35
Lokalizacja: Siemianice/GSL

Post autor: Maniek-ol » 2012-10-09, 21:53

Można łapać masę , ale pierwszy raz słyszę , że do maski. Masę powinno się łapać na silniku.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej :)


Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie

Awatar użytkownika
klfsolec
fanatyk nissana
Posty: 1247
Rejestracja: 2009-12-04, 22:16
Lokalizacja: Solec Kujawski

Post autor: klfsolec » 2012-10-09, 22:01

Tak jak Maniek pisał przez kable powinno się odpalać na włączonym silniku i plus do plusa a minus najlepiej do silnika Podłączając do akumulatora na minus obieg idzie na aku i wtedy prąd przy odpalaniu jest słabszy i nieraz ciężko kręci bo rozładowane aku pobiera prąd
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz

Awatar użytkownika
Keidro
wiem o czym pisze
Posty: 66
Rejestracja: 2012-08-31, 12:33
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: Keidro » 2012-10-12, 20:47

zecikk pisze:
Stu66orn pisze:Jak mu powiedziałem że z mojego minusa powinno iść uziemienie do maski
jeszcze nigdy o czyms takim nie słyszałem :P
Stu66orn pisze:tylko jakoś dziwnie podpieła kable, + do +, - do - i kazała odpalić silnik
wszystko 100% tak jak powinno byc zrobiła twoja sasiadka :)
To widać że źle przeczytałeś.. bo był. Nie sieję paniki, tylko jak mi auto robi żabki i ledwo co sunie to się zastanawiam dlaczego i próbuje rozwiązać problem, a nie zgrywać kozaka.

Link: http://www.youtube.com/watch?v=gQdkvzQQqS8

ODPOWIEDZ

Wróć do „Eksploatacja pojazdów - porady”