BOMBLA VVL + Turbo:
BOMBLA DE + Turbo:
Widać że po przeszczepie silnika z dołu auto o wiele lepiej się zbiera - trochę tu zasługi silnika VVL i trochę z racji tego że kolektor wydechowy jest bardziej szczelny niż wtedy kiedy robiliśmy pomiary na DE...
Co do doboru turbiny to dobiera się ją do mocy jaką chcemy osiagnąć Vs. lagliwość Vs. Cena
Przykład niedrogiej, malutkiej turbinki (T25 z Avenira) dla porównania:
I przykład większej TD05 z Subaru imprezy GT Doładowanie 0,85>1,1bar:
Także turbo TD05 ale z Lancera EVO 8 doładowanie 1 bar:
T28 z 200SX S14 w VVL-u:
Generalnie widać że kluczowe znaczenie ma tu nie wielkość turbosprężarki a kolektor wydechowy...
T25 i T28 siedziały na seryjnym żeliwniaku z Avenira a pozostałe przypadki to Custom...
[ Dodano: 2012-09-19, 01:06 ]
Jeszcze porównanie z DE + Turbo EVO zestaw Zura:
I o dziwo wykres prawidłowy bez "schodków"...
[ Dodano: 2012-09-19, 01:19 ]
Przykład porządnego kolektora do VVL
![Obrazek](http://i57.photobucket.com/albums/g223/89_240sx/IMG01056-20120428-2011.jpg)