Snorkel
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Snorkel
Chciałbym założyć w swojej Navce snorkel ale jednocześnie nie przepłacać, czyli zakupić taki z odpowiednio dobrym stosunkiem ceny do jakości. Czy ktoś mógłby mi jakiś polecić? Założyć można samemu czy w zakładzie? To jakaś filozofia przy montażu?
Bardzo proszę o pomoc.
Bardzo proszę o pomoc.
Sportowa wersja czołgu.
W sumie to żadna filozofia jeżeli użyjesz zestawu dedykowanego. W zestawie powinien być szablon do wycięcia dziury w błotniku, żeby wszystko ładnie pasowało. Przykręcenie mocowania na słupek i reszta już górki. Na dniach będę zakładał snorkla do Pajero to podzielę się wrażeniami.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
No więc. Snorkel Safari Snorkel. Wkładany do auta Mitsu Pajero klasa T1 (auto ma nieseryjny układ dolotowy więc nie wszystkie elementy zestawu były wykorzystane).
Zaczynamy od zaznajomienia się z instrukcją i postępujemy albo według niej albo według własnego pomysłu. Ja olałem instrukcję bo auto jest zmodyfikowane.
Drugi krok to naklejenie szablonu
Następnie wiertłem 6mm wiercimy otwór (taki jak pod wiertło prowadzące w otwornicy, którą będziemy wiercić otwór docelowy). Na razie wiercimy mały otwór, żeby rozeznać gdzie wyjdzie jego środek w komorze silnika, przymierzyć/pomierzyć czy elementy snorkla po założeniu na puszkę filtra będą pasować do otworka wywierconego w błotniku. Można użyć śrubokręta, który wsadzamy w otworek i patrzymy czy śrubokręt wystaje po środku plastikowego kanału snorkla. Jeżeli nie do wiercimy otworek w innym miejscu i przymierzamy dalej.
Jeżeli otworek wypadł w dobrym miejscu to przykładamy jeszcze raz szablon (chyba, że nie zrywaliśmy go wcześniej) i zaznaczamy miejsca na śruby przytwierdzające snorkla do błotnika. Wato też przyłożyć snorkla do zaznaczonych punktów i sprawdzić czy dobrze leży w stosunku do słupka. U mnie mocowanie na słupek było już przykręcone więc dopasowałem wszystko do niego. Po sprawdzeniu, że pasuje powiększyłem otwór w błotniku.
mocowanie na słupek, które przytwierdzamy na końcu gdy wszystko do siebie pasuje
Jak wspomniałem układ dolotowy jest nieseryjny, puszka filtr znajduje sie przy przednim słupku i nie musiałem zbytnio wchodzić pod maskę. Nałożyłem rurę gumową, połączyłem snorkel z puszka i skręciłem na cybanty. Przy seryjnym układzie dolotowym montujemy snorkel na zewnątrz, zakładamy kanały pod maską, skręcamy wszystko na cybanty i gotowe.
Moglem coś pominąć ale ogólnie na tym to polega. U mnie było trochę więcej pracy z dopasowaniem wszystkiego bo błotniki są poszerzone, uchwyt na słupku był już zamontowany i puszka filtra jest nieseryjna i w innym miejscu.
W ramach reklamy zaproszę wszystkich do naszego garażu. Kontakt i opis niektórych projektów www.rally4x4.pl przeróbki, serwis i naprawa terenówek i nie tylko, Warszawa ul. Osmańska 5.
Zaczynamy od zaznajomienia się z instrukcją i postępujemy albo według niej albo według własnego pomysłu. Ja olałem instrukcję bo auto jest zmodyfikowane.
Drugi krok to naklejenie szablonu
Następnie wiertłem 6mm wiercimy otwór (taki jak pod wiertło prowadzące w otwornicy, którą będziemy wiercić otwór docelowy). Na razie wiercimy mały otwór, żeby rozeznać gdzie wyjdzie jego środek w komorze silnika, przymierzyć/pomierzyć czy elementy snorkla po założeniu na puszkę filtra będą pasować do otworka wywierconego w błotniku. Można użyć śrubokręta, który wsadzamy w otworek i patrzymy czy śrubokręt wystaje po środku plastikowego kanału snorkla. Jeżeli nie do wiercimy otworek w innym miejscu i przymierzamy dalej.
Jeżeli otworek wypadł w dobrym miejscu to przykładamy jeszcze raz szablon (chyba, że nie zrywaliśmy go wcześniej) i zaznaczamy miejsca na śruby przytwierdzające snorkla do błotnika. Wato też przyłożyć snorkla do zaznaczonych punktów i sprawdzić czy dobrze leży w stosunku do słupka. U mnie mocowanie na słupek było już przykręcone więc dopasowałem wszystko do niego. Po sprawdzeniu, że pasuje powiększyłem otwór w błotniku.
mocowanie na słupek, które przytwierdzamy na końcu gdy wszystko do siebie pasuje
Jak wspomniałem układ dolotowy jest nieseryjny, puszka filtr znajduje sie przy przednim słupku i nie musiałem zbytnio wchodzić pod maskę. Nałożyłem rurę gumową, połączyłem snorkel z puszka i skręciłem na cybanty. Przy seryjnym układzie dolotowym montujemy snorkel na zewnątrz, zakładamy kanały pod maską, skręcamy wszystko na cybanty i gotowe.
Moglem coś pominąć ale ogólnie na tym to polega. U mnie było trochę więcej pracy z dopasowaniem wszystkiego bo błotniki są poszerzone, uchwyt na słupku był już zamontowany i puszka filtra jest nieseryjna i w innym miejscu.
W ramach reklamy zaproszę wszystkich do naszego garażu. Kontakt i opis niektórych projektów www.rally4x4.pl przeróbki, serwis i naprawa terenówek i nie tylko, Warszawa ul. Osmańska 5.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Do taplania się w błocie jednak trzeba wszystko porządnie uszczelnić. Silikon na puszkę filtra był by wskazany. O zabezpieczeniu antykorozyjnym dziury w błotniku nie trzeba pisać.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Nie zauwazyłem różnicy może gdyby to sie miało ścigać to tak ale jak na terenówke to nic sie nie zmieniło, teraz mam wlot komina odwrócony do tyłu, coby nie łapał śniegu, to jak uchyle okno i dam ogień w tłoki to pięknie słychać jak wciąga powietrzebullitt pisze:A mnie ciekawi jak po takim przedłużeniu dolotu zmieni się zachowanie silnika, ciekawe czy to jakiś wpływ będzie miało?
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )
7,62 widzę skończyła się gwarancja na autko i ostro idziesz w modyfikacje Gratuluje A jak podtopienie znosi akumulator? Przecież jest na podobnej wysokości co standardowy wlot powietrza?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
W benzynowym N/A raczej byłaby wyczuwalna różnica ale diesle z turbinami pewnie mniej czułe są na takie zmiany.jaca V6 pisze:Nie zauwazyłem różnicy może gdyby to sie miało ścigać to tak ale jak na terenówke to nic sie nie zmieniło, teraz mam wlot komina odwrócony do tyłu, coby nie łapał śniegu, to jak uchyle okno i dam ogień w tłoki to pięknie słychać jak wciąga powietrzebullitt pisze:A mnie ciekawi jak po takim przedłużeniu dolotu zmieni się zachowanie silnika, ciekawe czy to jakiś wpływ będzie miało?
Była Mazda, był Nissan, był Saab, było Volvo, jest BMW E61
A długości dolotu to się przypadkiem nie liczy od przepustnicy do puszki filtra lub samego filtra? Zresztą w autach terenowych nie patrzy się na jakieś marginalne różnice w mocy poza tym większość tych auta jest turbodoładowanych a kończąc, snorkel to jedyne wyjście jeżeli topimy wóz.
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road.
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Modyfikacje zaczęły się dużo wcześniej, od 40000km mniej więcej Co do podtopienia akumulatora, to nie mam pojęcia, bo go jeszcze nie zalałem. Wiem tylko, że gdybym bez snorkela wjechał w taką wodę, że zalałaby akumulator, to od razu mógłbym się zacząć rozglądać za nowym silnikiem A żeby zalać filtr powietrza, wcale nie trzeba wjeżdżać tak głęboko. Wystarczy szybciej przejechać przez głębszą kałużę i załatwione.7,62 widzę skończyła się gwarancja na autko i ostro idziesz w modyfikacje Gratuluje A jak podtopienie znosi akumulator? Przecież jest na podobnej wysokości co standardowy wlot powietrza?
Sportowa wersja czołgu.
za mały jestem wezme drabinke to zobaczejaca V6 pisze:Czy Ty do tej pory nie widzialeś akumulatora w moim Patrolu ? Zalany był wielokrotnie ale nie był pod wodaMisiek pisze:A jak podtopienie znosi akumulator?
jeżeli woda osiągneła by poziom klem to by się coś stało?
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
Ja tam nigdy nie wkładałem akumulatora pod wodę, ale kilkakrotnie myłem go karcherem i nic się nie stało. A tak na chłopski rozum, to myślę, że zatopionemu na krótko akumulatorowi nic nie będzie, jedynie na jednej klemie zaczną się pojawiać bąbelki tlenu, a na drugiej wodoru. Zacznie się po prostu elektroliza wody i to bardzo powolna, bo elektrody są znacznie od siebie oddalone. W każdym bądź razie w szkole podstawowej robiliśmy takie doświadczenie z bateryjką, no i taka bateryjka rozładowywała się dosyć długo. Jakbyś autko zostawił tak na dłużej pod wodą, to na bank aku rozładuje się całkowicie.Misiek pisze:jeżeli woda osiągneła by poziom klem to by się coś stało?
To tylko moja teoria.
[ Dodano: 2010-01-28, 08:59 ]
Jutro montaż snorkela
[ Dodano: 2010-01-29, 10:02 ]
Właśnie montują
[ Dodano: 2010-01-29, 15:18 ]
No i gotowe! Szumi jak odkurzacz
[ Dodano: 2010-01-29, 22:19 ]
No dobra, to niech ktoś mądry odpowie mi jeszcze na jedno pytanie. Na dnie puszki filtra powietrza znajduje się mała dziurka, średnicy około 3mm, która jak się domyślam służyć ma jako odwodnienie. Czy powinno się ją zaślepić (uszczelnić)?
Sportowa wersja czołgu.
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
Mmm ten dzwięk jest pieknyjaca V6 pisze:teraz mam wlot komina odwrócony do tyłu, coby nie łapał śniegu, to jak uchyle okno i dam ogień w tłoki to pięknie słychać jak wciąga powietrze
Co do zalanego aku to mój nie jednokrotnie był zalany i oblepiony błotem alternator pod wodą i dyskoteka w kontrolkach to podstawa
A i jeszcze jedno snorkel snorklem, warto zweryfikować jeszcze położenie komputera,centralki z bezpiecznikami
No to ok, bo już zalepiłemazorek pisze:Zaślepić koniecznie.
A jak i gdzie przeniosłeś komputer? U mnie ta cała elektronika umieszczona jest tuż pod maską, z prawej strony, zaraz przy ścianie grodziowej. Nie bardzo sobie wyobrażam, gdzie jeszcze wyżej to można przenieść? Czy nie lepiej po prostu dobrze uszczelnić? I tak to robię trochę na wyrost, tak na wszelki wypadek. W końcu nie będę tym autem jeździł rajdów extrem. Czasem mam tylko trochę trudniejszy dojazd do pracy Choć z drugiej strony, jak by to nie był jakiś duży problem, to bym to całe elektroniczne badziewie faktycznie przeniósł wyżej...bonzo pisze:Ja w moim maksymalnie przeniosłem do góry jedyny komputer jaki znalazłem powędrował o jakieś 40 cm do góry podobnie centralka z bezpiecznikami
wszystko odbyło sie bez cięcia kabli.
7,62, w Twoim przypadku też bym to zrobił w miare możliwości bo jak to mówia nie znasz dnia i godziny
Moje spostrzeżenia po kilku dniach jazdy ze snorkelem są następujące.Cała symfonia interesujących dźwięków dostarczająca nieopisanych wrażeń słuchowych - odwrócony wlot, jeżdżę z uchylonym lekko oknem Nieznacznie spadło zużycie paliwa, choć raczej spodziewałem się jego wzrostu z powodu zwiększenia oporu powietrza (czołowy, interferencyjny itd). Tłumaczę to tym, że przy założonym snorkelu powietrze wpada bezpośrednio do puszki filtra, z pominięciem tłumika filtra, i przez to zmniejszają się opory przy pobieraniu powietrza.
Sportowa wersja czołgu.
piekny zasysacz u mnie szybka również uchylona mam wrażenie że jak ide ogniem przez osiedle bo u nas sie nie odśnieża to ludzie słyszą ten zaciąg7,62 pisze:Cała symfonia interesujących dźwięków dostarczająca nieopisanych wrażeń słuchowych - odwrócony wlot, jeżdżę z uchylonym lekko oknem
Z Klubem Nissana od 2004 roku - ( NKP - NZ )
- bonzo
- fanatyk nissana
- Posty: 4005
- Rejestracja: 2009-11-29, 12:58
- Lokalizacja: Bolechowo Osiedle
- Kontakt:
ee pod maską nic nie ruszałem ale sterownik od świeć żarowych i centralke bezpieczników miałem na wysokości kostek pasażera wiec tylko to przenosiłem do góry7,62 pisze:A jak i gdzie przeniosłeś komputer?U mnie ta cała elektronika umieszczona jest tuż pod maską, z prawej strony, zaraz przy ścianie grodziowej.
Wszystko już przygotowane pod montaż snorkla i przyszedł czas na wybór i zakupy. Początkowo chciałem zrobić sam, ale znalazłem ciekawe alternatywy dla drogich snorkli safari. Nie wiem tylko na ile są one warte uwagi:
http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=220
http://extrem4x4.eu/sklep4x4/product_in ... cts_id=720
http://allegro.pl/nissan-patrol-y60-y61 ... 37651.html
http://allegro.pl/snorkel-nissan-patrol ... 28365.html
http://allegro.pl/snorkel-nissan-patrol ... 51327.html
Co to za materiał LLDPE niektórzy piszą że to to samo z czego wykonane są snorkle safari, ale sprzedawcy safari piszą że ich snorkle wykonane są z ABSu.
Jeśli ktoś się spotkał z którymś z tych wynalazków, proszę o opinie.
http://www.janpol4x4.pl/produkt/index.php?id=220
http://extrem4x4.eu/sklep4x4/product_in ... cts_id=720
http://allegro.pl/nissan-patrol-y60-y61 ... 37651.html
http://allegro.pl/snorkel-nissan-patrol ... 28365.html
http://allegro.pl/snorkel-nissan-patrol ... 51327.html
Co to za materiał LLDPE niektórzy piszą że to to samo z czego wykonane są snorkle safari, ale sprzedawcy safari piszą że ich snorkle wykonane są z ABSu.
Jeśli ktoś się spotkał z którymś z tych wynalazków, proszę o opinie.