Witam,
Ja też się za to już zabrałem, czyli za montaż manometru. Manometr wybrałem o zakresie 0-1 bar i średnicy 63 mm, ale w wersji zwykłej. Bardziej nadawał by się glicerynowy, bo tłumił by ewentualne drgania wskazówki, ale to szczegół. Manometr do mnie jedzie już 2 tygodnie, bo sprzedający się pomylił i wysłał mi o zakresie 0-1,6 bar, więc mam opóźnienia a bardzo mnie ciekawi ile moja turbosprężarka wytwarza ciśnienie. Też kombinuję z tymi samymi złączami i chyba muszę to jeszcze przemyśleć.
Aby nie wpadać w kompleksy z powodu jakichś ewentualnych niedomagań mojej turbosprężarki, wpadłem na pomysł lekkiej modyfikacji tarczy manometru. Będzie w stylu obrotomierza silnika w samolocie, wszystko wyskalowane w procentach. Oczywiście 100% wystąpi przy 0,8 bar a 120% będzie przy 1,0 bar, to tak dla poprawy humoru, zdjęcia tutaj -->
https://picasaweb.google.com/1136650079 ... directlink.
Uwaga - na zdjęciach są próby z manometrem 0-1,6 bar bo tego właściwego jeszcze niestety nie mam. Tylna obudowa manometru będzie ścięta i dopasowana aby jak najgłębiej weszła do otworu nawiewowego, chyba, że znajdę lepsze na niego miejsce. Podświetlenie będzie albo na 2 diodach LED a być może jak będe miał więcej czasu to zrobię na światłowodzie.
Kolego "
netopeer" bardzo chętnie zobaczę jak Ty sobie z tym poradziłeś, a zwłaszcza gdzie go umieściłeś.
Tarczę manometru mam w wielu modyfikacjach, robiłem ją w AutoCAD (format pliku .dwg) i jak ktoś będzie chciał to wyślę na e-mail do własnych modyfikacji.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...