U poleconego (od znajomych i na forum warszawa, ul Ludwinowska 19) mechanika dowiedziałem się, że dużo tańszym i lepszym rozwiązaniem jest założenie używki całych kolumn z P12 sedana.
1) sztywniejsze
2) trwalsze
3) 150 zł kolumna + wymiana to dużo mniej niż 200 amor, 150 poducha + wymiana (na stronę)
4) przy instalacji gazowej gdzie w kufrze standardowo zawsze minimum 60 kg więcej to rozsądne rozwiązanie
Posłuchałem mądrzejszego ode mnie i tak uczyniliśmy.
Efekt: auto wyżej stoi z tyłu, konieczna regulacja wysokości świateł z przodu ale auto sztywniejsze, nie buja i można śmiało dociążać bagażem bez obawy o zawias tylni

Operacja okazała się tym bardziej trafniejszym wyborem, że do wymiany były zarówno amorki (jeden nawet na tulei wygięty) oraz odkształcone i rozwulkanizowane poduszki. W tylnym zawiasie nastała błoga cisza. Wcześniej dochodziły odgłosy skrzypienia stuletnich niesmarowanych zawiasów na każdej jednej nierówności oraz przy ruszaniu i hamowaniu.
fotka poglądowa jak się prezentuje:
http://zapodaj.net/10c8e3ab4d79.jpg.html
http://zapodaj.net/8e1cb2235878.jpg.html
Między kołem a rantem błotnika jest około 10 cm prześwitu a między nadkolem a oponą jeszcze więcej. Po jakimś czasie deko usiądzie i będzie lepiej wyglądać, tak więc jeśli komuś nie zależy na wyglądzie a zależy na solidnym i trwalszym zawiesiu to polecam tę operację jak najbardziej.
Jeśli moderatorzy uznają to za pomocny wpis proszę o przeniesienie do stosownego tematu






 
 

 
  
  
  
 



 
 





 ) nawet nie opadł. Zdjęcia zrobie jutro.
 ) nawet nie opadł. Zdjęcia zrobie jutro. ...a tył jak siedzial tak siedzi.
  ...a tył jak siedzial tak siedzi.  


 
 

 Początkowo trochę się przeraziłem takim wywindowaniem tyłu,ale jak tak na parkingu oblukałem inne auta to nie wychodzi to jakoś dziwnie. Toyota Avensis czy Mazda 6 z tego rocznika też mają mocno tył zadarty i jak dla mnie wygląda to spoko. No nic,pojeździmy zobaczymy i najwyżej jak coś będzie nie tak to zawsze można wrócić do poprzedniego stanu.
 Początkowo trochę się przeraziłem takim wywindowaniem tyłu,ale jak tak na parkingu oblukałem inne auta to nie wychodzi to jakoś dziwnie. Toyota Avensis czy Mazda 6 z tego rocznika też mają mocno tył zadarty i jak dla mnie wygląda to spoko. No nic,pojeździmy zobaczymy i najwyżej jak coś będzie nie tak to zawsze można wrócić do poprzedniego stanu. 
  
  
  
  
  
 
 
  ...i żadnego skrobniecia podwoziem, wrazenia bez cenne.
  ...i żadnego skrobniecia podwoziem, wrazenia bez cenne.