Strojenia, montaż, pomiary AFR
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Strojenia, montaż, pomiary AFR
Witajcie !
Zapewne wielu z Was może kojarzyć moją osobę, ponieważ od ponad 10 lat pasjonuję się motoryzacją i bawię w Tuning. Udzielam się tez od tego czasu na wielu forach zrzeszających miłośników samochodów.
Dodatkowo od blisko dwóch lat zajmuję się modyfikacjami ECU w samochodach z silnikami benzynowymi.
Auta w których programy do tej pory miałem przyjemność modyfikować jeżdżą bezawaryjnie a ich wyniki z hamowni potwierdzają przyrosty mocy jakie zdecydowanie zadowalają właścicieli tych pojazdów.
Specjalizuję się głównie w Nissanach których na dzień dzisiejszy odwiedziło mnie blisko 40.
Jeśli byłby ktoś zainteresowany pomiarem AFR, Strojeniem, zrobieniem logów lub montażem jakiegoś z urządzeń służącego do modyfikowania map ECU to serdecznie zapraszam.
Zajmuje się obsługą urządzeń: Ecumaster, SMT6, Nistune, AEM, Apexi PFC (strojenie na innych urządzeniach także jest możliwe po wcześniejszej konsultacji).
Oferuję: strojenie, montaż oraz sprzedaż urządzeń w przystępnych cenach.
Zapewniam profesjonalne podejście, bez jakichkolwiek prowizorek czy druciarstwa.
Robię to z czystej pasji i zamiłowania do motoryzacji, nie znoszę podejścia na "odwal się" o czym może potwierdzić każdy z właścicieli strojonych przeze mnie pojazdów.
Zależy mi na tym aby każde ze strojonych przeze mnie aut było zdrowe czyli jeździło szybko i bezawaryjnie, tak aby każdy był zadowolony.
Po szczegółowe informacje zapraszam na PW.
W temacie zamieszczać będę co jakiś czas opisy niektórych z samochodów które mnie odwiedziły.
Temat nie tylko posłuży jako reklama, ale mam nadzieję, że pomoże wielu z Was podjąć słuszne decyzje co do zastosowania planowanych modyfikacji w Waszych autach.
Pozdrawiam
SERDECZNIE ZAPRASZAM
Zapewne wielu z Was może kojarzyć moją osobę, ponieważ od ponad 10 lat pasjonuję się motoryzacją i bawię w Tuning. Udzielam się tez od tego czasu na wielu forach zrzeszających miłośników samochodów.
Dodatkowo od blisko dwóch lat zajmuję się modyfikacjami ECU w samochodach z silnikami benzynowymi.
Auta w których programy do tej pory miałem przyjemność modyfikować jeżdżą bezawaryjnie a ich wyniki z hamowni potwierdzają przyrosty mocy jakie zdecydowanie zadowalają właścicieli tych pojazdów.
Specjalizuję się głównie w Nissanach których na dzień dzisiejszy odwiedziło mnie blisko 40.
Jeśli byłby ktoś zainteresowany pomiarem AFR, Strojeniem, zrobieniem logów lub montażem jakiegoś z urządzeń służącego do modyfikowania map ECU to serdecznie zapraszam.
Zajmuje się obsługą urządzeń: Ecumaster, SMT6, Nistune, AEM, Apexi PFC (strojenie na innych urządzeniach także jest możliwe po wcześniejszej konsultacji).
Oferuję: strojenie, montaż oraz sprzedaż urządzeń w przystępnych cenach.
Zapewniam profesjonalne podejście, bez jakichkolwiek prowizorek czy druciarstwa.
Robię to z czystej pasji i zamiłowania do motoryzacji, nie znoszę podejścia na "odwal się" o czym może potwierdzić każdy z właścicieli strojonych przeze mnie pojazdów.
Zależy mi na tym aby każde ze strojonych przeze mnie aut było zdrowe czyli jeździło szybko i bezawaryjnie, tak aby każdy był zadowolony.
Po szczegółowe informacje zapraszam na PW.
W temacie zamieszczać będę co jakiś czas opisy niektórych z samochodów które mnie odwiedziły.
Temat nie tylko posłuży jako reklama, ale mam nadzieję, że pomoże wielu z Was podjąć słuszne decyzje co do zastosowania planowanych modyfikacji w Waszych autach.
Pozdrawiam
SERDECZNIE ZAPRASZAM
www.Ecu-Tune.pl
Sprzedaż, Montaż, Pomiary AFR, Strojenie
Sprzedaż, Montaż, Pomiary AFR, Strojenie
Dobra to może zacznijmy .
Ponieważ jest to forum Nissana, będę zamieszczał opisy auta tylko tej jedynej słusznej marki .
Jako pierwsze auto chce przedstawić swój samochód.
Jest to nissan 200sx s14a w wersji Racing który jest w moim posiadaniu od blisko 5lat i jest już moim drugim Racingiem .
Auto stroiłem przed poprzednim sezonem, od tamtej pory jest to jedyny uliczny SX poruszający się po naszych drogach bezawaryjnie generując moc blisko 400KM na seryjnym silniku .
SILNIK: Sr20det
O 2 stopnie zimniejsze świece irydowe NGK
Turbina GT2871r wydechowy AR86 + przewody w oplocie
Rozwiercona przepustnica
Filtra paliwa z Nissana 300zx z32
Inne kółko przepustnicy
ELEKTRONIKA:
Solenoid z 1.8T (n75)
Przepływomierz 300zx z32 TT
Ecumaster (głównie jako EBC)
Nistune Type 4
UKŁAD DOLOTOWY:
Duży Filtr stożkowy Simota
Orurowanie 2.5 & 2.75” wraz z IC zamontowanym w zderzaku
Bov Blitz
UKŁAD WYDECHOWY:
Rurowy kolektor wydechowy
3” na dwóch tłumikach przelotowych
DP 3"
UKŁAD PALIWOWY:
Pompa paliwa Walbro 255h
Wtryski Nismo 555ccm
ZAWIESZENIE:
Sprężyny Eibach pro -35mm
Amortyzatory Bilstein B6 i Koni Sport
Rozpórka przednich kielichów CUSCO
Rozpórka tylnych kielichów TEIN
Regulowane wahacze tylnego zawieszenia
KOŁA:
Aluminiowe felgi 8x18” Oz Ultraleggera Matt Graphite Silver
Złote nakrętki D1 spec
Na 1/4 Mili: Białe OZ Ultraleggera 9x17" z Oponami R888 255/40
Na tor: Czarne OZ Superturismo 8x18" i 9x18" z oponami Federal 245/40
OPONY:
Przód- Toyo T1R 225/40
Tył- Pirelli P0 Rosso 255/35
UKŁAD HAMULCOWY:
Przód- Komplet z nissana 350z/Skyline R34 GTR
Brembo 4tłoczkowe aluminiowe zaciski z tarczą 324mm
Tył-Seryjne zaciski 2 tłoczkowe z tarcza 260mm
WNĘTRZE:
-słupek ze wskaźnikami 60mm:
+wskaźnik doładowania Greddy (czarny)
+wskaźnik EGT Greddy (czarny)
-Turbo timer HKS
ZEWNĄTRZ:
-przyciemnione klosze lamp oraz postojówek
-oklejone lampy
-białe kierunki przednie Apex
-białe kierunki boczne Apex
-logo Silvia na masce
-Spoiler Kouki na klapie bagażnika
-Przerobiony przedni zderzak
AUDIO:
Radio Pionier 2din ze sterowaniem w kierownicy
Czas na 1.4 mili na oficjalnych zadowach 12.81s (problemy ze ślizgającym się sprzęgłem).
Wg Racelogic czas to 12.5s.
ZDJĘCIA:
Dzień do pierwszym strojeniu auto odwiedziło hamownię z racji Dyno Day.
Doładowanie 1.3 bara:
0.9 bara:
Program był bardzo zachowawczy i krył pewne rezerwy mocy, dzięki czemu został poprawiony. Hamownia drogowa Ecumastera również wskazywała poprawę.
Szacowana moc to 380KM i 500NM.
Więcej o aucie przeczytać można było w magazynie GT, Japan Trends, na innych forach, zobaczyć w OPT bądź na stronie www.200sx.cba.pl
Ponieważ jest to forum Nissana, będę zamieszczał opisy auta tylko tej jedynej słusznej marki .
Jako pierwsze auto chce przedstawić swój samochód.
Jest to nissan 200sx s14a w wersji Racing który jest w moim posiadaniu od blisko 5lat i jest już moim drugim Racingiem .
Auto stroiłem przed poprzednim sezonem, od tamtej pory jest to jedyny uliczny SX poruszający się po naszych drogach bezawaryjnie generując moc blisko 400KM na seryjnym silniku .
SILNIK: Sr20det
O 2 stopnie zimniejsze świece irydowe NGK
Turbina GT2871r wydechowy AR86 + przewody w oplocie
Rozwiercona przepustnica
Filtra paliwa z Nissana 300zx z32
Inne kółko przepustnicy
ELEKTRONIKA:
Solenoid z 1.8T (n75)
Przepływomierz 300zx z32 TT
Ecumaster (głównie jako EBC)
Nistune Type 4
UKŁAD DOLOTOWY:
Duży Filtr stożkowy Simota
Orurowanie 2.5 & 2.75” wraz z IC zamontowanym w zderzaku
Bov Blitz
UKŁAD WYDECHOWY:
Rurowy kolektor wydechowy
3” na dwóch tłumikach przelotowych
DP 3"
UKŁAD PALIWOWY:
Pompa paliwa Walbro 255h
Wtryski Nismo 555ccm
ZAWIESZENIE:
Sprężyny Eibach pro -35mm
Amortyzatory Bilstein B6 i Koni Sport
Rozpórka przednich kielichów CUSCO
Rozpórka tylnych kielichów TEIN
Regulowane wahacze tylnego zawieszenia
KOŁA:
Aluminiowe felgi 8x18” Oz Ultraleggera Matt Graphite Silver
Złote nakrętki D1 spec
Na 1/4 Mili: Białe OZ Ultraleggera 9x17" z Oponami R888 255/40
Na tor: Czarne OZ Superturismo 8x18" i 9x18" z oponami Federal 245/40
OPONY:
Przód- Toyo T1R 225/40
Tył- Pirelli P0 Rosso 255/35
UKŁAD HAMULCOWY:
Przód- Komplet z nissana 350z/Skyline R34 GTR
Brembo 4tłoczkowe aluminiowe zaciski z tarczą 324mm
Tył-Seryjne zaciski 2 tłoczkowe z tarcza 260mm
WNĘTRZE:
-słupek ze wskaźnikami 60mm:
+wskaźnik doładowania Greddy (czarny)
+wskaźnik EGT Greddy (czarny)
-Turbo timer HKS
ZEWNĄTRZ:
-przyciemnione klosze lamp oraz postojówek
-oklejone lampy
-białe kierunki przednie Apex
-białe kierunki boczne Apex
-logo Silvia na masce
-Spoiler Kouki na klapie bagażnika
-Przerobiony przedni zderzak
AUDIO:
Radio Pionier 2din ze sterowaniem w kierownicy
Czas na 1.4 mili na oficjalnych zadowach 12.81s (problemy ze ślizgającym się sprzęgłem).
Wg Racelogic czas to 12.5s.
ZDJĘCIA:
Dzień do pierwszym strojeniu auto odwiedziło hamownię z racji Dyno Day.
Doładowanie 1.3 bara:
0.9 bara:
Program był bardzo zachowawczy i krył pewne rezerwy mocy, dzięki czemu został poprawiony. Hamownia drogowa Ecumastera również wskazywała poprawę.
Szacowana moc to 380KM i 500NM.
Więcej o aucie przeczytać można było w magazynie GT, Japan Trends, na innych forach, zobaczyć w OPT bądź na stronie www.200sx.cba.pl
www.Ecu-Tune.pl
Sprzedaż, Montaż, Pomiary AFR, Strojenie
Sprzedaż, Montaż, Pomiary AFR, Strojenie
Troszkę byłem zabiegany i brakowało czasu na wszystko. Teraz jednak postaram się nadrobić zaległości i przedstawić w temacie kilka w miarę ciekawych aut .
Jako pierwsze auto przedstawię Nissana 200sx s14 Z-edition, którego właścicielem jest Jacek.
Modyfikacje w aucie Jacka to typowy Stage 3 czyli:
-Turbo Gt2871r
-Wtryski 550
-Wydech 3"
-Przepływomierz Z32
-FMIC
Auto zostało wystrojone, jednak Jacek nie był zadowolony z tego jak jeździł Nissan. Specjaliści doradzali mu remont silnika itp. Jacek jednak postanowił mi zaufać i zdecydował się na montaż Nistune ze strojeniem. Auto w końcu zaczęło konkretnie podawać i cieszyć właściciela na tyle mocno że długo widniał banan na jego buzi .
Tutaj prowizoryczne porównanie wykresów tego co było jak przyjechałem i jak wyjeżdżałem od Jacka:
Przed:
Po:
Tutaj porównanie jak jeździło przed i po:
http://www.youtube.com/watch?v=fAk6mGA6 ... ature=plcp
Ostatecznie moc to ~360KM i 450Nm
Jacek był tak zadowolony, że postanowił iść za ciosem i ponownie wzmocnić Nissana. Zdecydował się na zakup wałków 264, większej przepustnicy, skrzyni biegów z Nissana 350z i zakucie silnika.
Po strojeniu auta zawitaliśmy od razu na hamowni Dominika w Ecu-Performance, aby nakreśliła nam prawdziwe kreski i zweryfikowała nasze odczucia drogowe, które konkretnie wskazywały że jest moc . Auto do 7tyś obrotów na 6tym biegu napędzało się naprawdę szybko i bez najmniejszych problemów . Do tego EGT przy chłoście na biegach 1-6 dochodziło max do 870stopni.
Niestety nie udało nam się określić ostatecznych parametrów gdyż na hamowni zaczęło się ślizgać sprzęgło i tylko to powstrzymało nas od uzyskania lepszych wyników. Chociaż szkoda, ponieważ na ulicy auto radziło sobie bez problemów.
Nie było jednak wyjścia i zmuszeni byliśmy zmniejszyliśmy doładowanie do 1.2 bara (1.4 w peaku)
Kilka zdjęć pacjenta:
Filmik 0- ~300kmh:
http://www.youtube.com/watch?v=-VsJOf3lVIs
Hamownia:
http://www.youtube.com/watch?v=yPHhiD_h5SM
Jako pierwsze auto przedstawię Nissana 200sx s14 Z-edition, którego właścicielem jest Jacek.
Modyfikacje w aucie Jacka to typowy Stage 3 czyli:
-Turbo Gt2871r
-Wtryski 550
-Wydech 3"
-Przepływomierz Z32
-FMIC
Auto zostało wystrojone, jednak Jacek nie był zadowolony z tego jak jeździł Nissan. Specjaliści doradzali mu remont silnika itp. Jacek jednak postanowił mi zaufać i zdecydował się na montaż Nistune ze strojeniem. Auto w końcu zaczęło konkretnie podawać i cieszyć właściciela na tyle mocno że długo widniał banan na jego buzi .
Tutaj prowizoryczne porównanie wykresów tego co było jak przyjechałem i jak wyjeżdżałem od Jacka:
Przed:
Po:
Tutaj porównanie jak jeździło przed i po:
http://www.youtube.com/watch?v=fAk6mGA6 ... ature=plcp
Ostatecznie moc to ~360KM i 450Nm
Jacek był tak zadowolony, że postanowił iść za ciosem i ponownie wzmocnić Nissana. Zdecydował się na zakup wałków 264, większej przepustnicy, skrzyni biegów z Nissana 350z i zakucie silnika.
Po strojeniu auta zawitaliśmy od razu na hamowni Dominika w Ecu-Performance, aby nakreśliła nam prawdziwe kreski i zweryfikowała nasze odczucia drogowe, które konkretnie wskazywały że jest moc . Auto do 7tyś obrotów na 6tym biegu napędzało się naprawdę szybko i bez najmniejszych problemów . Do tego EGT przy chłoście na biegach 1-6 dochodziło max do 870stopni.
Niestety nie udało nam się określić ostatecznych parametrów gdyż na hamowni zaczęło się ślizgać sprzęgło i tylko to powstrzymało nas od uzyskania lepszych wyników. Chociaż szkoda, ponieważ na ulicy auto radziło sobie bez problemów.
Nie było jednak wyjścia i zmuszeni byliśmy zmniejszyliśmy doładowanie do 1.2 bara (1.4 w peaku)
Kilka zdjęć pacjenta:
Filmik 0- ~300kmh:
http://www.youtube.com/watch?v=-VsJOf3lVIs
Hamownia:
http://www.youtube.com/watch?v=yPHhiD_h5SM
www.Ecu-Tune.pl
Sprzedaż, Montaż, Pomiary AFR, Strojenie
Sprzedaż, Montaż, Pomiary AFR, Strojenie
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ciekawy przypadek miałem okazję parę dni temu stroić i poprawiać elektrykę, auto to rajdóweczka do paplania w błocie i szutrze: 100NX GTi z SR20DET pod maską i położona na to czapka z SR20VE - chłopaki nie doprowadzili oleju dodatkowego do głowicy stąd też auto było strojone bez zmiennej fazy, turbinka to malutki garreccik T25g dmuchająca w piku 0,8bara opadające od 5500obr.min do 0,5bara, reszta modyfikacji to wtryski 370ccm z 200SX S14, wydech przelotowy fi 60mm, Oraz intercoler z Iveco, efekt:
Fotki pamiątkowe:
Limon ma jakiś filmik z piszczenia oponami
[ Dodano: 2012-07-15, 21:05 ]
Poniżej przykład Nissana 200SX S14a po podstawowych modach czyli:
- Wydech 3" wraz z "chińską nogą"
- FMIC 600x300x76 wraz z orurowaniem tłoczacym
- Stożek
- Pompa paliwa Wallbro GS341
- MBC
- Komputer typu SA frimy APEXI
EFEKT po strojeniu na Apexi Power FC i po podniesieniu Boostu:
Gdyby nie seryjna gumowa rura dolotowa która przy doładowaniu się zasysała tym samym drastycznie zmniejszając przepustowość 1,1 bara by było utrzymane do końca i powinno wyjść koło 310-315KM
[ Dodano: 2012-09-02, 19:32 ]
GTI-R - przykład naprawdę dopracowanego silnika (fabrycznie), modyfikacje:
- GT2871r z gorącą AR.64
- Wydech przelot 3"
- FMIC 600x300
Przy doładowaniu zaledwie 1 bara wyszło coś takiego:
A auto odpycha się następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=f7n-Y374 ... e=youtu.be
[ Dodano: 2012-11-22, 11:24 ]
Nissan Sunny VVL w którym zeswapowaliśmy SR20VE i ze starego silnika przełożony został stary turbo set wzbogacony o nową większą turbiną + większego FMIC-a, przy doładowaniu zaledwie 0,7bara wyszło coś takiego:
VVL zajebiście słychać:
http://www.youtube.com/watch?v=jXB_Sl9P ... e=youtu.be
Fotki pamiątkowe:
Limon ma jakiś filmik z piszczenia oponami
[ Dodano: 2012-07-15, 21:05 ]
Poniżej przykład Nissana 200SX S14a po podstawowych modach czyli:
- Wydech 3" wraz z "chińską nogą"
- FMIC 600x300x76 wraz z orurowaniem tłoczacym
- Stożek
- Pompa paliwa Wallbro GS341
- MBC
- Komputer typu SA frimy APEXI
EFEKT po strojeniu na Apexi Power FC i po podniesieniu Boostu:
Gdyby nie seryjna gumowa rura dolotowa która przy doładowaniu się zasysała tym samym drastycznie zmniejszając przepustowość 1,1 bara by było utrzymane do końca i powinno wyjść koło 310-315KM
[ Dodano: 2012-09-02, 19:32 ]
GTI-R - przykład naprawdę dopracowanego silnika (fabrycznie), modyfikacje:
- GT2871r z gorącą AR.64
- Wydech przelot 3"
- FMIC 600x300
Przy doładowaniu zaledwie 1 bara wyszło coś takiego:
A auto odpycha się następująco:
http://www.youtube.com/watch?v=f7n-Y374 ... e=youtu.be
[ Dodano: 2012-11-22, 11:24 ]
Nissan Sunny VVL w którym zeswapowaliśmy SR20VE i ze starego silnika przełożony został stary turbo set wzbogacony o nową większą turbiną + większego FMIC-a, przy doładowaniu zaledwie 0,7bara wyszło coś takiego:
VVL zajebiście słychać:
http://www.youtube.com/watch?v=jXB_Sl9P ... e=youtu.be
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM