[N15] Problem z silnikiem - nie odpala, brak mocy

Moderator: sergiej

ODPOWIEDZ
grawik
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2012-05-19, 07:46
Lokalizacja: TG

[N15] Problem z silnikiem - nie odpala, brak mocy

Post autor: grawik » 2012-05-19, 08:13

Witam

Mam nastepujący problem z silnikiem. Auto na zimnym silniku odpala ale bez przegazowania zazwyczaj gaśnie. Co ciekawe zaraz po zapaleniu zimnego silnika włacza sie wentylator na chłodnicy!!!! Ktory po pewnym czasie gasnie. Auto nie ma specjalnie mocy i zdarza sie ze w czasie jazdy silnik przerywa i nie ma mowy o wyprzedzaniu. Sa tez momenty ze rozgrzany silnik po wylaczeniu nie chce ponownie odpalic. Niekiedy auto po dojechaniu do swiatel ma problem z trzymaniem obrotow. Auto jezdzi tylko na benzynie. Świece wymienione. Auto bylo pare razy podłaczone pod komputer i mechanicy nie byli w stanie wykryc zadnych bledow.

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Re: Problem z silnikiem - nie odpala, brak mocy

Post autor: alfabox » 2012-05-23, 20:09

grawik pisze:Witam

Mam nastepujący problem z silnikiem. Auto na zimnym silniku odpala ale bez przegazowania zazwyczaj gaśnie. Co ciekawe zaraz po zapaleniu zimnego silnika włacza sie wentylator na chłodnicy!!!! Ktory po pewnym czasie gasnie. Auto nie ma specjalnie mocy i zdarza sie ze w czasie jazdy silnik przerywa i nie ma mowy o wyprzedzaniu. Sa tez momenty ze rozgrzany silnik po wylaczeniu nie chce ponownie odpalic. Niekiedy auto po dojechaniu do swiatel ma problem z trzymaniem obrotow. Auto jezdzi tylko na benzynie. Świece wymienione. Auto bylo pare razy podłaczone pod komputer i mechanicy nie byli w stanie wykryc zadnych bledow.
Z tego co napisałeś to najprawdopodobniej przyczyną tego stanu jest uszkodzenie czujnika temperatury,który podaje dane do ECU o temperaturze silnika.
Znajduje się on w kolektorze ssącym od strony rozrządu.Pomierz jego wartości w różnych temperaturach.
Obrazek

przy temp 0 stopni R=4800 - 6600 omów,
temp 10 stopni R=4000 omow,
temp 20 stopni R=2200-2800 omów,
temp 40 stpni R=1000 -1200 omów,
temp 60stpni R=800 omów,
temp80 stopni R= 270-380 omów.
temp 90 stopni R= 230 -260 omów
Wystarczy że zmierzysz na zimnym i później po rozgrzaniu ;-)

Lub sprawdź styki na kostce,mogą być zaśniedziałe.
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-05-23, 21:27

dodam tylko ze mierzy sie to omomierzem :P

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2012-05-23, 21:31

sergiej pisze:dodam tylko ze mierzy sie to omomierzem :P

A temperaturę termometrem :hah:
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2012-05-23, 21:34

oj tam jest tabela pt 100 z ktorej mozna odczytac temp na podstawie wskazan omomierza :P

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2012-05-23, 22:09

sergiej pisze:oj tam jest tabela pt 100 z ktorej mozna odczytac temp na podstawie wskazan omomierza :P
Ja akurat do takich pomiarów używam EM420B z sondą termiczną,na razie nie narzekam ;-)
ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
yakuza50
nowy na forum
Posty: 6
Rejestracja: 2013-09-18, 14:22
Lokalizacja: Toruń

Post autor: yakuza50 » 2013-09-28, 13:31

Mam identyczny problem. Napisz czy wymiana czujnika temp pomogła ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”