Klub zrzeszającym miłośników marki nissan. Dzielimy się informacjami na temat nissana, udzielamy porad, organizujemy spoty lokalne jak również zloty ogólnopolskie. Łączny nas wspólna pasja do marki.
goago pisze:Chodziło mi o techniczny aspekt samej obróbki koła przez w/w Pana. Poprosiłem go aby zrobił na max gdyż uważałem że z tego kółka nie zdejmie więcej jak 1,5kg, a tu taka niespodzianka
trzeba było zapytać, robilem u tego pana na jesieni koło z sr20 i z wagi 8,8 (p12) zdjął na 6,4 dodając że mógłby dużo więcej. ale taka była moja prośba żeby zatyrzymac się w okolicy 6,5kg.
Z jedną rzeczą ludzie mają racje przy spadku wagi na wale (ogólnie układ korbowo-tłokowy) spada Nm i to jest nie do unikniecia. ale ten silnik kręci się natyle dalego i ma na tyle mocy że nadrobi to wlaśnie mocą i obrotami.
Mam pytanie koło pasowe przerabiałes ori czy pochodzi z czegoś innego?? Ile waży ono teraz?? i z czego masz przepustnicę??
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Panowie, lekkie koło to tylko część zasług. Paweł w zamyśle tworzenia auta poszedł bardziej na hardkor. Brak wspomagania, brak klimy, mały alternator, malutkie koło pasowe wału, większe niż seryjne kółko alternatora. To wszystko pięknie odmuliło silnik a wynik mówi sam za siebie. Do tego jest mega lekka buda. Auto robi totalny szał!
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
a ja zawsze powtarzam,że TEORIA A PRAKTYKA NIE ZAWSZE IDĄ W PARZE...moment powinien spaść a jest pięknie chociaz GOAGO masz spory pakiet dodatkowych przeróbek osprzętu z poprzedniego SR20DEH...
Trzeba też dodać poszerzoną przepustnicę i przepływkę, dzięki którym to zabiegom auto trzyma idealny AFR w całym zakresie w zasadzie bez konieczności strojenia (lekko środkowy zakres poprawialiśmy).
z mojej strony koniec OT nie związanego z tematem lekkich kół
BOCA MOTORS Serwis i Modyfikacje Samochodów Osobowych i Terenowych. Naprawy szybkie i bardziej zaawansowane, Tuning, Off Road. 512 995 765 fb Bocamotors Zapraszam!
Goago niezły wynik, gratuluje czyli wychodzi, że w takich przypadkach jak Twój można odchudzać kółko oporowo i raczej w niczym to nie przeszkadza co do Seryjnego SR z tego co piszecie okolica 6kg też powinna być ok. A tak z ciekawości to wszystko jedno z jakiego modelu kupuje sie koło, ważne żeby to był SR20??
KTR pisze:A tak z ciekawości to wszystko jedno z jakiego modelu kupuje sie koło, ważne żeby to był SR20??
nie do końca. Inne wpusty na wał są itp. Na pewno różni się P10, 100NX, Sentra od P11, N14GTi bo inna ilość zębów na wieńcu i wspomnianym wcześniej wpustem (otworem) na wale
co Wy za bzdury piszecie??? jak to koło z N14 GTI i z P10 GT nie podejdzie przecież one sa takie same. mi pasuje jakoś bez problemu. bloki te same wały te same to nawet skrzynia jest taka sama więc jakkoło zamachowe ma być inne. w SR20 DET z 200sx jest wieksze koło.
wracajac do tematu lekkego koła. ja bym się bał zamontować odchudzone koło kręcic tak wysoko nie wyważając tego z wałem
A z fabryki jak wyjezdza? Moze kazda marka robi inaczej ale raczej te elementy sa wywazane oddzielnie wiec wsadzenie kola wywazonego na zero nie powinno zniszczyc wywazenia ukladu. Tyle teorii, raz ze w praktyce moze wyjsc inaczej a dwa jesli podniesiemy odcinke wchodzimy w zakres obrotow ktorego fabryka mogla nie przewidziec.
ale zwróż uwagę że koło jest odchudzone. wieniec dospawany . ok mozna wyważyć na zero.
nie porównujmy silnika seryjnego z silnikiem do sportu. przytoczę Ci taki przykład. Były kiedyś wyścigi np. puchar Cinqecento, Megane czy Alfa. wszystkie auta seryjne + klatka zawieszenie i jakies tam wyposarzenie bezpieczeństwa ale generalnie wszystkie takie same jak to w pucharze. więc żadnych modyfikacji robić nie mozna bylo. Jednak przy odpowiedniej selekcji tłoków poprawieniu wyważenia fabrycznego i odowiednim pasowaniu widac było róznicę w całej stawce samochodów.
fabryka to produkcja seryjna i wszystko jest w określonych granicach dokładności dążąc do ideału polepszamy również osiągi nawet fabrycznych silników. to jest takie składanie grosz do grosza . każda rzecz z osobna z pozoru nie da efektu ale kilka razem owszem
Nie mam zamiaru kwestionowac faktu, ze nie da sie poprawic fabryke bo tak jak napisales tam jest masowka. Chodzi bardziej o to co napisales o wsadzaniu odchudzonego lub po prostu lzejszego kola zamachowego bez wazenia tego z walem. przeciez wsadzajac nowe lekkie kolo tak samo "zmieniamy wywazenie" z walem jak po wsadzeniu kola odchudzonego.
Moze przyklad z dupy ale zakladajac wieksze kola czy tarcze hamulcowe nie wywazamy tego z piasta, poloska czy innymi elementami bo przeciez kazdy z nich teoretycznie powinien byc wywazony na zero.
nie no przykład z dupy faktycznie.bo jak koła nie wyważysz to też pojedziesz:) półośka nie jest wyważana. piasta też nie jedynie tarcze hamulcowe są wyważane.
napisałem tylko że ja bym sie bał. jesli chcesz wysoko kręcić to jest to wskazane. nikt nikomu nie nakazuje tego robić.
teoretycznie wszystko powinno być ok ale sprawdzenie wyważenia wykaże jak sie ma teotia do praktyki
dyskutujemy na temat tego co można a nawet zalecane jest a nie że coś trzeba. fabrycznie wszystko ze soba współgra czyli dobranie mas obrotów i wyważenie. zmieniając znacząco masę koła te proporcje zostaja zmienione.więc dobrze jest sprawdzić. szlifując wał też nie wymaga się wyważenia. przy obrotach np 8000 moze powodować szybsze zużywanie panewek. a nie rozpadniecie sie silnika. są pewne zasady jesli chodzi o sztukę składania modyfikowanych silników i to nie oznacza że tak trzeba:)
konkluzja panowie:
-lekki zamach w parze z modami silnika wplywa na dynamike jednostki napedowej
-wywazenie zamachu jest konieczne, wywazenie wszystkoego z walem jest konieczne w samochodach ktorych uzywamy wyczynowo
-lekki zamach zmniejsza vmax
-lekki zamach nie koniecznie zmniejsza NM
pytania:
-czy powinno sie odchudzac zamach pod dana mase auta?
-czy 5,5kg mozna wlozyc do lekkiego sunnego i masywnej primery
-odechudzajac zamach i krecac silnikiem w seryjnym zakresie skroci jego zywot
ostateczna konkluzja:
-krecenie powyzej odcinki i uzywanie auta do sportu skraca jego zywot
-odchudzenie kola do samochodu na codzien poprawia samopoczucie ale czy ubija szybciej motor?
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
konkluzja chyba jest taka ze nie da się zrobić silnikaktóry b edzie dobry do sportu na ryby czy do lansu po miesci. chcesz kręcić wysoko i trzmac cału czas górne partie... to odchudzasz ile wlezie ale licz się z tym ze silnik straci elastyczność ... jak chcesz bujac ekonomicznie przy 2.5 koła obrotów to daj sobie spokój bo i po co
odchudzanie napewno ma sens bo u wielu z nas poprawilo sie to i owo ale interesuje mnie czy sa jakies zasady odchudzania czy poprostu wio na 5,5kg nie zaleznie od ciezaru auta etc...
moje auto to dupowoz ktory raz na czas przeciagam z pod swiatel, wiec jak odchudzac:
-seryjne kolo
-kolo -20%
-kolo 5,5kg czy w ogole inaczej jeszcze
Sprzedam głowicę do SR20DE lowport po remoncie power up tuning madafaka
Zamachu nie odchudzałem za to włożyłem wał lżejszy o 4 przeciwwagi i zostawiłem zamach z N14. Ja zajebi... sobie chwalę taki mod lepsza reakcja na gaz i szybsze dokręcanie zwłaszcza trzy pierwsze biegi .
Nie odczułem spadku Nm czy niższego v-max jedynie ruszać trzeba z wyższych obrotów żeby silnika nie zdławić
PS. Zamach z Sunnego waży ok 8kg a najlżejszy fabryczny do SR'ki jest z SR16VE i waży ok 6kg
-P11 GT / TopSport
-N14 GTi ( GTi-R look )
Było 155hp / 192nm
Jest /