[ Almera] Almera N15 '98 GTI by GTI-R SR20DET 311 KM / 365 N
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
Dokladnie tydzien temu byl RS na Torze Lublin, ja z powodu pracy/szkoly temat odpuscilem...
Sesja zdjeciowa przed snem zimowym :
prod lukaszkozaczuk.pl
Sesja zdjeciowa przed snem zimowym :
prod lukaszkozaczuk.pl
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Bardzo przyjemne zdjęcia i bardzo przyjemny wóz o ogromnym potencjale
Ps. W związku z tym że do czynienia będę mieć z bliźniaczym silnikiem oraz jego osprzętem prócz kolektora i turbiny to sprawdzę ile te silniki znoszą GTI-Rowe
Ps. W związku z tym że do czynienia będę mieć z bliźniaczym silnikiem oraz jego osprzętem prócz kolektora i turbiny to sprawdzę ile te silniki znoszą GTI-Rowe
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Projekt godny pozazdroszczenia!!!
Autko widziane w akcji na torze - następnym razem jak będziecie podejdę to pogadamy na żywo.
Taka mała sugestia ode mnie mniej gazu na wyjściu z zakrętu, bo tracisz trakcję (nic dziwnego biorąc pod uwagę serce auta) i cię wynosi. Ewentualnie jakieś mega szerokie opony na przód
Autko widziane w akcji na torze - następnym razem jak będziecie podejdę to pogadamy na żywo.
Taka mała sugestia ode mnie mniej gazu na wyjściu z zakrętu, bo tracisz trakcję (nic dziwnego biorąc pod uwagę serce auta) i cię wynosi. Ewentualnie jakieś mega szerokie opony na przód
mam kilka koncepcji, najblizsza jest mi chyba opcja lekkiego liftingu Almery w setupie do jazdy na ulicy i okazjonalnie toru - odelzenie, kubelki, rozporki dol/gora, negatyw i heble, przy okazji masz jeszcze moze swoje utwardzone amortyzatory ?PumaRST pisze:piękne auto.
czy w zimę bedzie się z nim działo to o czym rozmawialiśmy?? Transformacja na Racing
chodzi mi takze po glowie budowa na tor Starlety z 4A-GE
dzieki za rade, zaliczylem dopiero dwa starty takze jeszcze duzo do pocwiczenia przed mna, swoja droga Almera w takim setupie nie jest latwa do nauki szczegolnie na tak ciasnym i technicznym torze jaki jest w Lublinie dlatego mysle nad czyms z mniejszym silnikiemGraboss pisze:Projekt godny pozazdroszczenia!!!
Autko widziane w akcji na torze - następnym razem jak będziecie podejdę to pogadamy na żywo.
Taka mała sugestia ode mnie mniej gazu na wyjściu z zakrętu, bo tracisz trakcję (nic dziwnego biorąc pod uwagę serce auta) i cię wynosi. Ewentualnie jakieś mega szerokie opony na przód
jezeli dopisze pogoda i czas wybieram sie 6-tego na RSa takze do zobaczenia mam nadzieje
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
amory mam jeszcze, zapraszam na PW jak jesteś zainteresowany na pewno się dogadamy bo mi zalegają.
co do Starlet 4age fajny plan choć mam 2 ale, nie wiem czy nie lepszą bazą by była Corolla E8/9/11 ze względu na dostępność gratów do zawieszenia (stabilizatory itd), a druga sprawa to ten silnik jest dość drogi do modów i z tego co widzę po klubie corolli to raczej wsadzają ostatnią wersje tego silnika na ITB 20v i z Fazą (4age 20V). Sądzę że taniej by wyszedł n14/n15 GTI N/A tym bardziej że nie trzeba VE wsadzać żeby było mocno wiec można robić to etapami.
To tylko taka luźna uwaga, jak byś się zdecydował na taki projekt to opisuj go bo może to być fajne autko
EOT
co do Starlet 4age fajny plan choć mam 2 ale, nie wiem czy nie lepszą bazą by była Corolla E8/9/11 ze względu na dostępność gratów do zawieszenia (stabilizatory itd), a druga sprawa to ten silnik jest dość drogi do modów i z tego co widzę po klubie corolli to raczej wsadzają ostatnią wersje tego silnika na ITB 20v i z Fazą (4age 20V). Sądzę że taniej by wyszedł n14/n15 GTI N/A tym bardziej że nie trzeba VE wsadzać żeby było mocno wiec można robić to etapami.
To tylko taka luźna uwaga, jak byś się zdecydował na taki projekt to opisuj go bo może to być fajne autko
EOT
moim skromnym zdaniem ona w ogóle się do tego nie nadaje. tak naprawdę nauczysz się przejeżdżać zakręty z jak najmniejszą utratą trakcji a czas bedziesz robił na odcinkach prostych. Oczywiście jest to metoda i dość często skuteczna ale tak naprawdę nie staniesz się lepszym technicznie kierowcą. Na takie tory jak Lublin, Biłgoraj, Radom, Kiece czy nawet Poznań to znacznie lepsze jest N/A i to na początku wystarczy okolice 140-150KM z 2,0 Oczywiście zakładając że na wyniku zależy ci bardzo ale jeszcze bardziej na poprawieniu siebie. Twoje auto by dało rade na Ułężu co udowadnia mój znajomek w Focusie Turbo FWD 330KM, ale po kilku latach startu nie bardzo widać poprawę jego umiejętności a mimo to że jest dość wysoko w klasyfikacjach to robi to na prostych.prtp'06 pisze:...... swoja droga Almera w takim setupie nie jest latwa do nauki
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
w sprawie amortyzatorow zglosze sie na PW
To taka luzna mysl ktora jest mi coraz blizsza. Puma dokladnie o tym silniku myslalem, do tego ponoc na fajnej skrzyni to jezdzilo krotkiej 6-biegowej z LSD. To sa przymiarki, dopiero zglebiam wiedze w tym temacie. Mysle nad Starleta z powodu wagi, w polaczeniu z grzebnietym silnikiem wydaje mi sie ze mogla by byc konkurencyjna w swojej klasie.
Na razie wyniki zawodow nie maja dla mnie znaczenia, najwazniejszy jest dla mnie zauwazalny progres i na to bede zwracac uwage przy okazji startow (jak na razie) Almera. Niestety a moze stety Almera zostala zbudowana tak a nie inaczej, z poczatku w ogóle nie myslalem o wypadach na tor.
Przez cale okrezenie jest to nieustana walka z samochodem, a jest on straszliwie czuly. Do tego dochodzi nie za dobre rozlozenie masy pojazdu - dodatkowe kg w postaci turbo nie pomaga oraz sily hamowania ale to standardowe bolaczki N15stki. Trakcji gdzie woz naprawde sie napedza mam moze na 15-20% okrazenia. Takze nie jest to samochod do nauki na tor, coz to sie lubi co sie ma, takze trzeba startowac, wyciagac wnioski i cwiczyc cwiczy cwiczyc jeszcze w Almerze troche trakcji jest do ugrania trzeba zweryfikowac plany i przelozyc troche w czasie GT3071R
To taka luzna mysl ktora jest mi coraz blizsza. Puma dokladnie o tym silniku myslalem, do tego ponoc na fajnej skrzyni to jezdzilo krotkiej 6-biegowej z LSD. To sa przymiarki, dopiero zglebiam wiedze w tym temacie. Mysle nad Starleta z powodu wagi, w polaczeniu z grzebnietym silnikiem wydaje mi sie ze mogla by byc konkurencyjna w swojej klasie.
Na razie wyniki zawodow nie maja dla mnie znaczenia, najwazniejszy jest dla mnie zauwazalny progres i na to bede zwracac uwage przy okazji startow (jak na razie) Almera. Niestety a moze stety Almera zostala zbudowana tak a nie inaczej, z poczatku w ogóle nie myslalem o wypadach na tor.
Przez cale okrezenie jest to nieustana walka z samochodem, a jest on straszliwie czuly. Do tego dochodzi nie za dobre rozlozenie masy pojazdu - dodatkowe kg w postaci turbo nie pomaga oraz sily hamowania ale to standardowe bolaczki N15stki. Trakcji gdzie woz naprawde sie napedza mam moze na 15-20% okrazenia. Takze nie jest to samochod do nauki na tor, coz to sie lubi co sie ma, takze trzeba startowac, wyciagac wnioski i cwiczyc cwiczy cwiczyc jeszcze w Almerze troche trakcji jest do ugrania trzeba zweryfikowac plany i przelozyc troche w czasie GT3071R
- PumaRST
- fanatyk nissana
- Posty: 647
- Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
- Lokalizacja: OBR Niestachów
- Kontakt:
E8 czy E9 bedzie ważyć bardzo podobnie do Starletki a że jest szersze lepiej się bedzie prowadzić w zakręcie.
tu masz opis podobnego projektu (jeśli nie znasz):
http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=22053
oczywiście że takie auto powinno być konkurencyjne nawet względem VTI.
Almere masz świetną wiec nie masz czego żałować, moim zdaniem musisz podjąc decyzję czy chcesz auto torowe i czy stać cie na drugi projekt. Bo to zawsze chodzi o $$$$. Jak uznasz że tak to tylko się zastanów jaką chcesz baze i w której klasie chcesz latać.
I generalnie jedna uwaga ode mnie: Każde auto może być konkurencyjne na torze w swojej klasie, jest to kwestia tylko (lub aż) właściwego przygotowania i co najciekawsze, nie patrz na możliwości rozwoju silników jako główny argument. Patrz co i za ile jest do dostania do zawieszenia oraz hamulcy oraz czy da się w rozsądnej kasie kupić/przerobić skrzynie biegów.
tu masz opis podobnego projektu (jeśli nie znasz):
http://www.forum.corollaclub.org/viewtopic.php?t=22053
oczywiście że takie auto powinno być konkurencyjne nawet względem VTI.
Almere masz świetną wiec nie masz czego żałować, moim zdaniem musisz podjąc decyzję czy chcesz auto torowe i czy stać cie na drugi projekt. Bo to zawsze chodzi o $$$$. Jak uznasz że tak to tylko się zastanów jaką chcesz baze i w której klasie chcesz latać.
I generalnie jedna uwaga ode mnie: Każde auto może być konkurencyjne na torze w swojej klasie, jest to kwestia tylko (lub aż) właściwego przygotowania i co najciekawsze, nie patrz na możliwości rozwoju silników jako główny argument. Patrz co i za ile jest do dostania do zawieszenia oraz hamulcy oraz czy da się w rozsądnej kasie kupić/przerobić skrzynie biegów.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm
http://otomoto.pl/nissan-sunny-2-0-gti-C21228968.html może takie coś ?
http://allegro.pl/show_item.php?item=1902219082 znajomy sprzedaje
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
PRTP jak będzie CI mało mocy to fajny turbozestawik w niedrogich pieniąrzkach bede mieć do sprzedania - wprost z mojego jerzdzścego GTIi-Ra wraz z przewodami wodno olejowymi.
Jakieś 400KM na nim osiągniesz na obecnych wtryskach paliwa + jak się zapoda sterowanie nimi bezpośrednie z ECU mastera - tak jak ma to miejsce u szymqa
Zestawik trochę Lagliwy auto na nim ciągnie dopiero od 4500obr.min...
Jakieś 400KM na nim osiągniesz na obecnych wtryskach paliwa + jak się zapoda sterowanie nimi bezpośrednie z ECU mastera - tak jak ma to miejsce u szymqa
Zestawik trochę Lagliwy auto na nim ciągnie dopiero od 4500obr.min...
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Odświeżę trochę temat.
Wóz wybudzony z snu zimowego, powymieniane wszystkie płyny, filtry, olej itp + aparat zapłonowy.
Do naprawy był tylko MBC który się rozszczelnił, przy okazji zaliczył mały uprgade.
Auto obecnie jeździ na 1.1 b, także z 300 km raczej będzie. Czekam na szeroką sondę, wtedy się dopieści doładowanie.
W ostatni weekend Almera zaliczyła małą kosmetykę, uciąłem ic o trzy żebra, dzięki czemu o nic już nie wadzę podczas jazdy, był stanowczo za duży. Przy okazji demontażu ic'ka wyleciała klimatyzacja oraz wyczyściłem dolot.
Żadnych modyfikacji na razie nie było, jedyna zmiana to przejście na większą felgę.
Wleciały obręcze 7.5x16 ET 37 na setupie 4x215/40 przód G-Force Profiler tył Proxes T1-S.
Doszło dużo trakcji, auto zacnie się napędza. Koła poszły o 2 cm na zew, na tył przydałby się jednak jeszcze jakiś wąski dystans. Auto w dodatku zleciało w dół o 4 mm.
Po świętach mam zamiar ustawić negatyw.
Foto poglądowe:
Uploaded with ImageShack.us
Nie przewiduję na razie poważniejszych modyfikacji.
W tym roku sama kosmetyka, dodać rozpórki dolne, stab na tył, kubły, gdy zajeżdżę obecne heble planuje porządnie ogarnąć hamulce, doprowadzić zimne powietrze, jakiś oct itp itd.
Z dalszych planów to:
- wrzucić gwint
- 2871R lub 3071R
Wóz wybudzony z snu zimowego, powymieniane wszystkie płyny, filtry, olej itp + aparat zapłonowy.
Do naprawy był tylko MBC który się rozszczelnił, przy okazji zaliczył mały uprgade.
Auto obecnie jeździ na 1.1 b, także z 300 km raczej będzie. Czekam na szeroką sondę, wtedy się dopieści doładowanie.
W ostatni weekend Almera zaliczyła małą kosmetykę, uciąłem ic o trzy żebra, dzięki czemu o nic już nie wadzę podczas jazdy, był stanowczo za duży. Przy okazji demontażu ic'ka wyleciała klimatyzacja oraz wyczyściłem dolot.
Żadnych modyfikacji na razie nie było, jedyna zmiana to przejście na większą felgę.
Wleciały obręcze 7.5x16 ET 37 na setupie 4x215/40 przód G-Force Profiler tył Proxes T1-S.
Doszło dużo trakcji, auto zacnie się napędza. Koła poszły o 2 cm na zew, na tył przydałby się jednak jeszcze jakiś wąski dystans. Auto w dodatku zleciało w dół o 4 mm.
Po świętach mam zamiar ustawić negatyw.
Foto poglądowe:
Uploaded with ImageShack.us
Nie przewiduję na razie poważniejszych modyfikacji.
W tym roku sama kosmetyka, dodać rozpórki dolne, stab na tył, kubły, gdy zajeżdżę obecne heble planuje porządnie ogarnąć hamulce, doprowadzić zimne powietrze, jakiś oct itp itd.
Z dalszych planów to:
- wrzucić gwint
- 2871R lub 3071R
Ostatnio zmieniony 2012-04-08, 06:35 przez prtp'06, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Kurcze dzieje się podoba mi się to auto, od paru dni sam stałem się właścicielem Pegazowej Alemry GTi może także coś z nią zrobię ciekawego
Ps. po obniżeniu Intercoolera zmniejszyła się troszkę turbo dziura ?
Co do hebli to trzeba je przeszczepić z Fiata Coupe tarcza 305mm wlezie pod 16" no i męski czterotłoczek Brembo będzie
Ps. po obniżeniu Intercoolera zmniejszyła się troszkę turbo dziura ?
Co do hebli to trzeba je przeszczepić z Fiata Coupe tarcza 305mm wlezie pod 16" no i męski czterotłoczek Brembo będzie
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Z fiata fajniejszy Warto się pobawić
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
w GTi-R pełne doładowanie jest od 4000obr.min a pełen cios od 4500...
Niebawem te turbiny testować będę w silnikach Saaba to sobie porównam
Niebawem te turbiny testować będę w silnikach Saaba to sobie porównam
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Od ok 1800-2000obr.minprtp'06 pisze:a od ilu powinno zaczac narastac doladowanie?
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
dzieki za info. 2871r od ilu podaje?
Tak badalem turbine ze glowa wydala - po niedzieli operacja rwanie.
Nie wiem jeszcze co uleglo awarii, ale z ciekawosci zapytam: GTi-R vs VE - jak to wspolgra z dolem GTi-Ra, jaka roznica w przeplywach jest pomiedzy tymi dwoma czapkami? GTI-Rowskie ITB sie nie ozeni z VE? Czy stosunek uzyskanego przyrostu do wlozonych pieniedzy nie bedzie korzystniejszy w przypadku dobrego portingu glowy z GTI-Ra?
Czy ktos slyszal o glowicy VE do kupienia?
Tak badalem turbine ze glowa wydala - po niedzieli operacja rwanie.
Nie wiem jeszcze co uleglo awarii, ale z ciekawosci zapytam: GTi-R vs VE - jak to wspolgra z dolem GTi-Ra, jaka roznica w przeplywach jest pomiedzy tymi dwoma czapkami? GTI-Rowskie ITB sie nie ozeni z VE? Czy stosunek uzyskanego przyrostu do wlozonych pieniedzy nie bedzie korzystniejszy w przypadku dobrego portingu glowy z GTI-Ra?
Czy ktos slyszal o glowicy VE do kupienia?