Nie bierz czasem Kashijamek to najtanszy syf... Wygladaja jak klocki z drewna:DSzymeq pisze:Po ile to masz ?Modzelitto pisze:EBC GREEN STUFF
Z tych o których była mowa mogę mieć Textar albo kashiyama. Jakoś do trw czy ferrodo nie mam pewności co do jakości jako klocki do szybszej jazdy ... no i pylą mocno.
Dobre sportowe klocki hamulcowe - jakiej firmy?
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Octavia 3RS 2.0TSI 250km
BMW F30 316i 136 mods 210/320
BMW F30 316i 136 mods 210/320
Siwol - sorki ale gadasz bzdury !
Powiem tak. Mam obecny zestaw z 200sx s14. Nie jest to równiez tania inwestycja.
Same tarcze ( gładkie) można kupić za ok 400 zł szt. ( Delphi lub Brembo ) , na polskim rynku jest bardzo ciężko dorwać tarcze o wymiarach 30x280 w rozsądnej cenie o nawiercanych już nie wspomnę. W UK można nabyć zestaw za 450 zł + przesyłka o wymiarach 30x280 nawiercane i nacinane jednak nie znam o tych tarczach żadnej opinii.
Dlatego ja postawiłam na tarcze dość dobrej firmy DBA,
Kocki to Hawk lub obecne na jakich śmigam i POLECAM KASHIYAMA
Sama regeneracja zacisków 4 - ro tłoczkowych jest również drogą inwestycją. Zestaw tłoczków można kupić za około 370 zł plus zestaw gumek za 40 zł = 410
Big Brake - to nie tylko "lepsze hamowanie i dociążenie przodu auta" ale spory wydatek który musi być rozsądnie przemyślany
Powiem tak. Mam obecny zestaw z 200sx s14. Nie jest to równiez tania inwestycja.
Same tarcze ( gładkie) można kupić za ok 400 zł szt. ( Delphi lub Brembo ) , na polskim rynku jest bardzo ciężko dorwać tarcze o wymiarach 30x280 w rozsądnej cenie o nawiercanych już nie wspomnę. W UK można nabyć zestaw za 450 zł + przesyłka o wymiarach 30x280 nawiercane i nacinane jednak nie znam o tych tarczach żadnej opinii.
Dlatego ja postawiłam na tarcze dość dobrej firmy DBA,
Kocki to Hawk lub obecne na jakich śmigam i POLECAM KASHIYAMA
Sama regeneracja zacisków 4 - ro tłoczkowych jest również drogą inwestycją. Zestaw tłoczków można kupić za około 370 zł plus zestaw gumek za 40 zł = 410
Big Brake - to nie tylko "lepsze hamowanie i dociążenie przodu auta" ale spory wydatek który musi być rozsądnie przemyślany
Szkoda że je wyrzuciłem to dałbym poglądówkę jak wyglądają po hamowaniu z wyższej prędkości (w połączeniu z tarczą TRW na przodzie) były zeszklone...o sile hamowania nie wspomnę bo swą skuteczność traciły z każdym hamowaniem...no i ten specyficzny zapach 2 tyś kilometrów był tylko w aucie i też sprzedawca polecał w sklepie że są dobre - według mnie pod kątem delikatnie ale to delikatnie zaznaczam argesywniejszego użytkowania,nie są
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ---->
Też miałem kiedyś komplet kaishiyamy na przodzie, sprawowały się dobrze. Zostały zmienione, bo jedna z oryginalnych tarcz, nie wiedzieć czemu zaczęła puchnąć i hamowała koło. Drugi komplet już niestety taki nie był, po 2000 km z jednej strony zaczęły piszczeć i się zeszkliły, siła hamowania osłabła.
Z tego co pamiętam te pierwsze, które miałem były malowane na czarno, a na pudełku były loga kashiyamy, zaś drugie były już malowane na brązowo, pakowane w blue print. Może były różne serie tych klocków, albo w różnych fabrykach produkowane?
Skoro już o klockach mowa to co sądzicie o klockach MAFF?
Z tego co pamiętam te pierwsze, które miałem były malowane na czarno, a na pudełku były loga kashiyamy, zaś drugie były już malowane na brązowo, pakowane w blue print. Może były różne serie tych klocków, albo w różnych fabrykach produkowane?
Skoro już o klockach mowa to co sądzicie o klockach MAFF?
Sprawdzą się na pewno, dają rade nawet ze zwykłymi tarczami nie piszczą i mało pyląModzelitto pisze:
Powracając do tematu, wybór padł na EBC GREEN STUFF przód, NISSHINBO tył. Mam nadzieję że się sprawdzą, zwłaszcza, że szykuje się niedługo dość mocny power up.
Mam je u siebie i wymienię na to samo, tylko dylemat mam z tarczami.
Na temat tarcz Mikody nawiercanych i klocków EBC GREEN STUFF może się wypowiedzieć SCOOTER bo on ma u siebie taki zestaw i już zrobił parę setek.
Napewno tak. Lecz pewne fakty pozostają. Chodzi mi o to kto tak naprawdę dzieli sie rynkiem.Modzelitto pisze:Elmer fajnie to opisałeś, ale artykuł który podałeś w linku to nic innego jak reklama Ferodo.
I jednak trzeba przyznac ze ferodo jest potentatem( również w sporcie) a za tym musi stać solidne zaplecze techniczne i laboratoryjne. Co nie oznacza ze jest to jedyny słuszny i te klocki są naj. Ale są napewno jednymi z lepszych klocków seryjnych jeżeli chodzi o skuteczność hamowania a takich właśnie szukam. Może jeszcze lepsze są Textary, a może Pagid. Nie wiem.Nie ścigam sie i nie hamuje raczej czesto ze 160 do zera lub 10 razy pod rząd.Zalezy mi na skuteczności hamowania, żeby dobrze łapały w sytuacjach awaryjnych. Jak maja mnie uratować choćby dlatego że zatrzymaja mnie pół metra wczesniej, to niech sie i spalą. Wisi mi to
Zgadza się. Dlatego do seryjnego samochodu mija się to z celem.Poza tym wydawać 600+ na klocki, do tego odpowiednie tarcze, to moim zdaniem lepiej opłaca się zainwestować w big brake kit, np. z 200sx.
To testuj i czekam na opinie. Czy faktycznie magia ebc green stuff to jakość czy moc autosugestii. Czy faktycznie okładziny potrafia pęknąć bądź się rozwarstwić? Info od mojego mechanika "tylko od hamulców", który zajmuje się głownie tym od 10 lat i załozył pare zestawów ebc. Negatywne opinie pochodzą od klientów. To nie jego uprzedzenie czy widzi mi się.Powracając do tematu, wybór padł na EBC GREEN STUFF przód, NISSHINBO tył. Mam nadzieję że się sprawdzą, zwłaszcza, że szykuje się niedługo dość mocny power up
Pytanie tylko z czym będziesz to porównywał? Co masz teraz i w jakim jest stanie?
Tarcze Hart i klocki stiffer tez moga być dla Ciebie przepaścia w jakości hamowania bo będą poprostu nowe.
Co do Mikody, są to najzwyklejsze z tarcz które kuszą wyglądem. Mnie też bardzo kusiły.
Lecz raczej nie poprawią skuteczności hamowania. Może jedynie będą sie szybciej schładzały co tez do końca nie jest takie super. A na pewno są delikatnie osłabione poprzez te nacięcia i nawierty. Lecz nigdy raczej sie o tym nie przekonasz bo swoją jazdą nie doprowadzisz tej tarczy do jej granic jak i zadnej innej najzwyklejszej. Zagmatwane, nie?
Różnica może być głownie taka że tarcza tania, szybciej dostanie bicia. Lub większe prawdopodobieństwo że prędzej trafisz na bubel (kontrola jakości).
Tarcze GT sa zrobione z tego samego odlewu jak zwykle. Podobnie jest u Zimmermann i Brembo. Żadna z tarcz modyfikowanych nie ma osobnej receptury. W Brembo np jest zaklad produkujacy tarcze dla sportu wyczynowego i to jest zupelnie inna bajka. Tarcze sa ze specjalnego odlewu, hartowane w oleju. A popularne niby sportowe tarcze Brembo Max sa zwyklymi tarczami ze zwyklej fabryki. Pekanie tarcz nawiercanych jest procesem nierozerwalnie zwiazanym z ich budowa i rozkladem temperatur. Szybsze schladzanie tarcz wierconych powoduje takie wlasnie skutki. Taka tarcza ma punkty gorace i zimne. Jako zeliwo perliste nie wytrzymuja one naprezen. Dzieje się to np. po 40-50 tys. km wspolpracy. Zimmermann np odradza laczenia tarcz nawiercanych z klockami EBC, zwlaszcza Redstuff. Z drugiej strony, w kazdym Porsche montowane sa tylko nawiercane Zimmermanny. Skutek tego jest taki, ze w instrukcji obslugi jest napisane, ze jeśli szczelina pekniecia laczy 2 otworki lub szczelina dochodzi do rantu tarczy, to trzeba takie tarcze wymienic.
news: Nisshinbo Holdings, stoi na czele grupy kapitałowej działającej m.in. na rynku urządzeń hamulcowych. Motocykle maja często ich zaciski
TMD Friction Group to holding zajmujący się przede wszystkim produkcją i sprzedażą elementów ciernych hamulców. W wyniku koncentracji Nisshinbo Holdings zakupilo 100% akcji TMD Friction. Oznacza to że do niedawna produkowali tylko zaciski a nie robili klockow. A teraz będą mieli także własne klocki.
Nieźle im dalej w las tym więcej drzew , hehe
na razie 120KW/270Nm
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Racja, bezpieczeństwo ponad wszystko.elmer80 pisze:Jak maja mnie uratować choćby dlatego że zatrzymaja mnie pół metra wczesniej, to niech sie i spalą.
Nie stoję oporem za EBC, ale wszystko da się zepsuć. Jak myślisz- skąd się biorą negatywne opinie o tarczach EBC Turbo Groove? Jak ktoś zakłada taki set i jego pierwszy test hamulców opiera się na ostrym heblu z 200km/h do 0 to nic dziwnego. Grunt to dobrze, powoli i nie na ,,chama" dotrzeć cały zestaw.elmer80 pisze: Czy faktycznie okładziny potrafia pęknąć bądź się rozwarstwić?
Obecnie siedzą tarcze ATE wentylowane, klocki Akebono -przód, tarcze ATE lite, klocki Brembo- tył. Powiem tak, nie było źle przez rok czasu, choć nie raz było ,,gorąco". Obecnie po wspomnianym na początku tematu hamowaniu - auto nie hamuje. Stan układu kiepski (tarcze i klocki).elmer80 pisze:z czym będziesz to porównywał? Co masz teraz i w jakim jest stanie?
Nieelmer80 pisze:Zagmatwane, nie?
Dzięki za tak obszerne i przydatne dla wszystkich posty.
Tak jak wspominałem, u mnie wybór już padł. Dla przypomnienia i zdania przyszłej relacji:
- tarcze: Mikoda GT przód/tył,
- klocki: EBC GREEN STUFF/ Nisshinbo,
- płyn DOT4 TRW (290st.),
- przewody w stalowym oplocie HEL,
- regeneracja zacisków jeśli będzie potrzebna.
Mam nadzieję, że się opłacało...
QG15+
Najprawdziwsza prawda. I dobrze zaraz po samej wymianie się zbytnio nie rozpędzać na ulicy Niekórzy są zaskoczeni, heheJak ktoś zakłada taki set i jego pierwszy test hamulców opiera się na ostrym heblu z 200km/h do 0 to nic dziwnego. Grunt to dobrze, powoli i nie na ,,chama" dotrzeć cały zestaw.
Oj, juz tak nie wyolbrzymiajmy. Zlepek najróżniejszych informacji, nie do końca przejrzysty i czytelny. Sam się trochę gubię. Wiedza ogólnie z sieci, innych forów, osób postronnych, tyle.Dzięki za tak obszerne i przydatne dla wszystkich posty.
Mam czasem takie jazdy, jak wejde na jakiś temat to tak sobie drążę. Jakoś lubie wiedzieć, szczególnie jeżeli coś dotyczy samochodu, tym bardziej mojego hehe. Miałem juz taką jazdę z olejami. Ale odpuściłem bo noce zarywałem i nadmiar inf mnie przybił.
Ale mimo wszystko dzięki.
Tego Ci życzę. Trafnego wyboru i bezpieczeństwa przede wszystkim.Tak jak wspominałem, u mnie wybór już padł. Dla przypomnienia i zdania przyszłej relacji:
- tarcze: Mikoda GT przód/tył,
- klocki: EBC GREEN STUFF/ Nisshinbo,
- płyn DOT4 TRW (290st.),
- przewody w stalowym oplocie HEL,
- regeneracja zacisków jeśli będzie potrzebna.
Mam nadzieję, że się opłacało.
Czekam na +/- i ogólne spostrzeżenia
na razie 120KW/270Nm
wod2u, moze to Ci pomoze http://www.youtube.com/watch?v=zzXOmeytXQw
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Nie wiem czy najtaniej, kupiłem na Allegro:polo33 pisze:gdzie najtaniej zdobyłeś przewody
http://motoallegro.pl/przewody-hamulcow ... 91820.html
Na razie się nie zaopatrywałem, bo nie wiem czy zajdzie taka potrzeba.polo33 pisze: i zestaw do regeneracji zacisków ?
QG15+
Polecam ten sklep http://www.carix.pl/site/index.html - mają praktycznie wszystko do hamulców.Modzelitto pisze:Na razie się nie zaopatrywałem, bo nie wiem czy zajdzie taka potrzeba.
Z nissanem od 2005 roku
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Zapomniałem napisać o jednej ważnej rzeczy- wcześniej wspominałem o klockach OEM w ofercie EBC Polska. Otóż pytając właśnie o te klocki dostałem taką o to odpowiedź firmy:
,,To co sugeruje nasza strona pod hasłem OEM to nie nazwa firmy, ale określenie standardu zamiennika oryginalnego klocka hamulcowego. Tak więc OEM to będą klocki zalecane jako standard-minimum do Pana samochodu. W naszej ofercie nie posiadamy innych klocków niz EBC Brakes. "
Także wnioski nasuwają się same
,,To co sugeruje nasza strona pod hasłem OEM to nie nazwa firmy, ale określenie standardu zamiennika oryginalnego klocka hamulcowego. Tak więc OEM to będą klocki zalecane jako standard-minimum do Pana samochodu. W naszej ofercie nie posiadamy innych klocków niz EBC Brakes. "
Także wnioski nasuwają się same
QG15+
Z doświadczenia mogę odradzić tarcze EBC Turbo groove, w ubiegłym roku je wymieniałem - całe popękane były.
Mogę polecić klocki EBC Red Stuff - niejedno solidne hamowanie przeżyły. O Green Stuffach średnie opinie słyszałem ale o Red'ach też już słyszałem źle - wiem, że z nimi było raz lepiej raz gorzej.
Na Hawkach jeździ Adams, chwali sobie i z tego co wiem robił duży rekonesans w temacie i słyszał dobre opinie.
Wszelkie JCtowe Kashiyamy etc bym od razu zlał.
Mogę polecić klocki EBC Red Stuff - niejedno solidne hamowanie przeżyły. O Green Stuffach średnie opinie słyszałem ale o Red'ach też już słyszałem źle - wiem, że z nimi było raz lepiej raz gorzej.
Na Hawkach jeździ Adams, chwali sobie i z tego co wiem robił duży rekonesans w temacie i słyszał dobre opinie.
Wszelkie JCtowe Kashiyamy etc bym od razu zlał.
Również posiadam zestaw z przodu Mikoda GT + klocki ATE i jestem zadowolony. Poprzednio miałem gładkie TRW + ATe i niestety po kilku hamowaniach w czasie pojeżdżawek nie miałem czym hamować. Obecnie jest ok. Fakt, klocki są pochłaniane w straszliwym tempie ale nie zdażyła mi się sytuacja zagotowania hamulcy. Póki co zrobiłem na nich 3 tys km.
Na tyle mam Tarcze/klocki LPR. Po 6 tys. wszystko wygląda ok.
Na tyle mam Tarcze/klocki LPR. Po 6 tys. wszystko wygląda ok.
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
- Modzelitto
- fanatyk nissana
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2010-04-11, 22:08
- Lokalizacja: Warszawa Włochy
Jako założyciel tematu dodam od siebie kilka słów po przejechaniu ok 2 tys. km na zestawie, o którym wspominałem we wcześniejszych postach. Po dotarciu hamulca, przy obecnej mocy, po kilku ostrzejszych hamowaniach pedał twardnieje i auto w ogóle nie ma hebla Podejrzewam, że obecny TRW do 290st. się gotuje. W przyszłym tygodniu z Bodkiem spróbujemy zalać jakiś racingowy DOT5. Jakieś inne sugestie?
QG15+