[Sunny] Sunny GTI Mistrz FWD Turbo 2013
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
uwaga troche technicznych przemysleń bedzie 
 !
na początek pokaże gifty które mam teraz na stanie i kompletuje je na nowy sezon
fotka :

Wiec najbardziej rzuca się w oczy kask OMP i turbo Kinugawa.
Skompletowany jest napewno inlet do zimnej strony, czyt. flansza 60mm, tłumik szmerów 60->70, rura kwas 70->80, filtr 80mm. Flansza jest od razu z oringiem gumowym i nie potrzebuje uszczelki.
Nie kupowałem flanszy z większą średnicą wejścia, ponieważ powiekszyło by to koszty, musiałbym kupić kolanko 120* albo inne silikonowe cuda a tak mam z poprzedniego setupu. Drugą sprawą jest większa odporność turbiny na podłużne luzy wirnika. Przy dużych zwężkach na krótkim odcinku takie się robią, a tak bede mieć bardziej bezpiecznie.
Strona wydechowa: na razie tylko flansza 5 bolt z nierdzewki. Uszczelki nie mam i nie wiem bardzo gdzie taką zdobyc w normalnej cenie. Jest zakład na ul. Gimnazjalnej w warszawie który dorabia uszczelki i chyba do nich dam flansze żeby od razu 2 takie same mi zrobili. Kwestie wydechu rozwiązuje w następujący sposób: wirnik goracej strony ma srednice 55mm + wastegate 25mm. Sumując pola kół uzyskane przez te skłądowe wychodzi w duzym uogólnieniu że wydech może mieć z zapasem średnice 2.4 cala,czyli bedzie ~2.5 cala. Duzo przewężeń nie bedzie ponieważ licze na 3 gięcia. Sam wylot spalin bedzie przed przednim prawym kołem.
Kask OMP nic specjalnego ale wymóg SSS w klasie Drag zobowiązuje mnie do posiadania, a pozyczać wiecznie od kogoś to mi się nie uśmiecha. Podstawowy model, rozmiar S
Uszczelka stalowa miedzy kolektor a turbo nie przekonuje mnie ale może bedzie działać
 + uszczelka spływu oleju nówka bo się czasami szarpie przy demontazu starej sprężarki.
Brakuje mi 2 rzeczy. Wiartaków i wtrysków. Szczerze mówiąc to z Chin chyba sprowadze kilkadziesiąt wiatraków 10calowych. Cene jaką mi dają to 8.5$ za sztukę, ale to cena bez transportu i cła. Generalnie musze to jeszcze przemyśleć. Wtrysków szukam dwa miesiące i bieda, jak tak dalej pójdzie to też z Chin sprowadzę kilkanaście sztuk. Za sztuke 550cm3 chcą ode mnie 18$. Oczywiście liczę się ze sprawdzeniem ich przed montażem.
			
									
									
						na początek pokaże gifty które mam teraz na stanie i kompletuje je na nowy sezon
fotka :
Wiec najbardziej rzuca się w oczy kask OMP i turbo Kinugawa.
Skompletowany jest napewno inlet do zimnej strony, czyt. flansza 60mm, tłumik szmerów 60->70, rura kwas 70->80, filtr 80mm. Flansza jest od razu z oringiem gumowym i nie potrzebuje uszczelki.
Nie kupowałem flanszy z większą średnicą wejścia, ponieważ powiekszyło by to koszty, musiałbym kupić kolanko 120* albo inne silikonowe cuda a tak mam z poprzedniego setupu. Drugą sprawą jest większa odporność turbiny na podłużne luzy wirnika. Przy dużych zwężkach na krótkim odcinku takie się robią, a tak bede mieć bardziej bezpiecznie.
Strona wydechowa: na razie tylko flansza 5 bolt z nierdzewki. Uszczelki nie mam i nie wiem bardzo gdzie taką zdobyc w normalnej cenie. Jest zakład na ul. Gimnazjalnej w warszawie który dorabia uszczelki i chyba do nich dam flansze żeby od razu 2 takie same mi zrobili. Kwestie wydechu rozwiązuje w następujący sposób: wirnik goracej strony ma srednice 55mm + wastegate 25mm. Sumując pola kół uzyskane przez te skłądowe wychodzi w duzym uogólnieniu że wydech może mieć z zapasem średnice 2.4 cala,czyli bedzie ~2.5 cala. Duzo przewężeń nie bedzie ponieważ licze na 3 gięcia. Sam wylot spalin bedzie przed przednim prawym kołem.
Kask OMP nic specjalnego ale wymóg SSS w klasie Drag zobowiązuje mnie do posiadania, a pozyczać wiecznie od kogoś to mi się nie uśmiecha. Podstawowy model, rozmiar S
Uszczelka stalowa miedzy kolektor a turbo nie przekonuje mnie ale może bedzie działać
Brakuje mi 2 rzeczy. Wiartaków i wtrysków. Szczerze mówiąc to z Chin chyba sprowadze kilkadziesiąt wiatraków 10calowych. Cene jaką mi dają to 8.5$ za sztukę, ale to cena bez transportu i cła. Generalnie musze to jeszcze przemyśleć. Wtrysków szukam dwa miesiące i bieda, jak tak dalej pójdzie to też z Chin sprowadzę kilkanaście sztuk. Za sztuke 550cm3 chcą ode mnie 18$. Oczywiście liczę się ze sprawdzeniem ich przed montażem.
+5 wiatraków dla mnie
			
									
									Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
						SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
kalkulator paliwa mówi że na 3 barach przy Max Duty Cycle = 100% może być 335 koni wiec za mało...
dla wtrysków 560 bez regulatora ciś paliwa może być 426 koni. to mi wystarczy w zupełności
foto jak teraz wygląda Złoty

jedna fotka z prac

porównanie turbin na żywo

			
													dla wtrysków 560 bez regulatora ciś paliwa może być 426 koni. to mi wystarczy w zupełności
foto jak teraz wygląda Złoty
jedna fotka z prac
porównanie turbin na żywo
					Ostatnio zmieniony 2012-03-08, 23:11 przez yapko, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						Bardzo fajnie, że cały czas ogarniasz sprawy na bieżąco. Będzie dobry monster i konkurencja dla lukasz84  
 z Tą mocą jaka będzie to za przewózkę będziesz krzyczeć parę zł, coby chociaż na paliwo wyrobić  
 
Widzę, że u Ciebie co do wyścigów to już leci profesjonalka co mnie cieszy, bo drugiego takiego zapaleńca jak Ty, to chyba na forum nie ma
 
Ciekawy będzie ten wydech
 Przynajmniej nie będzie tak napie... pod nogami. Z boku będzie widać jak jakieś marchewy będą szły  
 
P.S. Przecież są zakupy grupowe, więc tam można zamieścić temat z wiatrakami, żeby Ci tematu nie zaśmiecać
			
									
									
						Widzę, że u Ciebie co do wyścigów to już leci profesjonalka co mnie cieszy, bo drugiego takiego zapaleńca jak Ty, to chyba na forum nie ma
Ciekawy będzie ten wydech
P.S. Przecież są zakupy grupowe, więc tam można zamieścić temat z wiatrakami, żeby Ci tematu nie zaśmiecać
- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
Fajnie Fajnie, kiedy to składamy i stroimy, trzeba się spieszyć puki zimno na dworze i moce dobre będą wychodzić.
Ps. Co do uszczelek do DP to śmiało można składać na pastę !
Za to miedzy turbo a kolektorem musi się znaleść stalowa usczelka, nie pamiętam już jaką masz uszczelkę miedzy głowicą a kolektorem - warto by także była stalowa np. z 200SX S14...
Setup taki na 4-rkę z przodu
Tak do 8000 tyś silnik zakręcić coby nie było wytrącania boostu i będzie malinowo
			
									
									Ps. Co do uszczelek do DP to śmiało można składać na pastę !
Za to miedzy turbo a kolektorem musi się znaleść stalowa usczelka, nie pamiętam już jaką masz uszczelkę miedzy głowicą a kolektorem - warto by także była stalowa np. z 200SX S14...
Setup taki na 4-rkę z przodu
Tak do 8000 tyś silnik zakręcić coby nie było wytrącania boostu i będzie malinowo
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
nossbuk do czasu pojedynku z lukasz84 nie wiadomo kto dla kogo jest konkurencją   
  idzemy delikatnie innymi drogami ale nadal prawie równoległymi. 
Dziekuje za uznanie i troche własnie żałuje że nie ma drugiego takiego ćwiatkowicza jak ja na forum, ale jakoś daje sobie rade bo inni też latają okazyjnie lub latali na 402m.
Z wydechem może być problem mały bo możliwe że przedni zderzak bedzie się topił od temperatury, ale to sie jakoś rozwiąże.
Marcinek nie ma problemu. tylko uprzedzam że mój sposób myslenia jest dość pokrętny i czasem na pierwszy rzut oka nielogiczny.
Coobcio i całe forum OGŁASZAM : Wczoraj Złoty wjechał do warsztatu i zmieniamy TURBO ! dziś małe spy shoty wrzuce jak coś bedzie zrobione. Finał prac myśle że do konca tygodnia. Pożniej umawiamy się na strojenie i ewentualną wymiane wtrysków i listwy top feed
			
									
									Dziekuje za uznanie i troche własnie żałuje że nie ma drugiego takiego ćwiatkowicza jak ja na forum, ale jakoś daje sobie rade bo inni też latają okazyjnie lub latali na 402m.
Z wydechem może być problem mały bo możliwe że przedni zderzak bedzie się topił od temperatury, ale to sie jakoś rozwiąże.
Marcinek nie ma problemu. tylko uprzedzam że mój sposób myslenia jest dość pokrętny i czasem na pierwszy rzut oka nielogiczny.
Coobcio i całe forum OGŁASZAM : Wczoraj Złoty wjechał do warsztatu i zmieniamy TURBO ! dziś małe spy shoty wrzuce jak coś bedzie zrobione. Finał prac myśle że do konca tygodnia. Pożniej umawiamy się na strojenie i ewentualną wymiane wtrysków i listwy top feed
viewtopic.php?t=15336  -  bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
						- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
Na obecnych wtryskach jak się przejmie nad nimi bezpośrednią kontrolę to do 350KM wyrobią 
Mało będzie chyba co
 
			
									
									Mało będzie chyba co
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
kalkulator paliwa mówi że na 3 barach przy Max Duty Cycle = 100% może być 335 koni wiec za mało...
dla wtrysków 560 bez regulatora ciś paliwa może być 426 koni. to mi wystarczy w zupełności
foto jak teraz wygląda Złoty

jedna fotka z prac

porównanie turbin na żywo

edytowałem poprzedni swój post za co przepraszam, były tam zdjęcia listwy i wtrysków top feed
			
									
									
						dla wtrysków 560 bez regulatora ciś paliwa może być 426 koni. to mi wystarczy w zupełności
foto jak teraz wygląda Złoty
jedna fotka z prac
porównanie turbin na żywo
edytowałem poprzedni swój post za co przepraszam, były tam zdjęcia listwy i wtrysków top feed
Puma masz racje, bo cytując ze strony deatschwerks.com :
Limit maximum injector duty cycle to less than 90% for safe operation.
czyli uściślając 560 na 3 barach starczą do 384 bezpiecznie
update:
Turbo zawisło na kolektorze, po zmianie w bloku. Zmiana polegała na zeszliwowaniu jednego zaślepionego kanału olejowego i ponownym go zaślepieniu. Nie koliduje z przednią łapą silnika, co mnie cieszy. Jedyna zmianą w dolocie będzie przekręcenie trójkątnego wyjścia zimnej strony o 180stopni i dłuższy silikon w stronę intercoolera
Węże woda , olej. Zrobimy tylko nowy spływ oleju w metalowym oplocie dla bezpieczeństwa
Na fotce wyrażnie widać że bedzie trzeba zrezygnować ze zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, bo przeszkadza w wyprowadzeniu wydechu

Swoją drogą, wydech już sie spawa i na dziś planowane jest zakonczenie go
 

			
									
									
						Limit maximum injector duty cycle to less than 90% for safe operation.
czyli uściślając 560 na 3 barach starczą do 384 bezpiecznie
update:
Turbo zawisło na kolektorze, po zmianie w bloku. Zmiana polegała na zeszliwowaniu jednego zaślepionego kanału olejowego i ponownym go zaślepieniu. Nie koliduje z przednią łapą silnika, co mnie cieszy. Jedyna zmianą w dolocie będzie przekręcenie trójkątnego wyjścia zimnej strony o 180stopni i dłuższy silikon w stronę intercoolera
Węże woda , olej. Zrobimy tylko nowy spływ oleju w metalowym oplocie dla bezpieczeństwa
Na fotce wyrażnie widać że bedzie trzeba zrezygnować ze zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, bo przeszkadza w wyprowadzeniu wydechu
Swoją drogą, wydech już sie spawa i na dziś planowane jest zakonczenie go
- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
Bardzo miło widzieć że robota się posuwa 
Yapko jak chcesz mam rurę z GTI-R tuningową ta co idzie od turbiny do zbiorniczka właśnie
A wydech oby jak najprostszy i najkrótszy ale pamietajcie o gwincie na sondę szerokopasmową wystarczy nakrętka M18x1,5mm
			
									
									Yapko jak chcesz mam rurę z GTI-R tuningową ta co idzie od turbiny do zbiorniczka właśnie
A wydech oby jak najprostszy i najkrótszy ale pamietajcie o gwincie na sondę szerokopasmową wystarczy nakrętka M18x1,5mm
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
szopen wtryski będą do pobrania  pewnie za ok. 2 tygodnie - rozumiem że rezerwujesz 
 Goń nas , goń 
Coobcio no szlak mnie trafi
 szkoda że dopiero teraz mówisz bo robota byłaby łatwiejsza. Na razie nie przewidujemy miejsca na sonde.
Wydech 65mm prawie gotowy
Tak wygląda od turbiny

a tak wersja beta gdzie się kończy. Bedzie poprawiany jeszcze.

Zostało zrobić mocowanie podpierające wydech.
			
									
									Coobcio no szlak mnie trafi
Wydech 65mm prawie gotowy
Tak wygląda od turbiny
a tak wersja beta gdzie się kończy. Bedzie poprawiany jeszcze.
Zostało zrobić mocowanie podpierające wydech.
viewtopic.php?t=15336  -  bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
						- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
Dzisiaj dopiero tą rurę znalazłem 
Z kobitą 7 godzin sprzątałem 2 garaże na raz, znalazłem tyle skarbów że po ich przetopieniu powstał by nie jeden samochód
Ps. wydech ciut dłuższy dajcie, konieczny do niego będzie jakiś męski wspornik żeby turbiny nie oberwało z kolektora, można jeszcze dać dłuższy pasek do alternatora np. 4PK850 dzięki czemu pójdzie on sporo do góry i będzie więcej luzu między nim a alternatorem
No i wuj bandaża termicznego na te rurę trzeba dać
Wypas sound będzie nie mogę się doczekać jazdy
			
									
									Z kobitą 7 godzin sprzątałem 2 garaże na raz, znalazłem tyle skarbów że po ich przetopieniu powstał by nie jeden samochód
Ps. wydech ciut dłuższy dajcie, konieczny do niego będzie jakiś męski wspornik żeby turbiny nie oberwało z kolektora, można jeszcze dać dłuższy pasek do alternatora np. 4PK850 dzięki czemu pójdzie on sporo do góry i będzie więcej luzu między nim a alternatorem
No i wuj bandaża termicznego na te rurę trzeba dać
Wypas sound będzie nie mogę się doczekać jazdy
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
chwilowo się uspokoiło w temacie 
Dobra wiadomość : wydech skonczony

zostały już tylko pierdoły do wykonczenia. walka mam nadzieje się zakończy niedługo i auto wyląduje u pierwszego testera szybkich nissanów czyli Coobcia
			
									
									Dobra wiadomość : wydech skonczony
zostały już tylko pierdoły do wykonczenia. walka mam nadzieje się zakończy niedługo i auto wyląduje u pierwszego testera szybkich nissanów czyli Coobcia
viewtopic.php?t=15336  -  bluzy NISSANZONE.pl w sprzedaży
						- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
Nie wasz się tej wstrętnej uszczelki kłaść pod kolektor wydechowy FUJ 
Tylko z nierdzewki wielowarstowowa, biedna opcja to z primy p11.144 3 warstwy a tak jak być powinno to z 200SX S14a !
Działajcie i mega męskie wsporniki pod wydech dajcie
			
									
									Tylko z nierdzewki wielowarstowowa, biedna opcja to z primy p11.144 3 warstwy a tak jak być powinno to z 200SX S14a !
Działajcie i mega męskie wsporniki pod wydech dajcie
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Chyba też o mnie zapomniałesyapko pisze: zostały już tylko pierdoły do wykonczenia. walka mam nadzieje się zakończy niedługo i auto wyląduje u pierwszego testera szybkich nissanów czyli Coobcia
Przepraszam pana bardzo a czemu ten samochód nie bedzie miec katalizatora
A co do wydechu to nie wyobrażam sobie
- Coobcio
 - fanatyk nissana
 - Posty: 3074
 - Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
 - Lokalizacja: Warszawa - Grochów
 - Kontakt:
 
Ta uszczelka jest 7mio warstwowa z S14 
			
									
									WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
						OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM