Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Regulacja zaworow w SR20de

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Re: Regulacja zaworow w SR20de

Post autor: Ryba » 2012-02-29, 07:25

GHOSTRIDER pisze:Siema jak zle miejsce to nie bic i prosze o przeniesienie. Mam pytanie jak wyglada procedura regulacji zaworow w sr20de, a mianowicie jak to wykonac i jakie maja byc luzy?

Wiem ze tymi pastylkami na zaworach zapewne trza bedzie nowe kupic albo podmienic z inna para. Bo ktos to u mnie kiepsko poskladal i stawiam ze sa pozamieniane.
Pastylki, y-reki, i inne elementy musiał byś wymienić.....

Luzów zaworowych nie da się w zwykłym SR ręcznie zniwelować. Każdy o tym wie że układ zaworowy jest na hydraulice.

Możesz co najwyżej sprawdzić i odpowietrzyć hydrauliczny kompensator luzów zaworowych.

Wyprzedzę Twoje pytanie: Masz wszystko podane w " Sam naprawiam nissana "

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-29, 20:44

OMG... To jedź do Coobcia niech Ci ogarnie... :-| Pastylki dostaniesz chyba tylko w aso bo ktoś już kiedyś na forum podejmował ten temat jednak cena jest zaporowa ;/

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2012-03-01, 08:15

pastylkami ustawiamy położenie "Y" tzn tak by jednocześnie podpierał oba zawory (były na jednej wysokości) resztę tematu załatwia samo regulator (popychacz hydrauliczny)który kasuje resztę luzu powstałego miedzy nim a "Y" i wałkiem rozrządu

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2012-03-01, 08:21

Z serwisówki wynika, że powinny być na zero lub max +-0,025mm. Pchełki dostępne są w wymiarach od 2,8mm do 3,2mm ze skokiem co 0,025mm.

Awatar użytkownika
jswistow
aktywny forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 2009-12-09, 12:58
Lokalizacja: Zamość

Post autor: jswistow » 2012-03-01, 08:30

Piotrek_S pisze:Z serwisówki wynika, że powinny być na zero lub max +-0,025mm. Pchełki dostępne są w wymiarach od 2,8mm do 3,2mm ze skokiem co 0,025mm.
dokładnie serwisówka podaje taki luz bo samoregulator kasuje go praktycznie do zera a pchełki występują w różnych wysokościach po to by ustawić jednakową wysokość zaworów

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-03-01, 09:30

GHOSTRIDER Braki widzy może Ty masz przyjacielu skoro pytasz o takie pierdoły. Dodam jeszcze że trochę leń z Ciebie, bo takie informacje tak jak zauważyłeś można znaleźć w serwisu która wystarczy ściągnąć z forum..

Po za tym po co masz zamiar wymieniać pchełki ?? Sprawdziłeś chociaż grubość mikrometrem ?? Jesteś pewny że to one hałasują ??

Może Twój "luz" jest powstaje zupełnie inne przyczyny. np wytarty wałek, wytarty Y, a jeszc ze inna możliwość to zapowietrzony hydro regulator.

Krychmax

Post autor: Krychmax » 2012-03-01, 23:14


Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-03-02, 16:19

Głowica w Gtir nie jest na hydraulice tak jak to jest w przypadku większości głowic w naszych SR

Krychmax

Post autor: Krychmax » 2012-03-02, 23:07

Dociskana przez krzywkę wałka rozrządu dżwignia Y działa w trzech miejscach:-para zaworów i hydroregulator który kasuje luz. Gdy wystające z głowicy trzonki zaworów mają różną wysokość ustawia się to odpowiednią płytką regulacyjną.W przeciwnym razie jeden zawór otwierał by się mocniej ,drugi słabiej Po małym dotarciu gniazd zaworowych {dawno temu LPG-2gen uboga dawka} miałem podobnie :-D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”