[P.11/1.8] gaśnie na ciepłym silniku
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P.11/1.8] gaśnie na ciepłym silniku
Witam serdecznie!
Mam potworny problem z p 11 1.8.
Po przejechaniu ok 20 km w trasie silnik gaśnie i nie zapala, trzeba odczekać ok 5 min po czym elegancko startuje ale za około kilometra pada-i tak w koło.
Jadąc w korkach zaczyna się to wszystko po ok 10 km.
Aha, jeśli temperatura powietrza jest ujemna problem nie występuje.
Na to wszystko komputerek ukazuje błąd-''uszkodzony obwód zapłonu''.
Do tej pory posiadałem stare i proste auta radziłem sobie z nimi sam a tu czarna magia nie wiem co i jak,ktoś polecił mi sprawdzić moduł zapłonowy lecz ja nie wiem nawet gdzie on jest...
Serdecznie proszę o porady co z tym felerem robić.
Pozdrawiam!
Mam potworny problem z p 11 1.8.
Po przejechaniu ok 20 km w trasie silnik gaśnie i nie zapala, trzeba odczekać ok 5 min po czym elegancko startuje ale za około kilometra pada-i tak w koło.
Jadąc w korkach zaczyna się to wszystko po ok 10 km.
Aha, jeśli temperatura powietrza jest ujemna problem nie występuje.
Na to wszystko komputerek ukazuje błąd-''uszkodzony obwód zapłonu''.
Do tej pory posiadałem stare i proste auta radziłem sobie z nimi sam a tu czarna magia nie wiem co i jak,ktoś polecił mi sprawdzić moduł zapłonowy lecz ja nie wiem nawet gdzie on jest...
Serdecznie proszę o porady co z tym felerem robić.
Pozdrawiam!
W silniku 1,8 nie ma aparatu zapłonowego - zapłon jest sterowany bezpośrednio z ECU i na każdym cylindrze masz oddzielną cewkę zapłonową.
Może w przewodach z ECU do cewek robi Ci się zwarcie albo to wina którejś z cewek?
Chociaż przy padniętej cewce zazwyczaj auto jedzie, tylko silnik pracuje na 3 cylindrach.
Jaki kod błędu Ci wyrzuca?
Może w przewodach z ECU do cewek robi Ci się zwarcie albo to wina którejś z cewek?
Chociaż przy padniętej cewce zazwyczaj auto jedzie, tylko silnik pracuje na 3 cylindrach.
Jaki kod błędu Ci wyrzuca?
Mi też pojawił się ten błąd.
Objawy dodatkowy:
- drgania wskazówki obrotomierza
- szarpanie przy przyspieszaniu
- silnik kręci do ok 5tys obrotów
Wcześniej zdarzało się, że po dłuższej jeździe nie reagował na przyspieszanie. Pomagała redukcja biegu.
Dziś zapadł wyrok: rozrząd.
Objawy dodatkowy:
- drgania wskazówki obrotomierza
- szarpanie przy przyspieszaniu
- silnik kręci do ok 5tys obrotów
Wcześniej zdarzało się, że po dłuższej jeździe nie reagował na przyspieszanie. Pomagała redukcja biegu.
Dziś zapadł wyrok: rozrząd.
Czas primery dobiegł końca - nadeszła epoka xtraila
255k
Ostatnio zmieniony 2012-03-28, 08:39 przez komodore, łącznie zmieniany 1 raz.
Czas primery dobiegł końca - nadeszła epoka xtraila
w moim p11.144 1.8 2000r tez wyskoczyl 0335, lecz auto jezdzi dobrze, nic nie slychac, nie puka itp, ale gasnie na cieplym i faluja obroty jak sa za niskie, 500obr /min dw czasie jazdy ok 650obt/min. wczesniej na zimnym jak chodzil na ssaniu okolo 1000obr/min to wszystko bylo okok., to moze byc tylko czujnik temp wody? jak go odepne to nie ma roznicy
Przemek
lub wyciągnięty łańcuch rozrządu jak to było u mnie. Po wymianie łańcucha wszystkie objawy ustąpiły. Dopiero ok 5kkm przed wymianą wystąpiły u mnie pierwsze objawy. A ok 150km zaczął szarpać od czasu do czasu.ice pisze:P0335 - Crankshaft Position Sensor A Circuit Malfunction
Czujnik położenia wału do wymiany.
Najpierw sprawdź połączenia od tego czujnika, jak nie pomoże podmień czujnik na sprawny, a jak to nie pomoże sprawdź jeszcze czujnik położenia wałka rozrządu. A jak to nie pomoże łańcuch.
Czas primery dobiegł końca - nadeszła epoka xtraila