Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-11, 09:52

Chłopaki, bez zbędnej dyskusji :)

2500tys obr. przesadzacie, wiadomo że z Turbiną będzie wielka chęć często przycisnąć pedał gazu. Nie ukrywam że tak będzie :)
Na codzień mam auto służbowe więc Prima będzie stała w jednym z parkingów wielopoziomowych w moim mieście a gdy zapadnie noc będzie pusto na ulicach będziemy się bawić w ramach zdrowego rozsądku. Na wakacje na wyjazdy weekendowe również bedzie wykorzystywana :)
To właśnie mam na myśli "dupowożenie" :)

Zamykając ten temat. Wczoraj dotarła do mnie chłodnica oleju wraz ze specjalną podstawką pod filtr oleju :)

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2012-02-11, 11:50

Zapodaj fote :) chłodnicy i pare szczegułów może ilu rzędowa gdzie i za ile może być na pw. :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-11, 12:02

Zastanawiałem się dośc długo nad chłodnicą oleju.. Może jakaś używka, może jakaś większa itp.. Jednak ostatecznie padł wybór na uniwersalna chłodnicę oleju 9 rzędową ( 260x70x50 ). Wygląda całkiem nieźle :) Z pewnością popracuje nad jej wyglądem bo trochę straszy :P Musze jeszcze pomyśleć nad jej zabezpieczeniem przed kamieniami oraz owadami. Sądzę że jakaś alu gęsta kratka ala TUNING będzie dobrym rozwiązaniem.

Chłodnica mnie kosztowała 139 zł z Alledrogo :) Na zdjęciu reg. cisnienia paliwa SARD, wtryski 440 oraz MBC :D

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-02-11, 12:03 przez Ryba, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-11, 12:03

Sard czy Sard style??
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-11, 12:04

SARD :D Przynajmniej tak mnie zapewniał lukasz84 i zapewne tak jest :)

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-02-11, 13:04

Nie ma co dywagować o mocy i przydatności auta :P Miałem wcześniej napisać dokładnie to co Ryba. Auto użytkowane od czasu do czasu na spoty, zloty, przejażdżki po mieście itp. Ja myślę że i tak mniej niż 280 kuca nie będzie bo przecież Ryba nie będzie chciał być objeżdżany przez turbowóz Neptuna tym bardziej że mieszkamy w jednym mieście 6km od siebie :D Nie zmienia to faktu że auto ma być zrobione na tip-top.
Ryba, miałeś mieć dzisiaj egzaminy a Ty na forum siedziesz :-P

Chłodnica oleju wygląda świetnie, fajny gadżet. Używkę z jakiegoś innego auta można dorwać do 50 zł przy czym nie wyglądają profi. Trzeba ją zainstalować pod otwartym grillem a tam już nie ma takiego bicia kamieni. Na dole ICek przysłania otwór w zderzaku i trzeba zostawić nie przysłonięty otwór na chłodzenie cieczy bo będzie się przegrzewał w gorące dni :/ Myślałem o montażu chłodniczki oleju gdzieś przed nadkolem pod zderzakiem (prawą lampą). Można wymontować halogen, otwór przykryć siatką i będzie idealny patent na wyścigi. W zimę i do jazdy rekreacyjnej halogen można wsadzić co by wizerunku nie psuć :D Jeszcze wyjdzie w praniu ile tam miejsca jest realnie. W zderzaku od GT są otwory na chłodzenie hamulców więc nawet z wsadzonym halogenem jakieś powietrze będzie bić w chłodniczkę ;)
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Limon
fanatyk nissana
Posty: 1010
Rejestracja: 2009-12-10, 23:12
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Limon » 2012-02-11, 13:32

A co to za mbc?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-11, 13:41

Wygląda properfektowo
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-11, 14:04

Co do chłodniczki oleju to sie obawiam, że przy jeździe na co dzień będziesz miał non stop auto nie dogrzane

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-11, 14:57

Chyba, że podstawka jest z termostatem co otworzy duży obieg przy "dynamiczniejszej" jeździe
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-11, 15:43

Taki też zakupiłem :D

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2012-02-11, 16:56

To wreszcie wziąłeś ten z termostatem? :->

Wydaje mi się że przy turbowozie niedogrzanie praktycznie nie ma miejsca. U mnie większe problemy były z przegrzaniem a nie na odwrót. Fakt że przy takich temperaturach jak teraz auta są niedogrzane ale raz że w takich warunkach się przeważnie nie jeździ ostro a tymbardziej nie upala się... brak trakcji itd. Jak zauważyłem u siebie pod maską jest normalnie ukrop bardzo szybko się nagrzewa itp nie liczę 3 tyg. w roku gdzie jest ponad -10 st.C.
Są seryjne auta jeżdżące z chłodniczkami olejowymi więc i tutaj zda egzamin tym bardziej że auto dwa razy szybciej się wkręca ;)

Najlepiej będzie sprawdzić samemu jak to jest z temp. oleju w różnych porach roku przy spokojnej jeździe i przy katowaniu. Tym samym dowiemy się czy chłodnica oleju jest w ogóle potrzebna przy naszym "butowaniu".
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-11, 17:08

Neptune pisze: Tym samym dowiemy się czy chłodnica oleju jest w ogóle potrzebna przy naszym "butowaniu".
To Neptun nie podlega chyba dyskusji. W większości doinwestowanych projektach TURBOWOZÓW gdzie nie ma fabrycznie chłodzenia oleju cieczą bądź powietrzem takie dodatkowe patenty są stosowane :) W niektórych wersjach silnika SR20 jest chłodnica oleju fabrycznie. Ty taką masz :)

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2012-02-11, 17:18

Generalnie wszystko co było u mnie na wozie jest teraz u Ryby , kmpl. turbo wtryski po mbc properfekt :) auto nie do jazdy na co dzień chłodnica mu krzywdy nie zrobi, zegar z temp. oliwy masz :)będziesz widział co się dzieje , ale opcja z zasłanianiem jej na zimę jak najbardziej słuszna ,anissan będzie jeżdżony zimą??

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-11, 17:48

zobaczymy lukaszu :)

Na chwilę obecną okazyjnie gdzieś pojadę a tak to stoi :)

Teraz jest tyle soli na drodze że zaraz był bym cały biały :P

W dalszym ciągu poszukuje jakiegoś garażu... i nic :-/

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2012-02-11, 17:49

Ryba pisze:W dalszym ciągu poszukuje jakiegoś garażu... i nic :-/
Mam tak samo jak Ty :)

Awatar użytkownika
Seboo991
fanatyk nissana
Posty: 861
Rejestracja: 2011-01-30, 21:18
Lokalizacja: Sosnowiec

Post autor: Seboo991 » 2012-02-12, 22:28

bombel pisze:
Ryba pisze:W dalszym ciągu poszukuje jakiegoś garażu... i nic :-/
Mam tak samo jak Ty :)
Primere turbo a w nieeeejjj...
:))
przepraszam za Ofa ale nie mogłem sie powstrzymać :)
~~->Usługi Transportowe<-~~
Wysyłka paczek już od 20.00zł na terenie całego kraju :) Zagadaj do mnie na PW bądź pod numer telefonu 0-666-039-376:) pozdrawiam!!
Tico turbo soooooon :D

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2012-02-13, 06:57

Ryba, a podstawkę którą wziąłeś?? bo mnie też raczej czeka montaż chłodnicy. Ale w n15 wychodzi mi na to ze będę musial też przenieść filtr oleju :cry:
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-13, 19:30

http://allegro.pl/podstawka-po-filtr-mo ... 21415.html

Jeśli chodzi o przeniesienie filtra oleju to raczej nie będziesz miał z tym problemu, jednak będzie trzeba wywalić parę stówek ;/

Puma ale po co chcesz przenieść filtr ??

Awatar użytkownika
nossbuk
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-22, 22:27
Lokalizacja: Błonie / Warszawa

Post autor: nossbuk » 2012-02-13, 19:49

a może zamiast chłodnicy oleju wykombinować miskę z żeberkami ?

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-13, 19:58

nossbuk pisze:a może zamiast chłodnicy oleju wykombinować miskę z żeberkami ?
Problem mógłby być z jej zmieszczeniem i wspawaniem króćca od spływu oleju...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-13, 20:05

Może i efekt ten sam ale chyba za dużo rzeźby :)

kupione wiec dyskusja zbedna :)

Zostały tylko kable w oplocie :)

Awatar użytkownika
killer2000
fanatyk nissana
Posty: 2169
Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: killer2000 » 2012-02-13, 22:09

Ryba weż jakieś zdjęcie tego motorku świeżego na 1 strone wrzuć u siebie w temacie
Honda boy: "NO! How can I lose to a Nissan!? I got vtec w/ 200+ hp... What? Torque, you say?? WTF is 'torque'?"

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2012-02-13, 22:41

Ryba pisze:Puma ale po co chcesz przenieść filtr ??
bo w N15 nie zmieści się wyjście pod filtr. już mam tam adapter dla czujników i jest ciasno. dalej ty tylko przenoszenie filtra
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-13, 23:23

http://allegro.pl/podstawka-pod-filtr-o ... 94552.html

Tu masz podstawkę gdzie możesz zamontować chłodnice oleju oraz czujniki :D

Chyba to rozwiąże twój problem masz wszystko w jednym adapterze :)

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-14, 09:52

Kurcze Ryba weź zobacz jak masz silnik wyjęty jak długi jest króciec na który nakładasz filtr oleju i najlepiej zrób mi zdjęcie razem z seryjną podstawką. Ja mam jakiś pedalsko długi ten króciec i nie wchodzi standardowa podkładka, a jak bym seryjną wyciągnął, brzeszczotem ją potraktował to byłaby może bardziej chętna do współpracy bo u mnie chłodnica oleju wskazana :roll:
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2012-02-14, 10:57

dzięki Ryba, jedyne ale to brak termostatu :-/
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
Shadows
fanatyk nissana
Posty: 1239
Rejestracja: 2011-02-27, 09:37
Lokalizacja: Krk

Post autor: Shadows » 2012-02-14, 14:22

Odpisz na PW bd wdzieczny :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2012-02-16, 18:47

Małe postępy w temacie. :)

WG rozwiercone, turbina wyczyszczona, flansze przygotowane pod nowe miedziane uszczelki .

Małe pytanie. Gdzie znajdę i jaką pastę mam kupić by uszczelnić łączenie turbiny z kolektorem oraz DP ??

Foto:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2012-02-16, 19:16

Zwykła pasta do uszczelniania wydechów by wystarczyła?? Do dostania w każdym IC.
PS tłumików już nie ma.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”