Primera po hamowni
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Primera po hamowni
Dzisiaj w końcu byłem ze swoją strzałą na hamowni. Wizytę tą planowałem od czasu zakupu auta tj kwietnia zeszłego roku i w końcu dzisiaj powiedziałem basta, jadę i zobaczę co wujek helmut mi wcisnął.
Wyszło coś takiego jak w linku. Pomiary na no Pb i LPG.
Proszę o jakiś komentarz i wyjaśnienie czy taki spadek Nm na gzie to normalka i czy da się to jakoś podciągnąć?
Sory za jakość zdjecia KLIK
Wyszło coś takiego jak w linku. Pomiary na no Pb i LPG.
Proszę o jakiś komentarz i wyjaśnienie czy taki spadek Nm na gzie to normalka i czy da się to jakoś podciągnąć?
Sory za jakość zdjecia KLIK
Ostatnio zmieniony 2012-01-11, 20:36 przez elmer80, łącznie zmieniany 1 raz.
na razie 120KW/270Nm
Bomblu, to jest LPG normalne
choć dobrze mówisz, myślę ze strojnenie na sondzie AFR by pomogło 
Moim skromnym zdaniem możesz spać spokojnie
Nawet mogę zaryzykować stwierdzeniem że jest to fabryka
Jednak sam wykres nam nic nie powie, spr. jak sytuacja wygląda pod deklem od głowicy ( często gęsto jest tak że jest tam aż czarno ) a nagar łyżeczką można zbierać
Kontroluj ilość oleju, spr. czy czasem za dużo go nie łyka a jak wszystko będzie w porządku to możesz być dumny z zakupu


Moim skromnym zdaniem możesz spać spokojnie

Nawet mogę zaryzykować stwierdzeniem że jest to fabryka

Jednak sam wykres nam nic nie powie, spr. jak sytuacja wygląda pod deklem od głowicy ( często gęsto jest tak że jest tam aż czarno ) a nagar łyżeczką można zbierać

Kontroluj ilość oleju, spr. czy czasem za dużo go nie łyka a jak wszystko będzie w porządku to możesz być dumny z zakupu

Seria, jedyne co było robione to zaraz po zakupie (przed zał gazu) Coobcio przyspieszył troszkę zapłon.
Co do silnika oleju nie łyka, wymiana co 10 kkm. Pod deklem czyściutko. Tu również wspomniany kolega zaglądał i mówił że jest czysto i widać ze na syntetyku był jeżdżony.
Co do gazu, to da się to wystroić lepiej bez AFR? Zakładał mi go człowiek polecany przez lukasgt który dobiera podzespoły z zapasem pod mody. Zapewniał ze do 160 KM mogę podbijać i instalka wydoi.
Co do silnika oleju nie łyka, wymiana co 10 kkm. Pod deklem czyściutko. Tu również wspomniany kolega zaglądał i mówił że jest czysto i widać ze na syntetyku był jeżdżony.
Co do gazu, to da się to wystroić lepiej bez AFR? Zakładał mi go człowiek polecany przez lukasgt który dobiera podzespoły z zapasem pod mody. Zapewniał ze do 160 KM mogę podbijać i instalka wydoi.
na razie 120KW/270Nm
To nie jest normalne, spadek jest już dość duży. Co to za instalacja ? sekwencja? lambda jest podpięta?Ryba pisze:Bomblu, to jest LPG normalnechoć dobrze mówisz, myślę ze strojnenie na sondzie AFR by pomogło
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Tak, to jest sekwencja i lambda jest podpięta.
Powiem tak. W poprzednim samochodzie miałem inst IIgen i spadek samej mocy był 5KM i 10 Nm tyle że to były moce rzędu 80KM.
Tutaj wydawało mi się że spadek o 2KM to nie jest źle ale właśnie te Nm mnie zastanowiły, tym bardziej że czuć ich brak podczas przyspieszania.
Teraz pytanie. Jakie spadki tych parametrów są akceptowalne dla dobrze wyregulowanej sekwencji (czy w ogóle powinny być)?
Wydawało mi się że wyreguluje to naprawdę dobrze, troszkę czasu jeździliśmy żeby to ustawił.
Mimo iż 2 tyg później wspomniałem że wydaje mi się słabszy, powiedział że to tylko odczucie
i że na gazie może mieć swoje wart max poprostu przy troche innych obrotach itp.
Zrobiłem od tamtej pory na gazie ok 14 kkm i chyba pojadę na przeglądzik i powiem żeby mi to wyregulował jakoś sensownie.
Powiem tak. W poprzednim samochodzie miałem inst IIgen i spadek samej mocy był 5KM i 10 Nm tyle że to były moce rzędu 80KM.
Tutaj wydawało mi się że spadek o 2KM to nie jest źle ale właśnie te Nm mnie zastanowiły, tym bardziej że czuć ich brak podczas przyspieszania.
Teraz pytanie. Jakie spadki tych parametrów są akceptowalne dla dobrze wyregulowanej sekwencji (czy w ogóle powinny być)?
Wydawało mi się że wyreguluje to naprawdę dobrze, troszkę czasu jeździliśmy żeby to ustawił.
Mimo iż 2 tyg później wspomniałem że wydaje mi się słabszy, powiedział że to tylko odczucie
i że na gazie może mieć swoje wart max poprostu przy troche innych obrotach itp.
Zrobiłem od tamtej pory na gazie ok 14 kkm i chyba pojadę na przeglądzik i powiem żeby mi to wyregulował jakoś sensownie.
na razie 120KW/270Nm
Nie powinno być spadków w ogóle i nie mów o 2KM kiedy od 4000 obrotów masz spadek 10KM a maksymalna różnica będzie ponad 10KM i prawie 15Nm.
Co dokładnie masz za instalację? ile km zrobione? jakie wtryski znasz średnice?
Może masz za małe średnice dysz i lepiej się nie dało wyregulować?
Masz kabel żeby się podpiąć i zobaczyć jakie jest ciśnienie na parowniku?
I czy nie rzuca błędami o zbyt dużych czasach wtrysku?
Ja mam STAG300 + żólte valteki (podobno najgorsze "wtryski" jakie są) a na wykresie LPG jest idealnie jak PB, różnica to 1KM i 2NM (błąd pomiarowy) przy 200KM w maximie. (1KM więcej na PB ale 2NM więcej na LPG
Co dokładnie masz za instalację? ile km zrobione? jakie wtryski znasz średnice?
Może masz za małe średnice dysz i lepiej się nie dało wyregulować?
Masz kabel żeby się podpiąć i zobaczyć jakie jest ciśnienie na parowniku?
I czy nie rzuca błędami o zbyt dużych czasach wtrysku?
Ja mam STAG300 + żólte valteki (podobno najgorsze "wtryski" jakie są) a na wykresie LPG jest idealnie jak PB, różnica to 1KM i 2NM (błąd pomiarowy) przy 200KM w maximie. (1KM więcej na PB ale 2NM więcej na LPG

100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Byłem dzisiaj na regulacji i sprawdzeniu. Błedów żadnych nie wyrzuciło (no oprócz jakiś skoków napiecia czy coś - może to przez odp aku) a mapy delikatnie się rozjeżdżały na wykresie. Pokazałem wykres z hamowni, pojezdzilismy, ustawił nowe mapy. Okazało się że na wyższych obr było za bogato i troszke nie tak przy średnich. . Powiedział że instalka ma zapas ( reduktor jak i wtryski ) i tu jest wszystko w porządku. Jako że wspomniałem że ma troszke wyższe obroty na jałowym na gazie, przyspieszył mi troszke zapłon i obroty są teraz takie jak powinny być.
Kazał pojeździć z tydzień, posprawdzać czy jest ok i dać znać co mi sie nie podoba czy trzeba coś poprawić czy nie.
Ogólnie w tym momencie inne auto. Zupełnie inaczej się zbiera, co czuć i mam nadzieję że nie jest to autosugestia
. W kazdym bądź razie nie czuje już róznicy miedzy gazem a benzyną co wczesniej dało się lekko odczuć.
Za jakis czas znowu podjadę na hamownie, jeszcze przed innym mąłymi modami i zobaczymy jak to wygląda w rzeczywistości. Najchetniej bym od razu to sprawdził bo ze mnie troche pedant i lubie mieć wszystko tip top ale nie bede rzucał stówka na lewo i prawo co drugi dzień hehe.
W każdym razie dzięki wszystkim za pomoc a w szczególności koledze GRZECHu
pozdro.
PS Może w końcu się wybiore na jakiś spot jak troszkę ogarne się z robotą i moją latoroślą, bo zbieram sie tak od paru łądnych miesicy,
Kazał pojeździć z tydzień, posprawdzać czy jest ok i dać znać co mi sie nie podoba czy trzeba coś poprawić czy nie.
Ogólnie w tym momencie inne auto. Zupełnie inaczej się zbiera, co czuć i mam nadzieję że nie jest to autosugestia

Za jakis czas znowu podjadę na hamownie, jeszcze przed innym mąłymi modami i zobaczymy jak to wygląda w rzeczywistości. Najchetniej bym od razu to sprawdził bo ze mnie troche pedant i lubie mieć wszystko tip top ale nie bede rzucał stówka na lewo i prawo co drugi dzień hehe.
W każdym razie dzięki wszystkim za pomoc a w szczególności koledze GRZECHu
pozdro.
PS Może w końcu się wybiore na jakiś spot jak troszkę ogarne się z robotą i moją latoroślą, bo zbieram sie tak od paru łądnych miesicy,
na razie 120KW/270Nm



No i po pierwszym hamowaniu. Efekt jest taki, że nie wiem nic, bo 2 pierwsze wyniki wydają mi się zawyżone jak na tylko i wyłącznie przyspieszony zapłon, a ostatni niby już bardziej ok, ale nie dość, że jest przekłamanie w max momencie (górka na początku), to jeszcze ten moment jakoś dziwnie wysoki wyszedł przy 3tys. obr/min. Rozumiem, że hamownia raczej z dupy i niezbyt wiarygodna? W końcu czego się można spodziewać płacąc 50zł na gruponie...

pozdr. Kamil
Dzięki bombel za rozjaśnienie. W sumie i tak nie wydaje mi się, że jest aż 150KM (chyba, że temperatura aż tak sprzyjająca?), po lekturze forum wiem, że koniki same z siebie pod maskę nie wskoczą, trzeba inwestować, a ja na razie to tylko nie oszczędzam na częściach eksploatacyjnych. No ale nic, jakieś odniesienie jest, SSAC już leży i czeka, w planach reszta wydechu i mod rozrządu, a wtedy to już jakaś lepsza hamownia i się dopiero okaże.
pozdr. Kamil
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Coś strasznie zdrowo te P11.144 wychodzą, zima to dobry okres na przeprowadzanie takich pomiarów 

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

W zeszłym roku podejrzanie optymistycznie (tylko zapłon na +), w tym roku podejrzanie pesymistycznie (zapłon, ssac, wydech przelot, mod rozrządu, szeroki dolot do fabrycznej puszki filtra powietrza + sporo części eksploatacyjnych nowych). Auto jedzie wyraźnie lepiej niż rok temu, możliwe, że hamownia przekłamuje na minus?
Ostatnio zmieniony 2012-12-27, 12:24 przez wod2u, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdr. Kamil
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Może kwestia nawiewu na hamowni 

WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM