Problem z hamulcem A32
Moderator: janusz
Problem z hamulcem A32
Mam taki problem (A32 1998r qx)Parę dni temu (chyba) zapiekl mis się cylinderek co spowodowało starcie klocka!
Klocki wymieniłem lecz felga dalej się grzała...
Przejechałem tak ok 100km myśląc ze się dotrze i ułoży wszystko
Po tym czasie rzeczywiście przestała sie grzać jednak, dziś sprawdzałem i po pierwszych dwóch jazdach (ok 5km) się nie grzała, a potem po ok trasie 3km mocno się nagrzała...
tłoczek wymieniony zacisk oczyszczony itd czy to możne być wina sparciałego przewodu hamulcowego , który to powoduje ze cylinderek dociska (bo auto dobrze hamuje) ale już nie do końca ma sile wrócić?
Czemu raz się grzeje a raz nie?
Ktoś miał może podobny problem?
Klocki wymieniłem lecz felga dalej się grzała...
Przejechałem tak ok 100km myśląc ze się dotrze i ułoży wszystko
Po tym czasie rzeczywiście przestała sie grzać jednak, dziś sprawdzałem i po pierwszych dwóch jazdach (ok 5km) się nie grzała, a potem po ok trasie 3km mocno się nagrzała...
tłoczek wymieniony zacisk oczyszczony itd czy to możne być wina sparciałego przewodu hamulcowego , który to powoduje ze cylinderek dociska (bo auto dobrze hamuje) ale już nie do końca ma sile wrócić?
Czemu raz się grzeje a raz nie?
Ktoś miał może podobny problem?
Ostatnio zmieniony 2012-01-06, 17:13 przez dzik87, łącznie zmieniany 1 raz.
U mnie się grzało bo było mało klocków i za daleko wychodził tłoczek, po zmianie było lepiej ale i tak zrobiłem cylinderki i uszczelniacze bo miały korozję. Zobacz czy w jarzmie chodzi bez problemu ten cylinderek który odpycha klocek, może tam się syf dostał i z 2giej strony trzyma klocek?
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Sprawdź czy po zaciągnięciu ręcznego, zacisk zawsze wraca do końca i nie blokuje koła ..... miałem kiedyś taki problem, że po zwolnieniu ręcznego nie zawsze zacisk wracał. Tłoczek był nowy i chodził miodzio. Sprawdź czy u Ciebie problem nie pojawia się po zwalnianiu ręcznego
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
odp
UUffff temat załatwiony profilaktycznie wymieniony weżyk od płynu hamulcowego (podobno od tego trzeba zaczynac naprawy zanim wszystko sie otworzy) i co najwazniejsze dokrecony o pół obrotu tłoczek-czyli schował sie o jakies tam 2mm i na razie odpukać wszystko super! Nic sie nie grzeje!
PS: koszt węzyka 60zl
PS: koszt węzyka 60zl
Re: odp
Mógłbyś się dokładnie zapytać mechanika( który twierdzi, że naprawy należy zaczynać od wymiany wężyka ) co sparciały wąż ma do blokowania tarczy przez zacisk? Ponieważ w większości sam naprawia swoją Maximę, takie informacje byłyby bardzo przydatnedzik87 pisze:UUffff temat załatwiony profilaktycznie wymieniony weżyk od płynu hamulcowego (podobno od tego trzeba zaczynac naprawy zanim wszystko sie otworzy)

└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐
a ja chyba wiem o co chodzi, czy czasem nie ustawiłeś źle tłoczka po jego wciśnięciu? tam są wypustki które muszą być dokładnie na swojej pozycji, mogło Ci go nie odbijasz bo był źle ustawiony, a że mechanik to zauważył to może chciał Cię naciągnąć jeszcze na przewód bo w przewodzie nie widzę sensu, żeby to była jego wina
Mechanik to kolega wiec nie naciąga
poprzednio tłoczek był dobrze ustawiony (tam sa takie otwory zeby klocek pasował) jednak obróciliśmy jeszcze pół obrotu żeby bardziej się schował(tłoczek sie wkręca a nie wciska..). Co do wężyka to często parcieje i zmniejsza sie jego prześwit co pogarsza przepływ płynu hamulcowego, a co za tym idzie prace tłoczka 
To tyle może komuś sie przyda


To tyle może komuś sie przyda
- maximastegna
- wiem o czym pisze
- Posty: 77
- Rejestracja: 2011-02-27, 17:36
- Lokalizacja: Stegna
Jakoś ta teoria do mnie nie przemawiadzik87 pisze:Co do wężyka to często parcieje i zmniejsza sie jego prześwit co pogarsza przepływ płynu hamulcowego, a co za tym idzie prace tłoczka
To tyle może komuś sie przyda

Co może powodować blokowanie koła opisałem kilka postów niżej.
└(-.-)┘┌(-.-)┘┌(-.-)┐└(-.-)┐