[Terrano] Wolne obroty Terrano 2,7 tdi 2002r.
[Terrano] Wolne obroty Terrano 2,7 tdi 2002r.
Witam!!! Co roku w okresie zimowym mam problem wolnych obrotów w moim tyranku, które utrzymują się w granicach 500-600 obr/min. W okresie letnim jest wszystko ok. obroty w granicach 800.Układ wtryskowy paliwa mam boscha. Jest to dla mnie co najmniej dziwne bo te niskie obroty w okresie zimowym /nawet gdy temp. jest w granicach +5 c/ i silnik jest w pełni nagrzany również są niskie i trzęsie autkiem. Miał ktoś z Was taki problem??? Dodam jeszcze, że filtry paliwa wymieniam zawsze przed zimą i leję do baku dobre paliwo.Pozdrawiam!!!
Witam,
Jak widać ma to związek z temperaturą. Sprawdziłbym tak dla pewności czujnik temperatury paliwa. Czujnik ten w instalacji Boscha mieści się korpusie pompy wtryskowej. Sprawdza się go jednak bardzo wygodnie mierząc rezystancję na konkretnych pinach złącza pompy wtryskowej. Jak masz serwisówkę to wiadomo o co chodzi. Nie wiem czy to rozwiąże problem, ale sprawdza się go bardzo łatwo.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że wolne obroty, dawkę rozruchową jak i normalną, reguluje się za pomocą komputera serwisowego. Tak dla porównania, to u mnie po rozruchu w niskich temperaturach obroty są na poziomie 1200rpm max (przy największych mrozach), w okolicach 0°C 800-900rpm i po chwili spadają. Wolne obroty to zawsze 700rpm.
PS - U mnie problemem zimowym jest z kolei rozrusznik. W okresie właśnie zimowym nieraz bendiks nie łapie od razu, albo puszcza po chwili. Nie ma tam niestety żadnego czujnika, czekam do wiosny bo muszę go w końcu kiedyś wyjąć.
Pozdrawiam,
Piotr
Jak widać ma to związek z temperaturą. Sprawdziłbym tak dla pewności czujnik temperatury paliwa. Czujnik ten w instalacji Boscha mieści się korpusie pompy wtryskowej. Sprawdza się go jednak bardzo wygodnie mierząc rezystancję na konkretnych pinach złącza pompy wtryskowej. Jak masz serwisówkę to wiadomo o co chodzi. Nie wiem czy to rozwiąże problem, ale sprawdza się go bardzo łatwo.
Najgorsze w tym wszystkim jest to, że wolne obroty, dawkę rozruchową jak i normalną, reguluje się za pomocą komputera serwisowego. Tak dla porównania, to u mnie po rozruchu w niskich temperaturach obroty są na poziomie 1200rpm max (przy największych mrozach), w okolicach 0°C 800-900rpm i po chwili spadają. Wolne obroty to zawsze 700rpm.
PS - U mnie problemem zimowym jest z kolei rozrusznik. W okresie właśnie zimowym nieraz bendiks nie łapie od razu, albo puszcza po chwili. Nie ma tam niestety żadnego czujnika, czekam do wiosny bo muszę go w końcu kiedyś wyjąć.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
w 2,7tdi u znajomego też spotkałem się z tym problemem, do tego stopnia że na światłach trzymał obroty pedałem gazu,
w moim 2,7 tf problem zupełnie nie występuje, przy rozruchu i nagrzaniu pomaga wyciągnięcie "ręcznego gazu" o 2-3 ząbki, potem można to ustrojstwo wcisnąć do pozycji "0" a i tak trzyma sobie obroty jak w lecie 700-800 rpm (na oko)
cała ta elektronika jest przereklamowana
w moim 2,7 tf problem zupełnie nie występuje, przy rozruchu i nagrzaniu pomaga wyciągnięcie "ręcznego gazu" o 2-3 ząbki, potem można to ustrojstwo wcisnąć do pozycji "0" a i tak trzyma sobie obroty jak w lecie 700-800 rpm (na oko)
cała ta elektronika jest przereklamowana

Witam,
Problem ewidentnie jest związany z temperaturą. Masz 3 czujniki temperatury. Czujnik temperatury paliwa w pompie paliwa, czujnik cieczy na korpusie termostatu (dwuprzewodowy, pierwszy od silnika) i czujnik temperatury dla wskaźnika cieczy (jednoprzewodowy, ale ten niczym oprócz wskazówki nie reguluje więc jak ze wskazaniami jest ok, to do niego nie ma sensu zaglądać). Przepływomierz w instalacji Boscha ma o jeden przewód więcej niż w instalacji Zexel'a więc do niego też bym zaglądnął, czyli proponuję posprawdzać wartości jakie są podawane przez te czujniki zgodnie z serwisówką, może coś się wyjaśni.
Przy 600rpm na wolnych obrotach nie powinno trząść silnikiem. Mi kiedyś też silnik zawsze zapalał od 1 razu, a było to przed wymianą końcówek wtryskiwaczy, teraz nieraz tak sie zdarzy, ale w większości 2-3 obroty muszę wykonać rozrusznikiem. Problem może być i z końcówkami wtryskiwaczy. Przy bardzo małych dawkach biegu jałowego, może dochodzić do niezupełnego spalenia paliwa w związku z niepełnym rozpyleniem paliwa. Przy wtryskowej pompie promieniowej z rozdzielaczem każdy wtryskiwacz otrzymuje dokładnie taką samą ilość paliwa. Na szczęście firmowe zamienniki Boscha kosztują tylko 60zł/szt, przynajmniej jak dla mnie.
To tylko moje przypuszczenia, w żadnym wypadku nie zaszkodzą. Poczekamy może ktoś coś więcej napisze.
Pozdrawiam,
Piotr
Problem ewidentnie jest związany z temperaturą. Masz 3 czujniki temperatury. Czujnik temperatury paliwa w pompie paliwa, czujnik cieczy na korpusie termostatu (dwuprzewodowy, pierwszy od silnika) i czujnik temperatury dla wskaźnika cieczy (jednoprzewodowy, ale ten niczym oprócz wskazówki nie reguluje więc jak ze wskazaniami jest ok, to do niego nie ma sensu zaglądać). Przepływomierz w instalacji Boscha ma o jeden przewód więcej niż w instalacji Zexel'a więc do niego też bym zaglądnął, czyli proponuję posprawdzać wartości jakie są podawane przez te czujniki zgodnie z serwisówką, może coś się wyjaśni.
Przy 600rpm na wolnych obrotach nie powinno trząść silnikiem. Mi kiedyś też silnik zawsze zapalał od 1 razu, a było to przed wymianą końcówek wtryskiwaczy, teraz nieraz tak sie zdarzy, ale w większości 2-3 obroty muszę wykonać rozrusznikiem. Problem może być i z końcówkami wtryskiwaczy. Przy bardzo małych dawkach biegu jałowego, może dochodzić do niezupełnego spalenia paliwa w związku z niepełnym rozpyleniem paliwa. Przy wtryskowej pompie promieniowej z rozdzielaczem każdy wtryskiwacz otrzymuje dokładnie taką samą ilość paliwa. Na szczęście firmowe zamienniki Boscha kosztują tylko 60zł/szt, przynajmniej jak dla mnie.
To tylko moje przypuszczenia, w żadnym wypadku nie zaszkodzą. Poczekamy może ktoś coś więcej napisze.
Pozdrawiam,
Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...
Witam
Mój problem w TERAANO 2,7 97r. polega na tym, że po zdjęciu nogi z pedału gazu obroty spadają do ok. 1400 i pozostaja tak przez ok 2-3 sekundy i dopiero wdedy wracaja do ok 800. Jeśli w tym czasie trzymam nogę na sprzęgle to ten czas wydaje mi się dłuższy. Może ktoś wie co to moze być.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Piotrek
Mój problem w TERAANO 2,7 97r. polega na tym, że po zdjęciu nogi z pedału gazu obroty spadają do ok. 1400 i pozostaja tak przez ok 2-3 sekundy i dopiero wdedy wracaja do ok 800. Jeśli w tym czasie trzymam nogę na sprzęgle to ten czas wydaje mi się dłuższy. Może ktoś wie co to moze być.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Piotrek
Witam,apis33 pisze:Witam
Mój problem w TERAANO 2,7 97r. polega na tym, że po zdjęciu nogi z pedału gazu obroty spadają do ok. 1400 i pozostaja tak przez ok 2-3 sekundy i dopiero wdedy wracaja do ok 800. Jeśli w tym czasie trzymam nogę na sprzęgle to ten czas wydaje mi się dłuższy. Może ktoś wie co to moze być.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Piotrek
Wygląda to tak jakby na problem z nastawnikiem HDK dawki paliwa, konkretnie z jego zanieczyszczeniem, albo na problem z potencjometrem pedału gazu, ale to tylko na razie moje zdanie.
Pozdrawiam,
Piotr
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Apis u mnie w primerze bylo tak samo. Najgorzej bylo tak jak juz mial lapac normalna temp. pracy.
Powinno pomoc zmniejszenie dawki paliwa . Sprawdz jeszce czy dobrze dziala egr.
[ Dodano: 2012-01-01, 20:03 ]
Akara. Tak jak pisze Piotr mozesz sxprawdzic ten czujnik temp paliwa.
Sprawdzisz go w ten sposob ze mierzysz jesgo opor. Jak odkrecisz wtyczke czujnika HDK pompy wtryskowej i wyciagniesz to na tej wtyczce ( nie tej co idzie od komputera ) bedziesz mial opisane piny od 1 do 7 . Ustawisz sobie miernik na 2000 omow a jesli nic nie pokaze podczas pomiaru na 20 kilomow i opor pomiedzy 5 i 6 pinem ma byc w przyblizeniu w temp 25 stopni 1,9 kilooma. Teraz musisz wziac pod uwage tem. w jakiej mierzysz . Jesli jest mniej niz 25 stopni to opor bedzie wiekszy i odwrotnie . Oczywiscie ta temp 25 stopni to na zewnatrz a nie paliwa.
Ja bym jeszcze sprawdzil czujnik temp silnika jaki ma opor w zaleznosci od temp silnika i pomierzyl przeplywke .
Powinno pomoc zmniejszenie dawki paliwa . Sprawdz jeszce czy dobrze dziala egr.
[ Dodano: 2012-01-01, 20:03 ]
Akara. Tak jak pisze Piotr mozesz sxprawdzic ten czujnik temp paliwa.
Sprawdzisz go w ten sposob ze mierzysz jesgo opor. Jak odkrecisz wtyczke czujnika HDK pompy wtryskowej i wyciagniesz to na tej wtyczce ( nie tej co idzie od komputera ) bedziesz mial opisane piny od 1 do 7 . Ustawisz sobie miernik na 2000 omow a jesli nic nie pokaze podczas pomiaru na 20 kilomow i opor pomiedzy 5 i 6 pinem ma byc w przyblizeniu w temp 25 stopni 1,9 kilooma. Teraz musisz wziac pod uwage tem. w jakiej mierzysz . Jesli jest mniej niz 25 stopni to opor bedzie wiekszy i odwrotnie . Oczywiscie ta temp 25 stopni to na zewnatrz a nie paliwa.
Ja bym jeszcze sprawdzil czujnik temp silnika jaki ma opor w zaleznosci od temp silnika i pomierzyl przeplywke .
Ok. Dzięki za cenne podpowiedzi. Niestety o tym co mu dolega dowiem się dopiero pod koniec stycznia, bo jestem na ten termin umówiony z łebskim mechaniorem, który jest otwarty na każde sugestie. Obiecuję, że napiszę co dolegało mojemu Tyrankowi,bo to ułatwi innym użytkownikom zdiagnozowanie usterki.
[ Dodano: 2012-01-26, 22:38 ]
Wszystko już jasne!!! Zaślepiony EGR i autko cyka jak najlepszy szwajcarski zegarek. Pozdrawiam!!!
[ Dodano: 2012-01-26, 22:38 ]
Wszystko już jasne!!! Zaślepiony EGR i autko cyka jak najlepszy szwajcarski zegarek. Pozdrawiam!!!
