zapowietrzenie uklad wspomagania
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
zapowietrzenie uklad wspomagania
witam czy istnieje możliwość zapowietrzenia układu wspomagania? jeśli tak jak odpowietrzyć?
pozdrawiam
pozdrawiam
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Tak istnieje. Zeby odpowietrzyc uklad wspomagania kierowniczego nalezy usunac ewentualne wycieki i skrecic na zapalonym silniku na postoju do konca w prawo , przytrzymac przez okolo 5 sekund .Nastepnie skrecic w lewo do oporu i tak samo przytrzymac. Czynnosci te powtorzyc ze 2-3 razy i uklad powinien byc odpowietrzony.
posiadam primere p11 po lifcie 2.0TD i mam problem z wspomaganiem otóż na niskich obrotach silnika ciężko kreci się w miejscu kierownica po dodaniu gazu chodzi coraz lepiej wraz ze wzrostem obrotów po opadnięciu problem znów jest ten sam ... w trakcie jazdy np wchodzenie w zakręty itp nie sprawia problemu ale zatrzymać się na skrzyżowaniu i skręcić to już jest problem
poziom plynu ok pasek nie piszczy...
poziom plynu ok pasek nie piszczy...
plyn wymienilem ale chyba nie do konca bo po odkreceniu wezyka na pompie plyn zlecial ( syf straszny nie przypominalo to nawet plynu) i przekrecilem kierownica w prawo i lewo i pozniej przy wlewaniu nowego weszlo jakies 700ml a wchodzi ok 1.1 wiec chyba do konca stary nie wylecial .... pompa nie wyje i zadnych dzwiekow nie slychac
Witam Forumowiczów
Stojąc przodem do maski w prawym górnym rogu mamy czujnik jak na zdjęciu poniżej czy on nie jest czasem odpowiedzialny za podnoszenie się obrotów podczas skręcania kołami w miejscu?
Czy możlie jest że czujnik padł tak poprostu?
Dodam ze w mojej primce 97 rok 2.0 mam podobny problem po zmianie płynu sie nic nie poprawiło a obroty podnoszą się z850 ledwie tak do 1000.

Stojąc przodem do maski w prawym górnym rogu mamy czujnik jak na zdjęciu poniżej czy on nie jest czasem odpowiedzialny za podnoszenie się obrotów podczas skręcania kołami w miejscu?
Czy możlie jest że czujnik padł tak poprostu?
Dodam ze w mojej primce 97 rok 2.0 mam podobny problem po zmianie płynu sie nic nie poprawiło a obroty podnoszą się z850 ledwie tak do 1000.


A nie jest tak, że obroty powinny nieznacznie rosnąć, albo po prostu nie maleć przy kręceniu w miejscu? I z tego co mi wiadomo, za obroty na postoju odpowiada krokowiec/zawór AAC, który się otwiera i dostarcza do silnika więcej powietrza przy zamknietej przepustnicy, kiedy silnik jest obciążony przez np. pompę wspomagania. Czyli jak się ciężko kręci, obroty znacznie rosną, to chyba pompa pada? Niech mnie ktos poprawi w razie co, bo w sumie nie kręcę na postoju za często i nigdy się nie przyglądałem jak to jest wtedy.
pozdr. Kamil
dawhell raczej pompa padła.
Ten czujnik co zaznaczyłeś jest dokładnie od sprawdzania ciśnienia w układzie wspomagania. Jeśli ciśnienie robi się duże to daje info do ECU by podnieść obroty.
Prawidłowy objaw jest taki, że w momencie zaczęcia kręcenia kierownicą i kręceniu nią ze stałą prędkością, obroty lekko podskakują, ale zaraz opadają do prawidłowych.
[ Dodano: 2012-03-14, 13:22 ]
A jeszcze dodam - w tych po liftowych jest jakiś "switch" przy pompie.
Idzie to do podciśnienia przed przepustnicą, a drugi za przepustnicą. Strasznie mnie ciekawi do czego to służy i jakie ma zadanie
Może ktoś wie? 
Ten czujnik co zaznaczyłeś jest dokładnie od sprawdzania ciśnienia w układzie wspomagania. Jeśli ciśnienie robi się duże to daje info do ECU by podnieść obroty.
Prawidłowy objaw jest taki, że w momencie zaczęcia kręcenia kierownicą i kręceniu nią ze stałą prędkością, obroty lekko podskakują, ale zaraz opadają do prawidłowych.
[ Dodano: 2012-03-14, 13:22 ]
A jeszcze dodam - w tych po liftowych jest jakiś "switch" przy pompie.
Idzie to do podciśnienia przed przepustnicą, a drugi za przepustnicą. Strasznie mnie ciekawi do czego to służy i jakie ma zadanie


Witam
Nurtował mnie ten czujnik więc postanowiłem go podmienić z mojej primki p11.144 2.0 2000 do tej starej dwa klucze są potrzebne 19 odkręcamy czujnik a 17 przytrzymujemy rurke by się nie ruszała.
Odpaliłem silnik i chwilke poczekałem aż obroty opadną i zaczołem kręcić kierownicą. Panowie jest ciut lepiej ale nie dokońca obroty wchodzą na 1100 > 1150 więc zapewne jak kolega Piotrek_S napisał pompa powoli traci żywotność.
Panowie jest możliwośc jej naprawienia czy nową brać bo w używki to nie wierze
Nurtował mnie ten czujnik więc postanowiłem go podmienić z mojej primki p11.144 2.0 2000 do tej starej dwa klucze są potrzebne 19 odkręcamy czujnik a 17 przytrzymujemy rurke by się nie ruszała.
Odpaliłem silnik i chwilke poczekałem aż obroty opadną i zaczołem kręcić kierownicą. Panowie jest ciut lepiej ale nie dokońca obroty wchodzą na 1100 > 1150 więc zapewne jak kolega Piotrek_S napisał pompa powoli traci żywotność.
Panowie jest możliwośc jej naprawienia czy nową brać bo w używki to nie wierze
