Witam serdecznie i proszę o jakąś pomoc ewentualnie wskazówki
Od pewnego czasu mam problem z nadmuchem w mojej P12. Działa kiedy chce i jak mu się chce. Jeszcze jakiś tydzień temu rozwiązaniem nie działającego nadmuchu było delikatne otwarcie i zamknięcie szyby (elektr. w którychkolwiek drzwiach) i wtedy nadmuch się włączał. Niestety od tygodnia ten "patent" już nie działa i niestety nie ma jakiegoś schematu kiedy działa, a kiedy nie. Czasami nadmuch potrafi się uruchomić zaraz po włączeniu silnika innym razem, po przejechaniu jakichś 15 km, następnego dnia wcale się nie włącza, a najgorsze jest tom, że po ostatnich przymrozkach po uruchomieniu auta nie działa wcale (powodzenia w pozbyciu się wilgoci jadąc do pracy przy temp około 1 st.)
Większy problem polega na tym, że jestem obecnie za granicą i modlę się, żeby w drodze do kraju nadmuch działał, podjechałem do serwisu tu na miejscu ale jak mi zaśpiewali cenę 150 euro za 1h pracy to szybciej wyszedłem niż wszedłem.
Pozdrowienia
[P12/WP12] Problem z nadmuchem
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Tak się dzieje na każdym biegu nawiewu czy tylko na minimalnym??
Klimę masz manual czy automat??
Bardzo prawdopodobne że masz problem ze stykami przy sterowaniu nawiewem, sugerował bym zacząć od tego.
Klimę masz manual czy automat??
Bardzo prawdopodobne że masz problem ze stykami przy sterowaniu nawiewem, sugerował bym zacząć od tego.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester

Sprecyzuj opis usterki. Czy na ekranie komputera nadmuch figuruje jako włączony i mimo to nie działa czy ogólnie nie jesteś w stanie uruchomić nawet i na komputerze nadmuchu? Tak jak przedmówca pisał, wiele problemów z elektryką w P12 to kwestia styków. W wersji z kierownicą po lewej stronie, w tunelu nawiewu znajduje się elektroniczna "opornica" dmuchawy. Moduł, troche mniejszy od paczki fajek, wkręcony na dwa wkręty, biały plastik spodu, z wpiętą wtyczką, sam to przechodziłem tyle że mi nadmuch padł permanentnie w okresie wilgotnej wiosny (pomogła wymiana termobezpiecznika w środku). Tam bym zajżał na początek jeśli pomimo możliwości regulacji silnik dmuchawy działa jak chce (lub w ogóle), warto też zajrzeć do skrzynek bezpiecznikowych i rzucić okiem na bezpieczniki odpowiedzialne za tą część elektryki, standardowe bezpieczniki w tych nissanach to nędzne kawałki aluminiowych blaszek, przewężone stosownie do maksymalnego prądu, których styki z wiekiem utleniają się i powodują takie problemy... Bardzo pomocny będzie Ci też multimetr. Musisz, począwszy od skrzynki, posprawdzać czy masz w ogóle zasilanie.
Tak się dzieje na każdym biegu, najczęściej nadmuch mam ustawiony na maxa (ze względu na dużą wilgotność gdy się nawiewowi "chce" załączyć), na wyświetlaczu nadmuch funkcjonuje jako włączony (czy działa czy nie), w momencie gdy się samoczynnie wyłącza - nie pomaga zmiana ustawień nadmuchu (zmiana siły nadmuchu), dzisiaj nadmuch ponownie działał jak mu się chciało: w momencie postoju na parkingu z włączonym silniku raz się załączał by po chwili się wyłączyć, wtedy uchyliłem delikatnie szybę pasażera (elektr.) i znowu się załączył....na jakieś 5 sekund, zamknąłem szybę i ....nadmuch się znowu załączył na 5 sekund by się już nie włączyć.....jakaś masakra
Klimę mam w automacie
