Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
Moderatorzy: Ryba, Sajmooon, Zielkq, Maniek-ol
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
Proszę o pomoc bo nie wiem co mam już robić mój nissan spala mi 8 litrów benzyny po przejechaniu zaledwie 60 km, co może być tego przyczyną???
Wymieniłem w nim filtr paliwa oraz filtr powietrza, wszystkie przewody szczelne(sprawdzone), nie bierze oleju ani nie ubywa płynu chłodniczego. Nie wiem już co z nim robić proszę o rady, może już ktoś się spotkał z czymś takim, ja obstawiam gaźnik ale nie jestem do końca pewny.
Wymieniłem w nim filtr paliwa oraz filtr powietrza, wszystkie przewody szczelne(sprawdzone), nie bierze oleju ani nie ubywa płynu chłodniczego. Nie wiem już co z nim robić proszę o rady, może już ktoś się spotkał z czymś takim, ja obstawiam gaźnik ale nie jestem do końca pewny.
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
silnik 1.4 16v w gaźniku mam go 5 miesięcy.
LOL, czyli dla Was spalanie benzyny rzędu 13 litrów w 1,4 to normalka?
Mając bardzo lekką nogę i robiąc dziennie 30km po samym mieście jestem w stanie dojść do 7,5l LPG w 1,2.
Kolego wymień jeszcze świece, odkręć kopułkę zobacz jak wygląda palec oraz styki w kopułce, jeśli nie są jeszcze strasznie wytarte to przejedź je grubym papierkiem ściernym. W nocy sprawdź przewody zapłonowe, czy nie masz dyskoteki. Dobry zapłon to podstawa niskiego spalania. Zerknij również czy nie masz przesadnie opóźnionego zapłonu. Zakładam oczywiście że potrafisz i jeździsz oszczędnie, chociaż mając 19 lat raczej oszczędnie nie jeździłem
Jeśli te zabiegi nie pomogą to musisz do gaźnikowca jechać na regulację gaźnika. Ewentualnie najpierw na jakąś diagnostyke żeby Ci spaliny sprawdzili.
BTW. Mój silnik jest rozgrzany po 2km
Mając bardzo lekką nogę i robiąc dziennie 30km po samym mieście jestem w stanie dojść do 7,5l LPG w 1,2.
Kolego wymień jeszcze świece, odkręć kopułkę zobacz jak wygląda palec oraz styki w kopułce, jeśli nie są jeszcze strasznie wytarte to przejedź je grubym papierkiem ściernym. W nocy sprawdź przewody zapłonowe, czy nie masz dyskoteki. Dobry zapłon to podstawa niskiego spalania. Zerknij również czy nie masz przesadnie opóźnionego zapłonu. Zakładam oczywiście że potrafisz i jeździsz oszczędnie, chociaż mając 19 lat raczej oszczędnie nie jeździłem

Jeśli te zabiegi nie pomogą to musisz do gaźnikowca jechać na regulację gaźnika. Ewentualnie najpierw na jakąś diagnostyke żeby Ci spaliny sprawdzili.
BTW. Mój silnik jest rozgrzany po 2km

K10 GA16DE + Madzia 323 

Po pierwszym poście mogłem wnioskować nawet ża ma tam 2 litry więc nie wiem o co Ci chodzi, poza tym podstawowe informacje podał dopiero terazwronek pisze:LOL, czyli dla Was spalanie benzyny rzędu 13 litrów w 1,4 to normalka?

U mnie po zmianie kopułki, palca i świec spalanie lekko zmalało (ale wymieniałem to ze względu na szarpanie)

Ja bym winił gaźnik, może na ssaniu jeździsz + do tego w/w elementy i stąd duże spalanie ?
marcin1992_3b,
a nie zalewa Ci go czasem ? (nie dławi się przy gwałtownym dodaniu gazu?) Przyczyną może być otwarta przepustnica ssania .. (uszkodzenie)..
Poza tym jak nie dogrzewasz fury (choć ta wersja przynajmniej dość szybko łapie temp. płynu - nie mylić z temp. oleju
!) to może non stroper jechać na ssaniu -- i koniec końców przepustnica się zablokowała (automat od ssania masz po prawej stronie gaźnika - taka czarna puszka).
Tak jak chłopaki piszą .. do sprawdzenia - świece, kopułka i palec, przewody WN, filtr powietrza i sonda lambda.. tą możesz wymienić od ręki - kup np. NGK prod jap.. do dostania u Zecikka
a nie zalewa Ci go czasem ? (nie dławi się przy gwałtownym dodaniu gazu?) Przyczyną może być otwarta przepustnica ssania .. (uszkodzenie)..
Poza tym jak nie dogrzewasz fury (choć ta wersja przynajmniej dość szybko łapie temp. płynu - nie mylić z temp. oleju

Tak jak chłopaki piszą .. do sprawdzenia - świece, kopułka i palec, przewody WN, filtr powietrza i sonda lambda.. tą możesz wymienić od ręki - kup np. NGK prod jap.. do dostania u Zecikka

Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
No właśnie zmula go nie raz jak mu depnę na gaz. Dzięki za odp. jutro jadę do gostka na kompa to mi sprawdzi czy coś nie jest uwalone.
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
Chciał bym was poinformować że posiadam komputer pokładowy więc nie weim z kąd te zdziwienie



miałem tez sunnego z tym silnikiem ale o ile mi wiadomo to te silniki nie maja kompa dlatego takie ździwienie wszystkich
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
To dlaczego koło bezpieczników w samochodzie mam gniazdo OBD 14 pinowe?? a pod regulacją nawiewu za konsolą jest komputer lub mylę z jakimś sterownikiem???
to jesteś pewien że masz silnik na gaźniku filtr powietrza masz okrągły czy prostokątny
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
Filtr powietrza jest okrągły.
to ja też jestem zdziwiony że masz kompa bo DS nie miało kompa
klfsolec KFSI blabla jesteś z Bydgoszczy lub okolic dołącz do https://www.facebook.com/EkipaKujawskaNz
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
A to nie wiedziałem że gaźniki nie miały kompa, a jest możliwe że poprzedni właściciel zamontował sobie kompa??
Komp jest .. i złącze diagnostyczne też .. ale nie wiem czy coś pokaże .. mi nikt nie chciał wytłumaczyć jak się do tego dobrać .. Ten kom służy do regulacji gaźnika , otwarcie przepustnicy ssania i dobór mieszanki (odczyty z lambdy)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
Oddałem samochód do elektromechanika i już go sprawdził, do wymiany sonda bo wcale nie działa, ustawienie zapłonu oraz regulacja gaźnika.
-
- nowy na forum
- Posty: 15
- Rejestracja: 2011-12-09, 13:37
- Lokalizacja: Stawiszyn-Zwalewo
Nissan Sunny N14 BARDZO DUŻE SPALANIE
Sondę wstawił mi używaną bo miał akurat oryginalną do mojego nissana dałem za nią 70zł plus za robotę wyszło 100zł.
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA.
TEMAT DO ZAMKNIĘCIA.
Wtam,
Mój problem też dotyczy wysokiego spalania. Silnik 1.4 16v. Do tej pory w gazie przy normalnej jeździe spalał 10l/100km gazu. Tak gwałtownie zaczeło się podwyższać spalanie do 12-13 litrów aż osiągło pułap 20/100. Auto chodzi normalnie jak zawsze, żadnych podwyższonych obrotów ani nic takiego. Natomiast po odpaleniu spaliny śmierdzą czego wcześniej nie zauważałem. Czy można w takim przypadku stwierdzić na 100% że to sonda lambda ?
Mój problem też dotyczy wysokiego spalania. Silnik 1.4 16v. Do tej pory w gazie przy normalnej jeździe spalał 10l/100km gazu. Tak gwałtownie zaczeło się podwyższać spalanie do 12-13 litrów aż osiągło pułap 20/100. Auto chodzi normalnie jak zawsze, żadnych podwyższonych obrotów ani nic takiego. Natomiast po odpaleniu spaliny śmierdzą czego wcześniej nie zauważałem. Czy można w takim przypadku stwierdzić na 100% że to sonda lambda ?
To samo u mnie. Spala mi na GA14DS 12l/100km.
Po odpaleniu czuć w spalinach paliwo, tak przynajmniej się wydaje.
Obroty silnika na "wolnych" w porównaniu na "ucho" do Almery N15 wyższe choć nie dużo, ale słyszalna różnica, przy oczywiście zagrzanych silnikach.
Czy ktoś może dokładnie powiedzieć coś odnośnie OBD 14 pinowe przy bezpiecznikach?
Po odpaleniu czuć w spalinach paliwo, tak przynajmniej się wydaje.
Obroty silnika na "wolnych" w porównaniu na "ucho" do Almery N15 wyższe choć nie dużo, ale słyszalna różnica, przy oczywiście zagrzanych silnikach.
Czy ktoś może dokładnie powiedzieć coś odnośnie OBD 14 pinowe przy bezpiecznikach?