Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] Nietypowy problem z odpalaniem

Moderatorzy: bonzo, azorek

jeankes
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-12-02, 14:27

[Terrano] Nietypowy problem z odpalaniem

Post autor: jeankes » 2011-12-02, 14:58

Witam,
Jestem nowy na forum, także nie zdołałem przeczytać wszystkich tematów, aczkolwiek te co były o odpalaniu to tak, niestety nie znalazłem odpowiedzi :/

A więc tak: Model terrano 2 z 1996 silnik 2,7 td,
I teraz co najdziwniejsze, auto jest super, ma ekstra właściowości jezdne w terenie napędy wszystko działa aż miło błoto, woda piasek idzie jak głupi, jest tylko jeden szkopuł :d to wszystko jest możliwe jak auto odpali aczkolwiek zdarza mu się, że ma focha i nie odpali za żadne skarby.

I może w końcu do sedna bo widzę, że epopeje pisze :wink:
auto nie chce odpalić, kręci kręci kręci i kręci aż się akumulator rozładuje ;o podczas kręcenia z rury leci dużo białego/siwego dymy z domieszką ciemnego taki dziwny :D Jak odpali to jest chmura dosłownie chmura dymu ;d i już jest wszystko w porządku, jak już odpali to później odpala za pierwszym razem, (dosłownie sekunda od przekręcenia auto już pali)

A więc tak: świece działają, akumulator jest nowy (bosh), i tak jest w każdej temperaturze może być 30 stopni a może być 7 i jest tak samo,

Kolejny szkopuł to ręczny i hamulce, ręcznego praktycznie nie ma, a hamulce tak jakby się zapowietrzały tzn. jak się go wciśnie bez obrotów kilka razy to twardnieje i kontrolka się świeci,
Tu zauważe, że wcześniej hamulce działały bez problemu tylko jak "mechaniki" zaczęli kombinować przy ręcznym którego dalej nie ma to i z hamulcami stał się problem ;o

Pozdrawiam :)

A i dodam, że kąt wtrysku został ustawiony lecz przez ów mechaników więc różnie może być :D
Ostatnio zmieniony 2011-12-15, 08:35 przez jeankes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2011-12-02, 16:34

Witam
Tak się zastanawiam nad dawką paliwa i wtryskami ale może koledzy mają inne sugestie.
Jeśli chodzi o hamulce to nadal są zapowietrzone a co do ręcznego to nijak spieprzyć się tam nic nie da , więc ciekawe to te mech.. ups magicy nagmerali.
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2011-12-02, 23:15

diesel to generalnie prosta konstrukcja, jeśli świece grzeją to znajdź dobrego "pompiarza" i on na 99% wyleczy tyranka...

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-12-02, 23:24

Witam,

Moim skromnym zdaniem (imho) typowy objaw braku grzania świec żarowych, szczególnie jak silnik ciepły zapala normalnie. Można jeszcze sprawdzić dawkę rozruchową pompy wtryskowej ale to na samym końcu, przy całkowicie mechanicznej konstrukcji będzie to tanie i do zrobienia prawie wszędzie, ale to ostateczność.

Jak sprawdzić świece. Najprościej to zmierzyć rezystancję każdej świecy osobno, powinna wynosić ok 0,5ohm, robi się to szybko, bo nie trzeba wykręcać świec z głowicy. Najpewniej jest jednaj je do tego pomiaru wykręcić. Przy okazji można sprawdzić po ilu sekundach się rozgrzewają i czy wszystkie równomiernie. Problemem może być ich wykręcenie bo podobno można je urwać, więc trzeba uważać.

Następna sprawa a może to od niej należy zacząć, to czy świece działają sprawdzimy wyłącznie mierząc napięcie na listwie zasilającej świece.

Do hamulców nie zaglądałem więc nic nie napiszę, chociaż wydaje mi się, że kolega Krzysiek ma racje, jak jest układ prawidłowo odpowietrzony to ciężko coś tam spieprzyć.

Proponuję poczytać o prawidłowej jeździe samochodem z wykorzystaniem napędu 4H i 4L bo usterki w tym zespole są kosztowne.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-12-03, 00:22

Moje zdanie moze sie tu nie liczyc bo nie mam ani nie mialem terrano ale mialem sunny diesla. Tam mialem podlaczony kabel do akumulatora ktory szedl do kabiny i do guzika a od niego na listwe gdzie sa swiece podpiete. Jak chcialem odpalic na zimnym to wciskalem na jeskies 5-10 sekund i pozniej od razu zapalal. Bo ten mechanizm co steruje tym aby sie zagrzaly to padl i tak bylo najprosciej. Nawet w najwieksze mrozy bez problemu odpalal.
Po trzech tygodniach na mrozie ani akumulator nie padl ani nie bylo problemu z odpaleniem.
Wiec zawsze mozna sprobowac w ten sposob podlaczyc i sprawdzic czy odpala od razu po daniu napiecia na listwe.
Obrazek

jeankes
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-12-02, 14:27

Post autor: jeankes » 2011-12-03, 00:54

dzięki za rady, :)

Tak właściwie to mam kabelek przy akumulatorze, tyle, że nie jest on na klemach tylko między nakrętkami do zaciskania klem i ów kabelek idzie do kabiny i też nie wiem od czego jest bo nie mam żadnych dodatkowych włączników na konsoli,

Ale dziwi mnie fakt, że akumulator pada, jest on nówka jest duży a mimo to jakby się uparł i trzymał go na rozruchu to by 2 minut nie wytrzymał, a taki akumulator powinien godzine kręcić i nie powinno mu się nic stać ;o najciekawsze jest to, że jak mi już ten akumulator padnie to za kilka godzin auto weźmie i odpali ;d magia?

Tak prawie raz mandat dostałem bo szedłem z psem i sobie myślę, a to przekręce kluczyk i ku mojemu zdziwieniu odpalił mimo, że kilka godzin temu padł akumulator więc stwierdziłem, że nie obejdzie się bez przejażdżki i akurat nie miałem prawa jazdy przy sobie ;D

Co do napędów to wiem, że "żołw" na asfalcie pourywa coś tam :D
A co do jazdy na 4x4 po asfalcie to mam mieszane uczucia, wg mnie nic nie stoi na przeszkodzie żeby można było jeździć, np. w zimie, to tylko 4x4. Jednak niektórzy mówią, że po asfalcie tylko tył a przecież terrano nie ma blokady dyfru więc chyba luz :)

A jak te hamulce odpowietrzyć? HAHA a żeby było ciekawiej nie uwierzycie co mi właśnie kiedyś mechanik powiedział :D "servo do wymiany" tyle, że przed oddaniem do warsztatu działało pięknie, ahh szkoda słów :D nie powiem tu, że po ich kombinacjach świeciły mi się cały czas światełka stopu no ale to już nie ważne :D i pomyśleć, że tacy ludzie pokończyli szkoły, mam nadzieje ahahahahah :D

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-12-03, 03:15

Moze bys tak ze ten kabelek co idzie z akumulatora do kabiny to z radia bo wiadomo kazdy robi przerobki. Ja w sunny tez mialem pociagniety kabelek do radia. To sproboj jeszcze z tym kablekiem od akumulatora dotknac do listwy a pozniej odpalic zeby zobaczyc jaki bedzie rezultat. Wykluczysz wtedy usterke grzania swiec.
A co do padania akumulatora to wiadomo ze padnie bo rozrusznik duzo bierze pradu, a napewno nie jedziesz az takich tras aby sie naladowal. Jakie masz parametry tego akumulatora?? A tak poza tym to moze byc tez niedoladowany nie dlatego ze za krotkie trasy tylko np. ze alternator nie laduje tak jak powinien. To sprawdz tez jak uda sie odpalic i masz czym jakie daje napiecie.
Daj znac jak posprawdzasz.
Obrazek

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2011-12-03, 03:55

Witam
Kolego może to coś Ci podpowie viewtopic.php?t=7114
Co do sprawdenia świec żarowych , zrób tak jak opisał kolega Piotr. Jeśli świece mają właściwą opormość to nie zalecam prób z kabelkiem od radia bo jest zacienki i można się poparzyć lub coś popalić. Poprostu weż miernik albo żaróweczkę na 12V załącz zapłon i sprawdź czy dochodzi napięcie jeśli nie to sprawdź bezpiecznik lub przekaźnik. NIe pamiętam dokładnie wartości bezpiecznika ale coś około 80A-100A. Taka kombinacja z kabelkiem i przyciskiem do niczego dobrego nie prowadzi a zwłaszcza w Terrano , gdyż świece pracują na fula około 1min a potem cyklicznie się załanczają i wyłanczają przez około 6-7 minut w celu dogrzewania komory. Kolega piotr ładnie to opisał trzeba to tylko poszukać.Samo zgaśnięcie kontrolki świec o niczym nie świadczy gdyż świece pracują.

Zobacz tu viewtopic.php?t=4343
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-12-03, 04:30

drewniany, dlatego pisalem ze w sunny tak mialem i do niczego zlego to nie doprowadzilo.Wiadomo ze kabelek musi byc odpowiedniej srednicy a nie jak do jakiejs zaroweczki co ma 5W. Ja mialem odpowiedni kabelek i wlacznik tez na odpowiednie obciazenia. Byl przystosowany na 230V i 25A a wiadome ze jak napiecie jest iles razy mniejsze to i natezenie wieksze wytrzyma.
jeankes, ale zrob jak uwazasz inni cco radzili maja takie auta wiecc wiedza lepiej niz ja.
Obrazek

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2011-12-03, 05:29

homik123456 pisze:Ja mialem odpowiedni kabelek i wlacznik tez na odpowiednie obciazenia. Byl przystosowany na 230V i 25A a wiadome ze jak napiecie jest iles razy mniejsze to i natezenie wieksze wytrzyma.
Witam
Kolego homik123456 i tu niestety nie mogę się z Tobą zgodzić bo tu nie jest ważne napięcie 12V czy 230V czy nawet 1000V bo 25A to jest zdolność przenoszenia obciążenia prądowego czyli 25A jest stała dla styków np: przekaźnika , stycznika czy rozłącznika.
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
Thespian
doświadczony forumowicz
Posty: 248
Rejestracja: 2011-05-15, 20:00
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Thespian » 2011-12-03, 08:34

jeankes pisze:
Ale dziwi mnie fakt, że akumulator pada, jest on nówka jest duży a mimo to jakby się uparł i trzymał go na rozruchu to by 2 minut nie wytrzymał, a taki akumulator powinien godzine kręcić i nie powinno mu się nic stać


Co do napędów to wiem, że "żołw" na asfalcie pourywa coś tam :D
A co do jazdy na 4x4 po asfalcie to mam mieszane uczucia, wg mnie nic nie stoi na przeszkodzie żeby można było jeździć, np. w zimie, to tylko 4x4. Jednak niektórzy mówią, że po asfalcie tylko tył a przecież terrano nie ma blokady dyfru więc chyba luz :)
2 minuty kręcenia rozrusznikiem, zniszczą rozrusznik...

blokada dyfra akurat jest, tylko że nie 100%, mamy takie "wisko" w moście... ale akurat na śliskim asfalcie działa aż za dobrze, problemem nie jest tylny dyfer, tylko brak środkowego mechanizmu różnicowego... czyli kółka z przodu będą na siłę starały się kręcić tak samo szybko jak kółka z tyłu... a jak wiadomo w zakrętach, kółka "zewnętrzne" mają dłuższą drogę do pokonania...więc nie ma bata 4x4 i przyczepne podłoże, musi w końcu coś ukręcić...



4x4 w zimie non stop? da się ale nie tym autem... najłatwiej chyba Discovery...

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-12-03, 10:26

drewniany pisze:Witam
Kolego może to coś Ci podpowie viewtopic.php?t=7114
Co do sprawdenia świec żarowych , zrób tak jak opisał kolega Piotr. Jeśli świece mają właściwą opormość to nie zalecam prób z kabelkiem od radia bo jest zacienki i można się poparzyć lub coś popalić. Poprostu weż miernik albo żaróweczkę na 12V załącz zapłon i sprawdź czy dochodzi napięcie jeśli nie to sprawdź bezpiecznik lub przekaźnik. NIe pamiętam dokładnie wartości bezpiecznika ale coś około 80A-100A. Taka kombinacja z kabelkiem i przyciskiem do niczego dobrego nie prowadzi a zwłaszcza w Terrano , gdyż świece pracują na fula około 1min a potem cyklicznie się załanczają i wyłanczają przez około 6-7 minut w celu dogrzewania komory. Kolega piotr ładnie to opisał trzeba to tylko poszukać.Samo zgaśnięcie kontrolki świec o niczym nie świadczy gdyż świece pracują.

Zobacz tu viewtopic.php?t=4343
Witam,

Trzeba zrobić tak jak napisał kolega Krzysiek, prościej już się nie da. Jeżeli nie ogarniasz tematu to szybciej, bezpieczniej dla maszyny a potem taniej będzie jak wydrukujesz sam tekst tego posta i pojedziesz do mechanika, na pewno da sobie radę.

Co do akumulatora to odłącz klemę i w to miejsce szeregowo podłącz miernik. Zacznij od 2A zakresu pomiaru prądu, pomiar oczywiście przy wyłączonych wszystkich urządzeniach w samochodzie i drzwiach zamkniętych (oświetlenie wnętrza). Sprawdzisz wtedy ile samochód pobiera prądu na postoju. Ja miałem np podobny problem, okazało się nim radio, wstawiłem sobie przekaźnik i dopiero po przekręceniu kluczyka dostaje napięcie. W wersji radia 2DIN żadne ustawienia się nie kasują! Podaj na forum pobierany prąd przez samochód.

Możesz też w ramach testów po skończonej jeździe odłączyć akumulator (tylko klemę) i podłączyć ją bezpośrednio przed jazdą, będziesz miał porównanie.

Cytat --> Co do napędów to wiem, że "żołw" na asfalcie pourywa coś tam
A co do jazdy na 4x4 po asfalcie to mam mieszane uczucia, wg mnie nic nie stoi na przeszkodzie żeby można było jeździć, np. w zimie, to tylko 4x4. Jednak niektórzy mówią, że po asfalcie tylko tył a przecież terrano nie ma blokady dyfru więc chyba luz
- poczytaj sobie dokładnie o co w tym wszystkim chodzi, bo może być katastrofa.

Tak jak kolega Thespian napisał, kto kręci rozrusznikiem 2 min?

Pozdrawiam,

Piotr

jeankes
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-12-02, 14:27

Post autor: jeankes » 2011-12-03, 11:19

Nie mówiłem, że kręce rozrusznikiem 2min, to było tak czysto merytorycznie :D

Co do palenia auta, no nie uwierzycie.. te magiki to chyba hogwart skończyły :D
Ten kabelek co miałem go między nakrętkami to od czego był? No właśnie od świec... tyle, że od świec był pół metra..

no chryste panie, takich to w piach, chociaż tyle dla ludzkości..

Co do hamulców to za tydzień się zajmie tym nowy warsztat,

Jeszcze tak przy okacji zapytam bo ciekawa sytuacja zaistniała, podczas skręcania w lewo w pewnym momencie słychać szum, nie dzieje się tak pod innym kątem tylko akurat pod tym jednym, jakiś luz?

Wydaje mi sie, że człowiek musi tym mechanikom wszystko pokazac co mają robić bo inaczej takie są efekty ;o

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-12-03, 17:45

jeankes pisze:Wydaje mi sie, że człowiek musi tym mechanikom wszystko pokazac co mają robić bo inaczej takie są efekty ;o
Trudno o doświadczonych mechaników, znających te auta. Zmień mechanika, albo zakasaj rękawy i jak większość z nas naprawiaj sam.
jeankes pisze: nic nie stoi na przeszkodzie żeby można było jeździć, np. w zimie, to tylko 4x4. Jednak niektórzy mówią, że po asfalcie tylko tył a przecież terrano nie ma blokady dyfru więc chyba luz :)
Aż mnie Ciarki po plecach przeszły i już usłyszałem to chrupanie w przegubach. Jak już koledzy pisali, brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego wyklucza jazdę 4X4 po czarnym.
jeankes pisze:Ten kabelek co miałem go między nakrętkami to od czego był? No właśnie od świec... tyle, że od świec był pół metra..
Podjedź do elektryka samochodowego i niech zrobi układ grzania świec tak jak to przewidziała fabryka. Prawdopodobnie komuś wcześniej padł oryginalny przekaźnik i zamiast go poszukać i wymienić, zamontował kabelek i przełącznik. Pewnie wystarczy wymienić przekaźnik i podłączyć wszystko po staremu.

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2011-12-03, 18:51

Witam Koledzy
Mam nadzieję, że kolega Jankes pochwali się po naprawach co było przyczyną a przy okazji załatwi nam zniżki na opony z Dębicy :what:
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

jeankes
nowy na forum
Posty: 7
Rejestracja: 2011-12-02, 14:27

Post autor: jeankes » 2011-12-04, 13:53

A więc tak:

Świece - podpiąłem ten kabelek pod świece i już się grzeją, auto pali na sam widok kluczyka :]
Szum w kole - przy skręcie opona ocierała o chlapacz przez to ten szum, (opony mam troche większe od fabrycznych) :roll:
i hamulcami zajmie się ktoś kto się na tym zna :d

Dzięki za pomoc,

Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
homik123456
fanatyk nissana
Posty: 1283
Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: homik123456 » 2011-12-04, 14:23

jeankes, no widzisz jak to jeden kabelek moze wszytko zmienic.
Mowilem ze tylko kabelek podpiac i podzialalo. :-)
A hamulce odpowietrzyc to tez nic skomplikowanego, no chyba ze w terrano jest jakos inaczej niz w innych autach. :-)
Obrazek

Irena
nowy na forum
Posty: 3
Rejestracja: 2012-04-17, 19:55
Lokalizacja: Nowolandia

Post autor: Irena » 2012-10-18, 11:13

Witam.
Mój nissan ma focha na odpalanie. Problem wygląda następująco - jest iskra (może odrobinę słaba), dochodzi paliwo a samochód nie chce odpalić. Próba odpalenia na LPG też nie powiodła się. Immobilizer też jest raczej ok. Będę wdzięczna za wszelkie podpowiedzi.
Z góry dziękuję.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”