Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

Primera Gt tuning silnika

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon

kwachu88
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-01, 23:54
Lokalizacja: Międzychód/Poznań

Primera Gt tuning silnika

Post autor: kwachu88 » 2011-12-02, 00:10

Witam wszystkich na forum,jestem świeżym użytkownikiem i mam od razu pytanko.
Czy ktoś zna w Poznaniu lub w okolicach, a przynajmniej gdzieś w Wielkopolsce miejsce, gdzie profesjonalnie zaopiekują się moim SR20DE?

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-12-02, 07:50

kwachu88 zależy co chcesz zrobić. Jak podstawowe mody to sam w oparciu o forum zrobisz

kwachu88
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-01, 23:54
Lokalizacja: Międzychód/Poznań

Post autor: kwachu88 » 2011-12-02, 12:02

Szczerze mówiąc nie mam doświadczenia w tym temacie, w dodatku to mój pierwszy nissan, mam go od 4 miesięcy i wydaje mi się,że na chwilę obecną potencjał silnika jest mocno stłumiony.
Trochę poczytałem o portingu głowicy, przestrojeniu ukł.wydechowego itd.,ale sam tego nie zrobię i nie wiem jak to się odbije na żywotności silnika:)proszę o wyrozumiałość:)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-02, 12:15

kwachu88, wydechu i portingu może sam nie zrobisz .. ale zacznij od prostych rzeczy typu dolot.. , zaślepienie EGR , do tego "poprawa" stabilności wozu typu rozpórki itp . Poprawić działanie silnika możesz zacząć od wymiany płynów i elementów eksploatacyjnych - lepszy olej, lepsze filtry, porządne przewody WN, świece itp..
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
Pawel18PL
fanatyk nissana
Posty: 2592
Rejestracja: 2009-12-09, 07:22
Lokalizacja: ObywatelŚwiata

Post autor: Pawel18PL » 2011-12-02, 12:25

Zanim zaczniesz wszelkie modyfikacje pamiętaj o tym aby auto było w 100% sprawne...sprawdź czy nie bierze oleju itp. Jeśli coś w silniku niedomaga lub nie jesteś tego pewien to może się to szybko obrócić przeciwko tobie. Zywotność silnika po modyfikacji wydechu, dolotu czy rozrządu - takich podstawowych modach w zdrowym silniku nie zmniejsza się praktycznie wcale, te auta śmigaja sobie dalej, a wszelkie fuckupy wynikają zazwyczaj z tego, że albo silnik był już dojechany albo nieumiejętna eksploatacja...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-02, 12:30

Pawel18PL pisze:Zanim zaczniesz wszelkie modyfikacje pamiętaj o tym aby auto było w 100% sprawne
święta racja..
i to nie tylko silnikowo, ale zawiecha i blacha!! .. (niefajnie byłoby zrobić fajny zawias i zniszczyć go poprzez wbicie go w auto z winy zgniłego kielicha !)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

kwachu88
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-01, 23:54
Lokalizacja: Międzychód/Poznań

Post autor: kwachu88 » 2011-12-02, 12:34

Na razie nie ma jakichś oznak nadmiernego zużycia oleju, chociaż trochę bierze to fakt,poza tym przy starcie na zimnym silniku słychać przez jakieś 2 sek. rzężenie, które po chwili znika (na ciepłym silniku jest ok),ponoć może to być pompa oleju, a tak poza tym to wszystko gra

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-02, 12:40

kwachu88 pisze:2 sek. rzężenie
może napinacz łańcucha a może kiepski filtr oleju . miałem tak samo .. Filtr miał taki feler, że po zgaszeniu silnika opróżniał się z oleju i po odpaleniu zanim się napełnił i zanim silnik złapał odpowiednie ciśnienie oleju na napinaczu brzęczał łańcuch.
kwachu88 pisze:chociaż trochę bierze to fakt
co znaczy trochę?
U mnie przy 209tys nie bierze grama (odpukać) bo 3mm mniej na bagnecie biorąc pod uwagę że puszcza mi uszczelniacz po 10tys przelotu to raczej jest "ani grama" :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

kwachu88
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-01, 23:54
Lokalizacja: Międzychód/Poznań

Post autor: kwachu88 » 2011-12-02, 13:04

Przejechałem jakieś 5tys.km i dolałem mu ok.300ml,więc chyba trochę ponad normę, a z tym hałasem to mówiła mi osoba która też ma nissana z tym silnikiem i jest pewna,że to pompa, to raczej nie słychać łańcucha, chociaż nie wykluczam, filtry i olej wymieniłem zaraz po zakupie auta(filtron,castrol magnatec 10w40)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-02, 13:05

filtron ma różne opinie .. polecam MANNa, jeżdżę na tym samym Castrolu .. hmm trochę Ci łyka oliwy ... a jak z kopceniem ? a nie masz przypadkiem wycieków oleum ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

kwachu88
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-01, 23:54
Lokalizacja: Międzychód/Poznań

Post autor: kwachu88 » 2011-12-02, 13:13

Delikatnie spocony pod uszczelką jest,ale żeby był od oleju obryzgany to nie,niebieskiego dymu nie zauważyłem, więc może ten typ tak ma...

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-02, 14:01

kwachu88 pisze:więc może ten typ tak ma
raczej nie to nie Honda :).. nie ma plam pod autem ?
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

kwachu88
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-01, 23:54
Lokalizacja: Międzychód/Poznań

Post autor: kwachu88 » 2011-12-02, 14:21

Wycieków od spodu nie ma, gdyby było coś na rzeczy to by się nie ukryło, bo tak się składa,że musiałem wymienić skrzynię biegów - poprzednia była już naprawiana w niemczech (auto jest z niemiec) i niestety usunieto prawdopodbnie tylko usterkę, co na dłuższą metę musiało się skończyć tak jak się skończyło, czyli skrzynia się rozpadła:(

Awatar użytkownika
wod2u
fanatyk nissana
Posty: 824
Rejestracja: 2010-11-22, 14:00
Lokalizacja: Kraków

Post autor: wod2u » 2011-12-02, 16:23

Spalanie na poziomie 0,6l na 10 tys. to chyba jeszcze nie dramat... Szczególnie, jak się zdarza zakręcić pod odcinkę :-D
pozdr. Kamil

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-02, 16:27

scubzik, juz nie przesadzaj z tym olejem takie "branie" to nie branie wystarczy, ze spod dekla bedzie sie lalo i beda takie ubytki.

Awatar użytkownika
Arias
fanatyk nissana
Posty: 1157
Rejestracja: 2010-03-07, 19:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Arias » 2011-12-02, 16:30

Jeżeli to jest P11 GT to olej ma brać :P, tzn. jest to w normie jak byś po forum poszukał to było opisane nawet 1,5 litra na 10000 to jest norma w SR20DEH, rzępienie przez te 2s to faktycznie może być ten filtr założysz K&N i zniknie bo K&N ma zaworek, żeby się cały olej nie zlewał. Jako, że sam jestem amatorem i posiadam P11 GT to na początek mogę Ci polecić wywalenie Kata, zrobienie efektywniejszego dolotu i przyspieszenie zapłonu, wierz mi poczujesz różnice. i na lato opony bo GT zrywać potrafi do 3 biegu w serii. Pozdrawiam i długiej emocjonującej przygody z GT życzę :]
"Wieczorami na ulicy szukam chętnych do.....zabawy w berka..."
Moje GT

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-02, 16:33

dylson pisze:scubzik, juz nie przesadzaj z tym olejem takie "branie" to nie branie wystarczy, ze spod dekla bedzie sie lalo i beda takie ubytki.
hmm no u mnie spod dekla cieknie .. i uszczelniacz przy wale puszcza .. i tak jak pisałem .. 3mm po 10 tys. . ale fakt .. nie pałuję auta okrutnie :)
skoro tak mówisz .. to ok :) może faktycznie w SR jest inaczej jak w GA:)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-12-02, 19:06

kwachu88 pisze:przy starcie na zimnym silniku słychać przez jakieś 2 sek. rzężenie, które po chwili znika (na ciepłym silniku jest ok)
Napinacz musi dostac cisninia oleju - normalne. Nie starszcie chlopaka bo zacznie wymieniac pol auta a lepiej nie bedzie :-)

Awatar użytkownika
scubzik
fanatyk nissana
Posty: 3435
Rejestracja: 2009-12-09, 22:56
Lokalizacja: TrzyKorony

Post autor: scubzik » 2011-12-02, 19:56

kwachu88, generalnie sprawdź sobie na spokojnie silnik wizualnie .. i ew . podjedź gdzieś pomierzyć kompresję .. jeśli wsio jest ok .. zabieraj się za podstawowe mody :)
Uważaj blabla na ZUOOOOOOOO
JEST:Scubzowy SilverFlea
JEST:Mżonkowy Biały SSS:)
BYŁO: Mżonkowa Biała "Beza"

Awatar użytkownika
DiLGT
fanatyk nissana
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-09, 20:14
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: DiLGT » 2011-12-02, 20:50

Mozesz podac zrodło gdzie czytales o przeprojektowaniu ukladu wydechowego?

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-12-03, 01:41

Arias pisze:Jeżeli to jest P11 GT to olej ma brać :P
Amen..mi też chleje
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

kwachu88
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-01, 23:54
Lokalizacja: Międzychód/Poznań

Post autor: kwachu88 » 2011-12-03, 02:11

Rysiu83 widzę,że możemy podać sobie ręce, mam identyczny model-też sportline, teraz będę spokojniejszy, bo juz myślałem,że oleju bierze mi ciut za dużo:)[/b]

Awatar użytkownika
Rysiu83
fanatyk nissana
Posty: 2197
Rejestracja: 2009-12-09, 05:39
Lokalizacja: WWL

Post autor: Rysiu83 » 2011-12-03, 02:12

czarny czy czerwony? :-D

jedziem OT tu a nie chcę krechy w sumie dostać (co z tego że z całą moderacją wódę piłem? ;P )
Po kolei..N14 GA14DE,P10 SRi,P11GT SportLine ----> :)

kwachu88
nowy na forum
Posty: 8
Rejestracja: 2011-12-01, 23:54
Lokalizacja: Międzychód/Poznań

Post autor: kwachu88 » 2011-12-03, 02:16

Czarny a jak:)niestety lakier u mnie to najgorszy element w aucie:(

Awatar użytkownika
Seba WWA
fanatyk nissana
Posty: 1323
Rejestracja: 2011-06-19, 11:23
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Seba WWA » 2011-12-05, 20:38

Lakier na osiągi nie wpływa, dobra polerka i będzie się ładnie prezentować
Jakieś blizny po wojnie ulicznej muszą być ;-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik i układ napedowy”