Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[K10] Po regulacji gaznika nadal pali jak smok!

Moderator: mimier

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

[K10] Po regulacji gaznika nadal pali jak smok!

Post autor: iksik » 2010-01-17, 20:11

Witam!

Jak już wcześniej pisałem w dziale car-audio dostałem K10 z rodziny. Samochód w ładnym stanie - wymagał tak naprawdę kilku mały napraw. Pierwsza rzecz jaką zauważyłem to gigantyczne spalanie. Około 15 litrów.

Tak więc w obroty poszedł gaźnik. Jest to gaźnik elektroniczny ze sterowaniem z sondy lambda. Gaźnik został zrobiony w zakładzie zajmującym się tylko gaźnikami więc wierzę że wiedzieli co robią. A to co zrobili.

Sprawdzili i wyczyścili gaźnik
Ustawili zawory ( podobno luźne były)
Ustawili zapłon

Koszt nie mały ale i tak jedna z najniższych cen - 350zł

Później auto trafiło do mojego dobrego kolegi mechanika.

Okazało się że świece definitywnie do wymiany - zrobione
Tarcze hamulcowe i klocki były "martwe" - strasznie tarły co na pewno powodowało wzrost paliwa - zrobione.

Oczywiście zrobione jeszcze kilka rzeczy ale one nie mają wpływu na spalanie więc nie rozpisuje się.

Ale do rzeczy! Po tych zabiegach silnik 1,2 z automatyczna skrzynią spalił 12 litrów PB :/

Czy ktoś może ma jakiś pomysł co to może być ? Ten układ paliwa jest tak prosty że jedyne co przychodzi mi jeszcze do głowy to uszkodzona sonda lambda która podaje złe napięcie do sterownika ? Sterownik dostaje info o ubogiej mieszance i daje info do gaźnika a ten kotłuje jak szalony.

Jeżeli ktoś jest wstanie podać mi jakie napięcia powinny być na sondzie to chętnie to sprawdzę.

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-17, 20:27

Jak wyglądają świece po wykręceniu,oczywiście po pracy rozgrzanego silnika ??
Czy przyspieszacz podciśnieniowy nie ma nieszczelności ??
Czy poziom paliwa w komorze pływakowej zawiera się w wysokości ząbków w okienku ??
Czy przesłona ssania otwiera się całkowicie po rozgrzaniu silnika ??
Te zagadnienia oczywiście oprócz takich jak odpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu powinieneś sprawdzić.
Co do wartości lambdy,szukałem w serwisówkach ,ale nic o tym nie wspominają :-?
ObrazekObrazek

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-17, 21:43

Co do świec to zostały właśnie wymienione więc nie wiem jak wyglądały. Wiem że kategorycznie były do wymiany więc wyglądały na pewno kiepsko. Co do pozostałych rzeczy jeśli przybliżysz mi jak te rzeczy sprawdzić to jutro się tym zajmę.

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-01-18, 12:31

Ten gaźnik sprawdzili czy wyregulowali? :-P Wsadzili Ci w rure sonde?
Zdarli z Ciebie ciekawie :razz:
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-18, 12:50

wronek pisze:Ten gaźnik sprawdzili czy wyregulowali? :-P Wsadzili Ci w rure sonde?
Zdarli z Ciebie ciekawie :razz:
Słuchaj raczej nie zdarli - jak pisałem wcześniej mój dobry kolega jest mechanikiem i to on mi polecił tego gościa. Rozebrał ustawił - full opcja ;) i ustawił go na analizatorze.

350 zł za pełną diagnostykę i ustawienie gaźnika to uwierz mi niedrogo mieszkam 15 KM od warszawy i tutaj cena zaczyna się od 500 zł za taką usługę.

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-01-18, 14:44

To dziwne, że na analizatorze nie wyszła za bogata mieszanka :|
Przy automacie powinieneś mieć spalanie ok 9 litrów.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-18, 15:20

No facet powiedział ze ustawił na analizatorze wszystko na super - a mimo to pali 12 - alfabox podpowiedział mi parę rzeczy które jeszcze mogą powodować to zwiększone spalanie dzisiaj będę to sprawdzał.
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-18, 17:32

Z reguły na analizatorze ustawiają skład mieszanki biegu jałowego.Przy zawyżonym stanie paliwa wystarczy że skręcił lekko śrubkę składu mieszanki i wyszło gicio,z tą tylko różnicą że ta śrubka ustala skład biegu jałowego a rurki emulsyjne zanurzone nadmiernie objawiają się dopiero wzbogaconym składem przy pozostałych pozycjach przepustnic.
Tak samo ustawienie zapłonu na strobo nic nie da jeśli jest niesprawny przyspieszacz podciśnieniowy lub mapsensor.
Zobacz jutro jak z tym filtrem powietrza :mrgreen:
ObrazekObrazek

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-19, 08:52

Jasne dzisiaj kupie filtr powietrza ale mam problem.
W drodze do domu hurtownie intercars. Sprawdziłem u nich rodzaj filtra i wyszedł mi np

Filtrona model :

AR227
Wysokość [mm]: 50
Średnica wewnętrzna [mm]: 192
średnica zewnętrzna [mm]: 260

Jednak na samej stronie filtrona sugerują model

AR228
Wysokość [mm]: 58
Średnica wewnętrzna [mm]:146
średnica zewnętrzna [mm]: 202

Dlaczego o tym piszę ? Bo to narzeczona wracając z pracy ma tak naprawdę hurtownię po drodze i muszę jej powiedzieć dokładnie co ma kupić ;) tak to bym sobie go wykręcił i porównał

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-19, 11:03

iksik, AR228 ,przynajmniej taki był u mnie,ale weź paragon na wszelki wypadek ;-)
AR227 był w Hondzie Civic 1,3 i Hyundaiu 1,3/1,5
ObrazekObrazek

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-19, 11:26

To by się zgadzało - jak w intercars wybieram model auta rocznik itd... to podaje mi ar227 jednak jak przeglądam katalog i szukam filtra ar227 to podaje Hondzie Civic 1,3 i Hyundaiu 1,3/1,5 więc to będzie AR228
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-19, 11:32

iksik pisze: więc to będzie AR228
To jest prawie na 100% ;-) a w sumie nie prawie a jest 100%
ObrazekObrazek

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-19, 11:33

Taki rarytas 22zł Brutto kosztuje w IC. ;) Gdybym wiedział wcześniej że nie został wymieniony to już bym śmigał z nowym :)
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-01-19, 11:58

I tak od ręki nie dostaniesz w IC tego filtra :)
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
mimier
fanatyk nissana
Posty: 1446
Rejestracja: 2009-12-10, 13:27
Lokalizacja: Londyn

Post autor: mimier » 2010-01-19, 12:17

iksik pisze:Jasne dzisiaj kupie filtr powietrza ale mam problem.
W drodze do domu hurtownie intercars. Sprawdziłem u nich rodzaj filtra i wyszedł mi np

Filtrona model :

AR227
Wysokość [mm]: 50
Średnica wewnętrzna [mm]: 192
średnica zewnętrzna [mm]: 260

Jednak na samej stronie filtrona sugerują model

AR228
Wysokość [mm]: 58
Średnica wewnętrzna [mm]:146
średnica zewnętrzna [mm]: 202

Dlaczego o tym piszę ? Bo to narzeczona wracając z pracy ma tak naprawdę hurtownię po drodze i muszę jej powiedzieć dokładnie co ma kupić ;) tak to bym sobie go wykręcił i porównał
iksik wystarczyło poszukać:
:arrow: viewtopic.php?t=496

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-19, 12:20

A ty tak negatywnie do życia nastawiony jesteś ;) Gaźnikowiec zemnie zdarł, filtra nie dostane :):) A właśnie że dostane :) o 14:30 będzie już w IC w Pruszkowie a Iza odbierze go po 16 :)
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-01-19, 12:28

To tylko znaczy, że miałem racje i będzie do odbioru dopiero po zamówieniu :mrgreen:
A i tak z Ciebie zdarli ;D
No ale co stolica to stolica :P
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-19, 12:46

Na następną regulacje gaźnika na pewno przyjadę do Łodzi. Może wasz nowy prezydent miasta załatwi jakieś zniżki dla ludzi z Warszawy ? :P
A co do filtra to jaka różnica czy będzie teraz czy o 14 skoro i tak odebrać go mogę dopiero po pracy ? :)

EDIT :

Wymieniłem filtr - sami oceńcie jak wyglądał stary - tragedia !
Obrazek
Obrazek
Obrazek

[ Dodano: 2010-01-20, 18:27 ]
Dystans 100km (50 km na starym filtrze powietrza 50km na nowym)

Spalanie wzrosło z 12 na 15 litrów :/
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-20, 19:14

Gaźnikowiec ma robotę:
Przede wszystkim stan paliwa w komorze a i sprawdzenie czy nie poluzowała się któraś z dysz bo też miałem kiedyś taki przypadek i chlał niesamowicie przy dobrym stanie paliwa.No i oczywiście stan czystości wszystkich dysz,w tym przypadku ze wskazaniem na dysze powietrza.
ObrazekObrazek

debeo

Post autor: debeo » 2010-01-20, 23:00

A co jest dziwnego w tym, ze 60 konne 1.2 z autometem pali w zimie po miescie 12l? Zacznij od dokladnego sprawdzenia spalania przynajmniej na jednym baku. Tankowanie po 13l to nie jest miarodajny test. Nie sugeruj sie wskaznikiem paliwa tylko lej do pelna i licz na podstawie tego, co pokazuje dystrybutor.

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-21, 10:26

debeo pisze:A co jest dziwnego w tym, ze 60 konne 1.2 z autometem pali w zimie po miescie 12l? Zacznij od dokladnego sprawdzenia spalania przynajmniej na jednym baku. Tankowanie po 13l to nie jest miarodajny test. Nie sugeruj sie wskaznikiem paliwa tylko lej do pelna i licz na podstawie tego, co pokazuje dystrybutor.
Może to że nie pali 12 a 15 i dokładnie leje do pełna i na podstawie dystrybutora wyliczam spalanie. Dlatego jest to dla mnie dziwne
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

debeo

Post autor: debeo » 2010-01-21, 18:44

Przejezdzij caly bak. 100km to za malo. Za duzo zmiennych ktore moga wplynac na wynik, zeby po tak malym przebiegu wyrokowac. Opisz jak wygladaja trasy ktore najczesniej przejezdzasz. Dwupasmowki czy raczej drogi osiedlowe? Odpalasz i jedziesz 15 czy 2km?

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-22, 09:26

Najpierw moze powiem co mi gaźnikowiec powiedział :

Sprawdził na analizatorze na biegu jałowym i na okolo 3500 tyś obrotów. Wszystko wyszło idealnie.

Powiedział że mam złe opony i to może przekłamywać. Więc chciałem zapytać jaki rozmiar powinien być zkładany dla K10 głównie chodzi i "toczenie"
Z przodu mam 145/80/13
Z tyłu mam 155/70/13
Podobno 80 to zdecydowanie za dużo i to powoduje duże przekłamanie. Jednak wulkanizator powiedział mi że różnica miedzy 70 a 80 wyniesie max 5%

Trasa ma około 12 km do pracy - cały czas miasto jeśli jeżdżę więcej to nadal jest to tylko i wyłącznie miasto.

Teraz taki mam zamiar - wychlipie cały bak i zobaczymy. Ew jeśli rzeczywiście te opony mogą mieć taki wpływ to zamienię przód z tyłem.
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-22, 11:14

iksik, jeśli nawet na oponach miał byś 20 % różnicy to licznik przy przejechaniu 100km pokazał by Ci przejechane 120,a co za tym idziespalanie według licznikowej setki miał byś takie same o ile nie niższe.
Przy rzeczywistym dystansie 100km wykazało by Ci większe zużycie,ale wtedy na liczniku nie miał byś 100,ale 120km
Opony powinny być 155/70 /13 ,wersja super S miała 175/60/13
W Twoich oponach miedzy tym co masz a tym co powinno być jest 2,74% różnicy
Kalkulator opon
ObrazekObrazek

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-22, 14:45

alfabox pisze:iksik, jeśli nawet na oponach miał byś 20 % różnicy to licznik przy przejechaniu 100km pokazał by Ci przejechane 120,a co za tym idziespalanie według licznikowej setki miał byś takie same o ile nie niższe.
Przy rzeczywistym dystansie 100km wykazało by Ci większe zużycie,ale wtedy na liczniku nie miał byś 100,ale 120km
Opony powinny być 155/70 /13 ,wersja super S miała 175/60/13
W Twoich oponach miedzy tym co masz a tym co powinno być jest 2,74% różnicy
Kalkulator opon
W takim razie nie mam zielonego pojecia dlaczego to spalanie jest tak wysokie
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-01-22, 15:01

Jak już nic Ci nie do głowy to spróbuj znaleźć z jakiegoś szrota gaźnik na podmianke.
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-22, 23:09

Skoro analizator na różnych trybach pracy silnika pokazuje że wszystko jest w normie ciężko mi wierzyć że to nadal gaźnik.
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

Awatar użytkownika
wronek
fanatyk nissana
Posty: 938
Rejestracja: 2009-12-09, 18:43
Lokalizacja: Łódź

Post autor: wronek » 2010-01-23, 00:04

wg. mnie prawdopodobieństo jest mniej więcej takie 80% gaźnik 20% coś innego :]
K10 GA16DE + Madzia 323 :)

Awatar użytkownika
alfabox
fanatyk nissana
Posty: 1023
Rejestracja: 2009-12-04, 23:42
Lokalizacja: Bydgoszcz-Kapy
Kontakt:

Post autor: alfabox » 2010-01-23, 15:16

Możliwe jest również,że coś jest pochrzanione z podciśnieniami i przy normalnej jeździe i obciążeniu nadmiernie opóźnia zapłon.ciężko to wyczuć przy automacie :-?
ObrazekObrazek

iksik
nowy na forum
Posty: 28
Rejestracja: 2010-01-13, 17:56
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: iksik » 2010-01-25, 08:34

Okej mam jeszcze pytanie i spostrzeżenia co do mojej micry :

Może najpierw problemy który zauważyłem :

Jak samochód jest zimny to automat nie zaskakuje... rano wrzucam D gazuje go a on nie rusza dopiero muszę bardzo mocno przygazować żeby zaskoczył... nie do końca wygląda to jak ślizgające się sprzęgło na manualnej skrzyni bo załapuje po prostu po 2-3 sekundach od wciśnięcia gazu ale potem jak już się rozpędza to wygląda to dokładnie jak ślizgające się sprzęgło. Nie wiem jak to jest w automacie i jak to jest rozwiązane bo nigdy nie miałem automatu. Po przejechaniu kilku kilometrów i nagrzania się silnika problem ustaje.

Drugi problem który zauważyłem to jazda na trasie. Przy prędkości 100 km/h w momencie przyspieszania czy utrzymywania prędkości auto zaczyna falować (obroty) to nie jest szarpanie - auto przyspiesza ale słychać że silnik faluje lekko obrotami - problem ten występuje nie zawsze i nie wiadomo dlaczego po pewnym czasie znika.

I teraz moje pytanie. Jaka powinna być temperatura a konkretnie na jakiej wysokości powinna być wskazówka temperatury ? Moje auto utrzymuje w tą pogodę temperaturę na wysokości 1/3 a chyba z tego co szukałem powinno być około połowy ? Być może jest to problem, że silnik jest niedogrzany i dlatego spala za dużo. Wiadomo że teraz jeździ się na ogrzewaniu jak tylko silnik lekko się nagrzeje więc może to być problem z termostatem albo po prostu nie daje rady się nagrzać.

Alfabox co do zapłonu i podciśnienia jak to najlepiej sprawdzić. Można gdzieś podjechać i na jakimś przyrządzie to sprawdzić ?
Obrazek<- Aktualnie szukam rozwiązania tego problemu ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Micra / New Micra”