[P10/WP10] SWAP Primera P10 SR20De na SR20DE P11.144
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] SWAP Primera P10 SR20De na SR20DE P11.144
Witam
Jestem nowym użytkownikiem jak i zarówno swiezym posiadaczem primerki.
Problem polega na tym ze zajechalem poprzedni silnik. Powód zaniedbany i najprawdopodobniej zrobiony na sztukę. Mam okazje kupic od wersji z 2001 roku po lifcie czyli P11.144 motorek SR20DE 140km. Chciał bym się dowiedziec czy bedzie konieczna wymiana skrzyni i ewentualnie czego jeszcze. Został mi osprzet z poprzedniego ale wnioskuje ze raczej strace moc niz utrzymam po montazu. Z racji tego iz dopiero stawiam 1 kroki w tym temacie.
Jestem nowym użytkownikiem jak i zarówno swiezym posiadaczem primerki.
Problem polega na tym ze zajechalem poprzedni silnik. Powód zaniedbany i najprawdopodobniej zrobiony na sztukę. Mam okazje kupic od wersji z 2001 roku po lifcie czyli P11.144 motorek SR20DE 140km. Chciał bym się dowiedziec czy bedzie konieczna wymiana skrzyni i ewentualnie czego jeszcze. Został mi osprzet z poprzedniego ale wnioskuje ze raczej strace moc niz utrzymam po montazu. Z racji tego iz dopiero stawiam 1 kroki w tym temacie.
Ostatnio zmieniony 2010-01-07, 15:58 przez kuwens, łącznie zmieniany 1 raz.
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Różnic trochę jest.
Głównie takie, że jest inna wiązka elektryczna silnika, inny komp, inne kolektory, SR20DE jest na wielopunkcie a SR20Di na jednopunkcie.
Temat na pewno jest do ogarnięcia ale roboty będzie sporo.
Głównie takie, że jest inna wiązka elektryczna silnika, inny komp, inne kolektory, SR20DE jest na wielopunkcie a SR20Di na jednopunkcie.
Temat na pewno jest do ogarnięcia ale roboty będzie sporo.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
no rozmawialme z coobciem i nic nie wspominal o zadnej wiazce, pisal ze wszystko musi smigac a orientujecie sie moze jak jest zolty kolor pokrywy to jaka moc silnika itp. bo autko kupilem juz po swapie i koles nie wspominal co to za motor. i jestem w kropce bo mechanik mowi ze trzeba bedzie wymieniac wiazke a ja za tym nie jestem bo to tylko wieksze koszty i opoznienie w zrobieniu auta
[ Dodano: 2010-01-07, 15:34 ]
a no i sprawa nastepna moj poprzedni silnik tez byl na wielopunkcie to czy beda problemy z przelozeniem tego od p11.144 ktory jest tez na wielkopkt bo nie hce kombinowac z ta wiazka bo to jest masa roboty a chce zabrac od porzedniego wtryski komputer klime i reszte czesci dajaca moc.

[ Dodano: 2010-01-07, 15:34 ]
a no i sprawa nastepna moj poprzedni silnik tez byl na wielopunkcie to czy beda problemy z przelozeniem tego od p11.144 ktory jest tez na wielkopkt bo nie hce kombinowac z ta wiazka bo to jest masa roboty a chce zabrac od porzedniego wtryski komputer klime i reszte czesci dajaca moc.
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
P11.144 miała zdecydowanie najlepszy kolektor ssący spośród wsyztkich SR20 to raz.
Dwa miała takie same wałki jak wersja P11 GT...
Jedna opcja to to że trzeba dodać zewnetrzny silniczek krokowy np. z Lanosa bo P11.144 ma go zintegrowanego z przepustnicą gazu... ew. podjąć silnik z ową przepustnicą...
Dodatkowo miała inną listwę wtrsykową i inne wtrsyki - tak wiec trzeba będzie kostki od nich zmienić w wiązce.
No i ze starego silnika przełorzyć czujniki temperatury cieczy.
Dwa miała takie same wałki jak wersja P11 GT...
Jedna opcja to to że trzeba dodać zewnetrzny silniczek krokowy np. z Lanosa bo P11.144 ma go zintegrowanego z przepustnicą gazu... ew. podjąć silnik z ową przepustnicą...
Dodatkowo miała inną listwę wtrsykową i inne wtrsyki - tak wiec trzeba będzie kostki od nich zmienić w wiązce.
No i ze starego silnika przełorzyć czujniki temperatury cieczy.
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
ALE PITOLICIE
Kolega napisał ze ma SR20De ----- jesli to jest monowtrysk to ja już nie wiem ...
taki masz silnik
Też mam P10 i swapa na Sr20DEH z 2000roku
Zostaje twój kolektor ssący cały odkręcasz go od głowicy to raz
wydech tak samo ja miałem 4-2-1 ty mógłbyś coś kombinować
dalej zaczepy alternatorów i reszty osptrzętu zostają twoje całą elektronikę nie ruszasz
aparat zapłonowy cewka i reszta zostaje z twojego .....
zawsze możesz sobie dokupić Ecu z GT
dalej między tym silnikiem co piszesz ze srebrną pokrywą a czarną GT jest różnica 140 KM a 150 KM różnica w wałku
! ale zato ten 140KM jest elastyczny i dużo zyskał na Nm ...
tak jak Coobcio pisał ...musi chodzić ...
A silnik masz taki

Kolega napisał ze ma SR20De ----- jesli to jest monowtrysk to ja już nie wiem ...
taki masz silnik
Też mam P10 i swapa na Sr20DEH z 2000roku
Zostaje twój kolektor ssący cały odkręcasz go od głowicy to raz
wydech tak samo ja miałem 4-2-1 ty mógłbyś coś kombinować
dalej zaczepy alternatorów i reszty osptrzętu zostają twoje całą elektronikę nie ruszasz
aparat zapłonowy cewka i reszta zostaje z twojego .....
zawsze możesz sobie dokupić Ecu z GT
dalej między tym silnikiem co piszesz ze srebrną pokrywą a czarną GT jest różnica 140 KM a 150 KM różnica w wałku

tak jak Coobcio pisał ...musi chodzić ...
A silnik masz taki

NO manual manualem, ale rzeczywistość potwierdzona zarówno u mnie jak i u ZuraMacGayver pisze:dobrze kombinuje?

[ Dodano: 2010-01-11, 15:16 ]
Na moje to był swap, ale nie wracajmy do tej dyskusjiJa mam czarną pokrywe ---SR20DEH --- pochodzenie P11.144 wersja 150 KM ...

dobra to tak
100 nxGTI na High porcie z 93 roku na Ecu Lucasa
jako że ssący nie pasuje to trzeba przełożyć całość
pytanie : czy przepustnica jest taka sama chodzi o czujnik poł przepustnicy ...
czuj temp 2szt
i wtryskiwacze
? jak są inne to jak to przerobić.. wtyczki
?? a co z krokowcem ,,,,
układ zapłonowy wiadomo zostaje stary
wydech też ....
100 nxGTI na High porcie z 93 roku na Ecu Lucasa
jako że ssący nie pasuje to trzeba przełożyć całość
pytanie : czy przepustnica jest taka sama chodzi o czujnik poł przepustnicy ...
czuj temp 2szt
i wtryskiwacze


układ zapłonowy wiadomo zostaje stary
wydech też ....
jesli chodzi o P11 (nie 144) to przepustnica jest ta sama, czujnik i wtyczka do niego tez, czujniki temp sa takie same, wtryskiwacze inne (musialbys przelozyc od siebie, chyba ze chce Ci sie lutowac przewody), wtyczka od krokowca jest taka sama. Listwe wtryskowe rozbierasz i zamieniasz tylko same wtryskiwacze, bo listwa musi zostac z P11, a wtryskiwacze chcesz swoje.
Mam nadzieje, że trochę pomogłem, mimo że wyjaśniałem jak to jest w P11 przed FL
Mam nadzieje, że trochę pomogłem, mimo że wyjaśniałem jak to jest w P11 przed FL

wiadomo łatwiej trafić P11.144 bo naściągali tego od cholery ...
chodzi oto że wtryski od P11.144 jak są inne mogą mieć inną charakterystykę wydatek zresztą są przystosowane do silnika jako że Ecu zostaje z GT 143KM to powiedzmy że niech sie stroi ,,,, to jak by był problem z wtyczkami od wtryskiwaczy to pikuś moze się skombinuje
albo zalutuje jakoś ...
zastanawiałem sie czy czuj poł przep jest taki sam ....w P11 FL
a jaszcze było że mocowanie filtra oleju było też jakoś inaczej ,,,,
chodzi oto że wtryski od P11.144 jak są inne mogą mieć inną charakterystykę wydatek zresztą są przystosowane do silnika jako że Ecu zostaje z GT 143KM to powiedzmy że niech sie stroi ,,,, to jak by był problem z wtyczkami od wtryskiwaczy to pikuś moze się skombinuje
albo zalutuje jakoś ...
zastanawiałem sie czy czuj poł przep jest taki sam ....w P11 FL
a jaszcze było że mocowanie filtra oleju było też jakoś inaczej ,,,,