Chciałbym przywrócić mu moc. Czy wystarczy wymiana kolektora,
czy wałki od wersji DS to druga połowa sukcesu?
Z netu wygląda to różnie i już sam nie wiem jak jest.
![:/](./images/smilies/kwasny.gif)
Ma ktoś wykres przed wymianą samego kolektora i po wymianie
dla silnika GA16DE?
pzdr
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
Spoko, szukałem aż huczało.bombel pisze:Kejk wystarczy poszukać. Wiem, ze po wymianie wałków i kolektora moce z 90KM zwiekszyły sie do ok 110 KM, wiec warto oba mody zastosowac
Kejk pisze:No i jestem po pomiarze przed wymianą kolektora.
Dwóch forumowiczów też się dziś hamowali i mam nadzieję, że się pochwalą.
MICHOO! Pochwal się wynikami po wymianie kolektorów! Ładnie to wygląda!
Wojtas w swoim GA14DE i 74C też ma więcej niż powinien.
Mój N14/GA16DE - praktycznie seria na niemiecki rynek. Jedyne co zrobiłem,
to przyspieszony zapłon, zaślepiony EGR i wywalony kata w miejsce,
którego wleciał tłumik rozprężny. Wyniki miłe:
95,4 KM przy 5464 obr./min.
143,7 Nm przy 3839 obr./min.
Trochę więcej niż "tabelkowy Niemiec" może wynikać z:
- wywalonego kata (choć jest tłumik z komora rozprężną)
- przyspieszonego zapłonu
- błędów pomiaru
- itp.
Na wykresie widać, że moment obrotowy od pewnego momentu
zaczyna lecieć, podobnie delikatnie z mocą.
Obrazek
Silniczek ewidentnie prosi się o wymianę kolektora na 73C.
Krzywdę mu zrobili ładując zwężony dolot.
Po wymianie znów zrobię pomiary i spodziewam się, że może być fajnie.
pzdr