Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[Terrano] problem z odpaleniem

Moderatorzy: bonzo, azorek

lysy295
nowy na forum
Posty: 1
Rejestracja: 2011-10-15, 20:07
Lokalizacja: wrocław

[Terrano] problem z odpaleniem

Post autor: lysy295 » 2011-10-16, 08:33

Witam wszystkich jestem nowym na tym portalu, zakupiłem nissana terrano 87r 2,4 bęzyna 8 świec, jestem w trakcie przebudowy tyrana na auto w teren, jeden problem który mam to taki chodzi o silnik a dokładnie o prąd który dochodzi do monowtrysku nie mam go tam jak podam z akumulatora to wtedy pali jak odłącze to lipa, czy on jest podawany jakimś przekaznikiem, jak tak to gdzie on jest pozdrawiam...
paweł

Awatar użytkownika
drewniany
wiem o czym pisze
Posty: 84
Rejestracja: 2010-09-26, 14:49
Lokalizacja: Kwidzyn-Sadlinki

Post autor: drewniany » 2011-10-18, 21:26

Witam
To dopiero ciekawostka 8 świec czyli po dwie na jeden gar no tego to niewiedziałem, że po 3 zawort na gar to wiedziałem. Zrób fotki bom ciekaw jak je tam usadowili.

Pozdrawiam
Krzych
Pozdrawiam,
Krzych


===============================
Jeżeli co drugi pomysł wydaje ci się genialny - dopij koniak i idź spać"

Awatar użytkownika
azorek
fanatyk nissana
Posty: 1092
Rejestracja: 2009-11-30, 07:48
Lokalizacja: Tuchorza

Post autor: azorek » 2011-10-21, 10:42

drewniany pisze:To dopiero ciekawostka 8 świec czyli po dwie na jeden gar no tego to niewiedziałem
To silnik Z24i montowane już w pickupach 720. http://www.cardomain.com/ride/2455352/1 ... egular-cab

Awatar użytkownika
piotr323f
fanatyk nissana
Posty: 320
Rejestracja: 2010-12-24, 00:06
Lokalizacja: Z pod lasu

Post autor: piotr323f » 2011-10-27, 11:50

Witam,

Co do tematu dwóch świec na cylinder, to jest sporo takich konstrukcji silników na rynku. Najbardziej chyba znane są silniki Alfa Romeo Twin Spark. Co ciekawe, przychodzą tam całkowicie inne świece, czyli są potrzebne 4szt + 4szt, jedne są tanie ale drugie są drogie. W motocyklach (crosowych) też są dwie świece no i w silnikach lotniczych (tutaj chodzi wyłącznie o pewność pracy silnika). Generalnie są one po to, aby móc spalać uboższą mieszankę, uzyskać wyższą moc, wpływać na sam proces spalania i zapewnić pewne i równomierne spalanie. Poza tym, każda ze świec otrzymuje napięcie w innym czasie.

Tak dla ciekawości to w niektórych rozwiązaniach nie ma już pojedynczej iskry lecz występuje snop iskier w jednej chwili, dla tego właśnie niekiedy są wymagane świece irydowe i platynowe. W świecach NGK już w standardzie otrzymujemy konstrukcję która daje stabilną iskrę w jednym położeniu a nie skaczącą po całym obwodzie elektrody w zależności od wypalenia materiału elektrody.

Pozdrawiam,

Piotr
... W życiu piękne są tylko chwile ...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Terrano”