Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Sprężyna - drut zacisku hamulcowego ATE

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

[P/WP11.144] Sprężyna - drut zacisku hamulcowego ATE

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-28, 15:17

Jakiś czas jeździłem bez tych sprężyn co trzymają zacisk, aby nie latał. Chodzi o ten drut co widać na foto (zapożyczone z tematu GrzegorzaPPP ;) ):

Obrazek

Na dziurach tłukło się strasznie - jakby pokrywkami i garami rzucał pod maską.

Zakupiłem więc druty i zamontowałem - identycznie jak na zdjęciu powyżej.

No i mam problem - bo przy hamowaniu pedał mi wpada. Efekt taki jak przy zapowietrzonych hamulcach, ale jednak nie są zapowietrzone. Dopiero kilkukrotne "pod pompowanie" pedałem sprawia, że jest twardy - jednak po przejechaniu kilku metrów od nowa to samo.

Macie jakieś pomysły co jest nie tak?

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-09-28, 20:20

podejrzewam że ten drut dociska zacisk to tarczy i tłoczek się chowa. efekt jak po zmianie klocków że trzeba pod pompować żeby luz znikł.

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-28, 20:24

nowak pisze:podejrzewam że ten drut dociska zacisk to tarczy i tłoczek się chowa. efekt jak po zmianie klocków że trzeba pod pompować żeby luz znikł.
Tak dokładnie jest taki efekt jak po zmianie klocków.
Z tym, że po zmianie klocków trzeba pod pompować i jest ok, a u mnie po pod pompowaniu jest ok - ale jak przejadę kawałek to od nowa to samo.

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-09-28, 20:28

bo sprężynka od nowa ciągnie zacisk w stronę tarczy i chowa tłoczek.

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-28, 20:30

nowak pisze:bo sprężynka od nowa ciągnie zacisk w stronę tarczy i chowa tłoczek.
No ale to chyba nie jest normalny objaw, że się tak tłoczek chowa non stop? Z fabryki tak nie wyjechał :) a sprężynka jest nowa i poprawnie założona...

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-09-28, 20:36

nie wiem czy napewno tak się dzieje, ani tym bardziej czemu. to są tylko moje podejrzenia.

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-09-28, 20:40

nowak pisze:nie wiem czy napewno tak się dzieje, ani tym bardziej czemu. to są tylko moje podejrzenia.
Raczej dzieje się tak na pewno jak pisałeś. Bez sprężynek hamulce działały idealnie, tylko hałasowało strasznie. Teraz na dziurach jest cisza bo się zacisk nie telepie, ale problem z pedałem. Być może sprężynki muszą się ułożyć :) Ciekawi mnie czy ktoś miał podobny problem.

Awatar użytkownika
nowak
fanatyk nissana
Posty: 479
Rejestracja: 2010-11-07, 21:17
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: nowak » 2011-09-28, 20:43

może spróbuj to jeszcze raz rozłożyć i złożyć na nowo, czasem pomaga :D

Awatar użytkownika
Piotrek_S
fanatyk nissana
Posty: 280
Rejestracja: 2009-12-09, 20:30
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: Piotrek_S » 2011-10-07, 11:39

Dobra - trochę z tym pojeździłem i albo się przyzwyczaiłem, albo się druty ułożyły i jest trochę lepiej.
Co nie zmienia faktu, że jest gorzej niż bez drutów :)
W ogolę te hamulce w primerze jakieś cienkie są - jak się przesiadłem do alfy kumpla to delikatne naciśnięcie pedału sprawia, że auto staje w miejscu, a tu jednak trzeba po operować troszkę siłą :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Hamulce”