[N15] korektory hamulca
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N15] korektory hamulca
Witam Serdecznie, potrzebuje informocji i dobrych rad jak naprawić bądź usunąć korektory hamulcowe
Muszę się zająć tym tematem gdyż tylne heble nie kleja tak jak powinny, wyszło na przeglądzie a wczesniej już sam to podejrzewałem.
Pomimo sprawnych zacisków niezłych klocków i tarcz.
Muszę się zająć tym tematem gdyż tylne heble nie kleja tak jak powinny, wyszło na przeglądzie a wczesniej już sam to podejrzewałem.
Pomimo sprawnych zacisków niezłych klocków i tarcz.
Dark Shadow
- maniek_NKP
- fanatyk nissana
- Posty: 425
- Rejestracja: 2010-02-17, 20:17
- Lokalizacja: DW
Jeśli chodzi Ci o korektory siły hamowania na tylnej osi to jest to nienaprawialny element. Nowy kosztuje ok 1600 zł i jest dostępny na zamówienie z centralnego magazynu z Holandii - tak było ok 1-2 lata temu, ale nie sądzę aby cena się zmieniła...
U mnie była podobna sytuacja, tył był praktycznie nie hamowany. Zdecydowałem się po poradzie jednego kumatego mechanika na usunięcie i pomogło. Usunięcie polegało na rozkręceniu korektora i usunięciu z niego tłoczka odpowiedzialnego za dozowanie płynu, a co za tym idzie siły - na tył. Była opcja jakiegoś przetoczenia go, ale to idzie o bezpieczeństwo, więc nie zdecydowałem się na naprawę tego.
Dla przykładu mechanik powiedział mi, że robił jakiś czas przede mną Felicję - koszt nowego korektora to 70 zł
U mnie była podobna sytuacja, tył był praktycznie nie hamowany. Zdecydowałem się po poradzie jednego kumatego mechanika na usunięcie i pomogło. Usunięcie polegało na rozkręceniu korektora i usunięciu z niego tłoczka odpowiedzialnego za dozowanie płynu, a co za tym idzie siły - na tył. Była opcja jakiegoś przetoczenia go, ale to idzie o bezpieczeństwo, więc nie zdecydowałem się na naprawę tego.
Dla przykładu mechanik powiedział mi, że robił jakiś czas przede mną Felicję - koszt nowego korektora to 70 zł

Czy aby na pewno w n15 są korektory na tylnej osi
Wydaje mi się,że jest przepływowy korektor zabudowany w rozdzielaczu na przedniej grodzi. Coś takiego link
Ja u siebie w n14/100nx usunąłem i nie jestem zadowolony, na piasku i rozgrzanym i miękkim asfalcie przy ekstremalnym hamowaniu potrafi postawić bokiem. Pompę hamulcową mam z n15.

Ja u siebie w n14/100nx usunąłem i nie jestem zadowolony, na piasku i rozgrzanym i miękkim asfalcie przy ekstremalnym hamowaniu potrafi postawić bokiem. Pompę hamulcową mam z n15.
wyczytałem w książce że, cytuję:" Ograniczniki ciśnienia (korektor siły
hamowania)
W wersjach bez układu przeciwblokującego ABS
zastosowano dwa stałe ograniczniki ciśnienia
hamulców tylnych zintegrowane z pompą hamulcową,
natomiast w wersjach z układem przeciwblokującym
ABS zastosowano jeden podwójny
korektor siły hamowania umieszczony na osi
tylnej.
Przełożenie: 0,4.
Ciśnienie kontrolne:
— wersje z układem przeciwblokującym ABS:
obwód przedni 7,36 MPa — obwód tylny 5,1 do
5,49 MPa;
— wersje bez układu przeciwblokującego ABS:
obwód przedni 6,37 MPa — obwód tylny 3,43
do 3,82 MPa."
hamowania)
W wersjach bez układu przeciwblokującego ABS
zastosowano dwa stałe ograniczniki ciśnienia
hamulców tylnych zintegrowane z pompą hamulcową,
natomiast w wersjach z układem przeciwblokującym
ABS zastosowano jeden podwójny
korektor siły hamowania umieszczony na osi
tylnej.
Przełożenie: 0,4.
Ciśnienie kontrolne:
— wersje z układem przeciwblokującym ABS:
obwód przedni 7,36 MPa — obwód tylny 5,1 do
5,49 MPa;
— wersje bez układu przeciwblokującego ABS:
obwód przedni 6,37 MPa — obwód tylny 3,43
do 3,82 MPa."
Dark Shadow