Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ Primera] Nissan Primera P10 GT Turbo

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-03-30, 20:52

Co Ty nie powiesz :P hehe da radę będzie dobrze :)

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2011-03-30, 21:00

damy radę :-D
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-03-31, 19:12

no noRyba, widzę że ładnie się "zbroisz" na nowy sezon :D

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-03-31, 19:29

musimy się zbroić, mało czasu zostało do zlotu, samochód musi być ogarnięty :)

[ Dodano: 2011-04-04, 20:08 ]
Mam chwilę wiec muszę pochwalić się pracami jakie wykonałem w weekend przy samochodzie. Dzięki chłopaki za pomoc Cubuś wraz z bratem, Koza 8-)

W sobotę z rana wzięliśmy się do pracy. Na pierwszy rzut wyeliminowaliśmy rdze oraz wykonane zostało zabezpieczone nadkoli.

1. Eliminacja rdzy z nadkoli oraz kielichów.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

2. Malowanie podkładem oraz środkiem konserwującym nadwozie. Elementy łączenia górnego wahacza do zwrotnicy pomalowałem farbą reakcyjną z rdzą.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

3. Również zawieszenie dostało nowe elementy takie jak: Amortyzatory KYB ULTRA SR oraz wahacze górne L -> 555, R -> Febi ( zobaczymy który padnie szybciej )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

4. Również podczas prac zostały wyjęte poduszki silnika ( prawa oraz od skrzyni )

Obrazek

Obrazek

5. Poduszki tego samego dnia rozwierciłem, zagruntowałem oraz zakleiłem klejem do szyb na bazie masy poliuretanowej. Nie udało nam się jednak odkręcić jednej ze śrub mocujących belkę pod silnikiem do nadwozia. Sprawa narobiła nam trochę problemu a mi nerwów ponieważ przeciągnie się sprawa przejścia na przednią poduszkę z P11 ( MACU DZIĘKUJE ZA PODUSZKĘ )

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Poduszki po wyczyszczeniu, odtłuszczeniu oraz zagruntowaniu - przygotowane pod klei

Obrazek

Obrazek

Skomplikowany nowoczesny system suszenia :-D

Obrazek

6. Gotowe poduszka do założenia

Obrazek

Obrazek

Poprawa w prowadzeniu oraz pracy zawieszania - tego nawet karta MASTER-CARD Ci nie da :cool:

Pozdr

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2011-04-04, 19:57

naprawde bardzo dobra robota :-) potwierdzam poprawę w prowadzeniu i pracy zawieszenia :mrgreen:
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-04-04, 19:59

również należy przyznać że trakcja oraz odczucia podczas przyspieszania są lepsze niż dotychczas :D

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2011-04-04, 20:06

no przed zlotem się jeszcze tył zrobi i będzie git :mrgreen:
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

kamil12
fanatyk nissana
Posty: 778
Rejestracja: 2010-02-11, 21:40
Lokalizacja: łódź

Post autor: kamil12 » 2011-04-04, 21:08

Nie no panowie szacun za prace przy Nysie i czekam na przewózkę z niecierpliwością...pozdro

Awatar użytkownika
Tony
fanatyk nissana
Posty: 297
Rejestracja: 2010-02-21, 11:46
Lokalizacja: Puławy/W-wa

Post autor: Tony » 2011-04-04, 21:18

Fajnie fajnie :) Też czeka mnie wymiana poduchy i zastanawiam się czy nie zastosować tego patentu z klejem ;p


ps. Czy ja dobrze widzę ? Jeszcze fabryczna, lewa półoś się nie poddała ?? ;p
Prędkość nigdy Cię nie zabije... Jedynie nagłe zatrzymanie...

Awatar użytkownika
Koza
fanatyk nissana
Posty: 294
Rejestracja: 2010-06-06, 19:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Koza » 2011-04-04, 21:26

ja zbyt duzo nie pomoglem :) nie przesadzajmy...
to co lubie u Ciebie, dlugi i szczegolowy opis prac... widac ze przykladasz sie do wszystkiego :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-04-04, 21:27

dokładnie.. :) Ale proszę... nie wywołujmy wilka z lasu :P

ainkaa

Post autor: ainkaa » 2011-04-04, 21:34

<brawo> :)

BTW. kiedy mogę podesłać Wam Białą? ;-)

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-04-04, 21:58

czuć dużą różnice pomiedzy amorami?? prace jak najbardziej na +
pozdro
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-04-04, 22:05

dużo dały wahacze górne... które ewidentnie były zmęczone.

Awatar użytkownika
MacGayver
fanatyk nissana
Posty: 3624
Rejestracja: 2009-12-09, 00:13
Lokalizacja: ŁÓDŹ
Kontakt:

Post autor: MacGayver » 2011-04-05, 01:06

Tony212 pisze:ps. Czy ja dobrze widzę ? Jeszcze fabryczna, lewa półoś się nie poddała ?? ;p
sam się dziwię że jeszcze tej gumy nie zdjął, może czeka na jakiś wypad za miasto żeby strzeliła :-D


Co do poduchy to oby służyła jak najdłużej :-P Z przekładką amortyzatorów bez pomocy byłaby lipa, strasznie zapieczone były nakrętki, ale jak zawsze Macu da sobie radę, bo jak nie On to kto :mrgreen:
kompletne sportowe układy wydechowe
Nissan Micra X1R GA16

www.klinika-japonczyka.pl

Awatar użytkownika
Koza
fanatyk nissana
Posty: 294
Rejestracja: 2010-06-06, 19:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Koza » 2011-04-05, 09:59

MacGayver pisze:bo jak nie On to kto :mrgreen:
i ta wrodzona skomnosc ;D

Awatar użytkownika
MRC
fanatyk nissana
Posty: 361
Rejestracja: 2009-12-09, 13:07
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: MRC » 2011-04-05, 11:32

Ryba, darłeś czymś tą rdzę ?

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-04-05, 12:33

Wiertarka + końcówka z metalową szczotką, papier ścierny, szczotka druciana. W zasadzie to wszystko.

[ Dodano: 2011-04-19, 17:20 ]
No wiec wczoraj troszkę porobiłem przy swoim "złomku"

- zrobiłem porządek z osłoną przegubu gdzie poluzowała mi się opaska.
- wyczyszczony został przepływomierz oraz przepustnica
- zrobiłem mały "mod" przepustnicy :P

Zdjęć nie robiłem bo aparatu nie miałem :)

Nie długo wlecą progi, a przed zlotem zadbam o lakierkę. Maska zderzak przedni oraz tylni zostanie pomalowany.

[ Dodano: 2011-04-28, 01:45 ]
Dziś wleciały nowe świeczki uszczelka pod dekiel oraz nowe łączniki stabilizatorów :P

[ Dodano: 2011-05-01, 20:23 ]
Wczoraj razem z Kozą oraz Cubusiem wyprałem cały środek piorącym odkurzaczem. Z samego rano wykręciłem oba fotele oraz tylną kanapę w celu jej konserwacji o nadaniu pięknego koloru. Efekt jak z fabryki !!

Chłopaki dzięki za pomoc :)

[ Dodano: 2011-05-06, 22:28 ]
SMT 6 w moich rękach. To kolejny etap przygotowań do zlotu. Troszkę posuwamy się do przodu. Jest parę pytań które mnie nękają odnośnie pełnego wykorzystania SMT 6. Kolejną sprawą jest brak kabla do PC który muszę dorobić. Zobaczymy jak to wyjdzie. Neptun dzięki za pomoc i trzyma kciuki za przyszłe plany !! Udało się z IMO ?? Mam nadzieję że w przyszłości skorzystam z Twoich doświadczeń :)

Małe foty:
Obrazek

[ Dodano: 2011-05-15, 17:29 ]
Dziś już zauważyłem efekty moich prac nad Intake Manifold Heat Gasket. Jednym słowem termiczna uszczelka kolektora ssącego. Foty niebawem :)

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2011-05-31, 00:29 ]
Do zlotu co raz mniej czasu a przygotowań nie ubywa :-/ Poczynam jednak kroki aby wygrać z czasem. Przede wszystkim dzięki MacGayverowi który znalazł dla mojego złomka czas. Założyliśmy lekki zamach, nowe sprzęgło EXEDY. To były chyba dwie najważniejsze rzeczy. Międzyczasie usunąłem gumy z półosiek oraz wsadziłem przednią poduszkę z P11. MacGayverowi jeszcze raz wielkie dzięki :)

Muszę również podziękować Cubusiowi oraz Kozie z naszej Łódzkiej grupy którzy pomogli mi w ogarnięciu nadkoli, a dokładniej ich zabezpieczeniu środkami antykorozyjnymi oraz pomalowaniu i doprowadzeniu do ładu tylnych zacisków. :)

Oto foto:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

[ Dodano: 2011-06-01, 21:37 ]
Dziś odebrałem wskaźnik ciśnienia " Paliwa " który wyląduje pod maske :)

Obrazek

Awatar użytkownika
Cubuś
fanatyk nissana
Posty: 987
Rejestracja: 2010-02-21, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Cubuś » 2011-06-02, 21:33

ładnie ładnie autko ogarnięte :) jeszcze lakier i chyba do zlotu gotowy

[ Dodano: 2011-06-02, 22:34 ]
no i jeżeli chodzi o pomoc to polecam się na przyszłość ;-)
Nissan Pulsar SSS
DATSUN 260Z

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-06-02, 21:49

Cubuś dzięki :)

Będę potrzebował jeszcze twojej pomocy w ogarnięciu ostatniej poduszki :P

zostały jeszcze dwie rzeczy.
1. Wydech
2. SMT6

Miedzy czasie kosmetyka :P

kamil12
fanatyk nissana
Posty: 778
Rejestracja: 2010-02-11, 21:40
Lokalizacja: łódź

Post autor: kamil12 » 2011-06-02, 22:08

Ryba szaleniec!!!pozdrawiamy i do zobaczenia wariaty :mrgreen:

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-06-02, 22:50

Fajna ta uszczlka termiczna - też taką chce do swojego VE, z czego ją strugaliście ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Mas
fanatyk nissana
Posty: 890
Rejestracja: 2009-12-09, 08:44
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Mas » 2011-06-02, 23:02

Coobcio pisze:Fajna ta uszczlka termiczna - też taką chce do swojego VE, z czego ją strugaliście ??
Właśnie - z czego i jakiej grubości?
Ja do siebie robiłem z teflonu grubości 5mm - już blisko rok się trzyma :)

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-06-02, 23:44

Ja tworzyłem to z innego materiału który jest tańszy i ma niższą temp przenikania ciepła od teflonu :D

Materiał nazywa się POLOMIT. Produkują go w Łodzi. Koszt wykonania takiej uszczelki wraz z podkładkami pod śruby to około 30 zł

PTFE Teflon jest drogi i ma zaledwie wytrzymałości do 260 stopni.

Polomit ma ponad 300 stopni wytrzymałości i to przy grubości zaledwie 3 milimetrów.
Uszczelka jest grubości 5 mm :)

Bardzo ładnie obrabia się ją papierem ściernym :)

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2011-06-03, 06:29

Dremelem ją tak ładnie wyciąłeczy na maszynie CNC ??
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-06-03, 07:38

Fajnie że wreszcie coś działasz bo konkurencja by Cie zjadła na Zlocie :D Jest sprzęgło, lepiąca zawiecha i gumy teraz dokładasz wydeszek i strojenie i masz jedna z najmocniejszych Primer N/A w Polsce z SR20DE. Szkoda że dopiero teraz to klecisz bo nie porównamy podobnych setupów :D

Ta uszczelka bardzo fajnie wyszła! ;-)

Zainwestuj jeszcze w wydajną pompę paliwa bo na serii nawet przy ograniczaniu odpływu i podwyższeniu ciśnienia nie ma takiej wydajności. Ogarnij to przed strojeniem do tego Shell 100 okt i masz kilka niutów więcej :P
Nissan Primera SR20DE+T

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-06-04, 08:31

Właśnie pompa to dość istotny problem... :/ Bo nie mam pojęcia co założyć :(

Myślałem nad czymś takim...

http://pompy-paliwa.pl/p/2/95/pompa-pal ... aliwa.html

Co o tym sądzicie ??

[ Dodano: 2011-06-04, 09:32 ]
Dremelem ją tak ładnie wyciąłeczy na maszynie CNC ??
Nie... nic z tych rzeczy. Wiertarka, pilnik oraz papier ścierny :)

Awatar użytkownika
KTR
fanatyk nissana
Posty: 695
Rejestracja: 2009-12-11, 13:12
Lokalizacja: lubelskie piaski

Post autor: KTR » 2011-06-04, 09:40

Fajnie sie dzieje!! 8-)
pozdro ;-)
P10eGT->N14GTi 5d
OCTAVIA 1RS oem+

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2011-06-08, 21:27

Od czasu do czasu pomagałem znajomemu lakiernikowi ( pozdrowienia dla niego ) w pracach nad różnymi furami które miał do roboty.
Oto moja nagroda: :-D

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Neptune
fanatyk nissana
Posty: 1004
Rejestracja: 2009-12-10, 16:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Neptune » 2011-06-08, 21:36

Rób powera żeby objeżdżać inne Primerki N/A z SR20DE a nie plastiki. Masz szanse na najmocniejszą P10 w tym sezonie nie licząc VVL ;-) Trochę szkoda że już nie N/A bo chętnie złoił bym Ci tyłek :lol:
Nissan Primera SR20DE+T

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”