Wywaliłem tylko sterownie z EGR-a i przepustnicy żeby nie buczał na dole i śmigam sobie zadowolony

energy259 pisze:Wrzucam temat z innego forum, prześwietlałem cały układ paliwowy w tym samochodzie bo różne miałem akcje.
Dobra coś mam jak fotki za słabe to zrobię inne ujęcia :rolleyes:
śrubę zobaczyć można stojąc przodem do auta za pompą wspomagania, dojść do niej można idąc po przewodzie z filtra paliwa, który jest właśnie tą śrubą przymocowany do pompy wtryskowej.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
aby odkręcić potrzebny klucz 17 najlepiej odkręcić pompę wspomagania i wyjąć akumulator, luzujemy śrubę i odkręcamy ręką, ponieważ są chyba 2 podkładki na które trzeba uważać. drugi sposób bez demontażu pompy i aku, to z góry przez nasadkę z przedłużką, lepiej wsadzić do nasadki kawałek szmatki żeby śruba siedziała ścisło, ale przy wyciąganiu śruby tym sposobem trzeba uważać na podkładkę.
Sitko czyściłem już dwa razy ponieważ filtr paliwa nie spełniał swojej roli w 100% wiec zdecydowałem się na zamontowanie filterka wstępnego, tylko że u mnie nazywa się filterek końcowyponieważ powinien być zamontowany przed filtrem paliwa, ja zamontowałem na przewodzie który idzie z filtra paliwa do pompy wtryskowej, spełnia swoje zadanie, dzięki temu że jest przezroczysty widzę że już trochę farfocli się nazbierało.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Dodam tylko że w silniku TD sitko jest pod śrubą a w silniku TDi jest w śrubie.
Witam,Thespian pisze:ani sprężynki ani, siteczka... drucik wchodzi w głąb stosunkowo głęboko bez oporu, a jak rozumiem zatrzymałby się na sitku
u mnie też brak tego wynalazkuenergy259 pisze:oj sitko jest na pewno chyba nikt by nie ryzykował i nie usuwał sitka, sprężynki też nie było ?
jest wsadzone naprawdę głęboko nie widać go trzeba pogmerać drucikiem za którymś razem uda się zahaczyć i wyjąć, mi za pierwszym razem ta operacja zajęła 2 godziny, teraz to jest 20 minut roboty razem z wyjęciem aku i pompy .
pzdr. Łukasz
to nie chęci ja już tak mam, że jak czegoś nie rozkręcę nie zajrzę to spać po nocach nie mogę... dzisiaj się zająłem problemem nie otwierającej się szyby tylnej (korba) rozebrałem okazała się pęknięta linka, pękła ze starości łamała się w rękach, jeszcze nie skończyłem naprawy ale jak to uczynię to też wrzucę.piotr323f pisze:dzięki za chęci
Piotr
azm-61 pisze:Witaj!Thespian pisze:Czy manewr ze sprawdzeniem dymu przy dodaniu gazu można przeprowadzić na "stojąco" czy silnik musi być obciążony (w ruchu)?
Czy "lejące wtryski" lub źle ustawiona pompa dają jakieś inne objawy poza dużym spalaniem dzięki którym można by uwiarygodnić diagnozę w tym kierunku?
Uważam, że i tak wstępnie możesz ocenić czy jest duże kopcenie przy dodaniu gazu na postoju choć przy obciążeniu lepiej określić stan spalania. Dodaj gazu na"stojąco" i poobserwuj co wydobywa się z rury wydechowej ale rób to na dobrze rozgrzanym silniku. Taka kontrola może tylko przybliżyć nas do wstępnego określenia stanu spalania ale nie wykaże wszystkich usterek gdyż nie jest przeprowadzona pełna diagnoza stanu silnika i jego podzespołów. Przede wszystkim powinno się sprawdzić ciśnienie na cylindrach i stan końcówek wtryskiwaczy ale tego sam nie jesteś w stanie sprawdzić . Może samo sprawdzenie ciśnienia jeszcze może się udać oczywiście mając odpowiednią końcówkę i ciśnieniomierz (manometr) ale raczej stanu wtryskiwaczy nie sprawdzisz sam chyba, że akurat prowadzisz taką firmę i masz do tego odpowiednie urządzenia ale wtedy byś się nas o to nie pytał.
Dużo się tu rozpisujemy na ten temat, a przyczyna może być już nam dobrze znana - OPONY ! To może być główną przyczyną dużego spalania, a silnik może nie mieć żadnych usterek.
Jeśli zaobserwujesz przy gwałtownym dodawaniu, że jest duże kopcenie to można się pokusić o zmniejszenie dawki paliwa, ale to nie zmniejszy o 3-4 litry zużycia paliwa lecz góra o 1 litr ale trzeba się liczyć też z tym, że silnik może być trochę słabszy. Ja mam teraz takie oszczędne ustawienie ale średnie spalanie i tak mam w granicach ok. 10,5 litra trasa/miasto/teren 1/3-1/3-1/3 (teren to nie błota lecz polne drogi i biegi od 1-4 oraz częste włączanie i wyłącznie silnika)i opony mam 225/75R15 więc trochę za niskie. Według obliczeń pokonuję zamiast 100 km to 105 km. Spalanie zależy też od techniki jazdy. Ja się wożę tak jak to Piotr określa, a Ty nie wiem czy masz ciężką nogę. Terrano - Maverick jest wrażliwy na ciężki but i w takim przypadku gwałtownie wzrasta zużycie paliwa. Wzrasta też gwałtownie przy niewielkim wzroście szybkości - tu odsyłam do przeanalizowania zamieszczonej powyżej tabeli zużycia paliwa. Ten silnik lubi szybkość 80 - 90 km/h więc jak widzisz nadaje się tylko jako pojazd do normalnego przemieszczania się po drogach, oczywiście o terenie nie będę wspominać gdyż przy wyczynach w terenie nie liczy się zużycia. Tam ile chcesz aby spalił tyle spali paliwa.
Jeśli będziesz chciał pogrzebać przy dawce paliwa to zapamiętaj pierwsze ustawienie od którego zaczynałeś przestawianie abyś mógł w razie nieudanych prób zawsze powrócić do pierwotnego ustawienia.
Regulację tę przeprowadza się na pompie wtryskowej. Dostęp do tej śruby regulacyjnej jest kiepski. Ja do tej regulacji używam klucza oczkowego wygiętego typu "poligon" nr 13 i krótkiego śrubokręta. Śrubę regulacyjną zaznaczyłem na poniższym zdjęciu. Oryginalna śruba, której nikt jeszcze nie ruszał ma założony metalowy kapturek więc po tym można już wywnioskować czy ktoś już tam grzebał.
[center]Obrazek [/center]
[center]Obrazek [/center]
Zaczynamy regulację:
Aby ułatwić sobie tę czynność ściągam z popy wtryskowej wąż doprowadzający paliwo - drugie zdjęcie w tej wypowiedzi między strzałkami. Następnie odciągam i podwieszam sznurkiem lub drutem wąż od wspomagania bo trochę zasłania i przeszkadza w dobrym dojściu do śruby regulacyjnej na pompie. Następnie odkręcam dwa przewody masowe aby też nie przeszkadzały. Dodatkowo można odczepić linkę ręcznego podnoszenia obrotów silnika widoczną na pierwszym planie (drugie zdjęcie) między strzałkami, za nią widać śrubę regulacyjną.
Po tych czynnościach pomocniczych można przystąpić do regulacji dawki paliwa.
UWAGA !
Wkręcanie śruby regulacyjnej powoduje zwiększenie dawki paliwa.
Następnie zakładamy klucz oczkowy na nakrętkę śruby, a następnie śrubę przytrzymujemy śrubokrętem aby się przypadkiem nie obróciła wraz z nakrętką przy jej luzowaniu. Ruch klucza w tym miejscu jest bardzo ograniczony. Po poluzowaniu nakrętki śrubokrętem przeprowadzamy regulację śruby wkręcając ją (zwiększanie dawki paliwa) lub wykręcając ją (zmniejszanie dawki paliwa).
Tę regulację zalecam przeprowadzać góra o 1/4 obrotu śruby gdyż kręcenie tą śrubą regulacyjną jest dość czułe na ustawienie dawki paliwa.
Jeszcze raz uczulam osoby zabierające się za tę regulację aby zapamiętały pierwotne ustawienie śruby.
Zmniejszenie dawki paliwa o ok. 1/4 obrotu może zmniejszyć zużycie o ok. 1 lit ale Koledzy, bez zbytniej przesady bo efekt może być odwrotny do zamierzonego.
Nie zalecam przestawiania tej regulacji osobom bez doświadczenia w tych sprawach.
Pamiętaj ! ! !
Opisane czynności w tej wypowiedzi wykonujesz na własne ryzyko i odpowiedzialność !
piotr323f pisze:Witam,
Jak pompa była wyjmowana, powinno się sprawdzić statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku. Samo jej włożenie w zaznaczonym miejscu przed wyjęciem, nie daje 100% pewności uzyskania wymaganego wyprzedzenia wtrysku/zapłonu.
Pozdrawiam,
Piotr
a kolega może powiedzieć na czym polega ustawienie kąta wtrysku? dużo z tym zachodu żeby wyregulować? Kosztowne to jest u pompiarza?piotr323f pisze:Witam,
Jak pompa była wyjmowana, powinno się sprawdzić statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku. Samo jej włożenie w zaznaczonym miejscu przed wyjęciem, nie daje 100% pewności uzyskania wymaganego wyprzedzenia wtrysku/zapłonu.
Pozdrawiam,
Piotr