Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] CD20T Wymiana rozrzadu - problemy i niejasnosci

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Gand1
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-03-17, 14:33
Lokalizacja: Irlandia

[P/WP11.144] CD20T Wymiana rozrzadu - problemy i niejasnosci

Post autor: Gand1 » 2011-05-16, 15:09

Witam wszystkich forumowiczow!
Wzialem sie za wymiane rozrzadu. Pobralem z konkutencyjnego Forum odpowiednie instrukcje: jedna serwisowa (autodata).
Po przygotowaniu do wymiany (rurki, swiece, silnik, itp.), ustawieniu GMP pierwszego cylindra oznaczylem stare paski bialym korektorem. Po sciagnieciu paskow i policzeniu zabkow wyszlo:
Liczac od znaku do znaku - pasek rozrzadu 43 zeby (pomiedzy znakami 41), a na pasku od pompy, od znaku do znaku 31 zebow (29 pomiedzy znakami). W tym momencie zorientowalem sie ze jest cos nie tak. Ustawilem rozrzad tak jak powinien wg w/w instrukcji (45 pasek rozrzadu i 31 pasek na pompie) i... No wlasnie i nie moglem przekrecic walu. Ewidentnie zaszedl konflikt pomiedzy tlokami i zaworami. Zalozylem rozrzad tak jak byl poprzednio - w tej pozycji nie bylo zadnych problemow z przekreceniem walu.
Niestety wiedzac ze rozrzad jest zalozony zle, nie mam zadnej satysfakcji z wykonanej pracy, samochodu, czy tez jazdy. Do tego doszly problemy z zawyzonym spalaniem, co umieszcze w innym temacie - viewtopic.php?t=5767 . Czy ktos kto wymienial rozrzad moglby mi wytlumaczyc dlaczego tak sie dzieje??
Dodam jeszcze ze mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jalowego - z licznika widac jakies 850 -900, ale tak bylo od poczatku
Za wszystkie podpowiedzi bede wdzieczny.

Awatar użytkownika
Wieshaq
fanatyk nissana
Posty: 1725
Rejestracja: 2009-12-06, 18:50
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wieshaq » 2011-05-16, 17:48

Problem jest trochę złożony, jeżeli kupowałeś paski to trzeba było kupić paski ze znakami.
Potem koła rozrządu ustawia się na znaczniki z serwisówki nie wiem czy jest to w tej z autodata. Potem zakładasz znacznik na pasku na odpowiedni na rozrządzie. problem jet taki że prawdopodobnie coś przesunąłeś na pasku od pompy i teraz konieczna jest regulacja pompy.
Była Y10 2.0D
Była W10 1.6
Była P11 2.0TD
Była K11 1.0 Jive
Było jakieś kombi, i kolejne kombi.
Teraz jest Smok chociaż z fabryki wyjechał jako Subaru Forester ;-)

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

rozrzad cd20t

Post autor: krzysiek1958 » 2011-05-17, 13:11

Jesli nie czytales konkurencyjnego forum gdzie udzielilem Ci wyczerpujacej odpowiedzi to Ty przed rozbiorka rozrzadu miales go zalozony dobrze. ma byc 43 zabek i 29 na pasku od pompy. I tak miales. Musisz zrozumiec jedna rzecz . To nie ma byc 43 zabek pomiedzy znakami i 29 zabek na drugim pasku pomiedzy znakami tylko to ma byc konkretnie 43 i 29 zabek na pasku. Jezeli pasek nie na oznaczen to rysujesz koretkorem znak nad zebem i jesli chodzi o dluzszy pasek gdzie bedzie 43 zeby to liczysz do 44 tak jak miales napisane w instrukcji tej opisowej i tam rysujesz korektorem znak nad zebem . Jesli policzysz zeby wyjdzie CI 43 zeby. Natomiast jezeli ten pierwszy znak nad zebem przyjmiesz jako jeden to liczysz do 43 a nie do 45.Jeszcze raz napisze do 43. i tam rysujesz znak nad zebem To samo bedzie dotyczyc paska od pompy wtryskowej . I tak jeski zaczynasz liczyc od zera to nastepny znad nad 30 zebem . Natomiast jesli liczsz od jeden to nastepny znak nad 29 zebem a nie nad 31 . Tylko nad 29. . Zeby liczysz od znaku do znaku. Ustawiasz na znaki . Ot cala filozofia.t Teraz jesli TY ustawiles jak piszsesz na 45 zabku i 31 zabku na drugim pasku to zawory sie spotkaly z tlokiem bo dwa zabki byl przestawoiny rozrzad. Powracajac do poprzedniego ustawienia zrobiles dobrze. Sprawa paliwa i nastawnika to jak wroce z pracy bo juz musze wyjezdzac.

[ Dodano: 2011-05-17, 23:43 ]
Teraz sprawa paliwa. Moze byc niesprawna przeplywka . Krociec tu nie nic do tego. Sprawdz ja . Obroty jaklowe mozesz troche zniejszyc a co za tym idzie zmiejszajac dawke paliwa przesuwajac natawnik w kierunku akumulatora . Oczywiscie musisz go popuscic i dopiero przesunac. Ta trojkatna srube odkrecisz kluczem nasadowym nr 7 . Te 3 pozostale to klucz torx30. oczywicie bardzo lekko trzeba przesunac . Bedziesz widzial po gazie .

Gand1
nowy na forum
Posty: 4
Rejestracja: 2011-03-17, 14:33
Lokalizacja: Irlandia

Post autor: Gand1 » 2011-05-18, 17:26

Dzieki za zainteresowanie:)
To nie tak...
Zalozylem rozrzad dokladnie tak jak byl poprzednio, tylko ze bylo tak jak pisalem wyzej: 43 rozrzad i 31 pompa. Pasek ktory byl poprzednio na pompie, mial znaki (pewnie oryginalney hehe - 120k mil). Znaki dokladnie 31, a nie 29 zebow.
Dlatego wlasnie mi sie nie zgadza. Z konkurencyjnego forum sciagnalem rowniez druga instrukcje, ktorej fragment zacytuje:
"...Znaki robimy w następujący sposób. Korektorem rysujemy kreskę nad zębem paska i liczymy od 0 do 44. Na 44 zębie ponownie rysujemy kreskę nad zębem. Identycznie postępujemy z paskiem pompy wtryskowej, z tą różnicą że liczymy od 0 do 30".
Wg tej instrukcji pasek na pompie mam zalozony dobrze, a rozrzadu zle. Oryginalne znaki na pasku od pompy swiadcza rowniez o tym ze powinno byc jednak 31 zebow.
Stad moja konsternacja. Nie wiem ktorej interpretacji sluchac... tak czy owak cos jest zle... tylko co?
Co do paliwa: Wymienilem filtr powietrza i wyglada ze wszystko wrocilo do normy. Poprzedni zakladalem 4 miesiace temu. Jak zobaczylem w jakim jest stanie troszke sie przestraszylem. Byl caly popekany. Pekniecia byly tak duze ze male listki przedostaly sie na przeplywomierz (zamieszcze foto pozniej). Czeka mnie pewnie czyszczenie:(. Tu pada nastepne pytanie: czego uzyc do czyszczenia przeplywomierza?

krzysiek1958
aktywny forumowicz
Posty: 195
Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
Lokalizacja: ok.Ziębic

Post autor: krzysiek1958 » 2011-05-19, 00:47

Szybko przed praca pisalem i nie doczytalem dobrze. Otoz na rozrzadzie od strony kola pasowego silnika ma byc 43 zeby od zaku na kole walu korbowego i kole walka rozrzadu i od strony pompy wtryskowej ma byc 29 zebow od znaku na kole walka rozrzadu do znaku na kole pompy wtryskowej . Tak podaje autodata i manual do p11.144 ( plik em.pdf ) strona 134 -136 . .Jesli pasek na pompie jest na 31 zabku to lepiej odpali ale moga poplynac tloki. Przeplywke ja czyscilem sprayem do hamulcow. POlecany jest spray do gaznikow i przepustnic.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”