Czy to aby zdrowe?
Moderator: janusz
Czy to aby zdrowe?
Może nie będę tu specjalnie odkrywczy, ale ostatnio zauważyłem, że przełączenia z pozycji N na D można dokonać bez wciskania przycisku blokady (w drugą stronę zresztą również) i bez naciskania hamulca. W związku z tym prawa noga jest gotowa do depnięcia bez straty czasu na przeniesienie jej z pedału hamulca. Nie to, żebym przy każdej okazji chciał ruszać z kopyta, ale czasem się to przydaje. Zastanawiam się tylko, czy jest to aby bezpieczne dla skrzyni. Możecie coś powiedzieć na ten temat?
Pozdro
Marcus
Pozdro
Marcus
Re: Czy to aby zdrowe?
Do małej prędkości nic się nie stanie (20-30km/h) Jak mi czasem automat gasł to wrzucałem N i dopiero z kluczyka odpalałem i znowu D ciągle jadąc. Ale nie powinno się tak robić.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
Ja tak robie i nic się nie dzieje:) te pozycje skoro można lekko i bez przeszkód zmieniać, to nie mogą być szkodliwe dla skrzyni..druga sprawa...np na 2 pozycje nie można już zmienić i trzeba boczny przycisk wciskać, więc to jest nie zdrowe...to samo ze wstecznym. przy ruszaniu podejrzewam,że też jest to szkodliwe gdy się go wkręci na obroty na N i nagle się wrzuci D..nawet takie szarpnięcie czuć dziwne.w automacie ciężko jest się pozbyć jałowych obrotów przy starcie niestety;)
W czasie jazdy istnieje możliwość zmienienia położenia skrzyni automatycznej na:
N oraz D.
Bieg wsteczny czyli R jest zablokowany z przyczyn oczywistych takich jak braku możliwości podczas jazdy, co skutkowałoby zepsuciem mechanizmów skrzyni.
Niemożna także w położeniu skrzyni w pozycji N wciskać pedału przyspieszenia, co mogłoby na wskutek mocnego szarpnięcia (przeniesienia gwałtownie dużej mocy) pourywać przeguby nawet z półosiom.
Niektórym na forum to się udało.
Automatyczna skrzynia także ma blokadę przełożeń, czyli np. przy prędkości 140 km/h kiedy zmienimy położenie skrzyni na 2 bieg skrzynia nie zmieni położenia na wskazany bieg tylko poczeka aż prędkość obrotowa silnika wraz z prędkością pokonywanego dystansu spadnie do odpowiedniej prędkości 110 - 130 km/h aby móc bezpiecznie zmienić położenie skrzyni na chciany bieg czyli w tym przypadku 2.
Radzę nie próbować tego w domu.
N oraz D.
Bieg wsteczny czyli R jest zablokowany z przyczyn oczywistych takich jak braku możliwości podczas jazdy, co skutkowałoby zepsuciem mechanizmów skrzyni.
Niemożna także w położeniu skrzyni w pozycji N wciskać pedału przyspieszenia, co mogłoby na wskutek mocnego szarpnięcia (przeniesienia gwałtownie dużej mocy) pourywać przeguby nawet z półosiom.
Niektórym na forum to się udało.
Automatyczna skrzynia także ma blokadę przełożeń, czyli np. przy prędkości 140 km/h kiedy zmienimy położenie skrzyni na 2 bieg skrzynia nie zmieni położenia na wskazany bieg tylko poczeka aż prędkość obrotowa silnika wraz z prędkością pokonywanego dystansu spadnie do odpowiedniej prędkości 110 - 130 km/h aby móc bezpiecznie zmienić położenie skrzyni na chciany bieg czyli w tym przypadku 2.
Radzę nie próbować tego w domu.
Ktoś kiedyś powiedział, że dawniej auta naprawdę budowano z blachy i stali, drewno było dodatkiem a plastiku używano do wysadzania mostów ...
Z tego co mowil moj mechanik od skrzyni to wcisniecie gazu na N a potem wrzucenie D zeby ruszyc z kopyta to najgorsze co mozna zrobic dla skrzyni.
Tez sie go pytalem o to dlaczego nie ma blokady z D na N ale powiedzial ze to jest roznie w roznych samochodach i sie tym kompletnie nie przejal czyli wnioskuje ze jest to dopuszczalne.
Tez sie go pytalem o to dlaczego nie ma blokady z D na N ale powiedzial ze to jest roznie w roznych samochodach i sie tym kompletnie nie przejal czyli wnioskuje ze jest to dopuszczalne.
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
zawsze możesz wcisnąć przycisk overdrive;) według mnie but jest dużo lepszy:) na NKP była o tym mowa:)Marcus65 pisze:No, w automacie boli mnie jeszcze to, że mocne depnięcie w czasie jazdy owszem, przynosi skutek, ale z jakąś tam, powiedzmy półsekundową zwłoką. Tego zapewne nie da się obejść? Pewnie nie, bo już byście wiedzieli, jak...
Pozdro
Marcus
Przy ruszaniu O/D nic nie zmienia. Niektóre automaty inaczej traktują zblokowany bieg 1 (czasem 1-2) niz D, większe obciązenia wytrzyma na 1, ale nie mam pojęcia jak jest w maximie.Lombardo88 pisze: zawsze możesz wcisnąć przycisk overdrive;) według mnie but jest dużo lepszy:) na NKP była o tym mowa:)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Przeciez automat to nie F1 czy rakieta. Kazde udziwnienie skonczy sie w warsztacie. Faktycznie mozna przelaczac z D-N-D swobodnie. Jednak z N-D powinno przelaczas sie dopiero wtedy jak odejmiemy noge z "gazu" i obroty spadna do min. Wtedy nie ma zadnych szarpniec i mozemy byc pewni ze skrzynia bedzie dzialac dlugoooo.
"Polsekundowa" zwłoka po wdepnieciu w podloge??!! a jak jest w manualu?? Ile czasu to zajmuje?? Automat to nie kosiarka
Maxi
"Polsekundowa" zwłoka po wdepnieciu w podloge??!! a jak jest w manualu?? Ile czasu to zajmuje?? Automat to nie kosiarka

Maxi
No pytasz, jakbyś nigdy manualem nie jeździł... No, chyba że nie... W manualu, gdzie jest zwykłe sprzęgło cierne, o ile tylko działa ono jak należy, samochód reaguje od razu na depnięcie. A automat zachowuje się tak, jakby przez te pół sekundy (circa about) się zastanawiał "przyspieszyć czy może może lepiej nie".jerry pisze:"Polsekundowa" zwłoka po wdepnieciu w podloge??!! a jak jest w manualu?? Ile czasu to zajmuje??
A manual to kosiarka?jerry pisze:Automat to nie kosiarka![]()

Pozdro
Marcus
jerry, mial na mysli to, ze w manualu potrzebujesz tez jakiegos czasu zeby zredukowac bieg. Tak przynajmniej mi sie wydajeMarcus65 pisze:jerry napisał/a:
"Polsekundowa" zwłoka po wdepnieciu w podloge??!! a jak jest w manualu?? Ile czasu to zajmuje??
No pytasz, jakbyś nigdy manualem nie jeździł... No, chyba że nie... W manualu, gdzie jest zwykłe sprzęgło cierne, o ile tylko działa ono jak należy, samochód reaguje od razu na depnięcie. A automat zachowuje się tak, jakby przez te pół sekundy (circa about) się zastanawiał "przyspieszyć czy może może lepiej nie".

No w manualu to myślę że te pól sekundy to i tak by był dobry wynik 

Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM

Ludzie, ale mnie chodzi o szybkość reakcji na NACIŚNIĘCIE pedału przyspieszenia. A Wy mi tu o redukcjach
Inaczej mówiąc, kiedy jadę manualem np. na 3 biegu i depnę, to fura OD RAZU skacze do przodu. A jak mocny motór, to i na czwórce potrafi nieźle odejść.
Ale żeby zakończyć tę dysputę, czy ta zwłoka, o której tak tu rozprawiam, jest może powodowana tym, że automat redukuje bieg? Bo jeśli tak, to przepraszam
Pozdro
Marcus

Ale żeby zakończyć tę dysputę, czy ta zwłoka, o której tak tu rozprawiam, jest może powodowana tym, że automat redukuje bieg? Bo jeśli tak, to przepraszam

Pozdro
Marcus
Napęd masz przenoszony przez ciśnienie oleju i jego ruch, są jakby 2 turbiny jedna wprowadza olej w ruch (robi ciśnienie) a druga od tego ruchu i ciśnienia dopiero zaczyna się obracać, cały myk polega na tym, że jak wciśniesz gaz to chwile zajmuje nim wytworzy większe ciśnienie (mała chwilę) W manualu masz na sztywno spięty układ napędowy z silnikiem więc tego opóźnienia nie masz.Marcus65 pisze:Ale żeby zakończyć tę dysputę, czy ta zwłoka, o której tak tu rozprawiam, jest może powodowana tym, że automat redukuje bieg? Bo jeśli tak, to przepraszam![]()
No chyba, że obroty skaczą mocno do góry (o ponad 1000 RPM) to znaczy, że skrzynia zredukowała. Ale powyżej ~90KM/h spina Ci automat napęd na sztywno więc nie ma tego opóźnienia i cała moc z silnika idzie na koła (O/D też to może wymuszać) można zauważyć to po spadku obrotów o około 500. piotrtal to dość dobrze wybadał.
(W dużym uproszczeniu dla obrazowości)
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

herson śmieszy Cię to a na forum mamy kilka osób które ucierpiały przez takich "przeskakujących", nie powinniśmy tego pochwalać ani chwalić się takimi wyczynami na forum. Pewnie Marcus65 użył tego jako przenośni (oby)herson pisze:hyhyhy dobreeMarcus65 pisze:na "ciemnozielonym" świetle

100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu

--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"

Nie chcę, żeby wyszło, że się teraz usprawiedliwiam, ale z ręką na sercu mówię, że taka sytuacja zdarza mi się wyjątkowo i nie jest moim "zwyczajem". Niemniej przyznaję, że czasem się zdarza. Ale NIGDY nie na wczesnym czerwonym. A przez "ciemnozielone" rozumiem TYLKO I WYŁĄCZNIE pomarańczowe.
Pozdro
Marcus
Pozdro
Marcus
Ostatnio zmieniony 2010-01-06, 22:06 przez Marcus65, łącznie zmieniany 1 raz.
Dylson udalo Ci sie rozszyfrowac moje zaszyfrowane mysli. Jakos tak wyszlo ze napisalem cos wyrwane z kontekstu czasem tak bywa.
Automat to nie kosiarka ---- no to taka przenosnia, kosiarka ma "1 bieg" i na nic nie trzeba czekac. Dodajemy "gazu" i mamy szybciej-mocniej ect. Tak mi sie skojarzylo.
Co do O/D mam zdanie takie ze uzywa sie go aby zredukowac 4 bieg i raczej w tedy gdy faktycznie brakuje mocy.
Szerokosci
MAXI
Automat to nie kosiarka ---- no to taka przenosnia, kosiarka ma "1 bieg" i na nic nie trzeba czekac. Dodajemy "gazu" i mamy szybciej-mocniej ect. Tak mi sie skojarzylo.
Co do O/D mam zdanie takie ze uzywa sie go aby zredukowac 4 bieg i raczej w tedy gdy faktycznie brakuje mocy.
Szerokosci
MAXI
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
-
- stały bywalec
- Posty: 99
- Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
- Lokalizacja: gdańsk
to czuc bardzo slabo. widac ze wskazowka z obrotami spada troche w dol. potem po "lekkim pstykaniu pedału gazu" nie widac zeby obroty slizgaly (tak jak jest to na innych biegach).Wald pisze:Pewnie czuje
U mnie na liczniku jest około 65 przy zapięciu.
na kazdym biegu obroty lekko slizgaja jak "pstykam nogą w pedał gazu" przy lockupie obroty sa w miejscu. latwo to wybadac. nie wiem czemu pytasz.
wald: u mnie jest okolo 60 (czyli mniej wiecej 65)
