hehe ja już poradziłem sobie z demontażem oczywiście przy pomocy ściągacza który dorobił mi tokarz za 4pak żubra ;)Wczoraj dałem do tokarza aby mi wytoczył te plastikowe białe mocowania które się przykręca na 3 śruby wiec już tez będę miał to z metalu a nie jak w oryginale z teflonu no i nie za 200 zł ;)Ino za drugi 4pak żubra heheSasza_fragles13 pisze:za 200zł mogę załatwić 2 nowe sworznie metalowe. Plastiki z allegro nie wytrzymują porównania:)
[P/WP/11/11.144] Problemy z wycieraczkami
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
Nissan Primera P11E SLX automat
CB Uniden 520XL+LEMM TURBO AT 2001
CB Uniden 520XL+LEMM TURBO AT 2001
to i ja zadam małe pytanie:
Podczas otwierania maski, koniec jej zahacza mi o wycieraczki (z tego co czytam dość częsty przypadek ). Podczas przeglądu mechanik polecił mi kupno całego mechanizmu.
W tym temacie natomiast wyczytalem kolejno o sworzniu oraz tulejach.
A zatem co z tym zrobić? Kupować sworzeń za 150 zł (dane allegro), coś poczarować z tuleją (tylko co?), czy cały mechanizm (taki jak ten?) :
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-me ... 77859.html
No i czy ten mechanizm za 200 zl to komplet czy jedna strona, bo to też istotne...
Wiem, że piszę nie w tym temacie, ale bez sensu byłoby tworzenie nowego, skoro tu zostało już wiele napisane .
Podczas otwierania maski, koniec jej zahacza mi o wycieraczki (z tego co czytam dość częsty przypadek ). Podczas przeglądu mechanik polecił mi kupno całego mechanizmu.
W tym temacie natomiast wyczytalem kolejno o sworzniu oraz tulejach.
A zatem co z tym zrobić? Kupować sworzeń za 150 zł (dane allegro), coś poczarować z tuleją (tylko co?), czy cały mechanizm (taki jak ten?) :
http://allegro.pl/nissan-primera-p11-me ... 77859.html
No i czy ten mechanizm za 200 zl to komplet czy jedna strona, bo to też istotne...
Wiem, że piszę nie w tym temacie, ale bez sensu byłoby tworzenie nowego, skoro tu zostało już wiele napisane .
gniado, Co ma sworzeń do obcierającej maski????
Cały mechanizm wycieraczek jest zamontowany od spodu, a sworzeń na trzech śrubach przykręcony. Sam sworzeń jest nieruchomy, rusza się środek w tym sworzniu.
Ściągnij ramię wycieraczki i załóż troszkę wyżej. Jeśli skrzypią wycieraczki to lepiej rozebrać sworzeń i przesmarować, nie jest to trudne.
Pozdrawiam Kiwi
Cały mechanizm wycieraczek jest zamontowany od spodu, a sworzeń na trzech śrubach przykręcony. Sam sworzeń jest nieruchomy, rusza się środek w tym sworzniu.
Ściągnij ramię wycieraczki i załóż troszkę wyżej. Jeśli skrzypią wycieraczki to lepiej rozebrać sworzeń i przesmarować, nie jest to trudne.
Pozdrawiam Kiwi
Ja sam sworzeń dokładnie wyczyściłem i "wystrugałem " coś takiegogniado pisze:A zatem co z tym zrobić? Kupować sworzeń za 150 zł (dane allegro), coś poczarować z tuleją (tylko co?)
https://lh5.googleusercontent.com/_xDSl ... 010337.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_xDSl ... 010338.jpg
https://lh5.googleusercontent.com/_xDSl ... 010339.jpg
Troszkę mierzenia,troszkę toczenia i wiercenia i wycieraczki śmigają aż miło a też piszczały i haczyły o maskę podczas jej otwierania.
http://allegro.pl/listing.php/search?st ... ory=0&sg=0
to są jedyne jakie wypluło po wpisaniu sworzeń wycieraczek...
Chyba więc czeka mnie wizyta na jakimś szrocie?
to są jedyne jakie wypluło po wpisaniu sworzeń wycieraczek...
Chyba więc czeka mnie wizyta na jakimś szrocie?
Panowie ktorzy se wymienili te sworznie. macie może stare jeszcze na oddanie? chcę je dokładnie zwymiarować i spróbować dorobić. Zapewniam fotorelację i rysunki techniczne do dorabiania do użytku forumowiczów. Swoich póki co nie mogę rozebrać bo auto mi codziennie potrzebne więc szukam zużytych aby dorobić i wstawić. Jeśli ktoś posiada takowe to przyjmę za "piwko".
Kontakt do mnie
andrzej.aptacy@wp.pl
607-643-075
warszawa
Mogę również opłacić ewentualną wysyłkę pocztową.
Z góry dziękuję
Kontakt do mnie
andrzej.aptacy@wp.pl
607-643-075
warszawa
Mogę również opłacić ewentualną wysyłkę pocztową.
Z góry dziękuję
[P11] Regeneracja wycieraczek
Witam. Czy, któryś z szanownych forumowiczów pomógłby mi przywrócić poprawną pracę wycieraczek. Mam problem opisywany wiele razy. Wycieraczki na tzw. "biegu czasowym" nie wracają na swoje miejsce. Zatrzymują sie w połowie. Żaden z serwisów nie podejmuje się tego. Wiem, że ludzie sami sobie to naprawiają. Mnie brakuje wiedzy i warunków. Potrzebuję pomocy. Oczywiście nie za darmo. Zagłębie - Sląsk?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Ja mam kolegę elektryka, który mi coś takiego naprawił w ok. godzinę, licząc z rozbieraniem i poskładaniem podszybia.
Tyle, że nie jestem ze Śląska.
Wiem, że robił coś przy silniczku wycieraczek, ale nie wiem co dokładnie.
Tyle, że nie jestem ze Śląska.
Wiem, że robił coś przy silniczku wycieraczek, ale nie wiem co dokładnie.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Witam.
Proszę o pomoc.
Mam Primerke 99' od ok 1roku, moim problemem są przednie wycieraczki.Oprócz tego że nie posiada 1 biegu prędkości ( to znaczy przerywa i to pewnie silniczek).A drugi to fakt że wycieraczki są odchylone i część przednia wycieraczek ociera o maskę? by zamknąć maskę muszę przycisnąć wycieraczkę lewa do szyby.Proszę o informacje co to może być i czy warto wydać pieniądze na nowy/używany mechanizm razem z silniczkiem?
Pozdrawiam
Proszę o pomoc.
Mam Primerke 99' od ok 1roku, moim problemem są przednie wycieraczki.Oprócz tego że nie posiada 1 biegu prędkości ( to znaczy przerywa i to pewnie silniczek).A drugi to fakt że wycieraczki są odchylone i część przednia wycieraczek ociera o maskę? by zamknąć maskę muszę przycisnąć wycieraczkę lewa do szyby.Proszę o informacje co to może być i czy warto wydać pieniądze na nowy/używany mechanizm razem z silniczkiem?
Pozdrawiam
Co do pierwszego wątku to tak jak pisali koledzy, trzeba poświęcić chwile na rozebranie i poprawienie blaszki która odpowiada za czas ruchu wycieraczek.
Jeśli chodzi o ramiona dotykające maski to niestety ratuje Cię tylko wymiana ewentualnie regeneracja starych sworzni, do których przymocowane są wycieraczki. Chodź ja obstawiałbym za wymiana na jakieś mniej zużyte, nie jest to droga rzecz.
Pozdrawiam Tom
Jeśli chodzi o ramiona dotykające maski to niestety ratuje Cię tylko wymiana ewentualnie regeneracja starych sworzni, do których przymocowane są wycieraczki. Chodź ja obstawiałbym za wymiana na jakieś mniej zużyte, nie jest to droga rzecz.
Pozdrawiam Tom
Tak jak kolega powyżej napisał że odpowiedź na pierwsze pytanie masz troszkę wyżej tego wątku a ci do ramion wycieraczek obijających maskę kolega też ma rację . Poszukaj z P10 metalowych lub P11 od w dobrym stanie . Zamienniki na allegro są podobno mało trwałe ,ale ja ich nie montowałem więc nie będę wyrażał opinii .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec
Dzieki....za info.Pozdrawiam
[ Dodano: 2011-05-22, 21:51 ]
Witam
Rozkręciłem podszybie mało tego że śróby mi się poukręcały od mechnizmu (ze staroci ruda jak ta lala) to jeszcze plastiki się wyrobiły.
I pytanie bo nie można nigdzie kupić tych plastików, ktoś wie czy do primery p11 pasują inne mechanizmy wycieraczek a i jeszcze jedno czy ktoś widział Primere z jedna wycieraczką:) Jeśli tak to jak z wykonaniem.
[ Dodano: 2011-05-24, 22:21 ]
Mam pytanie czy ktoś z posiadaczy Nissana Primery miał problemy lub wymieniał sworznie wycieraczek? Jeśli tak to prosił bym o jakiś namiar na skup takich elementów.Na strażackiej byłem i KTD też:( A w serwisie Nissana chcą za lewy sworzeń 252zł a za prawy 245zł chociaż i tak są takie same.
HELP!!!!!!!
[ Dodano: 2011-05-22, 21:51 ]
Witam
Rozkręciłem podszybie mało tego że śróby mi się poukręcały od mechnizmu (ze staroci ruda jak ta lala) to jeszcze plastiki się wyrobiły.
I pytanie bo nie można nigdzie kupić tych plastików, ktoś wie czy do primery p11 pasują inne mechanizmy wycieraczek a i jeszcze jedno czy ktoś widział Primere z jedna wycieraczką:) Jeśli tak to jak z wykonaniem.
[ Dodano: 2011-05-24, 22:21 ]
Mam pytanie czy ktoś z posiadaczy Nissana Primery miał problemy lub wymieniał sworznie wycieraczek? Jeśli tak to prosił bym o jakiś namiar na skup takich elementów.Na strażackiej byłem i KTD też:( A w serwisie Nissana chcą za lewy sworzeń 252zł a za prawy 245zł chociaż i tak są takie same.
HELP!!!!!!!
Kolego bamber01, osobiście miałem ten sam problem z wycieraczkami co Twój. Po uporaniu się ze sworzniami wycieraczek i silniczkiem, doszedłem do wniosku, że wszystkie problemy związane z wycieraczkami miały swój początek właśnie w zużytych sworzniach wycieraczek. Jakie problemy? Ocieranie wycieraczek o blachę pokrywy bagażnika, zatrzymywanie się w trakcie ruchu (oczywiście bez obsługi ścieżek na silniczku się nie obyło, ale twierdzę, że to pokłosie zużytych sworzni), piszczenie wycieraczek (bez względu na to, jak doskonałe pióra były kupione). Po wymianie sworzni wszystko się skończyło i hula. Co do sworzni, objechałem "Kraków i Maków". Ogólna opinia ze szrotów: jak się pojawia i jest OK, to momentalnie znika. Ktoś w pewnym momencie powiedział, że w tym roczniku, w tym wieku już tak jest (`99). Z wielkim bólem poszedłem do serwisu, kupiłem oba sworznie (właściwie mocowanie wycieraczki prawej i lewej), wymieniłem i jest spokój. Wszystko śmiga, jak nowe. Jeżeli zapoznasz się z moją informacją i będziesz zainteresowany dokładnym opisem, jak poradzić sobie w "warunakch domowych" z silniczkiem, napisz na mój priv a prześlę Ci ten opis.
PZDR
PZDR
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Witaj Kolego Johny_fellow,
Kupno sworzni w ASO było w moim przypadku ostatecznością. Co się nakombinowałem, narobiłem, to ja tylko wiem. Byc może sposoby, których używałem były mało skuteczne, bo po jakimś czasie "szlag" je trafiał. Dlatego zdecydowałem się na zakup w ASO. Myslę, że nowe sworznie wystarczą do konca życia mojego samochodu.
Jednakże bardzo dziękuję za wskazówkę. Bardzo cenię i często wykorzystuję niekonwencjonalne rozwiązania.
Pozdrawiam,
Kupno sworzni w ASO było w moim przypadku ostatecznością. Co się nakombinowałem, narobiłem, to ja tylko wiem. Byc może sposoby, których używałem były mało skuteczne, bo po jakimś czasie "szlag" je trafiał. Dlatego zdecydowałem się na zakup w ASO. Myslę, że nowe sworznie wystarczą do konca życia mojego samochodu.
Jednakże bardzo dziękuję za wskazówkę. Bardzo cenię i często wykorzystuję niekonwencjonalne rozwiązania.
Pozdrawiam,
Re: Skrzypią wycieraczki
__________________________________________________________________________
Cały element wykonany z rurki stalowej o średnicy 15 mm i grubości ścianki 1,5 mm. Blaszka jest ze zwykłej stali o grubości 2 mm
Obrazek
__________________________________________________________________________
Ktoś ma pełne wymiary tej blaszki na malutkim obrazku??
Cały element wykonany z rurki stalowej o średnicy 15 mm i grubości ścianki 1,5 mm. Blaszka jest ze zwykłej stali o grubości 2 mm
Obrazek
__________________________________________________________________________
Ktoś ma pełne wymiary tej blaszki na malutkim obrazku??