[ Maxima] Maxima MacGayver'a
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Ta maximka to seria czy coś ma już grzebnięte ?
Wiem od Neptuna, że naprawa EVAPU dodałą 20KM ?
Wiem od Neptuna, że naprawa EVAPU dodałą 20KM ?
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
Filmik będzie jak jeszcze trochę porobię przy nim bo póki co nie ma po co
Przygotowuje się z wjazdem wydechu. na razie jest seria ze stożkiem
Fakt faktem EVAP dodał rzeczywiście te 20KM co jest raczej odczuwalne
Mam nadzieję że wyrobię się do zlotu ze wszystkim co przewidziałem, a może być ciężko bo im bliżej zlotu tym więcej osób chce robić coś u siebie więc może braknąć czasu na swoją Maxi ![:->](./images/smilies/chytry.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:->](./images/smilies/chytry.gif)
-
- fanatyk nissana
- Posty: 1189
- Rejestracja: 2009-12-08, 22:54
- Lokalizacja: Warszawa
gdzieś jest opisane na poprzednich stronach. Był urwany (utleniony) przewód przy zaworze niedaleko zbiornika paliwa, ten od oparów. Dałem nową kostkę, nowe przewody i ten oto mod dał mi 20KMLombardo88 pisze:co było u Ciebie problemem w EVAPie???
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Małą aktualizacja, kolejna paczka dotarła
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/793/2451586168ccb1ca.jpg)
Mała modyfikacja dolotu. Usunąłem tłumik szmerów. Mogłem kupić zestaw z allegro do modyfikacji dolotu ale tam nie było wszystkich króćców, a przede wszystkim nie było miejsca na czujnik temperatury którego w europie nie ma.
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/792/ac6bde30a6eb8798.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/746/39aa377499464eb4.jpg)
Odczucia są takie że tego opisać się nie da
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Może nagram jakiś filmik z kabiny, może da się usłyszeć ten dźwięk
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Dźwięk jestem sobie w stanie wyobrazić bo miałem przez jakiś czas w Maxi stożek
Ale osiągi dopóki go nie odseparujesz od ciepła to raczej in minus ![:(](./images/smilies/smutny.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:(](./images/smilies/smutny.gif)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Zaadoptowałem do swojej Maximy 4-tłoczkowe hamulce Brembo od 350Z, tudzież Subaru Impreza WRX. Było kilka problemów gdyż PNP nie pasują ale to drobiazgi.
Temat również w dziale "Performance Garage"
No to zaczynamy od początku
1. Oemowe zaciski na feldze "18
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/624/d8f64b3887af212a.jpg)
2. Hamulce bez felgi
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/820/1139a3f48779fc64.jpg)
3. Porównanie Ori zacisków z Maxi USA i 350Z
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/821/74df3df37424ad36.jpg)
4. Porównanie Ori tarcz z Maxi USA i 350Z (tarcze należy stoczyć z 324mm do średnicy 318mm
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/821/b6d1e40e0867e0bd.jpg)
5. Oryginalne otwory na jarzma w Maximie A32 mają 12mm, potrzebujemy 14mm więc rozwiercamy je na odpowiedni rozmiar
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/822/d4bf01b03b85c3bd.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/814/345a1b5bc45fb115.jpg)
6. przewody hamulcowe pasują bez problemów, jedynie śruby musimy skrócić o 4mm
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/821/e6233f6275c39189.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/624/4fd59b7f5857d64e.jpg)
7. Zamontowany komplet
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/814/21db3dd1bced8f3c.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/822/990110db1210cb44.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/800/7cca2b6389ad296d.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/774/9577860e31f3f6e6.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/821/f10645aeda1f1ac6.jpg)
Do Maxi zawitają również wskaźniki VDO w miejsce schowka - ciśnienie oleju, temperatura oleju, woltomierz. Swoją delikatnością i brakiem krzykliwości będą idealnie komponowały się w lata "90
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/821/d4fa6ad339d8bc0f.jpg)
Temat również w dziale "Performance Garage"
No to zaczynamy od początku
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
1. Oemowe zaciski na feldze "18
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/624/d8f64b3887af212a.jpg)
2. Hamulce bez felgi
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/820/1139a3f48779fc64.jpg)
3. Porównanie Ori zacisków z Maxi USA i 350Z
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/821/74df3df37424ad36.jpg)
4. Porównanie Ori tarcz z Maxi USA i 350Z (tarcze należy stoczyć z 324mm do średnicy 318mm
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/821/b6d1e40e0867e0bd.jpg)
5. Oryginalne otwory na jarzma w Maximie A32 mają 12mm, potrzebujemy 14mm więc rozwiercamy je na odpowiedni rozmiar
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/822/d4bf01b03b85c3bd.jpg)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/814/345a1b5bc45fb115.jpg)
6. przewody hamulcowe pasują bez problemów, jedynie śruby musimy skrócić o 4mm
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/821/e6233f6275c39189.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/624/4fd59b7f5857d64e.jpg)
7. Zamontowany komplet
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/814/21db3dd1bced8f3c.jpg)
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/822/990110db1210cb44.jpg)
![Obrazek](http://images38.fotosik.pl/800/7cca2b6389ad296d.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/774/9577860e31f3f6e6.jpg)
![Obrazek](http://images47.fotosik.pl/821/f10645aeda1f1ac6.jpg)
Do Maxi zawitają również wskaźniki VDO w miejsce schowka - ciśnienie oleju, temperatura oleju, woltomierz. Swoją delikatnością i brakiem krzykliwości będą idealnie komponowały się w lata "90
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/821/d4fa6ad339d8bc0f.jpg)
Extra Robota z tymi hamulcami
Ciekawe jak to będzie współgrało z seryjnym tyłem ?
Skąd dorwałeś te zegary ?
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Skąd dorwałeś te zegary ?
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Wiedziałem że gdzieś już takie widziałem ![:D](./images/smilies/biggrin.png)
![:D](./images/smilies/biggrin.png)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
No no MacGayver, ta maxi nie przypomina już tej sprzed roku
Ładnie się prezentuje![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Ładnie się prezentuje
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
- Coobcio
- fanatyk nissana
- Posty: 3074
- Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
- Lokalizacja: Warszawa - Grochów
- Kontakt:
Jeszcze tylko zglebić i będzie pięknie, z czasem turbo lub kompresor i wymarzony wóz ![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
PS. Bardzo felga zmuliła auto ?
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
PS. Bardzo felga zmuliła auto ?
WWW.COOBCIO.PL
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM
- GRZECHu
- fanatyk nissana
- Posty: 2365
- Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
- Lokalizacja: z internetu
- Kontakt:
Słabo szukałeś;I@MAXIMA pisze:Zdradź sekret gdzie dostałeś górne mocowania przednich amorów z poduchami.. nigdzie nie mogę tego dostać
viewtopic.php?p=145193#145193
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu
![;)](./images/smilies/oczko.gif)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz"
![:)](./images/smilies/wesoly.gif)
W aucie coś tam się cały czas dzieje a w temacie nie ma nawet czasu napisać
Trzeba więc zrobić małą aktualizację
Od łącznika elastycznego do końca zrobiony wydech fi 2.5 cala na końcowym przelotowym z dużą puszką.
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1005/e845943014b0743d.jpg)
gotowe flansze do połączenia elementów
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1024/dcec95680fcd4cbf.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1003/e91a942836541531.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/977/936a7b5e5f67863c.jpg)
Następnie zabrałem się za podłączenie zegarów ciśnienie, temp oleju i woltomierza od Audi. Potrzeba było zrobić redukcję na czujnik by jednocześnie ominąć półoś i podstawę miski olejowej.
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/997/cafd0a47f8e98e5d.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1005/1a0ea7e2351af579.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1014/6a3b23fe2db3f383.jpg)
Aktualnie prace nad tym elementem pozostają zawieszone bo nie mogę dorwać schematu elektrycznego od oryginalnego czujnika i zegarów od Audi. Jakieś błędne parametry pokazują zegary (czujnik nowy, zegary pewne)
Zakupiłem nowe serwo sprzęgła gdyż moje przepuszcza i czasami są kłopoty ze sprzęgłem
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1015/ce9f90b367c3a319.jpg)
Kolejnym etapem był montaż środkowego tłumika/rozprężnika za namową Szalonego bo bez niego Maxi słabnie. Najpierw zakupiłem środkowy tłumik ale miał fi60 i niechętnie chciałem go wkładać. Przez przypadek zauważyłem u znajomego który rozbiera angliki wydech ze Toyoty Corolli 190KM. Zakupiłem go
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/996/1c7700e60ae53789.jpg)
Plan miałem taki by wyciągnąć ze środka perforowaną rurę (fi55) i wstawić perforowaną rurę fi65 tak by zgrywała się z całym wydechem. Musiałem to zrobić bo nigdzie nie mogłem znaleźć środkowego tłumika na taką średnicę, wszędzie były mniejsze.
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/997/f7956c33b2703178.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1014/d31437a912ef8719.jpg)
Wiertło 3.5mm i wywiercone dokładnie 775 otwory
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/997/497a36a1bb8d2f2d.jpg)
Czas na montaż rury we właściwym miejscu
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/997/1d01b210c95a8bf5.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/972/ddad11d96324d5a9.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/827/5fddaede0a76f3f5.jpg)
I już na aucie
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1024/20f3c6ce78bab4ef.jpg)
Tego samego dnia odebrałem przesyłkę z nowymi tarczami na tył, nacinane i nawiercane. Zakupione wcześniej klocki TRW i przystąpiłem do montażu
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1024/f308fef69249f151.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1024/3cdece6ae445bb0f.jpg)
Temat poliftowej klapy i lamp ściągniętych ze stanów już ogarnięty ale chce ogarnąć dobre zdjęcia więc póki co nie wrzucę
p.s. dziurawy przedni lewy błotnik który straszył też już wymieniony![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Od łącznika elastycznego do końca zrobiony wydech fi 2.5 cala na końcowym przelotowym z dużą puszką.
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1005/e845943014b0743d.jpg)
gotowe flansze do połączenia elementów
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1024/dcec95680fcd4cbf.jpg)
![Obrazek](http://images49.fotosik.pl/1003/e91a942836541531.jpg)
![Obrazek](http://images37.fotosik.pl/977/936a7b5e5f67863c.jpg)
Następnie zabrałem się za podłączenie zegarów ciśnienie, temp oleju i woltomierza od Audi. Potrzeba było zrobić redukcję na czujnik by jednocześnie ominąć półoś i podstawę miski olejowej.
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/997/cafd0a47f8e98e5d.jpg)
![Obrazek](http://images40.fotosik.pl/1005/1a0ea7e2351af579.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1014/6a3b23fe2db3f383.jpg)
Aktualnie prace nad tym elementem pozostają zawieszone bo nie mogę dorwać schematu elektrycznego od oryginalnego czujnika i zegarów od Audi. Jakieś błędne parametry pokazują zegary (czujnik nowy, zegary pewne)
Zakupiłem nowe serwo sprzęgła gdyż moje przepuszcza i czasami są kłopoty ze sprzęgłem
![Obrazek](http://images45.fotosik.pl/1015/ce9f90b367c3a319.jpg)
Kolejnym etapem był montaż środkowego tłumika/rozprężnika za namową Szalonego bo bez niego Maxi słabnie. Najpierw zakupiłem środkowy tłumik ale miał fi60 i niechętnie chciałem go wkładać. Przez przypadek zauważyłem u znajomego który rozbiera angliki wydech ze Toyoty Corolli 190KM. Zakupiłem go
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
![Obrazek](http://images39.fotosik.pl/996/1c7700e60ae53789.jpg)
Plan miałem taki by wyciągnąć ze środka perforowaną rurę (fi55) i wstawić perforowaną rurę fi65 tak by zgrywała się z całym wydechem. Musiałem to zrobić bo nigdzie nie mogłem znaleźć środkowego tłumika na taką średnicę, wszędzie były mniejsze.
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/997/f7956c33b2703178.jpg)
![Obrazek](http://images43.fotosik.pl/1014/d31437a912ef8719.jpg)
Wiertło 3.5mm i wywiercone dokładnie 775 otwory
![:shock:](./images/smilies/omg.gif)
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/997/497a36a1bb8d2f2d.jpg)
Czas na montaż rury we właściwym miejscu
![Obrazek](http://images41.fotosik.pl/997/1d01b210c95a8bf5.jpg)
![Obrazek](http://images46.fotosik.pl/972/ddad11d96324d5a9.jpg)
![Obrazek](http://images35.fotosik.pl/827/5fddaede0a76f3f5.jpg)
I już na aucie
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1024/20f3c6ce78bab4ef.jpg)
Tego samego dnia odebrałem przesyłkę z nowymi tarczami na tył, nacinane i nawiercane. Zakupione wcześniej klocki TRW i przystąpiłem do montażu
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1024/f308fef69249f151.jpg)
![Obrazek](http://images50.fotosik.pl/1024/3cdece6ae445bb0f.jpg)
Temat poliftowej klapy i lamp ściągniętych ze stanów już ogarnięty ale chce ogarnąć dobre zdjęcia więc póki co nie wrzucę
![:mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
p.s. dziurawy przedni lewy błotnik który straszył też już wymieniony
![:-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
różnicę w mocy muszę sprawdzić, ustawić się z kimś od nas to będę wiedział, może bardziej elastyczny jest niż bez. Co do głośności to nic się nie zmieniło właściwie - tak jak był cicho jest nadal ehh
Podczas montażu przyspawałem najpierw tłumik od strony silnika a tył zostawiłem wolny - najprzyjemniejszy dźwięk jest w okolicach 4000 obr/min![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Dzisiaj dotarły się również tylne hamulce, czegoś takiego się nie spodziewałem, auto zdecydowanie jeszcze lepiej hamuje i zupełnie inaczej się zachowuje podczas hamownia - nie nurkuje już tak jak wcześniej. A co najlepsze i nadal nie mogę w to uwierzyć podczas zaciągania ręcznego podczas jazdy na oponach szerokości 225 koła blokują się w miejscu i leci spod nich dym. Przy hamulcach tarczowych z tyłu jeszcze się z czymś takim nie spotkałem![:hah:](./images/smilies/rotfl.gif)
![:-P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Podczas montażu przyspawałem najpierw tłumik od strony silnika a tył zostawiłem wolny - najprzyjemniejszy dźwięk jest w okolicach 4000 obr/min
![:roll:](./images/smilies/rolleyes.gif)
Dzisiaj dotarły się również tylne hamulce, czegoś takiego się nie spodziewałem, auto zdecydowanie jeszcze lepiej hamuje i zupełnie inaczej się zachowuje podczas hamownia - nie nurkuje już tak jak wcześniej. A co najlepsze i nadal nie mogę w to uwierzyć podczas zaciągania ręcznego podczas jazdy na oponach szerokości 225 koła blokują się w miejscu i leci spod nich dym. Przy hamulcach tarczowych z tyłu jeszcze się z czymś takim nie spotkałem
![:hah:](./images/smilies/rotfl.gif)