[P10/WP10] Nie działa oświetlenie licznika
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/WP10] Nie działa oświetlenie licznika
Jak w temacie. Primerę kupiłem tydzień temu, dałbym sobie głowę uciąć, że oświetlenie licznika działało. W międzyczasie podłączałem radio. Poprzedni właściciel uciął kostkę, więc fabryczne kable montowałem z kostką ISO, oczywiście wszędzie izolacja.
Czy któryś z kabli z wiązki idącej do radia jest odpowiedzialny za oświetlenie licznika? Kilka kabli z tej wiązki zostało mi luzem nigdzie nie wpiętych.
Dodam, że wszystkie bezpieczniki przy kierownicy są całe.
Druga sprawa, nie wiem czy powiązana z pierwszą - po włączeniu świateł drogowych, na desce nie świeci mi się od nich dioda.
Wszystkie pozostałe diody działają bez zarzutu
Pytam, bo nie wierzę, że w tym samym momencie wszystkie żarówki oświetlające zegary się przepaliły, nie uśmiecha mi się zbędne odkręcanie licznika by to sprawdzić...
Czy któryś z kabli z wiązki idącej do radia jest odpowiedzialny za oświetlenie licznika? Kilka kabli z tej wiązki zostało mi luzem nigdzie nie wpiętych.
Dodam, że wszystkie bezpieczniki przy kierownicy są całe.
Druga sprawa, nie wiem czy powiązana z pierwszą - po włączeniu świateł drogowych, na desce nie świeci mi się od nich dioda.
Wszystkie pozostałe diody działają bez zarzutu
Pytam, bo nie wierzę, że w tym samym momencie wszystkie żarówki oświetlające zegary się przepaliły, nie uśmiecha mi się zbędne odkręcanie licznika by to sprawdzić...
Mess with the best, or die like the rest
U mnie z podświetleniem było tak, że jak poleciała jedna żarówka to chwila moment i poleciała reszta. Od świateł drogowych masz niebieską kontrolkę. W podświetlaniu nie i kontrolkach nie ma diod tylko żarówki - na kontrolki 12V/1,2W na oświetlenie dechy są żarówki W3W - 12V 3W. Niektóre radia mają regulację intensywności podświetlenia - pomarańczowy przewód w kostce ISO jak mnie pamięć nie myli.
Na podświetlanie dechy nie opłaca się wstawiać LEDów bo efekt marny chyba, że wsadzisz porządne LED'y dyfrakcyjne. To samo dotyczy się panelu od nawiewu oraz przycisków na konsolecie środkowej. Ledy śmiało można ładować w przyciski od otwierania szyb, blokady szyb, centralnego zamka, regulacji podświetlania dechy, włącznik halogenów. Wystarczy zwykły LED puszczony przez rezystor 560ohm 1/4W. Popielniczka ma standardową żarówkę 12V 1,2W. Do zapalniczki musi być 12V 0,6W lub żarówka 12V 1,2W puszczona przez rezystor 75ohm/0,5W
Na podświetlanie dechy nie opłaca się wstawiać LEDów bo efekt marny chyba, że wsadzisz porządne LED'y dyfrakcyjne. To samo dotyczy się panelu od nawiewu oraz przycisków na konsolecie środkowej. Ledy śmiało można ładować w przyciski od otwierania szyb, blokady szyb, centralnego zamka, regulacji podświetlania dechy, włącznik halogenów. Wystarczy zwykły LED puszczony przez rezystor 560ohm 1/4W. Popielniczka ma standardową żarówkę 12V 1,2W. Do zapalniczki musi być 12V 0,6W lub żarówka 12V 1,2W puszczona przez rezystor 75ohm/0,5W
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dzięki za odpowiedź, chociaż trochę nie na temat.
Może napiszę w inny sposób.
Działało mi oświetlenie licznika (tj oświetlenie zegara i prędkościomierza - bodajże pomarańczowe żarówki), i jeśli mnie pamięć nie myli, działała mi sygnalizacja na desce, że mam włączone światła drogowe (i sygnał dźwiękowy jak po zgaszeniu silnika miałem włączone światła).
Po odłączeniu starego radia zwarły się dwa kabelki i poleciał bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika (ten od radia + oświetlenia kabiny w podsufitce), podłączyłem wiązkę kabli pod kostkę ISO i radio działa. Kilka kabli zostało mi 'niepotrzebnych' z tej wiązki, więc zostały zaizolowane co by nie robiło się tam zwarcie.
I po podłączeniu radia zauważyłem brak podświetlenia licznika, brak sygnalizacji lampką włączonych świateł drogowych podczas jazdy, oraz brak sygnału dźwiękowego o pozostawieniu samochodu zgaszonego na światłach.
Mam nadzieję, że teraz opisałem to jasno.
Sprawdzałem bezpieczniki w skrzynce przy kierownicy, wszystkie są całe. Nie grzebałem jeszcze pod maską, ale wydaje mi się, że tam nie ma nic od oświetlenia licznika (może się mylę?)
I teraz kwestia, czemu nagle po podłączeniu radia przestało mi to wszystko działać? Przy zwarciu kabli od radia strzelił bezpiecznik - ale nie wieżę, że jakaś iskra poszła na wszystkie lampki oświetlenia licznika. Dodam, że inne kontrolki w liczniku (rezerwa, kierunki, ręczny itp) mi działają.
Może napiszę w inny sposób.
Działało mi oświetlenie licznika (tj oświetlenie zegara i prędkościomierza - bodajże pomarańczowe żarówki), i jeśli mnie pamięć nie myli, działała mi sygnalizacja na desce, że mam włączone światła drogowe (i sygnał dźwiękowy jak po zgaszeniu silnika miałem włączone światła).
Po odłączeniu starego radia zwarły się dwa kabelki i poleciał bezpiecznik. Po wymianie bezpiecznika (ten od radia + oświetlenia kabiny w podsufitce), podłączyłem wiązkę kabli pod kostkę ISO i radio działa. Kilka kabli zostało mi 'niepotrzebnych' z tej wiązki, więc zostały zaizolowane co by nie robiło się tam zwarcie.
I po podłączeniu radia zauważyłem brak podświetlenia licznika, brak sygnalizacji lampką włączonych świateł drogowych podczas jazdy, oraz brak sygnału dźwiękowego o pozostawieniu samochodu zgaszonego na światłach.
Mam nadzieję, że teraz opisałem to jasno.
Sprawdzałem bezpieczniki w skrzynce przy kierownicy, wszystkie są całe. Nie grzebałem jeszcze pod maską, ale wydaje mi się, że tam nie ma nic od oświetlenia licznika (może się mylę?)
I teraz kwestia, czemu nagle po podłączeniu radia przestało mi to wszystko działać? Przy zwarciu kabli od radia strzelił bezpiecznik - ale nie wieżę, że jakaś iskra poszła na wszystkie lampki oświetlenia licznika. Dodam, że inne kontrolki w liczniku (rezerwa, kierunki, ręczny itp) mi działają.
Mess with the best, or die like the rest
Zobacz pod maską bezpiecznik 15A - jak staniesz przodem do atrapy po prawej będziesz miał skrzynkę z bezpiecznikami - koło dolotu.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
A miałeś wcześniej podświetlane radio po włączeniu świateł może jednak trzeba podłączyć niektóre kabelki albo przypadkiem odłączyłeś jakąś kostkę.
A co do wyjmowania zegarów to nie jest aż takie to skomplikowane można wyjąć i sprawdzić żarówki może jak się zrobiło zwarcie to poszło przepięcie na układ i popaliło wszystkie żaróweczki
A co do wyjmowania zegarów to nie jest aż takie to skomplikowane można wyjąć i sprawdzić żarówki może jak się zrobiło zwarcie to poszło przepięcie na układ i popaliło wszystkie żaróweczki

Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM

Wypiąłem dziś radio z kostki, wszystko bez zmian. Jutro kolejne podejście - podmiana teoretycznie dobrych (tj nie pękniętych) bezpieczników na nowe. Jeśli nie pomorze, cóż - dobieram się do licznika. Wiem, że nie powinno być to zbyt skomplikowane, rozkręcałem deskę w Toledo.
Myślałem, że ktoś zetknął się już z takim objawem, i przyczyna awarii może leżeć gdzie indziej. W każdym razie dzięki za podpowiedzi
Myślałem, że ktoś zetknął się już z takim objawem, i przyczyna awarii może leżeć gdzie indziej. W każdym razie dzięki za podpowiedzi
Mess with the best, or die like the rest
Bezpieczniki tail znajdują się tylko obok deski rozdzielczej lub ja coś przeoczyłem
Przynajmniej według rozpiski -> viewtopic.php?t=340 , i obydwa mam sprawne.

- waichwaich
- fanatyk nissana
- Posty: 308
- Rejestracja: 2009-12-22, 10:19
- Lokalizacja: Kamionka/Swindon UK