[N14] Szybko rosnący wskaźnik temperatury
Moderatorzy: bombel, mimier, scubzik
[N14] Szybko rosnący wskaźnik temperatury
Witam, mam pewien problem. Chodzi o to że po odpaleniu mojego diesla już po jakichś kilku minutach wskazówka temperatury rośnie do połowy, nie zależnie od tego czy samochód stoi czy jadę. Czy to możliwe żeby diesel tak szybko się grzał? Aha, jeszcze jedno, pomimo tego że wskazówka jest na połowie, to zbiornik z płynem do chłodnicy jest zimny... Więc o co chodzi? Pomoże ktoś?
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Ja w moim mialem tak ze walnieta byla uszczelka pod glowica i pypychalo mi caly plyn chlodniczy. Na poczatku byla na czerwonym a pozniej juz spadala bo plyn caly wypchalo, bo czujnik temperatury plynu jest w rurce i jak nie mial plynu to nie mial jak pokazywac temperatury.
Ale tez bardzo szybko sie grzal.
Ale tez bardzo szybko sie grzal.
przecież kolega napisał ze do polowybonzo pisze:grzeje sie tzn czy wskazówka wchodzi na czerwone pole ? jak nie to nie ma co dramatyzować

Moim zdaniem masz dwa obiegi w aucie duzy i maly. Duży to znaczy, że otwiera się termostat, a mały bez. W silniku jest już odpowiednia temperatura, a zanim otworzy się termostat to może to troche potrwać. Myśle że nie ma się czym przejmować skoro nie idzie powyżej połowy.
Uszczelka może być gdy auto kopci, ale zawsze jest możliwość, że pompa wody się zepsuła wtedy nie ma w ogule obiegu i temp. wody szybko rosnie.
blabla przyjedź na najbliższy spot comiesięczny o 19:00. Info w naszym TEMACIE
Posiadam części do N14.
Posiadam części do N14.
Nie rozbierałem zegarów w N14 ale jak w micrze źle podłączyłem przewód masowy od zegarów to takie jaja się działy. Sprawdź czy takowy przewód jest dobrze wyprowadzony w Twoich zegarach 
Napisz czy prędkościomierz jest na linkę bo wtedy ona jest masą a jakby wyszło na to, że to problem z masą to podepnij ją do jakiegoś innego elementu nadwozia...

Napisz czy prędkościomierz jest na linkę bo wtedy ona jest masą a jakby wyszło na to, że to problem z masą to podepnij ją do jakiegoś innego elementu nadwozia...
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
Steinway, dokładnie tak jak napisał merid, w każdym samochodzie (z chłodnicą) masz dwa obiegi:
1. Mały obieg: jest przy zamkniętym termostacie (czyt. zimny silnik). Obejmuje wszystkie kanały wodne w silniku oraz nagrzewnice.
2. Duży obieg: kiedy płyn chłodniczy w małym obiegu nagrzeje się do około 90 stopni i zaczyna się otwierać termostat. Duży obieg obejmuje silnik, nagrzewnicę oraz chłodnicę.
Jeśli chcesz sprawdzić czy układ chłodzenia działa poprawnie odpal ZIMNY (najlepiej po nocy) silnik i niech sobie chodzi na jałowym biegu przy włączonym ciepłym nawiewie, suwak maks na czerwone. Jak wskazówka temperatury będzie już blisko połowy wyjdź z samochodu i pod maską sprawdź ręką przewody wodne czy są zimne czy ciepłe, ręką sprawdź chłodnicę. Najważniejszy przewód który pierwszy się grzeje idzie od termostatu. Jeśli wszystko zimne wróć i spójrz na wskaźnik. Jak już będzie na połowie pilnuj pod maską przewodów i chłodnicy czy się nagrzewają. Jeśli powoli zaczną się grzać a wskazówka temperatury nie idzie wyżej to termostat masz dobry. Auto niech chodzi dalej do momentu pełnego nagrzania i włączenia się wentylatora. W między czasie obserwuj na bieżąco wskazówkę temperatury. Jeśli wentylator się włączy na w pełni rozgrzanym układzie (chłodnica powinna być gorąca), w zbiorniczku wyrównawczym jest płyn a wskazówka nie ma znacznych wahań i wentylator się po chwili chłodzenia wyłączy a z nawiewów leci ciepłe powietrze to wszystko jest ok.
Jeśli coś będzie inaczej napisz.
1. Mały obieg: jest przy zamkniętym termostacie (czyt. zimny silnik). Obejmuje wszystkie kanały wodne w silniku oraz nagrzewnice.
2. Duży obieg: kiedy płyn chłodniczy w małym obiegu nagrzeje się do około 90 stopni i zaczyna się otwierać termostat. Duży obieg obejmuje silnik, nagrzewnicę oraz chłodnicę.
Jeśli chcesz sprawdzić czy układ chłodzenia działa poprawnie odpal ZIMNY (najlepiej po nocy) silnik i niech sobie chodzi na jałowym biegu przy włączonym ciepłym nawiewie, suwak maks na czerwone. Jak wskazówka temperatury będzie już blisko połowy wyjdź z samochodu i pod maską sprawdź ręką przewody wodne czy są zimne czy ciepłe, ręką sprawdź chłodnicę. Najważniejszy przewód który pierwszy się grzeje idzie od termostatu. Jeśli wszystko zimne wróć i spójrz na wskaźnik. Jak już będzie na połowie pilnuj pod maską przewodów i chłodnicy czy się nagrzewają. Jeśli powoli zaczną się grzać a wskazówka temperatury nie idzie wyżej to termostat masz dobry. Auto niech chodzi dalej do momentu pełnego nagrzania i włączenia się wentylatora. W między czasie obserwuj na bieżąco wskazówkę temperatury. Jeśli wentylator się włączy na w pełni rozgrzanym układzie (chłodnica powinna być gorąca), w zbiorniczku wyrównawczym jest płyn a wskazówka nie ma znacznych wahań i wentylator się po chwili chłodzenia wyłączy a z nawiewów leci ciepłe powietrze to wszystko jest ok.
Jeśli coś będzie inaczej napisz.
Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
logan, w silnikach benzynowych tak idzie zrobic, ale w dieslu nie da sie tak. Chodzbys chcial to nie zagrzejesz diesla do tego momentu aby sie zalaczyl wentylator. Nawet w upalne dni mi sie to nie udalo i to przy sprawnym termostacie jeszcze bylo.
Wiec to nic mu nie da ze bedzie go grzal, bo tylko paliwko spali a nic nie zobaczy.
Oczywiscie na dobrym ukladzie chlodzenia, bo jak uszczelka walnieta lub cos to sie zagrzeje.
Wiec to nic mu nie da ze bedzie go grzal, bo tylko paliwko spali a nic nie zobaczy.
Oczywiscie na dobrym ukladzie chlodzenia, bo jak uszczelka walnieta lub cos to sie zagrzeje.
homik123456, po części się zgodzę, a po części nie bo w dieslu (bez turbo) raz już tak sprawdzałem. Z tego co wiem w tych nissanach standardowy silnik 2.0 nie miał turbiny dlatego pomyślałem że napiszę co wiem
W uturbionych jest troszkę inaczej i w takim przypadku bym się zgodził. Jeśli się mylę sorki za wprowadzenie w błąd.

Patrząc na stan techniczny oraz blacharski większości aut japońskich w naszym kraju powiem tylko jedno: Cholery nie powinny... A JEŻDŻĄ ! !
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze
- homik123456
- fanatyk nissana
- Posty: 1283
- Rejestracja: 2009-12-21, 20:18
- Lokalizacja: Zabrze