Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[ 100NX] 100NX GTS

Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon, janusz, Zielkq

Awatar użytkownika
Coobcio
fanatyk nissana
Posty: 3074
Rejestracja: 2009-12-09, 10:29
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Kontakt:

Post autor: Coobcio » 2010-12-23, 00:02

moim zdaniem w pierwszej kolejności powinieneś zacząć od Tyłu bo w serii prawie w ogóle nic on nie robi roboty...

Ale bardzo fajnie że udało Ci się wrzucić przednie heble z S14, super mod pod budy N14, N15 i B13 :P
WWW.COOBCIO.PL

OSIĄGNIĘCIA:
SR20VE + Turbo 342KM
W pełni uliczne GA16DE 128KM
Nissanowe 1.6 N/A 183KM
Nissanowe 2.0 N/A 243KM
Nissanowe 2.0 + T 319KM
Nissanowe 2.0 Turbo 407KM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2010-12-23, 12:49

PumaRST pisze:a co do pompy to jak auto wroci od Blacharza sprawdzę czy przez przypadek po lifcie nie było w europejskim GTI też tej większej pompy.
więc sprawdziłem moja pompa ma oznaczenie 2N320 oraz średnicę zewnętrzną +/- 34mm. według JapanCars jest to pompa od N15 98-99 tylko z silnikiem SR20DEH. więc całkiem możliwe że wszystkie po liftowe miały większą pompę jak również wychodzi mi na to że miały najgrubszy stabilizator przedni 29mm.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-12-23, 14:09

Jeżeli chodzi o hamulce to z tyłu wskoczyły nowe tarcze. Pomyślałem,że następnym modem będzie wywalenie korektorów i montaż korektora nastawnego dwu obwodowego. Wtedy będzie można nieco wzmocnić siły na tylnej osi.

Pompa o podanym oznaczeniu to pompa o średnicy 15/16 cala. Więc większa niż w sunnym GTI. Co katalog to inne informacje podaje: jedne mówią,że w N15 były dwa rodzaje pomp, inne ,że tylko te większe. Gdzieś nawet wyczytałem ,że te większe pompy bm-44 występowały w sunny diesel kombi. Informacyjnie podam ,że u mnie przy silniku GA16DS była pompa bm-33, a w sunnym GTI pompa bm-38. Przypatrz się zamieszczonemu przeze mnie zdjęciu pompy. Akurat widać oznaczenie bm-44

adam_N14

Post autor: adam_N14 » 2010-12-23, 14:16

Witam. Może uda mi się pomóc z rozstawem szpilek.
Ja bym jeszcze porównał łożyska w N14 GTI i N16.
Jeżeli są takie same to powinno dac się podmienic piasty w zwrotnicach,
do tego nawiercic dodatkowe otwory w tarczy i pozwoliło by nam to
zostawic seryjny rozstaw szpilek 4x100.

Zrobiłem coś podobnego u kolegi w megance, jak wkładaliśmy półosie z anglika
okazało sie że nie pasuje wieloklin więc przełożyłem piasty w zwrotnicach.
Lata wszystko bez problemu ;)
PS. Bardzo fajny pomysł z tymi hamulcami :)

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-12-23, 14:34

łożyska są takie same ale średnica otworu centrującego jest inna. W N14 i N15 61mm,a w N16 68 mm. Przeleciałem katalogi i nie znajdziesz w nissanie tarczy 280 mm o średnicy centrowania 61mm. Można próbować dobrać tarcze od innego producenta np hondy, jednak czy odsadzenie będzie takie same ?? Tego już nie sprawdzałem...... W założeniu miał to być mod na oryginalnych częściach nissana

adam_N14

Post autor: adam_N14 » 2010-12-23, 14:56

Nie pamiętam już czy tarcze dokręca się śrubkami ustalającymi jej pozycję do piasty ale nawet jeśli nie to i tak powinno wystarczyc dokręcenie szpilkami wraz z kołem.
Jeśli problemem jest tylko otwór centrujący można ewentualnie dotoczyc pierścienie.
Wiele aut ma tarcze mocowane śrubami z kołem i miedzy tarczą a piastą nie są wcale na styk złożone, tarczę w ustalonej pozycji utrzymają szpilki.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-12-24, 09:22

Powiedz mi jedną rzecz - jak mają się 4 tłoczkowe zaciski względem ori zwrotnic ze 100NX-a? Czy otwory montażowe się zgadzają (te do przykęcenia jarzma)?

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-12-25, 13:32

adam_N14 auto jest dosyć mocne,nie chciałem aż tak bardzo kombinować przy hamulcach.
Quattro pisze:Powiedz mi jedną rzecz - jak mają się 4 tłoczkowe zaciski względem ori zwrotnic ze 100NX-a? Czy otwory montażowe się zgadzają (te do przykęcenia jarzma)?
wszystko jest identyczne z wyjątkiem rozstawu otworów pod jażmo :-( stąd ten caly galimatias ze zwrotnicami i piastami.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2010-12-25, 23:34

czyli ogolnie pupa - a nie daloby sie wsadzic piasty 4X100 w lozysko i zwrotnice od N16? mozna by poeksperymentowac z tarczami 4x100 280mm od Megane Scenic II

adam_N14

Post autor: adam_N14 » 2010-12-26, 13:12

Łożyska są takie same więc piasty można podmienic. Problemem właśnie jest dopasowanie tarczy do tego.
Wiesz może jakie odsadzenie i rozmiar otworu centrującego ma ta z Megane.

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2010-12-26, 19:24

Sprawdzałem kiedyś tą tarczę z megane II średnica otworu centrującego owszem 61 jednak całkowita wysokość 49,2 mm w stosunku do 44 mm z almery. Więc tarcza nie będzie w osi zacisku. W takim przypadku włożenie nowego klocka po jednej stronie będzie niemożliwe.

Awatar użytkownika
Ryba
fanatyk nissana
Posty: 2862
Rejestracja: 2009-12-13, 09:18
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Ryba » 2010-12-31, 11:23

Racja... :)

Bardzo dobry przeszczep hebli :)

Bonzo również nad nimi myślał.

Powiedz mi tylko jedno.. Czy Ty masz jakieś dystanse pod mocowaniem felgi.. ??
Bo widzę że bez problemu zmieściłeś zaciski na "15". Jakie ET ma ta felg.. :?:

Awatar użytkownika
szopen
stały bywalec
Posty: 105
Rejestracja: 2009-12-30, 19:50
Lokalizacja: Wyszo-Gród

Post autor: szopen » 2011-01-02, 11:41

Czyli podsumowująć temat hamulców , do zrobienia tego w moim sunny potrzebował bym następujących elementów:

-zwrotnice z almery n16
-tarcze z almery n 16 "przewiercone na 4x100"
-piasty z sunny n14
-zaciski hamulcowe z 200sx s14

Czy coś jeszcze trzeba przerobić?

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-01-02, 13:23

Ryba nie do końca doczytałeś. Tymczasowo śmigam na zaciskach z almery. Te zaciski ze zdjęć były wtedy pożyczone tylko do sprawdzenia jak się całość zgrywa. Kolega miał je w primerze. Jednak primera się sprzedała, a zaciski i tak wylądowały u mnie. Na razie na półce...:). Jeżeli chodzi o et felg to mają chyba 38. Teraz nie jestem pewien- sprawdzę. Przy tych felgach trzeba by było zastosować dystans 7-8 mm. Na fotach są włożone podkładki 8 mm. Może nawet wejdą 6 mm ale wtedy nie miałem ich pod ręką. Teraz kiedy zaciski mam na stałe wszystko dokładnie sprawdzę i opisze.

Szopen ja zastosowałem do tego jeszcze większa pompę hamulcową niż ta w sunny GTI.Większe zaciski potrzebują więcej płynu. Z takiego założenia wychodziłem.
Zwrotnice owszem, aby osadzić zaciski. Jednak wkładanie tarcz o innym centrowaniu może pociągnąć za sobą niewyrównoważenie i bicie koła. Dlatego tak się uparłem i zrobiłem konwersje na większy rozstaw. No chyba ,że będziesz wyważał koła na samochodzie, wtedy można to pogodzić. Jeżeli centrowanie tarczy Cię nie obchodzi :shock: to wkładaj i przewiercaj tarcze s13 są grubsze (22 mm z almery względem 30mm z s13).Ja bym tego nie zrobił.

Awatar użytkownika
Quattro
fanatyk nissana
Posty: 446
Rejestracja: 2009-12-09, 12:26
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Quattro » 2011-01-05, 14:36

podj pisze:Sprawdzałem kiedyś tą tarczę z megane II średnica otworu centrującego owszem 61 jednak całkowita wysokość 49,2 mm w stosunku do 44 mm z almery. Więc tarcza nie będzie w osi zacisku. W takim przypadku włożenie nowego klocka po jednej stronie będzie niemożliwe.
Poszperałem i jeśli dobrze przyjrzałem się to sprawę załatwiłby 5mm dystans umieszczony POD tarczą...

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-01-05, 19:44

Quattro pisze:
podj pisze:Sprawdzałem kiedyś tą tarczę z megane II średnica otworu centrującego owszem 61 jednak całkowita wysokość 49,2 mm w stosunku do 44 mm z almery. Więc tarcza nie będzie w osi zacisku. W takim przypadku włożenie nowego klocka po jednej stronie będzie niemożliwe.
Poszperałem i jeśli dobrze przyjrzałem się to sprawę załatwiłby 5mm dystans umieszczony POD tarczą...
Quattro fajny pomysł!! Jeżeli założymy, że grubość tarczy przy styku z piasta jest taka sama w almerze i megane pierścień centrujący w piaście będzie wystawał jeszcze 4 mm. Trzeba by było to pomierzyć - możesz to zweryfikować ?? . I nie trzeba by było stosować przekładek pod klocki o których pisałem wyżej, gdyż tarcza z megane jest o 4 mm grubsza. :-o .Potrzeba będzie jednak dłuższych szpilek. Jednak te felgi co są na zdjęciu dalej obcierają mi o docisk.

Dziś doszło coś takiego :blow off. Czyli niedługo rezygnujemy z recyrkulacji i robimy psssyt.

W pierwszym poście plany na 2011

Awatar użytkownika
Marcinek
stały bywalec
Posty: 138
Rejestracja: 2010-11-05, 16:55
Lokalizacja: warszawa

Post autor: Marcinek » 2011-02-27, 19:44

heja, dzieje się coś w projekcie :) ? :->
Mało się zarabia żyje się jak hrabia 8)
100NX SR20DE + Garrett t25 -->180KM,273NM

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-02-27, 20:23

podj pisze:W pierwszym poście plany na 2011
nie bardzo rozumiem po co sr16ve ?? sr20DE jest bardziej rozwojowe.
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-02-28, 20:07

PumaRST pisze:
podj pisze:W pierwszym poście plany na 2011
nie bardzo rozumiem po co sr16ve ?? sr20DE jest bardziej rozwojowe.
Chodź by dlatego dlatego,że z sr16ve można zrobić fajne sr20ve.
Fajnie by było włożyć sr16ve N1 jednak z tego co wiem było coś koło 500 sztuk.

Z nowości nie zawartych w tym temacie wskoczył ostatnio Turbo timer innovate oraz Lc-1.

Awatar użytkownika
Szymeq
fanatyk nissana
Posty: 3068
Rejestracja: 2009-11-29, 19:47
Lokalizacja: Wawa Zachód
Kontakt:

Post autor: Szymeq » 2011-02-28, 20:30

Quattro pisze:5mm dystans umieszczony POD tarczą...
Takie umieszczenie dystansu ma jedną wadę - brak centrowania felgi. Skutkuje to tym, że delikatnie inne przykręcenie koła ( jedną nakrętkę przykręcisz mocniej ) będzie powodowało jego bicie. W micrusie zastosowałem dystans odsadzający felgę bez środkowego centrowania ( po prostu dystans na szpilkach ) i niestety są problemy z prawidłowym wycentrowaniem koła na piaście.
Chyba, że dasz dystans a felga i tak się oprze na otworze centrującym.

Z drugiej strony zamiast dawać dystans pod tarczę może odsadzić jarzmo. Ja tak w micrusie zrobiłem ;-) .
Z nissanem od 2005 roku :)

Awatar użytkownika
bombel
Administrator
Posty: 13188
Rejestracja: 2009-12-07, 12:43
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bombel » 2011-02-28, 20:42

podj pisze:Chodź by dlatego dlatego,że z sr16ve można zrobić fajne sr20ve.
To lepiej zrobić jak Bodek i na dół z DE wsadzić łeb z VE

Awatar użytkownika
PumaRST
fanatyk nissana
Posty: 647
Rejestracja: 2010-05-03, 09:53
Lokalizacja: OBR Niestachów
Kontakt:

Post autor: PumaRST » 2011-02-28, 22:40

bombel pisze:
podj pisze:Chodź by dlatego dlatego,że z sr16ve można zrobić fajne sr20ve.
To lepiej zrobić jak Bodek i na dół z DE wsadzić łeb z VE
a ja tam uważam ze lepiej bez komplikacji porządnie dmuchnąć DE, bicie się o 10-15KM za dodatkowe 6tyś nie ma sensu. Lepiej zakuć DE i pierdyknąć 350-400KM, bo paliwo, czy turbo bedzie potrzebne na takim samym poziomie. Ale to tylko moje zdanie.

EOT
Nissan Almera GTi RACING 172KM 215Nm

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-03-01, 00:16

PumaRST pisze:To lepiej zrobić jak Bodek i na dół z DE wsadzić łeb z VE
Albo łeb z VE do tego wałki N1(podfrezować tłoki) oraz dolot też od N1(dwa wtryski na cylinder)
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-03-01, 07:08

poki co to walcz z doladowaniem ...i pokaz sie w koncu na spocie szczecinskim :P

lukasz84
fanatyk nissana
Posty: 329
Rejestracja: 2009-12-27, 13:04
Lokalizacja: Łomża Warszawa

Post autor: lukasz84 » 2011-03-01, 07:21

Albo łeb z VE do tego wałki N1(podfrezować tłoki) oraz dolot też od N1(dwa wtryski na cylinder)
oj drogo te zmiany beda kosztowac, wymiana na wałki z N1 wiąże się ze zmiano tależy i sprężynek no i pod turbo podobno te wałki nie są najlepszym rozwiązaniem.Jak jest zdrowe SR20DE rownież warto w nim pokąbinować i części łatwiej dostępne....

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-03-01, 14:38

lukasz84 pisze:wymiana na wałki z N1 wiąże się ze zmiano tależy i sprężynek
Fakt.Zapomniałem o tym :-P
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-03-04, 21:30

Ciekawa dyskusja się wywiązała. Dzięki za wszystkie sugestie dotyczące motorowni. Człowiek to taka bestia,że chciałby mieć wszystko i mocnego wolno ssaka oraz doładowana bestię. Jednak wiadomo,że nie zmieszczą się pod maską :)
Zamówiłem dziś dystanse przelotowe bez centrowania co by w końcu zabrać się za montaż zacisków z 200sx.

Awatar użytkownika
vimek999
fanatyk nissana
Posty: 370
Rejestracja: 2009-12-21, 20:12
Lokalizacja: Rogoźno Wlkp/Ireland

Post autor: vimek999 » 2011-03-05, 11:17

Zrób foto story z montażu tych zacisków.Jestem ciekaw jak to wyjdzie.Pozdrawiam.
SR20VE + ?

Awatar użytkownika
sergiej
fanatyk nissana
Posty: 4155
Rejestracja: 2009-12-07, 20:01
Lokalizacja: Szczecin k.Kluczkowa

Post autor: sergiej » 2011-03-06, 12:30

zapraszam 10 marca na glebokie o 16 :)

Awatar użytkownika
podj
fanatyk nissana
Posty: 290
Rejestracja: 2010-01-02, 22:35
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: podj » 2011-05-03, 12:50

Ostatnio panowie niebiescy kilka razy z rzędu chcieli zabrać dowód za głośność wydechu. W celu wyciszenia nabyłem od Qwasara tłumik środkowy 2,25` wykonany w RM Motors w celu wyciszenia układu. Tłumik już kilkanaście dni czeka na montaż. Mam nadzieje ogarnąć to w tym tygodniu.
Obrazek
Obrazek

Ponadto dosłownie wyszarpałem za grosze tłoki nominalne do sr20det. Przy ewentualnym wywaleniu uszczelki pod głowicą wylądują w aucie

Poniżej poglądowa fotkaz dystansami.Niestety tylko tylnej osi bo bateria mi padła. Z lewej bez dystansu z prawej dystans 8mm.

Obrazek

Ps.Qwasar dzięki za zaufanie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zaprezentuj Swoje Nismo”