[P/WP11.144] Jak sprawdzić systemy ASR, EDS, ESP?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P/WP11.144] Jak sprawdzić systemy ASR, EDS, ESP?
Kupiłem Primere rocznik 2001. W jaki sposób sprawdzic czy sa w niej systemy ASR, EDS, ESP? W ogloszeniu tak bylo a sprzedajacy nie potrafil mi udzielic odpowiedzi?
Jesli sa to w jaki sposob to zdiagnozowac?
			
									
									
						Jesli sa to w jaki sposob to zdiagnozowac?
- deBestciak
- fanatyk nissana
- Posty: 358
- Rejestracja: 2010-11-01, 13:26
- Lokalizacja: Szczecin
Ja wrócę jeszcze do tego BASa  Macie jakieś informacje jak to działa w primerkach po liftowych ? Na chłopski rozum to czujnik "kopnięcia" musi być zamontowany w serwie. Wychodzą wam od niego jakieś kabelki? Na allegro widziałem serwa z jakimś czujnikiem, ale były też poliftowe bez tego. W serwisówce o tym ani słowa.
 Macie jakieś informacje jak to działa w primerkach po liftowych ? Na chłopski rozum to czujnik "kopnięcia" musi być zamontowany w serwie. Wychodzą wam od niego jakieś kabelki? Na allegro widziałem serwa z jakimś czujnikiem, ale były też poliftowe bez tego. W serwisówce o tym ani słowa. 
Ja u siebie mam serwo z P11 a fajnie by było mieć ten BAS jako, że mam P11.144 A efektu o którym pisze Bombel nie mam - mogę kopać w pedał a auto wiele nie reaguje.
 A efektu o którym pisze Bombel nie mam - mogę kopać w pedał a auto wiele nie reaguje.
			
									
									
						 Macie jakieś informacje jak to działa w primerkach po liftowych ? Na chłopski rozum to czujnik "kopnięcia" musi być zamontowany w serwie. Wychodzą wam od niego jakieś kabelki? Na allegro widziałem serwa z jakimś czujnikiem, ale były też poliftowe bez tego. W serwisówce o tym ani słowa.
 Macie jakieś informacje jak to działa w primerkach po liftowych ? Na chłopski rozum to czujnik "kopnięcia" musi być zamontowany w serwie. Wychodzą wam od niego jakieś kabelki? Na allegro widziałem serwa z jakimś czujnikiem, ale były też poliftowe bez tego. W serwisówce o tym ani słowa. Ja u siebie mam serwo z P11 a fajnie by było mieć ten BAS jako, że mam P11.144
 A efektu o którym pisze Bombel nie mam - mogę kopać w pedał a auto wiele nie reaguje.
 A efektu o którym pisze Bombel nie mam - mogę kopać w pedał a auto wiele nie reaguje.Uklad wspomagania awaryjnego hamowania (Mechanical Brake Assist). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych pojazdów posiadajacych w standardowym wyposazeniu system rozpoznajacy sytuacje naglego hamowania. System Brake Assist, stanowiac integralny element ukladu przeciwposlizgowego ABS, rozpoznaje naglosc reakcji kierowcy i zwiekszajac odpowiednio nacisk na pedal hamulca, ustala maksymalny wydatek ukladu hamulcowego - czyli taki, który aktywuje ABS. Dzieki systemowi Nissan Brake Assist wszyscy kierowcy, niezaleznie od swych umiejetnosci, beda mogli w pelni wykorzystac wlasnosci ukladu hamulcowego i uzyskac mozliwie najkrótsza droge hamowania.
			
									
									
						Czyli wychodzi z tego, że system siedzi w pompie ABSu. Czy w przedlifotwych też był BAS ? W niektórych P11 jest ta sama pompa ABSu co w P11.144.bombel pisze:Uklad wspomagania awaryjnego hamowania (Mechanical Brake Assist). Primera P11.144 jest jednym z pierwszych pojazdów posiadajacych w standardowym wyposazeniu system rozpoznajacy sytuacje naglego hamowania. System Brake Assist, stanowiac integralny element ukladu przeciwposlizgowego ABS, rozpoznaje naglosc reakcji kierowcy i zwiekszajac odpowiednio nacisk na pedal hamulca, ustala maksymalny wydatek ukladu hamulcowego - czyli taki, który aktywuje ABS. Dzieki systemowi Nissan Brake Assist wszyscy kierowcy, niezaleznie od swych umiejetnosci, beda mogli w pelni wykorzystac wlasnosci ukladu hamulcowego i uzyskac mozliwie najkrótsza droge hamowania.
W po lifotwych sterownik jest zintegrowany z pompa, w P11 sterownik był w nogach pasażera a pompa pod maską - ale nie we wszystkich - niektóre P11 miały pompe ze sterownikiem - taką jak w po lifotowych.bombel pisze:Jak wcześniej pisałem nie było. Sama pompa to nie wszystko. Pewnie sterowniki sa inne
Choć pewnie jest tak jak piszesz - z zewnątrz wygląda na to samo, a w środku co innego.
Znalazłem fajnego PDFa, który opisuje sposób działania BAS http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_264_d1.pdf
No faktycznie - Ty też masz. To tak jak pisał Bombel spróbuj - zahamuj awaryjnie, ale nie z całą mocąulisses pisze:Piotrek_S, jak pamiętasz ja też mam u siebie tą nowszą wersję pompy ABS ale BAS-a nie mam lub też nie wiem, że mamBTW jak to sprawdzić?
 System powinien dociągnąć  hamulce tak by zadziałał momentalnie ABS.
 System powinien dociągnąć  hamulce tak by zadziałał momentalnie ABS.Wtyczka ma zabezpieczenie - trzeba je wysunąć w stronę reflektora. Czyli stojąc przodem do przodu auta wyciągasz taki wystający czarny kawałek plastiku z wtyczki do siebiejswistow pisze:a ja mam jeszcze takie pytanie
jak odłączyć tą wtyczkę od pompy abs przy tej na pierwszej fotce,
jest jakoś zabezpieczona czy coś bo próbował zdjąć ja u siebie i nie chce zejść a zabezpieczenia co takiego nie widziałem
 Może iść ciężko jak nie było dawno otwierane.
 Może iść ciężko jak nie było dawno otwierane.

 teraz TOYOTA
             teraz TOYOTA 

 gdzie mogę sprawdzić wszystkie wersje według roczników primerek? ciekawy jestem czym różnią się wp od p11 itp
 gdzie mogę sprawdzić wszystkie wersje według roczników primerek? ciekawy jestem czym różnią się wp od p11 itp  Dzięki z góry
 Dzięki z góry 




