Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

lekko skrzywiona kierowni

Moderator: janusz

rabbit79
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2010-09-11, 18:08
Lokalizacja: Torun

Post autor: rabbit79 » 2011-01-30, 18:25

Hmm jak widac nie mam daru przekazywania wiedzy wiec kiepski ze mnie nauczyciel i nie bede sie wiecej wypowiadal w tym temacie.
To co napisalem wczesniej to nie jakies zaslyszane czy wyczytane w pseudo fachowych czasopismach informacje tylko efekt 12lat pracy przy samochodach w bardzo dobrze wyposazonym nowoczesnym serwisie i setki juz godzin szkolen w polsce i nie tylko :] .
Plyta najazdowa, o ktorej piszesz pozwala rzeczywiscie na sprawdzenie geometri ale na szybko i z duzym przymruzeniem oka w stacji przegladow pojazdow, mam takie co doklejone do sciezki diagnostycznej Beissbarth i tylko przeszkasza slizkie jak cholera przewrocic sie mozna :mrgreen: .
Sruby do regulacji sie przydaja jakas mega dziura w asfalcie albo wysoki kraweznik i czasmi to jedyne wyjscie.
Oczywiscie jak kazdy nie jestem nieomylny, ale staram sie zbierac glos w tematach co do ktorych nie mam watpliwosci.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
GRZECHu
Administrator
Posty: 2365
Rejestracja: 2009-12-06, 19:54
Lokalizacja: z internetu
Kontakt:

Post autor: GRZECHu » 2011-01-30, 19:03

dylson pisze: ale nie pisz prosze, ze przestawianie kierownicy na zabkach to "przestepstwo na aucie". Jesli z jakiegos powodu nie mozemy wrocic do warsztatu i powiedziec, ze kiera jest lekko skrzywiona mozna spokojnie zdjac kierownice i ja przestawic,

Moim zdaniem ustawienie na 0 i regulacja końcówkami z obu stron to prawidłowe wykonanie zbieżności i jeśli jesteśmy pewni że zostało dobrze wykonane to kierownica ma być prosto jeśli nie jest to może oznaczać że coś w zawieszeniu jeszcze jest nie tak np masz krzywy drążek.
100nx - sprzedany
MAXIMA A32 - sprzedana
Maxima A33 - sprzedana
rower - w użyciu ;)
--
"Taki ze mnie Maxi Gaz" :)

robert12345
stały bywalec
Posty: 99
Rejestracja: 2009-12-09, 19:19
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: robert12345 » 2011-01-30, 19:35

rabbit79 pisze: Samo przygotowanie do geometri zajmuje deoswiedczonemu mechanikowi ok 30min sklada sie na to: zalozenie 4 glowic pomiarowych,mocowanie uchwytu do blokowania kierownicy , kompensacja bicia kol, ustawienie poziomic i pomiar wstepny.
dzieki rabbit za wyczerpujacego posta. mialem wlasnie zakladane cztery glowice z wskaznikami laserowymi + blokade na kierownice. nie pamietam tylko czy koles krecil kierownica raz do oporu w jedna i drugi raz w druga - chyba tego nie robil.
nic to. podjade jeszcze raz jak bede mial chwile. nie jest to tragedia z ta kierownica jak mowie - to jest stopien, dwa moze trzy - ale jak sie kiedys mialo kierownik prosto to to troche zaczelo przeszkadzac.

dzieki jeszcze raz.

Awatar użytkownika
dylson
fanatyk nissana
Posty: 2123
Rejestracja: 2009-11-29, 13:53
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: dylson » 2011-01-30, 19:44

rabbit79 pisze:Hmm jak widac nie mam daru przekazywania wiedzy wiec kiepski ze mnie nauczyciel
Ale dlaczego? Pisales bardzo ladnie i madrze tylko, ze wiekszosc z tych rzeczy nie tyczyla sie maximy a32.
rabbit79 pisze:Sruby do regulacji sie przydaja jakas mega dziura w asfalcie albo wysoki kraweznik i czasmi to jedyne wyjscie.
Wtedy co najwyzej mozesz skrzywic jakis element w zawieszeniu i wymiana na nowy zalatwia sytuacje.
GRZECHu pisze:Moim zdaniem ustawienie na 0 i regulacja końcówkami z obu stron to prawidłowe wykonanie zbieżności i jeśli jesteśmy pewni że zostało dobrze wykonane to kierownica ma być prosto jeśli nie jest to może oznaczać że coś w zawieszeniu jeszcze jest nie tak np masz krzywy drążek.
Albo po prostu kierownica podczas regulacji nie zostala ustawiona idealnie prosto, ewentualnie zostal zalozony zle uchwyt blokujacy kierownice i ta sie podczas regulacji lekko przekrecila.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Maxima”