[P10/P11/P11.144] Jakie świece zapłonowe i kable?
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
[P10/P11/P11.144] Jakie świece zapłonowe i kable?
Witam, od jakiś 2 miesięcy samochód nierówno przyśpiesza a przy wyższych obrotach ma coś jakby diurę
może to świece mam na nich przejechane około 25 tyś (brisk bezelektrodowy)
zauważyłem również że silnik dośc nierównomiernie pracuje gdy jest zimny (na luzie)
silnik GA16DE
jakie świece polecacie - zastanawiałem się ostatnio nad jakimiś 4 elektrodowymi bosch-a
___________________________________________________________________________
Te świece Brisk bezelektrodowe to jedno badziewie,sam to przerabialem, samochód gorzej ciagnął niz na NGK z 80 tys przebiegiem pozatym mial taaaaaaaaaką dziure. Z tego co słyszałem Bosch tez sie słabo sprawuje w Nissanach, moze w innych jest ok. Moim zdaniem najlepsze są standardowe NGK, nigdy mnie jeszcze nie zawiodły. Ja mam P10 GT, ale sądze,ze w 1,6 będzie podobnie.
oznaczenie świec NGK do Nissana Primery 1.6 to BKR6E
___________________________________________________________________________
Dzięki za info lecz po sprawdzeniu w katalogu NGK nasuwa się kolejne pytanie
jak odróżni silnik GA16 DS
od GA16 DE
___________________________________________________________________________
DS - gaźnik
DE - wtrysk
___________________________________________________________________________
Możesz jeszcze zastosować świece Champion RC9YCC
___________________________________________________________________________
A czy ktoś używa takich wynalazków jak ISKRA SFE65PRS dedykowane do gazu lub SFE65QRS - 4 elektrodowe? Przejechałem jakieś 25 tys km na NGK BKR6E i jedna ma jakieś dziwne przejście na ceramice brązowe poza tym stale zakopcone. Nie wiem ile w ogóle te iskry kosztują może niewiele mniej od NGK, ale jeśli np o połowe taniej to może warto. Zawsze jakoś się we mnie odzywa patriotyczna nuta i gdyby towar był sprawdzony to wolałbym kupić krajowe świeczki.
___________________________________________________________________________
Decyzja zapadła - NGK BKR6E po 12 zł/ szt
___________________________________________________________________________
Dostałem ostatnio świece NGK V-Line o synbolu BCPR6E.
Mam P10 z 91 roku na gaźniku z katalizatorem.
Czy to odpowiednie świece ? Niby są stosowane w Nissanie, ale w/g katalogu powinny być o symbolu BKR6E.
Można je włożyć ?
___________________________________________________________________________
najważniejsze z tych symboli to ta 6 oznaczająca ciepłote świecy. Reszta to rozmiar długość gwintu itd. Na stronie: NGK jest rozszyfrowany kod świec.
___________________________________________________________________________
w instrukcji obsługi do mojego p11 którą dostałem z autem, napisane jest tak [NGK] i (Champion)
......................GA16DE................SR20De.............SR20DE
.
gorące..............-.........................BKR4EY..............BKR5EY
...................(RC12YCC)............(RC12MCC).............(-)
.
normalne.........BKR5E...................BKR5EY............BKR6EY
....................(RC9YCC)..............(RC9MCC).............(-)
.
zimne..........BKR6E, BKR7E...........BKR6EY............BKR7ET
.....................(RC7YCC)..............(RC7MCC).............(-)
PRZEPISAŁEM TAK JAK W ORYGINALE odstępy elektrod od 1,0 do 1,1 dla wszystkich. Dziwne bo nie zgadza się to z tymi świecami z katalogu NGK (moje BKR6E mają 0,9)
Przeczytałem w instrukcji że zaleca się zastosowanie cieplejszych świec w przypadku eksploatowania auta głównie na krótkich dystansach. Ma to z pewnością polepszyć proces samooczyszczania świecy.
___________________________________________________________________________
Polecam swiece firmy DENSO. NA GAZIE BEZ PROBLEMU 30 TYS I WIECEJ ,A SILNIK PRACUJE IDEALNIE.bEZ PRóWNANIA Z NGK
___________________________________________________________________________
od tygodnia jestem właścicielem primerki 1.6 95' i chce wymienić w niej świece w tej chwili mam NGK 3 - elektrodowe i chce je wymienić na 4 - elektrodowe najlepiej NGK,
pytanie czy świece NGK BKR6EIX są 4 - elektrodowe u mnie w sklepach nie mają na miejscu takich świec więc nie wiem jak wyglądają myślicie że warto wydać ponad 40 zł za sztukę
ps. chodzi mi o świece BKR6EIX a nie BRK6EIX-11 bo te podobno są 1 - elektrodowe
___________________________________________________________________________
ja śmigam na iskrach i żadnych zastrzeżeń nie mam.
___________________________________________________________________________
Ja jeżdże na benzynie i świece NGK sprawują sie super.Dodam że jest to silnik 1.6 99kw.Sprzedawcy twierdżą że te świece wytrzymują spokojnie 60 tyś.km.
___________________________________________________________________________
Wymieniałem w sobote swiece.
Jezdzilem na Polskich Iskrach (nie zadnych gazowych - normalnych do primery wg katalogu)
Zrobilem na nich 50tys. Wymienilem kosmetycznie razem z olejem filtrami itd.
Świeczuszki czyściutkie w super stanie, pewnie by jeszcze długo chodziły.
Nigdy z nimi nie było żadnego najmniejszego problemu.
Teraz zamieniłem na NGK BKR6E. Miałem nadzieje ze moze przez swiece mam problemy z obrotami na zimnym silniku na gazie, ale nie. NGK zachowują się identycznie.
Takze polskim swieczkom daję bardzo dobrą ocenę.
___________________________________________________________________________
Ostatnio swiece denso zbieraja lepsze opinie od ngk
Katalog denso przewiduje jedna swiece dla GA16DE. Inna jest do GA16DS i QG16DE. Ponizej link do katalogu denso.
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
___________________________________________________________________________
Korzystając z okazji że miałem dostęp do świec za friko postanowiłem zrobic na swoim GA16DE mały test. Testy robiłem od poniedziałku.
Sprawdziłem kilka świec.
NGK, Iskra - te odrzuciłem bo już sprawdziłem. Obie są bardzo dobre.
Na warsztat wrzuciliśmy
Denso
Brisk
Beru
Champion
Tutela
Bosch
Wszystkie testowałem na krótkich odcinkach niestety, i wszystkie były nowiutkie więc nie będę w stanie ocenic przebiegu jaki można na nich zrobic.
na każdym zestawie zrobiłem ok. 60km. Dlatego tescik malutki.
Wyniki:
Denso, Beru, Champion - zachowanie takie samo jak NGK czy Iskra. Wszystko ok.
Bosch - tu moje zdziwienie byłem przekonany, że będzie to też dobra swieca (moze trafiłem na kiepski egzemplarz) - Zapłony nie wypadały, na benzynce ok, na gazie jednak jakby troche szarpał, wolno się wkręcał.
Brisk - tutaj jeszcze inaczej. Nic nie szarpało , ale czuc było coś jakby turbo dziure. Zdławienie przy ruszaniu. Jakby zalewało go i dopiero ruszał. Efekt wyczuwalny zarowno na benzynie jak i lpg.
Tutela - ojej Glownie wypadały zapłony, na wolnych obrotach trzepało silnikiem.
Test krótki, może też trafiłem na jakies dziwne przypadki, ale może sie komuś przyda.
Byłem przekonany że jednak na nowiutkich świecach zachowanie będzie poprawne na wszystkich, a tu klops
___________________________________________________________________________
Na Boschu sie przejechałem(a raczej się nie przejechałem) wiec nie chwale.
Champion,Ngk,Iskra - ok nie było nic złego.
Obecnie jest od ok 30-45 kkm Ngk lata ok.Nie ma problemu na Pb i LPG.
___________________________________________________________________________
Mam NGK made in Japan, ale zauważyłem że są też produkowane Francuskie, niech każdy kto kupuje sprawdzi napis na świecy i po problemie.
źródło: NKP
może to świece mam na nich przejechane około 25 tyś (brisk bezelektrodowy)
zauważyłem również że silnik dośc nierównomiernie pracuje gdy jest zimny (na luzie)
silnik GA16DE
jakie świece polecacie - zastanawiałem się ostatnio nad jakimiś 4 elektrodowymi bosch-a
___________________________________________________________________________
Te świece Brisk bezelektrodowe to jedno badziewie,sam to przerabialem, samochód gorzej ciagnął niz na NGK z 80 tys przebiegiem pozatym mial taaaaaaaaaką dziure. Z tego co słyszałem Bosch tez sie słabo sprawuje w Nissanach, moze w innych jest ok. Moim zdaniem najlepsze są standardowe NGK, nigdy mnie jeszcze nie zawiodły. Ja mam P10 GT, ale sądze,ze w 1,6 będzie podobnie.
oznaczenie świec NGK do Nissana Primery 1.6 to BKR6E
___________________________________________________________________________
Dzięki za info lecz po sprawdzeniu w katalogu NGK nasuwa się kolejne pytanie
jak odróżni silnik GA16 DS
od GA16 DE
___________________________________________________________________________
DS - gaźnik
DE - wtrysk
___________________________________________________________________________
Możesz jeszcze zastosować świece Champion RC9YCC
___________________________________________________________________________
A czy ktoś używa takich wynalazków jak ISKRA SFE65PRS dedykowane do gazu lub SFE65QRS - 4 elektrodowe? Przejechałem jakieś 25 tys km na NGK BKR6E i jedna ma jakieś dziwne przejście na ceramice brązowe poza tym stale zakopcone. Nie wiem ile w ogóle te iskry kosztują może niewiele mniej od NGK, ale jeśli np o połowe taniej to może warto. Zawsze jakoś się we mnie odzywa patriotyczna nuta i gdyby towar był sprawdzony to wolałbym kupić krajowe świeczki.
___________________________________________________________________________
Decyzja zapadła - NGK BKR6E po 12 zł/ szt
___________________________________________________________________________
Dostałem ostatnio świece NGK V-Line o synbolu BCPR6E.
Mam P10 z 91 roku na gaźniku z katalizatorem.
Czy to odpowiednie świece ? Niby są stosowane w Nissanie, ale w/g katalogu powinny być o symbolu BKR6E.
Można je włożyć ?
___________________________________________________________________________
najważniejsze z tych symboli to ta 6 oznaczająca ciepłote świecy. Reszta to rozmiar długość gwintu itd. Na stronie: NGK jest rozszyfrowany kod świec.
___________________________________________________________________________
w instrukcji obsługi do mojego p11 którą dostałem z autem, napisane jest tak [NGK] i (Champion)
......................GA16DE................SR20De.............SR20DE
.
gorące..............-.........................BKR4EY..............BKR5EY
...................(RC12YCC)............(RC12MCC).............(-)
.
normalne.........BKR5E...................BKR5EY............BKR6EY
....................(RC9YCC)..............(RC9MCC).............(-)
.
zimne..........BKR6E, BKR7E...........BKR6EY............BKR7ET
.....................(RC7YCC)..............(RC7MCC).............(-)
PRZEPISAŁEM TAK JAK W ORYGINALE odstępy elektrod od 1,0 do 1,1 dla wszystkich. Dziwne bo nie zgadza się to z tymi świecami z katalogu NGK (moje BKR6E mają 0,9)
Przeczytałem w instrukcji że zaleca się zastosowanie cieplejszych świec w przypadku eksploatowania auta głównie na krótkich dystansach. Ma to z pewnością polepszyć proces samooczyszczania świecy.
___________________________________________________________________________
Polecam swiece firmy DENSO. NA GAZIE BEZ PROBLEMU 30 TYS I WIECEJ ,A SILNIK PRACUJE IDEALNIE.bEZ PRóWNANIA Z NGK
___________________________________________________________________________
od tygodnia jestem właścicielem primerki 1.6 95' i chce wymienić w niej świece w tej chwili mam NGK 3 - elektrodowe i chce je wymienić na 4 - elektrodowe najlepiej NGK,
pytanie czy świece NGK BKR6EIX są 4 - elektrodowe u mnie w sklepach nie mają na miejscu takich świec więc nie wiem jak wyglądają myślicie że warto wydać ponad 40 zł za sztukę
ps. chodzi mi o świece BKR6EIX a nie BRK6EIX-11 bo te podobno są 1 - elektrodowe
___________________________________________________________________________
ja śmigam na iskrach i żadnych zastrzeżeń nie mam.
___________________________________________________________________________
Ja jeżdże na benzynie i świece NGK sprawują sie super.Dodam że jest to silnik 1.6 99kw.Sprzedawcy twierdżą że te świece wytrzymują spokojnie 60 tyś.km.
___________________________________________________________________________
Wymieniałem w sobote swiece.
Jezdzilem na Polskich Iskrach (nie zadnych gazowych - normalnych do primery wg katalogu)
Zrobilem na nich 50tys. Wymienilem kosmetycznie razem z olejem filtrami itd.
Świeczuszki czyściutkie w super stanie, pewnie by jeszcze długo chodziły.
Nigdy z nimi nie było żadnego najmniejszego problemu.
Teraz zamieniłem na NGK BKR6E. Miałem nadzieje ze moze przez swiece mam problemy z obrotami na zimnym silniku na gazie, ale nie. NGK zachowują się identycznie.
Takze polskim swieczkom daję bardzo dobrą ocenę.
___________________________________________________________________________
Ostatnio swiece denso zbieraja lepsze opinie od ngk
Katalog denso przewiduje jedna swiece dla GA16DE. Inna jest do GA16DS i QG16DE. Ponizej link do katalogu denso.
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... ion=search
___________________________________________________________________________
Korzystając z okazji że miałem dostęp do świec za friko postanowiłem zrobic na swoim GA16DE mały test. Testy robiłem od poniedziałku.
Sprawdziłem kilka świec.
NGK, Iskra - te odrzuciłem bo już sprawdziłem. Obie są bardzo dobre.
Na warsztat wrzuciliśmy
Denso
Brisk
Beru
Champion
Tutela
Bosch
Wszystkie testowałem na krótkich odcinkach niestety, i wszystkie były nowiutkie więc nie będę w stanie ocenic przebiegu jaki można na nich zrobic.
na każdym zestawie zrobiłem ok. 60km. Dlatego tescik malutki.
Wyniki:
Denso, Beru, Champion - zachowanie takie samo jak NGK czy Iskra. Wszystko ok.
Bosch - tu moje zdziwienie byłem przekonany, że będzie to też dobra swieca (moze trafiłem na kiepski egzemplarz) - Zapłony nie wypadały, na benzynce ok, na gazie jednak jakby troche szarpał, wolno się wkręcał.
Brisk - tutaj jeszcze inaczej. Nic nie szarpało , ale czuc było coś jakby turbo dziure. Zdławienie przy ruszaniu. Jakby zalewało go i dopiero ruszał. Efekt wyczuwalny zarowno na benzynie jak i lpg.
Tutela - ojej Glownie wypadały zapłony, na wolnych obrotach trzepało silnikiem.
Test krótki, może też trafiłem na jakies dziwne przypadki, ale może sie komuś przyda.
Byłem przekonany że jednak na nowiutkich świecach zachowanie będzie poprawne na wszystkich, a tu klops
___________________________________________________________________________
Na Boschu sie przejechałem(a raczej się nie przejechałem) wiec nie chwale.
Champion,Ngk,Iskra - ok nie było nic złego.
Obecnie jest od ok 30-45 kkm Ngk lata ok.Nie ma problemu na Pb i LPG.
___________________________________________________________________________
Mam NGK made in Japan, ale zauważyłem że są też produkowane Francuskie, niech każdy kto kupuje sprawdzi napis na świecy i po problemie.
źródło: NKP
Ostatnio zmieniony 2015-02-06, 13:54 przez jarkk, łącznie zmieniany 1 raz.
[P/WP11.144] Jakie świece zapłonowe do 2.0 ?
Czym sie róznia te platynowe od zwykłych? ja mam ngk,,zwykłe'' i sa ok wcześniej miałem jakieś 4elektrodowe - czym one od zwykłej swiecy sie różnią??
Za 4świece ngk dedykowane do sr20deh zapłaciłem 40zł(BKR6EY - odstęp elektrod 0,9) ale znalazłem w katalogu pod primera GT(made in UK) taki model świec: BKR5EY-11 odstęp elektrod 1,1 które więc pasuja do mojej GT? w katalogu obydwa numery świec są pod silnikiem sr20de 110KW!! co daje większy roztaw elektrod??
do p11 144(99-02r) silnik sr20de 103kw mają być swiece o nr katalogowym: PFR6G-11 odstęp elektrod 1,1
wszystkie dane z katalogu NKG
___________________________________________________________________________
Dobre platynówki... na pewno lepsze jak BKR5/5-EY (lepsze tzn. znaczy trwalsze i o mocniejszej iskrze)
___________________________________________________________________________
ja ze 3 tyg temu kupilem BKR5EY-11 za 58zl 4szt. z przesylka. znacznie sie poprawila sytuacja po seryjnych 5-tkach.
___________________________________________________________________________
moje dedykowane ngk-i 5-tki odmowily wspolpracy po 25K i od niedawna smigam na 6-tkach dedykowanych pod GT.
___________________________________________________________________________
Potrzebuje uzyskać informacje jakie swiece NGK - dokladnie typ i numer podejdą do mojej Primery SR20DE silnik jak w SRi, nie mam gazu w uacie.
Proszę o odpowiedź ponieważ chcę zamówić i wymienić....
___________________________________________________________________________
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... +++++++P11
___________________________________________________________________________
Na stronie NGK dla mojego auta (P11 2,0 16V benz. 96KW 1998 r.) podano typ świecy BKR5EY-11. O takie poprosiłem w sklepie a w domu okazało się, że dali mi BKR5E-11. Kto wie czym one się różnią bo odstęp elektrod jest taki sam-1,1 mm i czy mogę je zastosować?
Te świece (BKR5E-11, V-line nr 33) mają na elektrodzie nacięcie w kształcie litery V lub Y. Gdzieś w internecie znalazłem wyjaśnienie, że Y oznacza napięcie centralnej elektrody.
___________________________________________________________________________
a do mojej SR20De 96 kW, z lpg, co w końcu stosować BKR6E-11, BKR6E chodzi mi o stopień zimniejsze seryjnie chyba BKR5E-11?
___________________________________________________________________________
W katalogu masz do tego silnika nie BKR5E-11 tylko BKR5EY-11 więc skoro chcesz stopień zimniejszy odpowiedniki to BKR6EY-11 a nie BKR6E-11
___________________________________________________________________________
Polecam: Denso K16R-U11
NGK które bym nie miał to tak dostawały aż porcelanka się upalała na brązowo, Denso póki co bez pudła pracują
___________________________________________________________________________
Ja mam BKR6 i przejechalem juz niecale 20k i nie moge narzekac. Wiec polecam poza tym sa polecane do tego silnika co masz.
___________________________________________________________________________
Dziś wymieniłem świeczki. Założyłem BKR6EY. Cały czas byłem przekonany, że mam BKR6EK, gdyż miałem pudełko w bagażniku po tych świecach od poprzedniej właścicielki. Jednak okazało się, że były tam "platynki". Niby były zmieniane w styczniu 2008 tzn ok. 20 tyś km temu. Ale właścicielka powiedziała, że te pudełko (tzn. BKR6EK) w samochodzie zostawiła, żeby wiedzieć jakie świece zakupić potem, a tu jednak "platynk"i.
Teraz nie wiem czy nie lepiej było je zostawić w zmienić podczas wymiany oleju, gdzieś za 4 tyś km, czy lepiej jednak jest zakładać "nówki", jest są to zwykłe świece a nie "platynki"
___________________________________________________________________________
Dzwoniłem do NGK i jeden z przedstawicieli firmy powiedział mi, że najlepsze zwykłe świece do silnika 103kW z LPG (jeśli nie zakładam platynek) będą BKR6EY, ale te standardowe z odstępem elektrod 0,9, (gdyż iskra szybciej się przedostanie) bo też są dostępne z odstępem 1,1. Platynki dlatego są tam wpisane w katalogu, ze względu na to,jak mi powiedział, żeby je troszkę rozpowszechnić a poza tym, jak powiedział że na gazie powinno się na nich przejeździć między 35 a 40 tyś.
___________________________________________________________________________
źródło: NKP
Za 4świece ngk dedykowane do sr20deh zapłaciłem 40zł(BKR6EY - odstęp elektrod 0,9) ale znalazłem w katalogu pod primera GT(made in UK) taki model świec: BKR5EY-11 odstęp elektrod 1,1 które więc pasuja do mojej GT? w katalogu obydwa numery świec są pod silnikiem sr20de 110KW!! co daje większy roztaw elektrod??
do p11 144(99-02r) silnik sr20de 103kw mają być swiece o nr katalogowym: PFR6G-11 odstęp elektrod 1,1
wszystkie dane z katalogu NKG
___________________________________________________________________________
Dobre platynówki... na pewno lepsze jak BKR5/5-EY (lepsze tzn. znaczy trwalsze i o mocniejszej iskrze)
___________________________________________________________________________
ja ze 3 tyg temu kupilem BKR5EY-11 za 58zl 4szt. z przesylka. znacznie sie poprawila sytuacja po seryjnych 5-tkach.
___________________________________________________________________________
moje dedykowane ngk-i 5-tki odmowily wspolpracy po 25K i od niedawna smigam na 6-tkach dedykowanych pod GT.
___________________________________________________________________________
Potrzebuje uzyskać informacje jakie swiece NGK - dokladnie typ i numer podejdą do mojej Primery SR20DE silnik jak w SRi, nie mam gazu w uacie.
Proszę o odpowiedź ponieważ chcę zamówić i wymienić....
___________________________________________________________________________
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... +++++++P11
___________________________________________________________________________
Na stronie NGK dla mojego auta (P11 2,0 16V benz. 96KW 1998 r.) podano typ świecy BKR5EY-11. O takie poprosiłem w sklepie a w domu okazało się, że dali mi BKR5E-11. Kto wie czym one się różnią bo odstęp elektrod jest taki sam-1,1 mm i czy mogę je zastosować?
Te świece (BKR5E-11, V-line nr 33) mają na elektrodzie nacięcie w kształcie litery V lub Y. Gdzieś w internecie znalazłem wyjaśnienie, że Y oznacza napięcie centralnej elektrody.
___________________________________________________________________________
a do mojej SR20De 96 kW, z lpg, co w końcu stosować BKR6E-11, BKR6E chodzi mi o stopień zimniejsze seryjnie chyba BKR5E-11?
___________________________________________________________________________
W katalogu masz do tego silnika nie BKR5E-11 tylko BKR5EY-11 więc skoro chcesz stopień zimniejszy odpowiedniki to BKR6EY-11 a nie BKR6E-11
___________________________________________________________________________
Polecam: Denso K16R-U11
NGK które bym nie miał to tak dostawały aż porcelanka się upalała na brązowo, Denso póki co bez pudła pracują
___________________________________________________________________________
Ja mam BKR6 i przejechalem juz niecale 20k i nie moge narzekac. Wiec polecam poza tym sa polecane do tego silnika co masz.
___________________________________________________________________________
Dziś wymieniłem świeczki. Założyłem BKR6EY. Cały czas byłem przekonany, że mam BKR6EK, gdyż miałem pudełko w bagażniku po tych świecach od poprzedniej właścicielki. Jednak okazało się, że były tam "platynki". Niby były zmieniane w styczniu 2008 tzn ok. 20 tyś km temu. Ale właścicielka powiedziała, że te pudełko (tzn. BKR6EK) w samochodzie zostawiła, żeby wiedzieć jakie świece zakupić potem, a tu jednak "platynk"i.
Teraz nie wiem czy nie lepiej było je zostawić w zmienić podczas wymiany oleju, gdzieś za 4 tyś km, czy lepiej jednak jest zakładać "nówki", jest są to zwykłe świece a nie "platynki"
___________________________________________________________________________
Dzwoniłem do NGK i jeden z przedstawicieli firmy powiedział mi, że najlepsze zwykłe świece do silnika 103kW z LPG (jeśli nie zakładam platynek) będą BKR6EY, ale te standardowe z odstępem elektrod 0,9, (gdyż iskra szybciej się przedostanie) bo też są dostępne z odstępem 1,1. Platynki dlatego są tam wpisane w katalogu, ze względu na to,jak mi powiedział, żeby je troszkę rozpowszechnić a poza tym, jak powiedział że na gazie powinno się na nich przejeździć między 35 a 40 tyś.
___________________________________________________________________________
źródło: NKP
http://www.globaldenso.com/cgi-bin/glob ... -maker.cgi
Katalog denso jesli ktos by szukal swieczek tej firmy. Co do platyn to po prostu wymieniasz je raz na ok 100tys km. Wiec jesli masz zamiar jezdzic autem jeszcze dlugo/duzo to mozesz sie nad nimi zastanowic. Jakie to sa sportowe swiece? Osobiscie polecam swiece jak przewiduje katalog a jak kiedys zalozysz turbo i bedziesz mial 200km to pomyslimy nad lepszymi
Katalog denso jesli ktos by szukal swieczek tej firmy. Co do platyn to po prostu wymieniasz je raz na ok 100tys km. Wiec jesli masz zamiar jezdzic autem jeszcze dlugo/duzo to mozesz sie nad nimi zastanowic. Jakie to sa sportowe swiece? Osobiscie polecam swiece jak przewiduje katalog a jak kiedys zalozysz turbo i bedziesz mial 200km to pomyslimy nad lepszymi
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Do GA16 polecam świece BERU UXF79.
Najlepsze na jakich śmigałem.
Najlepsze na jakich śmigałem.
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
- johny_fellow
- fanatyk nissana
- Posty: 1837
- Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
- Lokalizacja: CHOJNICE
- Kontakt:
Jeżeli liczysz na poprawę mocy, elastyczności itd. to niestety się przeliczysz. Jeżeli jakakolwiek poprawa będzie to niewyczuwalna.LISIDŁO pisze:chętnie sprawdzę osiągi na platynkach....zobaczymy co z tego wyjdzie
Jeżeli natomiast chodzi o kulturę pracy silnika to będzie lepiej.
A co to za platynowe przewody NGK? Masz jakiegoś linka do opisu tego produktu?
Znowu z NISSANem
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.
http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl
[P10/WP10] Wypada zapłon
Witam,
Od pewnego czasu juz mój silnik nie równo pracuje, kiedyś miał gaz, planuję go ładnie wyregulować. Myślę że wypada zapłon na ktoryms cylindrze...czuc benzyne troche z rury, jakby nie dopalal...
Pytanie brzmi: "Co trzeba wymienić, gdy chcemy mięć sprawny układ zapłonowy?"
- swiece
- kable WN
- kopulke, palec
co jeszcze??Pytam o wszystko bo chce to posprawdzac...
Silnik to SR20Di
Od pewnego czasu juz mój silnik nie równo pracuje, kiedyś miał gaz, planuję go ładnie wyregulować. Myślę że wypada zapłon na ktoryms cylindrze...czuc benzyne troche z rury, jakby nie dopalal...
Pytanie brzmi: "Co trzeba wymienić, gdy chcemy mięć sprawny układ zapłonowy?"
- swiece
- kable WN
- kopulke, palec
co jeszcze??Pytam o wszystko bo chce to posprawdzac...
Silnik to SR20Di
Tak juz dawno nie ma gazu, z jednego rosyjskiego serwisu internetowego z katalogiem czesci do mojej primy wiem ze rekomendowane swiece to championy, a ja kiedys kupilem NGK BKR5EY ( sa zamiennikiem).
Zastanawiam sie co tak telepie silnikiem, jak bede pewny tych elementow co wczesniej wypisalem to chcialbym ustawic dobrze lampa kat zaplonu.
Przyjmuje do wiadomosci ze mechanika wewnatrz silnika jest ok, i przyczyna lezy w osprzecie elektr. badz dolocie...
mam racje?
Zastanawiam sie co tak telepie silnikiem, jak bede pewny tych elementow co wczesniej wypisalem to chcialbym ustawic dobrze lampa kat zaplonu.
Przyjmuje do wiadomosci ze mechanika wewnatrz silnika jest ok, i przyczyna lezy w osprzecie elektr. badz dolocie...
mam racje?
[P/WP11.144] Jakie świece do SR20De w WP11.144
Mógłby ktoś doradzić jakie świece założyć do Primery WP11.144 z silnikiem SR20De?
Bo szukałem trochę i jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem.Jedni piszą, że zwykłe BKR6EY-11 inni, że platynowe PFR6G-11.I już sam nie wiem.Prosiłbym o jakieś konkretne odpowiedzi.
Bo szukałem trochę i jednoznacznej odpowiedzi nie znalazłem.Jedni piszą, że zwykłe BKR6EY-11 inni, że platynowe PFR6G-11.I już sam nie wiem.Prosiłbym o jakieś konkretne odpowiedzi.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
I o to mi właśnie chodziło.Czyli wlecą zwykłe.Tym bardziej, że komplet kosztuje tyle co jedna platynowa.
Polska Jazda http://www.polskajazda.pl/Profil,Fiat,P ... mera/25888
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
Mój BLACK BOX: viewtopic.php?t=3262
-
- nowy na forum
- Posty: 18
- Rejestracja: 2011-01-24, 19:50
- Lokalizacja: DLN
Świece 1.8 + LPG
Witam.
Moje autko to Primera 2000r. 1.8 + LPG sekwencja (przejechane dopiero 1000km).
Przekroczyłem już 181k przebiegu i wypadałoby świece zmienić.
Szukałem w katalogu NGK i mam do wyboru:
- BKR5E-11
- V-Line 33
A na allegro znalazłem jeszcze typ V-line 35
Które warto kupić ?
Moje autko to Primera 2000r. 1.8 + LPG sekwencja (przejechane dopiero 1000km).
Przekroczyłem już 181k przebiegu i wypadałoby świece zmienić.
Szukałem w katalogu NGK i mam do wyboru:
- BKR5E-11
- V-Line 33
A na allegro znalazłem jeszcze typ V-line 35
Które warto kupić ?
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-07-23, 14:04
- Lokalizacja: Stoczek, WWE
[P11/WP11] Przewody zapłonowe
Witam. Jakiej firmy polecacie przewody zapłonowe do P11 1.6 16v z 97r. Na allegro znalazłem tego trochę więc chciałbym się upewnić żeby nie kupić bubla jakiegoś i żeby też nie przepłacić.
-
- nowy na forum
- Posty: 7
- Rejestracja: 2013-07-23, 14:04
- Lokalizacja: Stoczek, WWE
[P10/WP10] Komory świec, świece zalane pływają w oleju---Prz
Witam.
Dzisiaj rano auto odpaliło normalnie. Po przejechaniu kilku kilometrów, zgaszeniu i ponownym zapaleniu juz nie odpaliło. Kręci normalnie ale nie odpala. Po wyjęciu fajek trzy komory sa zalane olejem...świece dosłownie w nich pływają. Jaka może być tego przyczyna?.....dodam ze nie dawno miałem wymienianą uszczele pod głowicą a co za tym idzie także uszczelke pod pokrywą....czy przyczyna moze leżeć w puszczającej uszczelce pokrywy? Dodam ze silnik pracował normalnie. Na PB i LPg
Dzisiaj rano auto odpaliło normalnie. Po przejechaniu kilku kilometrów, zgaszeniu i ponownym zapaleniu juz nie odpaliło. Kręci normalnie ale nie odpala. Po wyjęciu fajek trzy komory sa zalane olejem...świece dosłownie w nich pływają. Jaka może być tego przyczyna?.....dodam ze nie dawno miałem wymienianą uszczele pod głowicą a co za tym idzie także uszczelke pod pokrywą....czy przyczyna moze leżeć w puszczającej uszczelce pokrywy? Dodam ze silnik pracował normalnie. Na PB i LPg
Nie ma złych dróg....są tylko źli kierowcy...
DVDeeJay to jeszcze dobry silikon olejoodporny do tego. Ja używałem ELRING DIRKO HT i mam spokój, nic się nie leje. Do uszczelniania miski używałem tego samego.
赤い 霊 czyli 日産プリメーラP11GT -> viewtopic.php?t=12560
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
pije by paść ...
... padam by wstać ...
... wstaje by pić ...
... pije by żyć
_
Dziękuję za pomoc ....i tak zeby nie zakładac nowego tematu.....zauważylem ciekawa rzecz....po zdjęciu obudowy i filtra powietrza, w momencie kręcenia rozrusznikiem nie ma wtrysku paliwa a po poruszaniu elementem ukrytym pod ta przykrywką w kształcie motylka paliwo zalewa przepustnice.....czego to może byc objaw? regulator ciśnienia paliwa?
Nie ma złych dróg....są tylko źli kierowcy...