Koło zamachowe
Moderatorzy: Seba WWA, Ryba, Sajmooon
Koło zamachowe
Próbował ktoś manewru odchudzania seryjnego koła zamachowego w SR20 ? Jestem ciekaw na ile taki zabieg można zrobić i co by to dało.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej

Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Skoro jest , to jestem ciekaw jak zachowuje się furmanka na biegu jałowym , przy ruszaniu i w zakresie wyższych obrotów.
BYŁA - PRAWDOPODOBNIE NAJSTARSZA P10 W POLSCE
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej
Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
JEST - Saab 9-5 , 2.0t , 1997 rok , na wypasie , wydech 2,75 " na razie tylko , będzie więcej

Z Klubem Nissana od czerwca 2005 i tak zostanie
Wkręcać tak lepiej się wkręca ale też w trasie czuć wcześniej jakieś pagórki itp.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Jeśli ktoś by miał ochotę poczytać, zapraszam do lektury w linku:
http://www.sr20-forum.com/howtos/8164-sr-flywheels.html
Polecam stronę 3 i 6
Wnioskując - najważniejsza jest waga końcowa owego koła zamachowego.. Są różne firmy i różne metody wykonania. Wszystko to składa się na zużycie podzespołów które wymienił bombel.
http://www.sr20-forum.com/howtos/8164-sr-flywheels.html
Polecam stronę 3 i 6

Wnioskując - najważniejsza jest waga końcowa owego koła zamachowego.. Są różne firmy i różne metody wykonania. Wszystko to składa się na zużycie podzespołów które wymienił bombel.
Zabawa z kołem (bynajmniej kupno oryginalnego) to dość droga impreza. Nie wiem ile kosztuje wytoczenie czegoś takiego (ważna jakość wykonania) plus robocizna. Trzeba by sprawdzić co owe koło daje.
W ramach tej kasy jest kilka rzeczy które można zrobić z SR20DE i za koło zabrał bym się na końcu. Tak czy inaczej sprawdzajcie... będzie dla potomnych
Na pewno do streeta i zakrętów na plus.
W ramach tej kasy jest kilka rzeczy które można zrobić z SR20DE i za koło zabrał bym się na końcu. Tak czy inaczej sprawdzajcie... będzie dla potomnych

Nissan Primera SR20DE+T
Zjechanie, wyważenie oraz nowe kołeczki na kole kosztowały mnie 120zł.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Koło już mam z pół roku w aucie
teraz auto jest na zabiegach serwisowych ale w poniedziałek mogę coś skręcić. Dodam tylko, że koło mam niewiele odchudzone- w granicach 10-15% max20% coś mi chodzi po głowie, nie wiem czy dobrze, że tam było ok 1kg zjechane.
Przed:
Po mam tylko miniaturkę ale znajdę zdjęcie w pełnym rozmiarze tylko musze do kielc pojechać:


Przed:
Po mam tylko miniaturkę ale znajdę zdjęcie w pełnym rozmiarze tylko musze do kielc pojechać:

Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
U mnie siedzi delikatnie zjechane w okolicach 20%, wyszła waga 7.1 z czymś tam po przecinku, a wkręca się to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=92mG705g9nc
Pan z hamowni stwierdził, że saxo vts gorzej się wkręca
http://www.youtube.com/watch?v=92mG705g9nc
Pan z hamowni stwierdził, że saxo vts gorzej się wkręca

Mi też przypomina się coś w granicach 7, a dokładniej 7,4 czy 7,6...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
NXy tak mają czy coś nie tak z niutami? Chyba ze lekkie koło aż tak wpływafoo pisze: a wkręca się to tak:
http://www.youtube.com/watch?v=92mG705g9nc


Nissan Primera SR20DE+T
Nie rozumiem za bardzo o co ci chodzi. Niższy niuton wynika podobno z krótszego układu wydechowego...Sunny/100nx po tych samych modach przy których prima ma ~200nm osiąga jakieś 195nm...
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Tylko że tu foo wyszło 157 koni i 177 nm. Jeszcze daleko do 195. Przy tych kucach nawet zaniżając 185-190 nm powinno być. Dlatego zastanowił mnie fakt czy może niski niuton nie jest spowodowany odelżonym kołem.
Wiadomo że są różnice pomiędzy hamkami i momenty się lubią różnić. Dyskusja może trochę nie w temacie także koniec OT.
Wiadomo że są różnice pomiędzy hamkami i momenty się lubią różnić. Dyskusja może trochę nie w temacie także koniec OT.
Nissan Primera SR20DE+T
foo ma wydech na ssacu 2.5" reszta 2.25", do tego dolot i zapłon.
Ewentualnie możesz zobaczyć mój wykres bo koło potraktowane ponoć podobnie, ssac 2,5" wydech przelot 2,5" dolot, szeroka przepływka, mod rozrządu i smt6 przy czym u mnie zapłon był ustawiony w czasie pomiaru na 95.
Ewentualnie możesz zobaczyć mój wykres bo koło potraktowane ponoć podobnie, ssac 2,5" wydech przelot 2,5" dolot, szeroka przepływka, mod rozrządu i smt6 przy czym u mnie zapłon był ustawiony w czasie pomiaru na 95.
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Tak po ścisłości to ssac 2.5' > tłumik środkowy 2.25' > reszta do końca 2.5' > końcowy replikant Rs-Type (a'la Apexi n1) zdławiony masakrycznym silencerem - zwężka w okolicach 48~50mm.Pawel18PL pisze:foo ma wydech na ssacu 2.5" reszta 2.25", do tego dolot i zapłon.
Tak, że środkowy i ten silencer prawdopodobnie znacznie odbił się na Nm. Niebawem to się zmieni, bo środkowy 2.5' czeka na montaż, a na koniec wleci twin-loop.
Zależnie od modyfikacji ja miałem jakieś tam pomiary robione z silencerem. Wychodziło 3-5 kucy mniej w piku i 2-3 niuty (długość auta w startach). Co do 2.25'' to na tym etapie wątpię żeby zabierał coś. Ja mam cały wydech wew mniej jak 2.25" i daje radę. Uwolniony wydech potrafi zabrać niuty. foo, to na hamowni nie wyjąłeś silencera?

Twin loop dobry wybór



Twin loop dobry wybór

Nissan Primera SR20DE+T
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
Będzie super na wszelkiego typu podjeżdżawkach ale tak na co dzień to trzeba się będzie troszkę przestawić:)
Do zabawy
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx
SR20DE N/A+
SR20DE + SUPERCHARGER
SR20VE + jakieś dmuchanie
DailyCar
1.2 TSI
viewtopic.php?t=474 -> Odbudowa 100 nx