[N15] Swap 1.4 -> 2.0
Moderatorzy: Seba WWA, sergiej
[N15] Swap 1.4 -> 2.0
Jak w temacie. Bylo wiele tego typu tematow, ale nigdzie nie znalazlem konretow.
Co poza silnikiem bezie trzeba przelozyc ?
Czy mozna zrobic to z angola?
Gra warta swieczki ?
pozdrawiam
Co poza silnikiem bezie trzeba przelozyc ?
Czy mozna zrobic to z angola?
Gra warta swieczki ?
pozdrawiam
Z Angola będziesz miał problem z wiązką (będzie trzeba przedłużać kable) no i nie przełożysz klimy.
A przełożyć trzeba praktycznie wszystko:
- silnik z osprzętem (półosie, alternator, skrzynia, pompy, chłodnica, dolot)
- cały wydech,
- piasty kompletne z hamulcami, zwrotnice, mcphersony, sprężyny i amortyzatory tył
- nie wiem, czy każdy N15 ma korektory z tyłu, jak tylko 2.0, to też do przełożenia, albo wywalenie
- wiązki,
- pompę hamulcową, serwo, jak nie masz abs to pompę abs i wszystkie przewody miedziane z przodu i wiązkę abs na tył (u mnie w N14 trzeba bak zrzucić, żeby ją zainstalować)
- pompa paliwa,
- rozpórka przód (w N15 GTI w serii),
- licznik, ecu
- linkę ręcznego (w GTI są tarcze z tyłu)
- linka przepustnicy (moźe z angola nie pasować), (może sprzęgła, u mnie są takie same w N14)
-nie wiem czy w N15 jest , ale w N14 mam chłodnicę oleju wspomagania, też trzeba rurki do magla przerzucić
- filtr par benzyny (jak jest w N15, bo nie wiem )
- kosmetyka, czyli np elektryczne lusterka, szyby, centralny zamek (jak nie masz- wtedy już i wiązki drzwiowe też raczej), zderzaki, fotele, kierownica, lotka
i jeszcze pewnie 152534 innych pierdół o których zapomniałem
Generalnie to jest mocarny SWAP, dużo prościej jest wrzucić SR20DET albo SR20VE zamiast SR20DE niż do 1,4/1,6 wrzucać 2.0.
Ogólnie sporo zabawy
A przełożyć trzeba praktycznie wszystko:
- silnik z osprzętem (półosie, alternator, skrzynia, pompy, chłodnica, dolot)
- cały wydech,
- piasty kompletne z hamulcami, zwrotnice, mcphersony, sprężyny i amortyzatory tył
- nie wiem, czy każdy N15 ma korektory z tyłu, jak tylko 2.0, to też do przełożenia, albo wywalenie
- wiązki,
- pompę hamulcową, serwo, jak nie masz abs to pompę abs i wszystkie przewody miedziane z przodu i wiązkę abs na tył (u mnie w N14 trzeba bak zrzucić, żeby ją zainstalować)
- pompa paliwa,
- rozpórka przód (w N15 GTI w serii),
- licznik, ecu
- linkę ręcznego (w GTI są tarcze z tyłu)
- linka przepustnicy (moźe z angola nie pasować), (może sprzęgła, u mnie są takie same w N14)
-nie wiem czy w N15 jest , ale w N14 mam chłodnicę oleju wspomagania, też trzeba rurki do magla przerzucić
- filtr par benzyny (jak jest w N15, bo nie wiem )
- kosmetyka, czyli np elektryczne lusterka, szyby, centralny zamek (jak nie masz- wtedy już i wiązki drzwiowe też raczej), zderzaki, fotele, kierownica, lotka
i jeszcze pewnie 152534 innych pierdół o których zapomniałem
Generalnie to jest mocarny SWAP, dużo prościej jest wrzucić SR20DET albo SR20VE zamiast SR20DE niż do 1,4/1,6 wrzucać 2.0.
Ogólnie sporo zabawy
chłopaku ogarnij się, żeś wymienił tegoJarzyn pisze:Z Angola będziesz miał problem z wiązką (będzie trzeba przedłużać kable) no i nie przełożysz klimy.
A przełożyć trzeba praktycznie wszystko:
- silnik z osprzętem (półosie, alternator, skrzynia, pompy, chłodnica, dolot)
- cały wydech,
- piasty kompletne z hamulcami, zwrotnice, mcphersony, sprężyny i amortyzatory tył
- nie wiem, czy każdy N15 ma korektory z tyłu, jak tylko 2.0, to też do przełożenia, albo wywalenie
- wiązki,
- pompę hamulcową, serwo, jak nie masz abs to pompę abs i wszystkie przewody miedziane z przodu i wiązkę abs na tył (u mnie w N14 trzeba bak zrzucić, żeby ją zainstalować)
- pompa paliwa,
- rozpórka przód (w N15 GTI w serii),
- licznik, ecu
- linkę ręcznego (w GTI są tarcze z tyłu)
- linka przepustnicy (moźe z angola nie pasować), (może sprzęgła, u mnie są takie same w N14)
-nie wiem czy w N15 jest , ale w N14 mam chłodnicę oleju wspomagania, też trzeba rurki do magla przerzucić
- filtr par benzyny (jak jest w N15, bo nie wiem )
- kosmetyka, czyli np elektryczne lusterka, szyby, centralny zamek (jak nie masz- wtedy już i wiązki drzwiowe też raczej), zderzaki, fotele, kierownica, lotka
i jeszcze pewnie 152534 innych pierdół o których zapomniałem
Generalnie to jest mocarny SWAP, dużo prościej jest wrzucić SR20DET albo SR20VE zamiast SR20DE niż do 1,4/1,6 wrzucać 2.0.
Ogólnie sporo zabawy
co do pytania co trzeba przełożyć zeby miec 2,0 pod maska
napewno silnik
do tego skrzynia z poduszka
oczywiście cały osprzęt typu alternator i pompa wspomagania razem z przewodem linka przepustnicy
chłodnice
półosie
wydech (można jeździć na takim z 1,4 )
przydało by się tylna belkę jeżeli masz bębny wtedy też linki ręcznego
idąc za ciosem zaciski z gti na przod
na pewno ecu (z wiązka silnika)
i pojechał
to tak z grubsza bo zawsze sie cos jeszcze do wymiany znajdzie ale do odpalenia auta i wyjechania na droge to wystarczyc powinno
no chyba ze o czymś zapomniałem
spoko luzJarzyn pisze:Osa, jasne, nie trzeba zawiasu i hamulców, wydechu itp itd żeby to jeździło robić, ale ja opisałem, żeby to miało ręce i nogi, a nie odwalić drucianą fuszerkę. Ja bym nie chciał jeździć takim pseudo/quasi GTIkiem.
ja tylko chciałem zaznaczyć fakt ze nie trzeba zmieniać zwrotnic żeby tu nie wprowadzać w błąd
pompa paliwa tez jest taka sama czy to 1,4 czy 2,0
czy chociażby licznik który to rożni sie wyskalowaniem obrotka
niektóre rzeczy po prostu można pominąć
jasne ze idziesz w moc to o hamulcach tez lepiej pomyśl...
Filtr weglowy jest w wiekszosci aut. Trzeba zmieniac zawieszenie a dlaczego? Jesli ktos nie bedzie jezdzil po torze to nie widze takiej potrzeby. Jezdzenie z wydechem od 1.4 to "druciana fuszerka"? Mozna tak troche pojezdzic zanim uzbiera sie na jakis fajny wydech, na pewno nic zlego nam sie przez to nie stanie. Hamulce jak najbardziej
W sumie to chyba najprościej to sprzedać 1.4 a kupić 2.0
Ale przecież nie chodzi o to żeby było najprościej
Cała frajda jak się ze swojego zamulonego 1.4 zrobi szybkie 2.0
Wiec jak kolega będzie miał angola do dyspozycji to niech przekłada wszystko co się da i co jest konieczne
A czy przełoży zawieszenie i hamulce to już jego sprawa czy chce jeździć bezpiecznie czy z duszą na ramieniu (aczkolwiek nie wiemy czy już nie wsadził gwintu i hamulców od GTI)
Ale przecież nie chodzi o to żeby było najprościej
Cała frajda jak się ze swojego zamulonego 1.4 zrobi szybkie 2.0
Wiec jak kolega będzie miał angola do dyspozycji to niech przekłada wszystko co się da i co jest konieczne
A czy przełoży zawieszenie i hamulce to już jego sprawa czy chce jeździć bezpiecznie czy z duszą na ramieniu (aczkolwiek nie wiemy czy już nie wsadził gwintu i hamulców od GTI)
Nasze Nisma
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nissan/Sunny/60133
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Nis ... ima/105105
Pozdrawiamy Wszystkich.
MICHAŁ Z ZOSIĄ oraz KAMILKIEM i MARCINKIEM
Ciekawe dlaczego do różnych silników się daje różne zawieszenia.. Ah te koncerny motoryzacyjne, zawsze coś pochrzanią.dylson pisze:Filtr weglowy jest w wiekszosci aut. Trzeba zmieniac zawieszenie a dlaczego? Jesli ktos nie bedzie jezdzil po torze to nie widze takiej potrzeby. Jezdzenie z wydechem od 1.4 to "druciana fuszerka"? Mozna tak troche pojezdzic zanim uzbiera sie na jakis fajny wydech, na pewno nic zlego nam sie przez to nie stanie. Hamulce jak najbardziej
A może to inny rozkład mas, inne przechyły boczne, przeciążenia?
Wydech można sobie nawet z Micry 1.0 dać, ale to w takim razie przekładka na 2.0 mija się z celem, żeby wkładać większy motor i dławić go słomką.
Ja tu się kłócić nie chcę z nikim, ale Wy tu proponujecie półśrodki, które moim zdaniem przy takiej przekładce nie mają sensu.
Tak jak Michallo napisał - jak się nie chce tego robić, to wystarczy kupić gotowe 2.0.
Nie skopiował ktoś mojego tematu ze starego forum ? Tam było już obgadane i obadane, temat stary jak świat.
Wiązki nie trzeba przedłużać (przynajmniej w N15). Właściwie jeśli się ma auto przed FL to swap to tylko wymiana jednych części na drugie. Jak się ma po FL to trzeba przeswapować część wiązki IMMO z dawcy angielskiego.
Mocowanie silnika różni się jedną poduszką.
A co do wagi to.. no cóż GA jest niewiele lżejsze więc wystarczy wyrzucić aku do bagażnika i już masz prawidłową wagę na przodzie
Różnica między zwykłym zawieszeniem a tym z GTi jest na sprężynie, GTi siedzi 10mm niżej.
Reszta właściwie już została powiedziana, ale jak już na coś swapować to lepiej na SR20VE, roboty praktycznie tyle samo, tyle że nie da się kupić całego dawcy tylko częściami trzeba zbierać.
Wiązki nie trzeba przedłużać (przynajmniej w N15). Właściwie jeśli się ma auto przed FL to swap to tylko wymiana jednych części na drugie. Jak się ma po FL to trzeba przeswapować część wiązki IMMO z dawcy angielskiego.
Mocowanie silnika różni się jedną poduszką.
A co do wagi to.. no cóż GA jest niewiele lżejsze więc wystarczy wyrzucić aku do bagażnika i już masz prawidłową wagę na przodzie
Różnica między zwykłym zawieszeniem a tym z GTi jest na sprężynie, GTi siedzi 10mm niżej.
Reszta właściwie już została powiedziana, ale jak już na coś swapować to lepiej na SR20VE, roboty praktycznie tyle samo, tyle że nie da się kupić całego dawcy tylko częściami trzeba zbierać.
To ze gti ma nizsze i bardziej twarde zawieszenie nie ma nic wspolnego z tym, ze ma wiecej koni od np 1.4. Maxima ma 200km a zawias jest wysoki i miekki, nissan zrobil blad w sztuce? Znam osoby ktore do primery gt zakladali zawias od zwyklej 2.0 bo im za twardo bylo, samobojcy? Naprawde uwazasz, ze to 20km wiecej w gt wymagalo bardziej sportowego zawieszenia? Chodzi o to, ze nie kazdy kto ma 2.0 w almerze musi od razu jezdzic po oes-ach. Co do wydechu to chodzi mi o to, ze zostawienie go z wersji 1.4 czy 1.6 nie jest druciarstwem, wiadomo ze nie zawsze mozna zrobic wszystko naraz.
tak mój prędkościomierz działa i nawet nic więcej nie dłubałem wypiąłem i wpiąłem kostkę przy skrzyni i mu się poprawiłoDodo pisze:kolejny swapik hmm fajna zabawa z tym u mnie poszło do swapa tylko silnik, skrzynia, półosie, chłodnica, i komp od GTi oraz trochę wiązki z pod maski od GTi
a jak Osa Twój prędkościomierz już działa
gmeralem tam wczesniej i nic nie dawało myślałem ze coś w elektryce źle "zdrutowane" przez co z pol roku jezdzilem bez licznika
clooks, jeżeli masz czas, możliwości i wiedzę żeby zrobić to samemu to na pewno się opłaca i coś fajnego z tego może być, jeżeli chcesz to komuś zlecać to naprawdę nie ma sensu (koszty), ładną gti'znę można za 8k wyrwać, jeżeli swojego sprzedasz np za 4,5k to na pewno taniej wyjdzie niż swap
p.s. uwierz mi że moc seryjnej GTi wystarczy CI na miesiąc i będzie mało
p.s. uwierz mi że moc seryjnej GTi wystarczy CI na miesiąc i będzie mało
169 KM/ 183 Nm i rośnie: http://tinyurl.com/omxvb66
z klubem Nissana od grudnia 2005
z klubem Nissana od grudnia 2005
- killer2000
- fanatyk nissana
- Posty: 2169
- Rejestracja: 2010-09-06, 12:57
- Lokalizacja: Łódź
To takie moje pytanie teraz mam N15 1.6sr silnik wyskoczył spod maski mam też parę kompletnych swapow na 2.0 z tym tylko, że do P10.
Plan jest taki żeby wsadzić to 2.0 do N15.
Co podejdzie p&p co trzeba rzeźbić. Co potrzeba dodatkowo
Od razu mówię że chodzi i prosty swap żeby Almera jeździła nie chce przekładać elektryki szyb itd
Plan jest taki żeby wsadzić to 2.0 do N15.
Co podejdzie p&p co trzeba rzeźbić. Co potrzeba dodatkowo
Od razu mówię że chodzi i prosty swap żeby Almera jeździła nie chce przekładać elektryki szyb itd
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
Nic nowego do tematu tym nie wniosłeś ale chwała za błyskotliwość
Ostatnio zmieniony 2013-05-05, 09:54 przez vixo, łącznie zmieniany 1 raz.
W10 2.0SLX-sold
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily
P10 2.0eGT-crash
P10 2.0eGT-race
P10 1.6SRI-sold
P10 2.0eGT-sold
P10 2.0LX-daily
P10 1.6 SRI-crash
N14 GTI-sold
G20-daily
W10 2.0-race
200sx s13-reborn
P10 eGT-daily