[P11/WP11] pompa zexel
Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
- GrzegorzPPP
- aktywny forumowicz
- Posty: 179
- Rejestracja: 2009-12-10, 13:06
- Lokalizacja: Siedlce
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
Benzyna rozrzedza paliwo a nie przeciwdziała wytrącaniu sie parafiny z ropy. Juz gdzieś kiedyś pisałem że koszt stosowania PB względem depresatorów jest stanowczo wyższy. Osobiście radzę przestrzegać piąte przykazanie diesla
Wtryskiwacz sterujący jest odpowiedzialny za ustalenie dawki wtrysku przez komputer
Wtryskiwacz sterujący jest odpowiedzialny za ustalenie dawki wtrysku przez komputer
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
odswierze temat, jadac dzis do pracy nagle tak jak by zabraklo paliwa zaczelo podszarpywac i w ogóle nie chcial jechac jakos sie dotoczylem do pracy
jak wcisnolem gaz w podloge na postoju to idzie na 4 tys poczym odcina i spada tak na ok 3 tys i to jest max wiecej sie nie chce krecic i kopci strasznie na siwo sprawdzilem bledy wyskoczyl kod 21 wykasowalem go, jak wracalem do domu to auto odzyskalo wigor ale sprawa z obrotami jest taka sama i jak przegazuje to kopci tak na siwo.
Paliwo tankowane na statoil do pelna teraz w zbiorniku polowa, filtr wymieniony w sierpniu nie wiem jaki ale kosztowal ok 30 zl
czy to jest spowodowane mrozami czy w waszych przypadkach winnym tych problemow byl mroz czy moze dla kogos te zjawiska okazaly sie awaria pompy??
jak wcisnolem gaz w podloge na postoju to idzie na 4 tys poczym odcina i spada tak na ok 3 tys i to jest max wiecej sie nie chce krecic i kopci strasznie na siwo sprawdzilem bledy wyskoczyl kod 21 wykasowalem go, jak wracalem do domu to auto odzyskalo wigor ale sprawa z obrotami jest taka sama i jak przegazuje to kopci tak na siwo.
Paliwo tankowane na statoil do pelna teraz w zbiorniku polowa, filtr wymieniony w sierpniu nie wiem jaki ale kosztowal ok 30 zl
czy to jest spowodowane mrozami czy w waszych przypadkach winnym tych problemow byl mroz czy moze dla kogos te zjawiska okazaly sie awaria pompy??
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
Jak mam Primerkę dwa lata to taki objaw miałem po jednym razie w zeszłym roku i dwa lata temu.Objaw ten wystąpił u mnie przy mrozach ok -20*C.Auto szarpało,muliło i strasznie dymiło nawet jak się nagrzało.Paliwo lałem zwykłego diesla na Lotosie nie dodając żadnych uszlachetniaczy.W tym roku leję lepsze-droższe paliwo i dodałem depresator i na razie przy mrozach rzędu -18*C takiego objawu nie miałem.Wydaje mi się ze to mogła być wina paliwa,możliwe że coś tam w filtrze paliwa ci się przypchało.Co do wymiany tego filtra to zawsze wymieniam go na zimę żeby nie mieć problemu chociaż i tak się zdarzały jak już wcześniej wspominałem.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Wytrąciła się parafina z ropy STATOIL nie sprzedaje zimowej ropy Poprzedniej zimy to w lublinie na jednej z tych stacji to zamarzł dystrybutor z ropą
Filtr za 30 zyla to nic innego jak jakiś JC albo inne chińskie krzaki. Jak zamuliło go parafiną to nadaje się jedynie do wywalenia. Problem z kodem 21 w niskich temperaturach to najczęściej zgęstniałe paliwo
Dodawaj Xeramics depresator do świeżego paliwa w ilości 10ml/10L ropy.
Filtr za 30 zyla to nic innego jak jakiś JC albo inne chińskie krzaki. Jak zamuliło go parafiną to nadaje się jedynie do wywalenia. Problem z kodem 21 w niskich temperaturach to najczęściej zgęstniałe paliwo
Dodawaj Xeramics depresator do świeżego paliwa w ilości 10ml/10L ropy.
Ludzie w ogóle nie myślą, oni tylko myślą, że myślą. (Mark Twain)
czyli moje podejrzenia były trafneand_pec pisze:Wytrąciła się parafina z ropy
Tak właśnie robię w tym rokuand_pec pisze:Dodawaj Xeramics depresator do świeżego paliwa w ilości 10ml/10L ropy.
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
klonek musisz rozgrzać filtr do co najmniej 40'C żeby większość parafiny się roztopiła. Ale niestety jeśli w zbiorniku paliwa już pływają bryłki parafiny to filtr zapcha się ponownie. Ja u siebie rozgrzewałem filtr elektryczną opalarką a do baku (akurat miałem w nim połowę paliwa) wlałem 10 litrów grzanego na piecu ON z dodatkiem depresatora. Dodatkowo zdjąłem osłonę filtra coby filtr łapał więcej ciepła od silnika.
A tak ogólnie: panowie,parafina wytrąca się z kiepskiego paliwa i jak już zapcha nam filtr to wymiana tego filtra jest tylko usunięciem skutku problemu a nie przyczyny. Najważniejsze jest rozpuszczenie parafiny w zbiorniku paliwa i zapobiegnięcie jej ponownemu się wytrąceniu. Ogrzanie paliwa w ciepłym garażu pomaga na tak długo jak długo to paliwo jest ciepłe. Jedyne wyjście to depresator lub wysokiej jakości zimowe paliwo. Ale depresator wychodzi taniej.
A tak ogólnie: panowie,parafina wytrąca się z kiepskiego paliwa i jak już zapcha nam filtr to wymiana tego filtra jest tylko usunięciem skutku problemu a nie przyczyny. Najważniejsze jest rozpuszczenie parafiny w zbiorniku paliwa i zapobiegnięcie jej ponownemu się wytrąceniu. Ogrzanie paliwa w ciepłym garażu pomaga na tak długo jak długo to paliwo jest ciepłe. Jedyne wyjście to depresator lub wysokiej jakości zimowe paliwo. Ale depresator wychodzi taniej.
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Witam!
A u mnie w sobotę pomimo wyminionego filtra na Knecht i zalanego paliwa wraz z depresatorem TDA Castrola radośnie wyskoczył błąd 21 a co to oznacza podczas jazdy to wiecie. Dopiero musiałem chwilę postać, podymić, pokasować błędy i jak się trochę nagrzał to można powiedzieć że mu przeszło. Temperatura była może -9 więc nie tak zimno.
Ostatnio sdarzyło mi się to rok temu może ze dwa razy ale wtedy było jakoś -20 więc idzie to zrozumieć.
Ciekaw jestem jaki wpływ na to ma fakt że jechałem po choinkę, zupełnie tak samo jak rok temu kiedy zaczał świrować.
A u mnie w sobotę pomimo wyminionego filtra na Knecht i zalanego paliwa wraz z depresatorem TDA Castrola radośnie wyskoczył błąd 21 a co to oznacza podczas jazdy to wiecie. Dopiero musiałem chwilę postać, podymić, pokasować błędy i jak się trochę nagrzał to można powiedzieć że mu przeszło. Temperatura była może -9 więc nie tak zimno.
Ostatnio sdarzyło mi się to rok temu może ze dwa razy ale wtedy było jakoś -20 więc idzie to zrozumieć.
Ciekaw jestem jaki wpływ na to ma fakt że jechałem po choinkę, zupełnie tak samo jak rok temu kiedy zaczał świrować.
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
ja pracuje na stacji benzynowej i nie polecam np do ropniaka dodawac jakikolwiek dopalaczy do paliwa lepiej na 5 l ropy wlac 100ml benzyny a co do benzyniakow nie wiem ajesli chodzi o pompe to zalecam kupic nowa z gwarancja i poczyscic przewody paliwowe
Pierwszy w polsce klub nissana Primery--->>> www.PrimeraKlub.pl Dołącz do nas juz dziś!!!
- Bart-qlka2
- stały bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 2009-12-17, 07:57
- Lokalizacja: Brzeszcze
Nie byłbym pewien czy benzyna coś pomoże w tej sytuacji. Mając na myśli owe dopalacze my nie mówimy o dodatkach które czyszczą wtryski robią inne czary tylko o depresatorach które obniżają temperaturę stosowania paliwa.D@wiD pisze:ja pracuje na stacji benzynowej i nie polecam np do ropniaka dodawac jakikolwiek dopalaczy do paliwa lepiej na 5 l ropy wlac 100ml benzyny a co do benzyniakow nie wiem ajesli chodzi o pompe to zalecam kupic nowa z gwarancja i poczyscic przewody paliwowe
Co do rady kupna nowej pompy na gwarancji to rozumiem że to był żart, no chyba że każdy z właścicieli traktora jeszczd dziś przed świętami poleci do sklepu i wyda 7 tysięcy na nową pompkę.
Wesołych Świąt !!
A tak nawiasem mówiąc choinka była legalna
Bart
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
EX Almera N15 1998 1,4
EX Primera WP11.144 1999 2,0TD
EX Micra K11 2000 1,4
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Do kolegi Szaszy. Jesli to nie filtr paliwa jest przyczyna wyskakiwania bledu nr21 (zawor czasu kata wtrysku) to jak wiesz nalezy najpierw sprawdzic jego opor (Przy temperaturze 25stopni opor pomiedzy 2 i 3 pinem wynosi 15 Omow). Jesli nie masz metalicznych stukow na biegu jalowym to znaczy ze nie jest przerwany przewod i uszkodzony sam zawor, ani tez nie ma zwarcia z potencjalem plus. Jesli natomiast silnik nie traci mocy przy tym bledzie to znaczy ze nie ma zwarcia z masa. Z tego co wiem to jest to czesc malo psujaca sie (koszt nowego do naszej pompy 700zl bo pompa lewa i czesci drozsze ) . Sprobuj najpierw wymienic te dwa oringi co sa na zaworze i zobacz jak wyglada sitko zaraz za zaworem . Moze byc zabrudzone . Koszt tego sitka z tego co sie dowiedzialem to 10-11 zl. Mysle ze blad bo Tobie chodzilo o caly rok nie tylko zime powinien zniknac. I tak jeszcze przy okazji zobacz jak wyglada sitko na srubie doprowadzajacej paliwo do pompy. Chodzi mi o ta srube co idzie wezyk o przekroju fi8mm od filtra paliwa do pompy. Zobacz czy to sitko ktore jest w srubie jest czyste.
[ Dodano: 2010-12-31, 20:11 ]
Bylbym zapomnial . Szczesliwego Nowego Roku i wszelkiej pomyslnosci.
[ Dodano: 2010-12-31, 20:11 ]
Bylbym zapomnial . Szczesliwego Nowego Roku i wszelkiej pomyslnosci.
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic
Co sie tyczy bledu nr 21 (zawor czasu kata wtrysku) to koledze pomoglo wyczyszczenie sitka na zaworze. Bylo nie tak brudne ale jednak bylo. Pisal ze jechal dzisiaj ze 170 km/h ,a do tej pory do 100km/h. Po wyczyszczeniu sitka i zaworu mozna dolac mixolu 1 butelke na bak paliwa. Ale dojscie do zaworu nie jest latwe. Trzeba odkrecic przewody paliwowe i co tam jeszcze przeszkdza. Sam zawor tez moze nie wyjsc tak latwo. Trzeba go przekrecac i podwazac. Sasza jak wyczyscisz to daj znac czy zginal blad. Zdjecie zaworu po wyciagnieciu na ktorym widac to sitko(kosz filtrujacy)
- Sasza_fragles13
- fanatyk nissana
- Posty: 309
- Rejestracja: 2009-12-09, 18:38
- Lokalizacja: W-wa
krzysiek1958, jeśli dobrze zrozumiałem, to ten koszt jest tutaj?:
Wiesz może czym jest przykręcony? Zapewne na jeden torx, ale wolę się upewnić.
I czym Twój kolega czyścił to sitko?
[ Dodano: 2011-03-14, 23:30 ]
Nagrałem - co prawda telefonem, ale widać o co chodzi - wideo obrazujące zachowanie checka w mojej primerce:
http://www.youtube.com/watch?v=dwhQF_MV_-E
Wiesz może czym jest przykręcony? Zapewne na jeden torx, ale wolę się upewnić.
I czym Twój kolega czyścił to sitko?
[ Dodano: 2011-03-14, 23:30 ]
Nagrałem - co prawda telefonem, ale widać o co chodzi - wideo obrazujące zachowanie checka w mojej primerce:
http://www.youtube.com/watch?v=dwhQF_MV_-E
-
- aktywny forumowicz
- Posty: 195
- Rejestracja: 2010-09-25, 22:03
- Lokalizacja: ok.Ziębic