Nissanmaniaku! Prosimy o nieblokowanie reklam!    

Utrzymujemy nasze forum z małych reklam pojawiających się między postami.

Prosimy o wyłączenie blokowania reklam na naszym forum.


Dziękujemy!

[P/WP11.144] Przednie zawieszenie

Moderatorzy: Sajmooon, janusz, Zielkq, Maniek-ol

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 816
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

[P/WP11.144] Przednie zawieszenie

Post autor: hochoł » 2009-12-29, 15:47

Czy przednie zawieszenie ewntualnie też tylne w P11 i P11.144 się czymś różni :?: Pytam się dlatego bo tak patrzę w instrukcję Hainsa i raczej różnic żadnych nie widzę pomiędzy tym co jest w książce a tym co widzę u siebie w Primerce(chyba że nie potrafię dostrzec różnic :-P )
Dzięki za wszystkie podpowiedzi :-)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2009-12-29, 17:17

Takie same zawieszenie w P11 czy P11.144 .
Różnica występuje tylko w sprężynach i amortyzatorach miedzy modelami i wersjami .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
ulisses
fanatyk nissana
Posty: 555
Rejestracja: 2009-12-20, 10:02
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ulisses » 2009-12-29, 18:29

W przednim zawieszeniu z tego co wiem nie ma różnic między różnymi modelami i wersjami P11 i P11.144.
Obrazek

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 816
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2009-12-29, 19:06

Dzięki bardzo za info bo mam do wymiany łącznik stabilizatora z lewej i z prawej łożysko(?) zwrotnicy i się zastanawiałem czy samemu z książką sobie tego nie zrobić :-)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

nice-wawa
fanatyk nissana
Posty: 948
Rejestracja: 2009-12-09, 08:33
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: nice-wawa » 2009-12-29, 21:26

Wymiana łożyska zwrotnicy jest prosta a łącznika banalnie proste .
Musisz odkręcić wahacz górny od strony kolumny , amortyzator na dole , łącznik stabilizatora i przewód od ABS od kolumny . Pod tarczę podłóż lewarek lub coś innego żeby ci się przypadkiem zwrotnica nie opuściła bo półoś może się wysunąć .
jeśliś głupi to milcz niech pomyślę że mędrzec

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 816
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2009-12-30, 09:57

Dzięki bardzo za pomoc :-) Po Nowym roku biore sie za to bo coraz bardziej zaczyna mi tłuc z przodu. :-/
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
johny_fellow
fanatyk nissana
Posty: 1837
Rejestracja: 2009-12-07, 12:57
Lokalizacja: CHOJNICE
Kontakt:

Post autor: johny_fellow » 2010-01-05, 16:21

hochoł z tymi łożyskami możesz mieć troche zabawy ale jest to do ogarnięcia w pojedynkę. Piszę w liczbie mnogiej bo są dwa. Do nabycia jako cały zestaw naprawczy.

U mnie objaw był taki, że występowało pojedyńcze stuknięcie przy zmianie kierunku jazdy. Dokładnie gdy ruszałem do przodu po wcześniejszej jeździe na wstecznym i vice-versa. Okazało się, że górne (mniejsze łożysko) było już poprostu pęknięte.
Znowu z NISSANem :cool:

Były:
- Micra K11, 2001 r., CG10DE;
- 100 NX B13, 1992 r., GA16DS;
- Primera P11, 1996 r., SR20DE;
- MAXIMA A33 QX, 2001 r., VQ30DEK.

http://www.agent-pzu.lukasz-ufnal.pl

Awatar użytkownika
hochoł
fanatyk nissana
Posty: 816
Rejestracja: 2009-12-08, 22:36
Lokalizacja: 3 City

Post autor: hochoł » 2010-01-12, 12:11

Wiem że są dwa łożyska bo już rozglądałem się za nimi w sklepie.Jakoś postaram się z pomocą Hainsa je wymienić,bo klepanie to mam na nierównościach i jak mam podniesione koło to widać jak "chodzi" całe koło w lewo i w prawo oraz góra-dół

Wałka z łożyskami zakończona sukcesem,chociaż nie obyło się bez pewnych strat :-/ Kapturek na łożysko został lekko uszkodzony a do dostania jest tylko w ASO za ok 31 PLN-ów.Dolne łożysko te większe to była miazga tak że po zdemontowani kolumny jedna bieżnia została na zwrotnicy a druga w kolumnie.Trochę się z tym namęczyłem ale się udało za to wymiana łącznika stabilizatora poszła bardzo szybko :-)
Jeszcze raz dzięki za wszystkie podpowiedzi jak się za to zabrać :-)
micra K10 1,0 lx 89r R.I.P.
Primera P11.144 2,0 TD kombi 2000r R.I.P.
Primera P11 2.0 TD hb 1997 R.I.P.
http://www.drezyny.pl/
W TRASIE ZAWSZE NA "DZIEWIĘTNASTCE"

Awatar użytkownika
oskazip
aktywny forumowicz
Posty: 159
Rejestracja: 2009-12-13, 10:13
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: oskazip » 2010-05-02, 10:41

panowie w p11 i p11.144 jest to samo zawieszenie różni sie tylko wesja p11 gt,sri od reszty p11,p11.144 inne górne mocowania ze względu na zastosowanie rozpórki są tam dodatkowe śruby i inne osłony amorka i sprężyny
było 2xn15 k11 p11GT R20KA24 jest p10gt i y60

hyzios
fanatyk nissana
Posty: 336
Rejestracja: 2009-12-30, 20:09
Lokalizacja: W-wa

Post autor: hyzios » 2011-05-10, 19:07

Podłącze się pod temat. Otóż pękł mi drążek stabilizatora po wjechaniu w"ubytek w nawierzchni" :-/ Wiem że wymiana nie jest trudna, ale mam pytanko - czy po wymianie trzeba zbieżność ustawiać czy też nie jest to konieczne, oraz czy można z tą usterką jeszcze jechać (musze dotrzeć do domu potem do pracy) :?:

[ Dodano: 2011-05-15, 11:21 ]
No i po kłopocie, wymiana nie była klopotliwa ani skomplikowana :mrgreen: jezdzić mozna ale nie polecam- samochód nie reaguje na ruchy kierownicą tak jak powinien i slychac potworne stuki na kazdej nawet drobnej nierownosci w nawierzchni.

Awatar użytkownika
Toshiba
fanatyk nissana
Posty: 453
Rejestracja: 2011-04-10, 18:43
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Toshiba » 2012-04-27, 23:10

Czy moze mi ktos podac wymiary tulejek na wahaczu dolnym część przednia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”